augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat is eigenlijk ook waar ik naar kijk met de flesvoeding. De cijfertjes zijn voor mij niet per sé het belangrijkste hoor. Groeien en bijkomen wel.
    Net zoals ze zeggen 6 voedingen... I wish haha. Nadat het zo slecht ging in het ziekenhuis zei ik op weg naar huis dat ze de boom in konden met hun 30 ml elke 3-4 uur. Ik zou wel de fles geven als hij erom vroeg en ik doe dat nu nog steeds. Dus ja soms zit ik wel eens met 9 flesjes per dag en ja soms zijn er meer 's nachts maar zolang mijn kind gelukkig is maakt mij dat niet zoveel uit. Dan ben ik maar wat meer moe. Liever dat dan gaan forceren want dat is ook nergens goed voor.

2. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Kijk wel uit elisje als je maar beneden de liter blijft anders kunnen de nieren het niet aan...

Verder hier nu de s speen er weer op gezet en nu lukt het haar wel om de melk eruit te krijgen.. Ze krijgt omneo tegen krampjes en deze is wat dikker als de standaard vandaar eerst de m speen maar hier dronk ze echt te snel uit... Nu 20 minuten... En minder zuig behoefte erna en ze slaapt lekker:) kijken hoe lang ze nu slaapt, want maak haar niet wakker ze komt vanzelf wel:)

3. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zouden ze niet hebben bedoeld minimaal 6 voedingen? Hier bv dus geen idee hoeveel ml ze krijgt. Wel dus 6 voedingen op advies van het cb. Al Komt dat wel eens niet uit zoals vandaag. Laats gevoed om 5 uur en dat was nr 4. Ze mag er vanavond dus nog 2 en ik was van plan om nu te voeden, slaapt madam. En vanmiddag heeft ze ook al zo geslapen. Van 2 tot 5! Moest haar gewoon wakker maken anders had ze nog langer geslapen. Wist niet wat me over kwam. Nou slaapt ze 's morgens vaak meer, en dat had ze vanmorgen niet gedaan. Maar dat ze nu slaapt is lang geleden, meestal heeft ze nu last van krampjes. Hopelijk betekent dit niet dat ze ons vannacht wakker gaat houden.

@pandora weet niet of je mannetje te weinig krijgt, maar denk wel dat een fles in 4 minuten niet goed is. Als jezelf te snel eet is niet lekker en hij blijft misschien ook wel zuigebehoefte houden. Mijn meisje heeft na de voeding altijd nog veel zuigbehoefte. Hopelijk werkt het beter met de nieuwe speen. En ik baker Laura trouwens in. Al vanaf het begin. De kraamhulp begon er zelf mee, terwijl ik al de intentie had om dat te gaan doen. doe ik omdat mijn eerste zich echt wakker maakte met zijn 'schrik' bewegingen. Maar toen nieuwbakken moeder en durfde niet te inbakeren. Nu heb ik de swaddle me en die is heel simpel in gebruik.

En Pandora, sorry voor het gezeur hoor, maar waar blijft je bevallingsverhaal? Ben gewoon erg benieuwd mede omdat het zo snel ging.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik hou het zo ongeveer wel bij hoor wat hij drinkt, maar ik bedoel dat ik me echt niet strikt aan 6 voedingen van bijvoorbeeld 110 hou.
    Op de leeftijd dat mijn zoontje nu is zeggen ze 6 voedingen van 80-110. Nu drinkt hij zeker geen 110 hoor en om nu echt strikt 6 voedingen te handhaven dat frustreert hem enorm en daardoor gaat het dan slechter.

Ik laat hem dus drinken wanneer hij wil en het maximum dat hij neemt (en dat is enkel als er een lange pauze tussen zit) is 90.
    Soms neemt hij maar 30 of 40. Maar heb liever dat hij 8-9 keer drinkt dan dat ik het forceer binnen 6 keer want ofwel komt het er dan weer uit of laat hij het tijdens het drinken al uit zijn mond lopen en daar is hij ook niet bij gebaat.

Ik bekijk het grotere plaatje zeg maar. Eerder het totaal voor de dag dan het totaal per voeding. En dat mag best een beetje afwijken zo lang het maar niet te extreem wordt of niet te lang duurt als het wat meer naar het extreme zou gaan. Maar een liter daar komt hij nog lang niet aan hoor.

5. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook geen idee wat mirre drinkt per keer geef ook borstvoeding. Wel zijn we deze week begonnen met 1x per dag een flesje te geven dan krijgt ze 110 ml en dat drinkt ze meestal ook gewoon helemaal op. Zitten ook op 6 voedingen per dag soms 1tje meer maar dat komt zelden voor.

@pandora fijn dat jullie kleintje nu lekker slaapt.

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb ook gekeken voor een swaddle me....kijk het even aan hoe het nu blijft gaan met nieuwe speen en meer voeding...anders ga ik deze bestellen

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden! Ik was jullie ff kwijt, maar...gevonden! En alweer 19pagina's vol gekletst, goed bezig!

Ik ga gauw alles lezen en weer gezellig meekletsen! Hier alles goed, Annelynn was n paar dagen snipverkouden, zo zielig met bv, kreegbijna geen lucht...:) nu is t gelukkig bijna over...

Vandaag schandalig veel geld uitgegeven aan n outfit voorn bruiloftvrijdag, killer shoes gekocht, helemaal happy mee... Ik paste ook jurkje maat 36 alleen m'n buikje zie je er nog wel in... Lang leven de corrigerende hemdjes vd Hema :D

Annelynn is trouwens 1430 gram gegroeid in 4 weken tijd :$ niet normaal hè? Ze weegt nu met 8w+3d 5140 gram. Hoeveel wegen jullie kleintjes?

Maandag de eerste prikjes, spannend.....

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nou.....daar komt mn verhaal :D

zaterdagavond 19-8 begon ik rond 20.30 ineens bloedsliertjes te verliezen bij mijn afscheiding
    ik had wel wat menstuatiekrampen, maar deze voelde helemaal niet als het begin van mn bevalling..ik had deze krampen al dagen
    een paar uur later veranderde de afscheiding met bloedsliertjes in lichtroze afscheiding...maar nog steeds niks van weeën te bekennen.
    ik zei wel tegen mn vriend "ga maar naar bed...volgens mij word het een lange nacht en dag morgen
    tegen 23.00 kreeg ik wat lage rugpijn...ben toen ff gaan douchen en op de bank gaan liggen...had toen nog helemaal geen idee dat dit lichte rugweeen waren
    om 1.30 kreeg ik vanuit het niets om de 6 minuten rugweeen...we hebben toen rond 2.00 de VK gebeld en die was hier om 2.15
    zij vertelde me dat ik al een scheurtje in mn vliezen had...en vroeg hoe lang ik de hoeveelheid water wat ik verloor al op die manier verloor...dit was al vanaf de avond ervoor, maar ik dacht dat dit nog steeds afscheiding was omdat ik dit een paar dagen ervoor na had laten kijken door de VK...het was wel meer geworden, maar voelde hetzelfde aan...dus wist ik veel dat het nu wel vruchtwater was :)
    ik had dus al 24 uur gebroken vliezen...en moest nu sowieso in het ZH gaan bevallen...ook mocht mijn eigen VK de bevalling nu niet meer doen ( wat ik helemaal niet erg vond....was toch al klaar met mijn VK zoals jullie weten ;) )
    om 2.30 vond de VK mn weeën wel nog veel te zwak, ik had wel al 3 cm ontsluiting, maar volgens haar kon het nog uren gaan duren voordat ik sterke weeën kreeg...ik moest dus nog maar even gaan slapen en ze zou, als ik niet eerder terug belde, rond 8.00 het ziekenhuis gaan regelen en ons dan terugbellen dat we er naar toe zouden kunnen gaan
    om 3.00 ging ze weer weg en om 4.00 kwamen de rugweeen al om de 2 minuten en ik gilde tegen mn vriend dat ik het ECHT niet tot 8.00 vol ging houden...dus VK weer gebeld, zij ging meteen het z'huis bellen dat we eraan kwamen
    om 4.45 waren we in het ziekenhuis....om 5.00 lag ik aan de CTG...en om 5.30 kwam de VK van het ziekenhuis bij me en had ik al 6 cm ontsluiting
    ik vroeg om een ruggenprik...want ik had echt VERSCHRIKKELIJKE rugweeën, dacht dat ik dood ging :D maar de VK zei "meiske het gaat zooooooooo verschrikkelijk snel bij jou....ff doorbijten, want waarschijnlijk is de baby er eerder dan de anesthesist
    om 6.30 had ik al 9 cm ontsluiting...maar ze bleef een randje voelen, ik moest dus om 7.00 echt van houding veranderen van de VK..omdat dit ervoor zou zorgen dat dit randje weg zou gaan en dan mocht ik gaan persen...ik hield het niet meer uit, maar dit randje moest weg voordat ik mocht persen
    ben toen op mn zij gaan liggen...dat was echt verschrikkelijk kon de weeen in die houding heel moeilijk opvangen...maar na ongeveer 20 minuten was het randje weg
    om 7.33 ben ik begonnen met persen...dit moest echt uit mn tenen komen, want ik had er de kracht niet meer voor :D
    en om 7.59 is onze knappe vent geboren :):):)

omdat ik langer dan 24 uur gebroken vliezen heb gehad moesten we een dag in het ziekenhuis blijven ter controle...de kleine en ik kregen wat verhoging....maar de volgende ochtend was alles prima en mochten we lekker naar huis ;)

9. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ pandora; wat klinkt jouw verhaal bekend! Wat een hel he die rugweeen! Bij mij ging het ook door naar mijn benen. En bij mij stopte de ontsluiting bij 8 cm dus moest ik aan de wee opwekkers. En toch was het het allemaal waard als ik naar mijn kleine meisje kijk.

Gisteravond was ze weer helemaal van slag. Volgens mij omdat ze alweer 2 dagen geen outlasting heeft gehad. Zo zielig!

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Gisterenavond na de fles van 19.00 heeft mn manneke geslapen tot 23.00.....moest hem wakker maken voor zn fles:$ na de fles van 23.00 heb ik hem slapend in zn bedje kunnen leggen :$
    om 4.15 kwam hij voor een voeding en is daarna meteen weer gaan slapen:$ alle keren is hij gaan slapen zonder zn speen:$
    Normaal werd hij naceen voeding hysterisch zonder speen

Hij doet nu met nieuwe flesspeen ook ruim 15 min over de fles ipv 4......en ik heb nu ook de voedingen omhoog gedaan naar 6x 110 ml

ik weet ff niet wat me overkomt zonder krijsende baby.....das fijn de dag beginnen;)

11. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Lekker hè Pandora als je ziet dat de acties die je onderneemt ook echt zijn vruchten afwerpt! Nu een lkkr tevreden ventje wat wil je nog meer!

Hier ook weer wat nieuws... Madam kreeg gister avond om half acht laatste fles daarna heeft ze geslapen tot vier uur vannacht!! Ze heeft er gewoon 8,5 uur tussen gelaten dus ik moet gaan uitvogelen hoe ik de laatste voeding moet gaan verlaten... De vorige keren dat ik dat deed kwam ze wel om de vier uur...
    Dus iemand ideeën?

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wow! Evi heeft gewoon geslapen tot 6 uur vanochtend! :$ Ze had de laatste fles gewoon om 21:30 gehad. Normaal komt ze dan tegen een uur of 4... Lekker hoor :D

Pandora, wat een verhaal. Fijn dat het zo snel gegaan is, kan me voorstellen dat je het met rugweeën geen minuut langer vol wilt houden... En wat "vervelend" inderdaad dat je eigen vk de bevalling niet mocht doen, haha!
    Heerlijk dat je mannetje het nu zo goed doet! Geniet ervan :)

Josjo, wat groeit ze hard inderdaad! Jeetje :D Geeft vast een gerust gevoel! Evi is nu 5 en halve week en weegt nu 4130 gram (845 gram zwaarder dan haar geboortegewicht).
    Heerlijk toch, dat shoppen?! Vind het geweldig om me geen zeekoe meer te voelen :D Niet dat m'n buikje al weg is, maar toch. De hemdjes van de Hema zijn inderdaad een uitkomst! ;)

Heeft iemand nog wat van Sjorsjette gehoord? Afgelopen maandag had ze toch weer een meting?

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoe bedoel je dat?

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @ Pandora wat klinkt dat bekend zeg die rug weeen, echt een hel! Wat goed dat je kleine man het nu zo goed doet met nieuwe speen en wat meer voeding!

Hier fv aan het opbouwen en bv aan het afbouwen, gister na de fv flink kramp dat was zielig na de tweede fles fv gelukkig niet.

15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ik wil graag dat haar laatste fles rond tien uur is en dat ze dan met zo lang slaapt zoals ze doet als ze tussen 7 en 8 de laatste fles krijgt... Zodat het ook idd 6 à 7 uur 's ochtends is :) snappie?

16. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @pandora super zeg!! echt top dat je ventje het zo goed heeft gedaan... en meis je bent een super mama die alles uit probeert en echt niet een dom blondje!!

@linn we troosten haar en geven haar een warm bad en gebruiken infacol en we masseren haar buikje...

@ gewicht baby's tja ik denk dat ik pokon in de voeding heb haha
    Lynn woog bij de geboorte 2700 en zit nu op 5700 gram!!!
    Iva woog 2990 en nu 5980 gram!!! pfff waar zijn mijn kleine meisjes

17. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    hier krijgen mijn meiden om 19 uur de laatste borst en slapen dan tot 4 a 5 uur ze liggen wel in de puckababy

18. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @gewicht mijn poppetje weegt nu ca. 4300gram (bij geboorte 2888) zit nu beetje tussen maatje 50 en 56 in qua kleertjes..

@doorslapende beebjes: fijn zeg! :) nu hier nog (/weer), ze blijft nu steevast 's nachts 1x komen en komt daarna dan moeilijk in slaap, vannacht ook weer ca. 2 uur bezig geweest met haar.. * gaap*

@Pandora bedankt voor je bevallingsverhaal, alsnog..
    @rugweeën: afschuwelijk, weet er helaas alles van, ik dacht dat ik gek werd!

gelukkig is het het uiteindelijk allemaal dubbel en dwars waard als je beebje er dan is :)

sinds gisteravond gaat de borstvoeding ineens een beetje onrustig/rommelig, na een paar minuten drinken gaat ze onrustig bewegen, trekt zich los, hapt weer aan maar drinkt niet echt, etc. en normaal dronk ze ca. 2x 10 min. en was dan verzadigd maar nu blijft ze rondhappen en kreunen, ook al wacht ik tot ze zelf stopt met drinken.. heb haar gisteravond 3x aangelegd aan beide borsten.. had geen idee of ze nou méér honger had of ergens last van had.. word dan ook gelijk onzeker dat mijn borsten misschien niet meer genoeg melk voor haar hebben dat kan toch niet? had tot nu toe juist altijd veel voeding, dacht ik..

ze ligt er nu overigens weer wel rustig en op het oog voldaan bij..
    jammer hè van zo'n kleintje dat ze niet gewoon kunnen vertellen wat ze dwarszit

19. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ja heel herkenbaar die onrust bij het drinken... Ik dacht ook vaak dat er lucht dwars zat... Dus weer overeind boertje laten en weer aanhappen naar bleef ze onrustig... Denk dat ze dan merken dat ze niet goed aanhappen of zo...
    Ook herken ik de onzekerheid of je nog genoeg voeding heb maar zolang ze nog lkkr voldaan slaapt of ligt te kijken kun je er van uit gaan dat je nog genoeg voeding hebt;)
    Ik ben nu volledig over op de fles maar een x per dag drinkt ze nog wel aan mijn borst en er komt nog steeds genoeg uit!! Daar snap ik nou niets van... Ze kan makkelijk 2x 20 min drinken uit beide borsten!! Terwijl ze maar een keer pet dag drinkt! Vind ik echt wonderbaarlijk:)

20. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Merk hier dat kleine man ook zelf een beetje een handig ritme aan het zoeken is met de voedingen, hij is een beetje aan het schuiven.
    Eerst was het nog zo dat hij 's avonds rond 19:00 uur kwam, en dan mooi doorsliep tot een uur of 2, half drie 's nachts. We zeiden toen al tegen mekaar; als dat nou eens een paar uurtjes verschoven kon worden....? Waarschijnlijk heeft íe dat gehoord, haha...

Gisteren kwam meneertje om 17:30, daarna om 21:45, en whaaaaaaaaaaaaaa..... Daarna lekker liggen tukken tot 05:30 alweer. Na die voeding zijn we weer lekker terugedoken in bedje. Hidde had tot nu toe steeds de neiging om 's ochtends standaar tussen half 8, 8 uur wakker te worden, ongeacht hoe laat zijn latste voeding daarvoor was, maar vanmorgen mooi doorgedaan!!!:D

Deel Deze Pagina