Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik zie het cb meer als advies hoor. Ze weten hier al dat ik niet zo van hun commentaar houd. Ik ga er ook meer heen voor het medische. Fenna mocht volgens hun ook nog geen groente hebben, nou krijgt ze ook al lang en breed.

Leuk om te lezen dat er meer gastouders hier zijn. Ik ben ook gastouder. Voor de zwangerschap had ik er 7. Er zijn 4 weg gegaan, en er was een moeder ook zwanger.
    Ben na de bevalling begonnen met 2 kids die overdag op school zijn en over 2 weken komt er een meisje(die had ik ook al) van 2 met haar pasgeboren zusje er bij. Ik 'werk' van 6.30 tot 14.30u en de andere week van 13u tot 18u.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Femke: zijn die alle 4 opgestapt door jouw zwangerschap? Hier is er niemand weggegaan en er zijn er alleen nog maar meer bij gekomen. Ik zit op verschillende dagen ook gewoon echt vol. Vandaag even rustig doordat er een zieke is en eentje zich al afgemeld had wegen adv dag van zijn moeder. Ik werk meestal van 7:30 tot 17:30, soms een half uur eerder of later.

Wel fijn te combineren met je eigen kind(eren) he?! Ik vind het ideaal en dochter is blij met haar speelvriendjes.

Ik vind ons CB wel oke, de verpleegster was er al bij dochter die ken ik alweer ruim 3 jaar. De cb-hulp ken ik ook al zolang en de arts is nieuw. En daar ben ik blij mee daarvoor was het een man die niets zei en nergens een mening over had. Was ook niet erg fijn als je eens een vraag had.

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Nee ze zijn niet weg gegaan ivm de zwangerschap.
    1.kindje die kreeg een broertje of zusje en de ouders wisten dat ik er niet meer bij kon hebben en ze wilden een oppas dichterbij huis.

En er waren 3 kids (uit 1 gezin) en die moeder is gestopt met werken en is bij haar man in t bedrijf gegaan.

Ik vind het heerlijk om thuis te zijn. 's Morgens geen gehaast om je kind uit bed te halen, eten te geven en de kleren aan te doen. We voeden haar zelf op, dat vind ik ook een voor deel hoor. Een ander zal t heus ook wel goed doen, daar niet van. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet een kind te krijgen en een aantal dagen weg te brengen bij de oppas. Dan maar wat minder geld om handen.
    Ik ben franch&free gastouder, dus ben zelfstandig, maar wel onder begeleiding van t gob.
    Ik heb 4 dagen in de week hier kids, vind t altijd erg gezellig, maar s avonds ook blij dat ze weg zijn.

En ach t cb, ik ken de mensen niet. Ben 2 keer bij de arts geweest en waren verschillende. De ene was een man en vond ik niet kind vriendelijk. Fenna kreeg prikken, hij liep naar der toe en PANG daar zat de prik al. Ik schrok me rot:$ De verpleegkundige kwam rustig naaast me zitten, veel prettiger.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He meiden wat leuk dat er weer een topic is voor de augustus mama's!! Ik vond die website van de augustus mama's niet echt makkelijk...

Zie alweer wat bekende namen voorbij komen. Hoe gaat het met jullie en met jullie kindjes?

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @Lt20 was er een aparte website? Vond het al zo raar dat er eerst helemaal geen augustus mama's waren.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Joyce, tijdens de zwangerschap schreven we hier wel, maar toen de kinderen geboren waren zijn we begin sept. over gestapt omdat sommige het hier niet zo fijn meer vonden en omdat ze hier anoniem wilde blijven. 100% anoniem ben je nooit, maar ik post hier nooit foto`s en de namen van mijn kinderen ook niet. En dat forum was/is wel afgeschermd.

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ja in het begin schreef ik nog wel mee maar vond het jammer dat er niet 1 topic was waar iedereen schreef. Maar gelukkig is er weer een topic voor de aug 2010 mama's!

@ Yolanthe; kom je nog weleens op dat forum? Lijkt me leuk om meer mama's hier heen te krijgen..

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Lt20, dat forum bestaat inmiddels ook niet meer. Het was gecrasht op een gegeven moment. Er is nu weer een ander forum en natuurlijk ook hyves. Volgens mij schrijft wegens drukte niet iedereen hier meer, er komen er hier nog een paar, zal het aan hen vragen.

Even een sentiment momentje met jullie delen: zeg net tegen dochter dat we een half jaar geleden de laatste controle in het ziekenhuis hadden. En we wisten toen niet dat zoonlief er de volgende dag zou komen, we maakten een afspraak voor de dinsdag erop om over de datum te praten. Als zoonlief er niet voor 41/42 weken zou zijn dan werd het een ks (nu ook maar dat wisten we toen nog niet ;)).

Ik had al wat last van bloed/slijmverlies (slijmprop dus) en ze zeiden dat het kon beginnen, maar het hoefde niet zo te zijn. Wel dus! Om 4:30 werd ik wakker en moest naar de wc, terug in bed begonnen de weeen om 5:00 uur.

Om 7:00 werd dochter en man wakker en vertelde ik het. Om 8:00 uur waren mijn schoonouders er (tussen 7:00 en 8:00 uur de weeen opgevangen met dochter die mama mee hielp, was erg fijn) en ging dochter mee met opa en oma. Daarna het ziekenhuis gebeld en naar het ziekenhuis (ik moest meteen komen i.v.m. heel veel vruchtwater en een niet ingedaald kind en natuurlijk de ks bij dochter).

Om 8:45 uur waren we in het ziekenhuis en `s avonds om 20:25 was zoonlief er. Hele fijne en rustige bevalling was het, de ks was ook geen verrassing, we zagen het om 15:00 uur `s middags al aankomen. Wat een verschil met de hel-bevalling van dochter: ingeleide bevalling, weeenstormen, constant weeen, kon er niets meer mee en tot slot een ks (waar ik wel heel blij mee was, zag het ook niet meer zitten na bijna 2 dagen).

Morgen is ons mannetje alweer een half jaar, hij draagt de laatste luiers maat 2 en gaat dan over op maat 3 (qua gewicht gaan ze nog prima maar ze worden wel erg kort, is maar goed dat hij geen spuitluiers meer heeft).

Wat gaat het toch snel: hij eet heel graag fruit en groente, speelt graag zelf in de box (kan zich er makkelijk een uur in vermaken), kletst heel veel, rolt, doet af en toe een soort van poging om te kruipen, slaapt prima. Geen klein babytje meer qua ontwikkeling!

9. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Yolanthe De tijd gaat veel te snel he. Zo te lezen hebben we het zelfde gevoel. Af en toe wilde ik de tijd wel eventjes terug draaien...De kleine meid die lekker bij je kon liggen te slapen, heerlijke babygeur ect. Ik mis het wel eens.
    Maar ikvind het ook heerlijk om te zien hoe druk ze aan het spelen is in de box, kan genieten van haar lekkere hapjes en al een echte eigen wil heeft. ZO snel ontwikkelt een kindje zich het is af en toe niet bij te houden. Het is natuurlijk ook een goed teken.
    Geniet van je gezinnetje, want voor je het weet is de tijd aangebroken en zeggen ze ; doei mam ik naar mijn eigen huis.

10. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld!

Op 6 febr hadden wij ook weer een mijlpaal bereikt. Heb die dag heel veel aan de bevalling gedacht. Was het een bepaalde tijd en dacht ik oh nu waren mijn vliezen gebroken, oh nu had ik volledige ontsluiting etc etc.

En de tijd vliegt voorbij! Als ik na mijn dochter kijk dan vind ik het ook geen baby meer! Dat kleine mensje wat niks kon is nu al een hele meid om te zien die graag lacht en gilt :D.

Ik zal in topic zwanger worden Kris en Lauw die kwamen mij wel bekend voor van het aug10 forum.

11. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Het is weer gezellig druk hier!! Met de kleine man ide bij mij op schoot in slaap is gevallen kan ik wel weer even wat posten.

Omdat manlief een paar dagen voor het werk weg is dacht ik lekker met een meidenfilm op de bank te kunnen zitten gisterenavond. Werd ik toch ineens hondsberoerd. Ik heb de wc dus ook niet gehaald! Dus toen maar mijn bed in. Vanochtend vroeg wakker en alsnog sex and the city 2 gekeken. Voel me weer beter dus het zal wel aan het eten hebben gelegen.
    Vandaag gaan de kleine man en ik boodschappen doen voor de wintersport van volgende week. Jippie! fijne dag allemaal!
    Kris

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Die film gaat helemaal nergens over maar wat heerlijk om dat vakantieoord te zien zeg.. één van de leukste stukjes vond ik toen die dames hun boerka's (zo schrijf je het toch?) uitdeden..

Lekker op wintersport! Hier vertrekken volgende week ook 2 collega's. Waar ga je heen?

Beetje opgeknapt?

13. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Oww wintersport zou ik ook wel willen! Maar wij zijn in oktober nog op vakantie geweest naar italië, Nikki was toen pas 7 weken en we hebben toen al gevlogen. Vond ik toen echt super spannend! En ook heel rome door gelopen.

Staan er nog meer vakanties gepland?
    En t zijn hier allemaal augustus kindje dus vaak in de vakantie jarig, mijn zusje had daar echt een yekel aan! Blijven jullie ervoor thuis?

14. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Wij zijn in oktober een weekje met de caravan weg geweest, wel in Nederland hoor;)
    Wij gaan niet eerder denk ik dan de zomervakantie weer. Dan blijven we ook in Nederland. We willen niet ver weg met een kleintje, we hebben er alle 3 niets aan.
    Wie weet bedenken we om nog een weekendje weg in een huisje.

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Jah zoiets zitten wij ook te denken nu deze zomer in nederland blijven en dan volgende winter lekker naar de zon! Ik zie t ook ni zitten om ver te gaan rijden met re auto.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We zijn in november 10 dagen naar Rabbit Hill geweest. Was erg leuk en we hebben er alle vier van genoten.

In mei gaan we naar Limburg, lekker met de tent. Met dochter gingen we met 6 maanden voor het eerst met de tent weg en dat beviel ook goed!

En in de zomervakantie gaan we weer lekker kamperen in Frankrijk. Het enige waar ik op zoek is dat er geen water is op de camping! Veel te gevaarlijk met een kruipende uk. Afgelopen jaar niet weg gekund in de zomervakantie en nu gaan we er weer lekker uit. Ben bezig met de vakantievoorpret: het uitzoeken van de campings.

Dit jaar valt man`s vakantie zo dat we weer terug zijn als zoonlief jarig is, maar het zal inderdaad weleens gebeuren dat hij in de vakantie jarig is.

Ach zo heeft iedereen wat, bij mij kwam de familie niet op mijn verjaardag (de eerste jaren wel maar vanaf een jaar of 7 a 8 niet meer) omdat ze vonden dat we elkaar met kerst wel zagen,ben de 20ste jarig.

Dochter is tussen Sint en Kerst jarig, ook niet alles. Kun je volgens mij nog beter in de zomer jarig zijn. Overigens vond mijn vriendinnetje het vroeger geweldig: voor de vakantie op school trakteren en het kinderfeestje, op vakantie met ouders en zusje en daarna nog een keer voor de familie. Ik was er super jaloers op ;)!

17. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Hoi hoi,

Jeetje er wordt echt goed gekletst hier weer leuk hoor:)

@Yolanthe hier is de kleine meid vandaag ook een half jaar is inderdaad even een momentje waarbij je stil staat.

@Tijd terug draaien nee liever niet ik vind heerlijk nu ze iets groter is dat hele kleine vond ik wel erg klein hoor.

@Kris34 waar ga jij heen met wintersport, wij naar Zell am See.

@Nikki wauw met 7 weken dat is al heel vroeg vond je dat niet doodeng?? WIj zijn in december naar Tenerife geweest heerlijk naar de zon, vliegen ging goed alleen terug vertrokken we savonds met vertraging toen was ze echt helemaal van de leg, was wel zielig.

In mei gaan we weer een weekje naar Spanje vliegen (honeymoon) en in de zomer met de auto naar Italie, wij rijden in 2 dagen naar Italie, zo he dan zijn we dit jaar 4x geweest dat is best erg zeg:)
    Grappig hoe iedereen daar verschillend over denkt en mee omgaat.

De kleine meid blijft alleen deze ronde thuis opa en oma gaan oppassen, zal haar echt super erg missen:(, maar heb ook mega veel zin aan een weekje even relaxen en niet 6 uur eruit, even bijtanken zeg maar.

Hier ben ik zelf druk met de voorbereidingen voor de vakantie, morgennacht gaan we naar Oostenrijk:):)
    Morgen werken savonds de kleine bij mij ouders brengen en dan koffers pakken en weg.... ik zal hier een weekje niet zijn.

Groetjes allemaal en tot snel weer.

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Smokey: kleine man is morgen een half jaar, jouw meisje is 1 dagje ouder ;). Ben blij dat ik er zo fijn op terug kijk, bij dochter kon ik dat absoluut niet door de piepbevalling.

Wauw een weekje op vakantie zonder de kleine! Vond het pas al moeilijk om ze 1 avondje naar opa en oma te brengen toen we feest hadden van man`s werk :). Erg ben ik he?! Maar ik moet zeggen de avond was erg gezellig en de volgende dag konden we uit slapen.

19. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Rabbitt Hill, zijn wij ook al eens geweest op de camping, maar vonden we niet zo'n heel succes. Wel een mooi zwembad.
    Nee wij zijn er niet zo'n fan van om met een kleintje op vakantie te gaan en dan uren in de auto te moeten zitten. En vliegen denken we helemaal niet aan. Al een paar keer in t vliegtuig huilende kinderen meegemaakt, nee dat willen we niet en bovendien als we verder weg zijn dan willen we wat zien van de wereld en met een kleintje ben je er wel beperkt in, want die moet op z'n tijd wel slapen en eten.
    Wij gaan dit jaar naar de veluwe. Als zij haar maar vermaakt, vermaken wij ons ook wel.

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Famke: je laatste zin is zo cliche, maar wel waar! En kinderen hebben maar heel weinig nodig om helemaal gelukkig te zijn. Dochter vind het ultieme aan vakantie weg met de tent en papa én mama die alle tijd hebben voor haar (nu iets minder met kleine broer, maar die vindt ze ook erg leuk en hij haar).

Deel Deze Pagina