Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wow zo graag dat ik amber ook wat bij kon geven pffff het scheit niet op zo ze krijgt alleen nog maar 4 flessen pepti voeding omdat we aan testen zijn voor koemelk allergie

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ja das vervelend! Wanneer Moet je naar de kinderarts? Of iig je had een doorverwijzing toch?

Kris34: Hoe heet dat boek wat je hebt? Lijk me wel leuk! Ik maak groente en fruit wel zelf maar dan is het of worteltjes of bloemkool of sperzieboontjes ofzo.. Dus geen mengeling.. Misschien kan ik dat boek ook gaan halen?

Wij gaan ff boodschappen doen om vooral gelani's voorraad aan te vullen!

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Heb ff een abbo das makkelijker terugkijken!

4. Mama van gelani > amber gaat woemsdag naar de kinderarts

5. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hallo meiden,

Na wat zoeken toch de augustus mama's kunnen vinden;)
    Mag ik gezellig met jullie mee kletsen?

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik wil hier ook wel gezellig mee kletsen met jullie, ook ik ben augustus 2010 mama. Ik heb op 18 augustus een zoontje gekregen, met 39.3 weken. Grote verrassing want ik was er zo van overtuigd weer over de uitgerekende datum heen te gaan (dochter kwam pas met 42.1).

Irisnaomi en Kris "ken" ik nog wel van ons dikke buiken topic.

7. #27 irisnaomi, 13 feb 2011
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
    Onze kleine meid is geboren op 9 augustus
    ondertussen dus al 6 maand

al wel veel meegmaakt met onze kleine meid

8. Amber is gezond en wel geboren 09-08-2010 eerste 2 weken ging echt perfect niks aan de hand geen rare dingen
    tot opeens Amber werdt erg benauwd zo erg ze liep blauw uit ..
    Eerste keer naar huisartsenpost geweest en ja alles was goed was niks raars te zien longentjes klonken goed hartje ook dus niks aan de hand en we konden weer naar huis ..
    Volgende dag ging ook goed tot op de avond weer zo,n aanval en zijn we gelijk door gegaan naar de eerste hulp van het ziekenhuis
    en ja ook toen was ze niet benauwd maar voor de zekerheid werdt ze wel opgenomen daar twee dagen gelukkig is er toen niks meer voorgevallen ( aan de andere kant baalde we ook want ja wat was nou de oorzaak we waren even het vertrouwen in ons meisje kwijt ..
    Dat heeft bij mij ook geduurt tot dat we na 2 keer afspraken te hebben gehad van de kinderarts en we echt niet meer terug hoefde te komen pas goed weg en kreeg ik weer vertrouwen in ons meisje ..
    Wel kregen we een zalfje mee cetamacrogol omdat ze een heel erg droog huidje had opeens ..
    Toen ging het een poosje goed ja wel nog wat benauwdheids aanvallen maar we leerde er mee leven al waren die keren nog steeds best enge..
    Daarna Amber werdt verkouden en ze werdt weer erger benauwd .
    We kregen een hoestdrankje voorgeschreven ( was een vervangende arts )
    Na een week ongeveer het werdt niet beter dus weer naar de huisarts nu hadden we onze eigen huisarts en die was goed kwaad op zijn vervanger want Amber had vorige week al ventolin moeten krijgen amber mocht totaal geen hoestdrankjes hebben blijkt helemaal niet goed te zijn bij hele kleintjes.. Dus ventolin mee gekregen en ging het wat beter .. Ook had Amber toen al wat uitslag achter op haar hoofdje we dachten eerst aan berg maar het werdt steeds erger met ook kreeg ze erg veel last van jeuk op haar hoofdje ze krapte alles open dus ja weer naar de huisarts wat er zat nu ook een plekje op haar gezicht ..
    En we kregen een zalfje mee ketaconazol dit op gesmeerd de volgende dag we schrokken ons kapot het was nog erger geworden en helemaal kapot gegaan ..
    Gebelt naar de huisarts dat het erger was geworden en hij schreef voor de eczeem een hormonenzalf voor dus wij richting de apotheek en opgehaald maar iets zei me dit is niet goed dus ging de gebruiksaanwijzing lezen en stond in mag niet open open wondjes mmm dit was toch echt een open wond geworden .. Dus maar gelijk langs de huisarts gelopen en toevallig liep hij net op de gang en Amber laten zien hij schrok zich kapot van hoe het er nu uitzag bij onze kleine meid ..
    En heeft toen iets voor geschreven want ze had nu een huidinfectie op gelopen die ook nog eens besmettelijk kon zijn en dat klopte wel ik had zelf ook overal van de nare plekken zitten .. Maar gelukkgi met het zalfje was ik en vooral Amber er snel weer vanaf en konden we beginnen met de hormonenzalf.. En het werdt iets minder ..
    Maar toen Amber kreeg steeds meer ergere rode wangen werdt steeds meer onrustiger steeds overstrekken enzo dus voor controle geweest bij de inloopspreekuur van het consultatie bureau alles uitgelegt van Amber,s symtomen en hun en wij ook al dachten aan koemelkaallergie ..
    Dus we kregen pepti voeding voorgeschreven altans dit moesten we zelf betalen 22 euro per pak en dat testen voor 4 weken mocht ze echt koemelkallergie hebben wordt het daarna vergoed..
    Dus twee pakken gehaald en zijn het netjes gaan geven alleen na een paar dagen Amber wou meer eten cb gebeld en mocht inplaats van 200 cc 240 geven en Amber werdt vrolijker , eczeem werdt stukken minder , hoefde ventolin niet eens meer te gebruiken , huidje van Amber werdt zachter , dus ging de goede kant op tot na twee weken Amber,s eczeem kwam weer terug werdt super onrustig , sliep slecht , overstrekken je zag gewoon en nog steeds ze heeft ergen,s pijn .. Dus weer gebelt naar Cb en alles verteld toen zei diegene van nou als alles weer terug komt dan zal ze wel geen koemelkallergie hebben want anders zou het niet terug komen maar daar was ik het totaal niet mee eens ..
    Want in nutrilon pepti zit nog steeds koemelkeiwitten alles veel fijner geknipt ..
    Maar Cb zal het doorgeven aan de huisarts want hun mochten geen andere voeding voorschrijven en ze hebben netjes donderdag naar de husiarts gebeld.
    Ook zei ze probeer eens wat flesvoeiding op haar huidje te smeren en heb ik gedaan eerst donderdag de pepti voeding er kwam uitslag allen duurde een poosje ..
    De volgende dag heb ik standaard nutrilon geprobeerd op haar huidje gesmeerd en daarna een fles pepti voeding geven wow schrol me rot op haar gezichtje werden de wangentjes vuurrood en en kwamen plekken met soort schilfers op plekken waar nooit uitslag had gezeten
    Ook op haar oortje er in was wat melk gekomen en dit had ik gelijk weg gehaald maar het was al in de huid getrokken blijkbaar want nog geen paar tellen later een heel erg rood oortje gevolg Amber weer alles open krabben ..
    (Het werdt nog erger dan op de foto,s hier boven batterijen waren leeg van camera )
    Dus toen gelijk weer de huisarts gebelt dat was afgelopen vrijdag 04-02-2011 en kreeg toen te horen dat cb dus netjes de dag ervoor had gebelt alleen dus de huisarts ons nog niet had terug gebelt . En hij was er vandaag dus niet grrrr zul je ent weer zien ..
    diegene zal het doorgeven aan de arts en zou mij dan aankomende maandag er over terug bellen ..
    Zoals ik hoorde wat het cb hun had verteld zal Amber nu doorgestuurd moeten worden naar de kinderarts nou ben beniewd wat we te horen krijgen ..

Nou de huisarts heeft gebelt hij had alles doogenomen en dacht wel aan een kinderarts
    maar had nog een ander voorstel van dat we donderdag langs komen want hij heeft er 1 in opleiding voor huisarts en die is al jaren lang kinderarts geweest dus die moet het wel herkennen ..
    Nou ben benieuwd donderdag 10.20 uur hebben we een afspraak

Donderdag dus bij huisarts geweest en naar lang doorzeuren
    kunnen we aankomende woensdag 16 feb naar de kinderarts in het ziekenhuis maar goed ook
    want de uitslag van Amber wordt steeds erger achter de oortjes nu rode plekken met schilfers ze heeft veel last van jeuk krampjes pijn enzo

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ze is pas 6 maanden hoor! Gaat hard maar gelukkig niet zo hard :D.

Gelukkig dat je woensdag naar het ziekenhuis mag, want dit is wel heel zielig voor Amber! Hopelijk gaat het dan wel beter met haar.

10. yolanthe haha even aangepast hoor

11. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Wauw ik kijk even niet en er is veel gekletst gezellig:D:)

Irisnaomi wauw wat een verhaal jij hebt idd al wat meegemaakt, ik ben benieuw woensdag spannend hoor.

Hier gaat met eten/drinken wat minder was overgegaan op friso 2 standaard, samen mengen met 1. Gisteren begonnen ze ging steeds minder drinken en vanmorgen zelfs huilen/krijsen tijdens de voeding. Vanmiddag weer op 1 toen 130 en net weer 200 heel apart.
    Ook gaat de ontlasting erg moeizaam en heeft ze soms last van, ze krijgt nu bambix groeiontbijt, ze heeft een half jaar niet doorgeslapen toen met 4 maand rijstebloem gegeven wel goed slapen en verstopping toen weer gestopt nachten weer een hel, nu weer bambix en de nachten zijn perfect. Vandaag voor het eerst eetlepeltje laxo aan de fles toegevoegd. Ik vind het maar moeilijk hoor allemaal met de voeding en flessen wat dat betreft zal ik blij zijn als ze wat ouder is.

Maud haar schema:
    6 a 7 uur 180 +6
    9.30 fruit, 3 kwart potje
    half 11 180 + 6
    halve liga gesmolten in warm water.
    15.00 uur 180+6
    18.00 uur 180+6
    22.30 uur 180+6 + 5 schepjes bambix

WOnderbaby wat is een abbo, ik ben blond...???;)

Ga lekker boer zoekt vrouw kijken:)

12. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ha!
    Iedereen aan de BZV? Hier helaas niet op tv (duitsland) en dus kijk ik morgen vroeg via uitzending gemist. :)
    Leuk dat er steeds meer AUG mamas bijkomen. Gezellig!!!

Irisnaomi: dikke knuf aan Amber. Volgde de verhalen natuurlijk al via hyves. Ik hoop dat ze snel iets vinden wat Amber kan helpen!

Wonderbaby: Het boek heet: Receptenboek voor mijn baby van Jenny Carenco (bol.com)
    Ik heb de eerste paar weken me strikt aan de recepten gehouden maar ben nu aan het varieren geslagen. (dat word ook gestimuleerd in het boek) Vandaag weer lekker in de keuken gestaan: Appel/peer fruithap, meloen/banaan fruithap en zoete aardappel met sperzibonen. Ik maak dan 3 of 4 potjes zodat ik de rest van de week "klaar" ben met koken. Ik heb een hoop van die philips avent bakjes/potjes gekocht en ik vind ze ideaal voor melk, fruit/groente hap.

Veel plezier met BZV en tot morgen!

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja ook ik volg boer zoekt vrouw, blijft leuk om naar te kijken.

Wij zijn ook al weer 3 weken aan het bijvoeden, omdat zoonlief niet genoeg groeide op alleen flessen. Ons schema is:

9:00-9:30 fles 1 180 + 6
    11:00-11:30 potje fruit
    13:30-14:00 fles 2 180+6
    17:00-17:30 potje groente
    18:00-18:30 fles 3 180+6
    21:30-22:00 fles 4 210+7

Of hij hierop wel goed aankomt horen we volgende week bij het cb.
    Zoonlief is dol op zijn groente en fruit, ik geef nu nog potjes, maar over een tijdje gaat hij gewoon mee eten met de pot. We eten zoutloos en zeer zelden uit potjes/pakjes dus dat is makkelijk.

Vorige week had ik bloemkool gemaakt voor hem, maar hij vindt de kookkunsten van meneer Olvarit beter te pruimen. Tja binnenkort maar weer aanbieden!

14. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik wou gezellig mee kletsen dus zal ik eerst maar wat vertellen over mij.

Op 22 augustus is onze dochter geboren, ze was 4 weken te vroeg.
    Het was een zware bevalling. Ze wilde er niet weg dus een vacuum gezet, na 30min nog geen vooruit gang en werd er een keizersnede besloten. Ik kreeg een ruggeprik, toen ze begonnen te snijden bleek dat de ruggenprik niet goed was gezet dus voelde ik ze snijden.
    Maar ondanks dat hebben we een mooie dochter gekregen.

Ze is makkelijk, krijgt sinds december fruit en in januari begonnen met groente, en nu ook al een toetje.
    Ze krijgt 2 keer bv en 2 keer fv. 's Avonds rond half7 de laatste fles en dan slaapt ze tot ongeveer een uurtje of 8;)

Leuk (er zijn ook minder leuke) om de verhalen van iedereen te horen en iedereen gaat weer heel anders met de dingen om, best grappig. Wie weet kunnen we nog wat van elkaar 'leren'hahah.

Meiden fijne dag!!

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Wow wat is er veel geschreven! Maar wel gezellig wat meer augustus mama's.

@irisnaomi hoop dat ze snel iets vinden wat amber helpt!

Nikki krijgt nog steeds alleen maar 4 flesvoedingen van 190+6. En de laatste met 3 scheppen rijstebloem. Wij zijn wel langzaam begonnen met rapleyen (stukken geven uit de hand) maar zit erg te twijfelen of ik het grof zal prakken want ze is behoorlijk hongerig aan t worden. Soms maar 3 en een half uur ertussen.

@tandjes hebben jullie al tandjes gespot? Hier alleen nog bultjes in der mond.

Bij de AH hebben ze ook een leuk kookboek voor kinderen om zelf hapjes te maken.

16. Joyce > bedoel je het boek opperdepop heb het hier ook doe er alleen niks mee...

En tandjes hier nog niks gezien ..

en ja hoop ook dat ze woensdag ons meisje verder kunnen helpen want het wordt alleen maar erger veel plekken op het gezicht
    achter oortje wordt steeds erger pfff

17. deze plekken zitten ook aan de andere kant

18. achter de oortje nu arme meis en een last wat ze er van heeft

19. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Kalle heeft al twee tandjes (onder). ik moet zeggen dat dat niet altijd even fijn is voor moeders. Hij kan flink zijn kaken op elkaar zetten. Ouch!

20. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @irisnaomi dat ziet er wel vervelend uit zeg! Nikki heeft ook wel rode plekken in der gezicht maar dat zijn meer droge plekken. Ik heb t boek zelf ni maar een vriendin wel en die vind em handig. Maar jij zou em ni aanraden?

Morgen naar t cb ben benieuwd hoeveel ze weegt, denk rond de 8 kilo al en 69 cm zoiets. En jullie kindjes?

Deel Deze Pagina