Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    yolanthe Als de kinderen maar een speeltuin en/of zandbak hebben kunnen zij hun wel vermaken. En waarom zullen wij uren gaan reizen? Dat vind ik voor onze dochter ook helemaal niet leuk. Wij gaan liever over een aantal jaren wat verder weg zodat ze de dingen haar later kan herinneren;)
    Wij gaan nu naar een 'kindercamping' , deze is autovrij en heeft allemaal speeldingen voor de kids. Al zal ze daar nu nog niet heel veel aan hebben. Er is wel een speelzolder voor als t slecht weer is. En voor ons is het 2uren rijden....Maar ieder z'n eigen idee en mening natuurlijk

2. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Famke gelijk heb je ieder zijn eigen idee natuurlijk en je hebt helemaal gelijk dat als de kinderen een speeltuin of wat hebben dan vermaken ze zich inderdaad wel.
    Maar met huilende kinderen in vliegtuig dat valt reuze mee hoor is mijn persoonlijke ervaring;)

Yolanthe mijn bevalling was niet bepaald een makkie ik kijk er niet graag op terug, maar wat ik er nu voor heb natuurlijk wel. Ik heb nu lichaamelijk nog steeds vaak last van bepaalde dingen door de bevalling helaas.

Nou ik moet weer werken zit hier stiekem te tikken:D

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    smokey Oww aan het werk en stiekem hier tikken?? Mag dat, hihih??
    Ik heb zelf nog nooit gevlogen met een baby/kind. Maar wel een aantal keren in het vliegtuig gezeten waar de kindjes de hele reis huilden. Ik vond dat niet prettig en ik zou me dood schamen als ik met ons dochter er zat en ze alleen maar huilde..........he werkse!

4. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ha! Ohh er zijn al best veel NL-ers onderweg naar Oostenrijk. Ik woon in Munchen en ik zag ze allemaal rijden op de snelweg vanmiddag. Morgen zal het hier wel weer flink vast staan! Succes filerijders! Wij bekijken dan ook even de wegsituatie en vertrekken als de files een beetje zijn opgelost. Wij gaan naar Scheffau wat normaal gesproken ongeveer een uurtje rijden is.

Wat betreft vakanties: wij rijden regelmatig met de kleine man naar NL. Tot nu toe gaat het erg goed. Hij slaapt eerst 3/4 uur, daarna drinken en dan tukt hij zo weer verder. Hij is dan ook niet anders gewent. Verder gaan wij de komende zomer (als het een beetje meezit) 8 tot 10 weken zeilen. Wahahahaaaaa, wat een luxe!

Hoogste tijd om de was op te vouwen die morgen in de koffer moet. Later!!

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Zooo weekend alweer bijna voorbij!! Ik vind het weekend altijd zo heerlijk als we allebei vrij zijn. Maar morgen ben ik nog een dagje vrij, lekker babyzwemmen.

Slapen jullie kindjes trouwens met een speen of duim? Nikki eerst altijd zonder maar ze wil em nu heel graag en valt dan veel beter in slaap, en 's nachts hoeven we er gelukkig nooit uit.
    @ moeders met meerdere kinderen met speen, wanneer zijn jullie weer gaan afbouwen?

Fijn weekend nog

6. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hier word ook een speen gebruikt. We geven haar overdag niet de speen als er niets is. Sommigen hebben altijd de speen in de mond.
    Als ze op bed gaat of als ze wat jengelig is. Maar soms doet ze haar duim ook wel in de mond.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zo vanmorgen met zoonlief naar het cb geweest: de 6 kg is gehaald! En hij is nu 63 cm. echt een minimannetje dus :).
    Verder doet hij het prima, hij had alleen meer zin om rond te kijken dan te showen wat hij kon. Later deed hij het toch allemaal en plaste hij als bonus de cb-arts nog even nat :p. Hihi boefje is hij he?!

Speen/duim: Zoon heeft heel af en toe zijn speen nodig om overdag in slaap te vallen (hij slaapt heel weinig overdag) en `s nachts ligt hij in zijn bed en pakt hij hem weleens als hij wakker wordt. Sinds een maand pakt meneer ook regelmatig een van zijn duimen, kan best dat hij een duimelotje wordt.

afbouwen: dochter heeft in het begin ook weinig haar speen gehad, maar toen ze op vakantie ziek werd (6de ziekte) was ze verslaafd geraakt. De rest van de vakantie had ze dus heel veel haar speen. We kwamen terug toen ze 8,5 mnd was en toen hebben we de speen weggelegd en heeft ze hem nooit meer gehad of erom gevraagd. Was fijn aan thuis komen na de vakantie alles was anders dus vonden wij het een mooi tijdstip om de speen weg te leggen, na 9 mnd wordt de zuigbehoefte ook minder. Bij zoon willen we de speen ook weer wegleggen als hij rond de 9 maanden is, maar misschien is het niet eens nodig.

Eten: zoonlief mag nu ook kortsjes brood, koekjes gaan eten. Fruit en groente gaan we lekker mee verder. En van de week gaat hij over naar melk nummer 2 (we maken eerst het pak op).

Wat kunnen die van jullie al qua ontwikkeling? Hij kruipt/tijgert met zijn billen in de lucht, draait alle kanten op, pakt speeltjes heel makkelijk over, kan heel even blijven zitten, trekt zijn sokken uit, spettert heel graag. Maand geleden deed hij nog niet veel en nu ineens doet hij al vanalles.

8. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    yolanthe Wat een boefje heb jij zeg. De cb arts even onderplassen, hihi. Ik vind het wel een goeie stunt.

Ik heb Fenna vorige week zelf gewogen en zij weeg 6610 gram. Ze is ook niet heel erg lang, dat horen we in maart wel op t cb.
    Wat ze verder kan: speeltjes overpakken, zitten maar je moet haar nog wel vasthouden, ze rolt een beetje op haar zij, en verder maakt ze heel veel kabaal, haha. En ze wil ook graag staan.
    Ze krijgt s ochtends bv en een 1/2 bord bambix en verder over de dag 2 flessen fv, fruit en groente met een toetje. Tussendoor nog wel eens wat diksap uit een drinkbeker en soms een nijntje koekje en wel eens een korstje brood of een hapje brood van ons.
    Ze lust tot nu toe alles wel wat we haar geven.

9. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Meiden! Ben weer terug van de wintersport. Ik ga effe teruglezen!

10. Kris34

Kris34 Niet meer actief

ehhhh, waar is iedereen? Allemaal op vakantie? Is in de week dat ik weg was niet veel gepost. Heb ik gelukkig dan ook niet veel terug te lezen :)

Speen/duim; Hier geen van beide. Hij gebruikt een speen of zijn duim om mee te spelen.

Wij moeten a.s donderdag weer naar de kinderarts voor de 6mnd check. Ben benieuwd.

Nu nog even de was ophangen en dan vroeg mijn bed in. Wintersport is best vermoeiend ;)

11. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Wat grappig dat het hier weer gestart is, ik ben niet heel veel online, ook niet op het andere forum...heb er gewoon minder tijd voor. Maar ik stel gewoon weer een email abbo in en dan merk ik het vanzelf hoe vaak ik hier komen kan. Zag al wat bekende namen van toen we nog dikke buiken hadden ;)

Even kort voorstellen:
    onze dochter Ayleen is geboren op 9 augustus 2010. Het was een flinke meid bij geboorte (nou ja nog steeds wel :)) namelijk 4770 gram. Ik was met 41 weken gestript en ze is diezelfde dag 's avonds geboren.
    We hebben ook een zoon, van mei 2008, Jayden is zijn naam.

12. welkom katje weer terug en ook ene kleine meid van 9 augustus Amber ook alleen wel stukken lichter hoor 3690

13. Kris succes donderdag bij de kinderarts

en ja kan me goed voorstellen dan wintersport erg vermoeiend is

14. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Hoi,

Hier ook weer terug van wintersport, was heerlijk super genoten:)

Vanavond of anders morgen lees ik bij, zit al weer op mijn werk;)

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ben ook weer terug: we waren een weekendje naar en huisje met mijn ouders.Nu eerst even voor ons mannetje zorgen en vanmiddag zal ik nog wel even komen lezen en reageren!

16. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Allemaal weer terug van vakantie? Hebben jullie het allemaal goed naar je zin gehad? Hier gaan we in mei een weekendje weg, voor het eerst sinds Jaimy er is dus ben benieuwd hoe het gaat.

Ik zal mezelf ook nog even kort voorstellen want het is toch nog wel een tijdje geleden. Ben lt20 en op 6 augustus mama geworden van Jaimy. Werk nu nog 24 uur per week en verder geniet ik van de kleine meid. Volgens mij was ik op dezelfde dag als kiss bevallen. Is ze nog actief op het andere forum of niet?

Zie ook dat er ook een paar namen voorkomen in het topic 'snel zwanger van de 2e'.. Succes met zwanger worden en hoop dat jullie weer snel zwanger mogen zijn.

Fijn weekend, liefs!

17. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Vandaag ziek thuis, dus veel bank/bed hangen. Voel me echt super slap, dwing mezelf toch te eten. Keel voelt ook aan als schuurpapier. :( Gelukkig is mijn man thuis en kan hij met de kids op stap. Ayleen red ik wel, maar Jayden is nu even te zwaar,zeker als hij tegen werkt.
    Dacht ga even wat bijlezen, maar er was niet zoveel gepost door alle vakanties :) Nu iedereen aan het carnavallen?

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    He meid wat vervelend dat je niet fit bent. Je zult vast niet de enige zijn. Hier gaat de ziekenboeg nog gelukkig de deur voorbij.
    Nee wij vieren hier geen carnaval. En inderdaad het is erg rustig hier. Best jammer, want vind t wel gezellig om af en toe eens wat te kletsen en over dingen praten enzo;)

Beterschap!

19. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Dank je wel voor de beterschapswensen, ik hoop er snel weer boven op te zijn. Het liefst ga ik woensdag gewoon weer werken.

20. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Hoi,

Katje balen dat je ziek bent beterschap!!

Famke hier ook geen carnaval gelukkig vind het niet echt wat.

Zit op mijn werk ik vind ook jammer dat er niet veel gekletst wordt hier dus ga ik proberen meer te komen hier als jullie dat dan ook doen dan komt het helemaal goed;):)

Maud drinkt sinds ze op bijvoeding zit haar flessen echt heel slecht leeg dramatisch gewoon, hebben jullie daar ook last van? Fruit liga yoghurt diksap vind ze heerlijk maar zodra ik met de fles kom gillen en niet drinken. Dus allemaal in Bambix prakjes proberen te lepelen dat gaat een beetje maar vind ze ook niet top alle andere dingen vind ze veel lekkeder. Ook met een broodkorst begonnen.
    Hoe gaat het met de bijvoeding en jullie kindjes?

Verder druk met de voorbereidingen van onze bruilloft we gaan 20 mei trouwen:)

Ga weer snel aan het werk, zit stiekem te tikken:p

Deel Deze Pagina