Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce > ik heb het boek toen gekocht en het si wel een leuk boek maar zelf nog niet gebruikt ook omdat amber nog niks mag en als ze dus straks wel koemelk allergie heeft zal ze al veel daarvan niet mogen ..

Bij amber die rode plekken zitten nu ook schilfertjes op
    hier donderdag naar cb ben ook wel erg benieuwd hoe zwaar enzo ze is al zal ze waarschijnlijk woensdag ook wel gewogen wordne in het ziekenhuis

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zoonlief moet volgende week naar het cb, maar ik schat hem nu 64 cm en hopelijk 6 kg. 3 weken geleden woog hij 5,7 (net gegeten) en was hij 62 cm. Hij komt heel weinig aan, zit nog in maat 56/62. Rompers wel 62/68.

Huidje van Amber ziet er inderdaad erg onrustig uit!

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Wij moeten 15 maart weer naar het cb. De laatste keer was begi januari en toen was Fenna ruim 6kilo en 64 cm geloof ik.

4. Yolanthe > Jullie zoontje is zeker nog een kleintje
    amber was 04-01-2011 6730 gram en 63.2 cm lang

Hier voor Amber nu rompertjes 74/80
    en kleertjes 68/74

5. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Jullie kletsen lekker:D

@Kleertjes maat 68 soms 74 ligt er een beetje aan welk merk.
    Morgen ochtend mag ik weer naar cb, ben benieuwd want de laatste ronde is ze ziek geweest en heeft een periode dat ze niet zo goed drinkt. Denk dat ze nog geen 7,5 kilo is ze is vrij fijn van postuur, wel lang.

@tandjes hier ook nog niets.

@joyce86 wat een goeie tip van het kookboek bij de AH ik ga meteen eens kijken.

@Yolanthe mijn kleine meid komt ook niet veel aan hoor en is absoluut geen dikkertje, ben benieuw morgen op het bureau.

Hier vanavond weer sporten want de kilo's gaan er helaas niet vanzelf af:(

6. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik zie al maten 68 en 74 voorbij komen maar Nikki heeft nog 62 aan en soms 68, terwijl ze echt ni klein is, geboortegewicht was 4700 gram!

7. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Hai!
    Kalle mag 3 Maart weer na de kinderarts voor zijn half jaar check. Hier hebben ze geen cb en gaat alles via de kinderarts.
    Laatste keer was hij 70 cm en 7750 gram. Zie onderschrift. Lange vent dus. Qua kleertjes zit hij op 68 op dit moment. Rompers zelfs nog 62/68. Ik moet de volgende keer dat ik NL ben maar weer eens naar de hema voor de volgende lading rompers :)

Ook ik ga morgen weer naar de sportschool!
    Trusten voor straks!

8. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Fenna zit in maat 62/68.
    68 is vaaks zelfs nog te groot, maar dat hangt ook van het merk af;)

9. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @famke klopt t dat je zwanger bent van de tweede? Of begrijp ik je onderschrift verkeerd?

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    joyce86: Nee ik ben niet zwanger van de tweede. Dat is nog altijd van vorig jaar, van de zwangerschap van Fenna!
    Ik mag nog niet zwanger worden en wil t ook nog niet.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @famke Ow Haha zat terug te denken en ik heb toen mijn eerste echo al in december gehad vandaar dat ik dacht miss een tweede omdat er februari stond.

Net terug van het cb. Nikki weegt 8400 gram en is 66 cm lang. De lengte was eigenlijk niet goed, de lijn boog erg af, ze was nog net genoeg gegroeid.

Nikki krijgt hypoallergene voeding en volgens de arts had dat geen zin meer omdat ze nu groente en fruit gaat krijgen en dan had HA geen zin meer. Beetje raar vond ik. En ze mag naar 3 voeding. En volgens hun schema moet ze rond 16.30 groente maar ik heb liever dat ze met ons mee eet. Wat doen jullie?

12. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Nou ja zeg!! Trek je er niet te veel van aan. Volg je gevoel! Is je kindje te vreden?? Waarom zal jij dan veranderen in je voedingsschema. En te klein wat doe je daar aan. Ze doen net alsof de ouders daar wat aan kunnen doen.

Fenna krijgt 4 voedingen op een dag. En ze krijgt tussen 17u en 17.30u haar warm eten. Dan kunnen wij daarna aanschuiven. Dan heeft zij haar buikje vol en kunnen wij rustig eten. Als wij het op hebben krijgt zij haar fles en kan ze om 19u op bed!

13. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Heb zelf nu een schema gemaakt:

7.30-8.00uur fles 190cc
    8.00-9.30/10.00 uur slapen
    10.00 uur fruit
    12.00-12.30 uur fles 190 cc
    .12.30-14.30/15.00 uur slapen
    15.30 uur fles 150 cc
    16.00 uur nog ff slapen
    17.30 uur groente
    19.30-20.00 uur papfles 190 cc
    Daarna slapen

Zo ben zelf wel tevreden en blijf ook gewoon ha geven.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

HA heeft inderdaad nu geen zin meer, maar kwaad kan het natuurlijk ook niet ;). Mijn zoontje heeft ook HA voeding, maar eet ook fruit en groente. Maar straks stap ik wel over op gewone melk nummer 2.

Bij dochter het ook zo gedaan en dat beviel uitstekend! Nooit krampjes en een heel tevreden meisje. En nu dus een heel tevreden ventje.

Volgens mij is Nikki wel een lekker bol babytje ;) en inderdaad je kunt ze moeilijk uit elkaar trekken of in ons geval er extra calorieen in stoppen! En wie weet is ze de volgende keer weer wat extra in lengte gegroeid en wat minder in gewicht. Maak me er nooit zo druk om. Dochter zat met 3 jaar voor het eerst in het groene gebied, daarvoor zat ze er altijd een stuk onder. Tja volgende keer zal ze er wel weer onder hangen, want ze was net flink gegroeid.

Maar toch ben ik wel weer benieuwd a.s. maandag naar zijn groei :)!
    Verder niet, want ik weet ook wel dat hij het prima doet.

Zoonlief eet ook groente rond 17:30, nu nog voor ons maar straks met ons mee. Dochtelief heeft ook altijd pas na 18;00 uur gegeten en daar heeft ze nooit moeite mee gehad.

15. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ha! Ik ben van mening om je gevoel te volgen in het voedingsverhaal. CB/kinderartsen kunnen zeker raad geven maar de verantwoordelijkheid ligt toch bij de ouders. Nikki is toch niet ontspoort ofzo? Met de kleine meid komt het vast en zeker helemaal goed!
    Hier eet de kleine man zo tussen 18:00/18:30. Wij eten er dan vlak na en dan zit meneer ook aan tafel. Gezellig. Daarna in bad. Tijdens het 20:00 journaal krijgt het nog te drinken en dan valt hij meestal in slaap. Klokje rond slapen en dan begint het hele voedingsverhaal van voren af aan. Leuk joh zo'n kleine kerel. :)

16. Kris34

Kris34 Niet meer actief

ps. ik heb vandaag met Kalle op de weegschaal gestaan.. dat gaat dik over de 8 kilo heen. Pffffff vond hem al zo zwaar. Ik had namelijk gisteren een van de katten opgepakt en dat was een enorm verschil. Dus eerst ik op de weegschaal en toen wij samen. Ik ben benieuwd wat ik begin Maart op die weegschaal bij de kinderarts ga zien op die weegschaal. :)

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha ja 8 kg voel je wel! Ik heb hier 2 oppasbaby`s + zoonlief. Zoonlief is de oudste, dan 1 van september en nog 1 van oktober. Zoonlief is de lichtste van het stel, dan die van oktober (zij houdt al iets moeilijker vast) en die van september is de 8 kg reeds gepasseerd (zal nu iets van 8,5 kg zijn en die voel je ja ;) ). Houdt ook veel minder makkelijk vast dan mijn eigen miniman :p

18. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Petje af hoor met drie mini mensjes! Slaapt alles? Of heb je deze kleintjes overdag als gastouder/kinderdagverblijf? Dat is helemaal een diepe buiging waard!!

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben gastouder en ik heb er alleen op vrijdag soms heel even ze alledrie.
    Zoonlief gaat dan bij opa en oma spelen, alleen komt opa vaak net iets later dan dat nummer 3 komt. Verder alleen halve dagen mijn zoontje + 1 van de oppasbaby`s en dan nog de rest van de kinderen. Vaak druk, maar heel gezellig!

20. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wauw, wat is er ineens een hoop bij gepost! :D Heb een abo op dit topic en mijn mailbox stroomt ineens vol!!

Gezellig! Hopelijk blijft het actief!

Ik moet nog snel even alles terug lezen, dat zal morgen worden want het is al laat! Las iets over een voedingsschema, zo ziet die er bij ons uit: (tijden wisselen wel wat, dag start tussen 7.30 - 08.00)

8.00: eerste fles 210+7
    Slaapje van +- 30 min tussendoor
    12.00: 2e fles 180+6
    12.30 - 14.30 Middagslaapje
    16.00: 3e fles 210+7
    Slaapje van +- 30 min tussendoor
    20.00: 4e fles 180+6 + 3 scheppen rijstebloem
    +- 20.30 naar bed, slaapt tot volgende ochtend

Groente ben ik een poosje terug mee begonnen, het gaat nu redelijk. Bruine bonen met appeltjes vindt hij wel lekker, de rest (sperziebonen, wortel) vindt hij duidelijk niet lekker. Dat gaat er direct weer uit :D

Wij zijn hier 2 weken terug over gestapt van Nutrilon HA naar standaard, we hebben tot op heden geen verschil gemerkt!

Volgende week donderdag moeten we weer naar het CB. Ben benieuwd hoe zwaar Justin nu is! Hij zit momenteel in maatje 62, soms 68. Dit is een beetje afhankelijk van het merk.

Deel Deze Pagina