augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    grappig natas....zie net dat jouw meisje precies een week ouder is:D

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Jeej Pandora, dat was reactie nummer 2000 :D

Niet heel boeiend ofzo, maar t viel me op haha

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Pandora wat goed dat je langer kon slapen, heerlijk!

@Siren super dat Lizzy goed aan het ontwikkelen is met buikliggen en hoofdje, oefen je daar nu ook meer mee dan eerst? (toen ik minder oefende met beebje ging het ook wat trager dan gewenst nl)

wie gaf hier nu nog meer borstvoeding, en zijn diegenen alweer ongesteld geworden? hier nog niks. aan de ene kant mis ik het uiteraard niet maar aan de andere kant zou het wel weer 'fijn' zijn om weer te gaan menstrueren, dan weet ik weer dat alles goed werkt enzo :p

ik moet echt veel denken aan vorig jaar, toen we net wisten dat ik zwanger was en verder nog niemand, gekke tijd was dat, echt zo'n onderonsje was het en eerste intake vk, spannend enzo.. nu al melancholisch, haha

Heb trouwens lekker online geshopt bij Noppies Shop Online die hebben weer hele fijne uitverkoop, veel dingen halve prijs.. scheelt echt! dus goede tip wellicht voor jullie

fijne avond iedereen!

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb hier tot een week of 10 bv gegeven en ben net afgelopen zaterdag ongesteld geworden. Had hetzelfde als jij. Het hoefde voor mij ook niet zo nodig, maar ben wel weer blij dat het allemaal gewoon werkt zoals ik gewend ben. Heb ook helemaal geen extra krampen gehad, zoals ik normaal ook nooit heb. Kan ik weer met de pil beginnen, heerlijk :D. Duurde nadat ik ben gestopt met bv zo'n 8 weken tot ik ongesteld ben geworden.

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    :D:)

6. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    Wat fijn pandora dat de kleine man weer zo goed heeft geslapen..Hier is het de laatste 2/3 dagen echt een beetje uit het ritme...niet meer goed slapen overdag(terwijl hij dat eerst wel deed), meer huilen , niet in de box willen.S'morgens weer om 5 uur ineens wakker....pffff.hij is nu precies 19 weken...zal denk ik wel met het sprongetje te maken hebben....
    ach ja hoort er allemaal bij :)

fijne avond allemaal!!

ow ja dat van die flessen "knoeien"herken ik hier ook heel erg!

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ben blij dat ik niet alleen zo'n knoeierd heb :D

8. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hier ook nog steeds borstvoeding, en ook nog steeds niet ongesteld. heb het precies hetzelfde als jou, het is prima dat het wegblijft, maar zou het ook wel fijn vinden als alles gewoon weer werkt. Hoe gaat het trouwens bij de dames die al wel weer menstrueren? Kun je dan weer gewoon tampons gebruiken?

9. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja hoor ik wel.

10. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geen BV, wel alweer 3 cycli achter de rug, en ik weet niet hoe het bij de rest zit/zat, maar ik had aan tampons alleen niet genoeg de eerste twee keer:). Blij dat ik nog kraamverband overhad!!!

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik kan geen tampons meer gebruiken.....vorige mentruatie geprobeerd, gaan winkelen met mn zus en ik liep te huilen van de pijn :) tja en in de winkel kan je hem er niet uittrekken

12. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    oef, das ook lastig, ben er ook bang voor dat dat 'm niet meer gaat worden. Maarja we zien wel..
    Volgen jullie ook altijd het glazenhuis? Vind dat altijd zo leuk! Jammer dat ik nu geen nachtvoedingen meer heb :D.

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier wel tampons, gaat prima. Zelfs makkelijker als voorheen. En in tegenstelling tot een hoop anderen hier, heb ik een stuk minder last van mijn ongi als voor de zw.

Heerlijk geslapen. Lag om 22u in bed en ze kwam pas om 7.30 u. Voel mij weer prima.

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Kaan heeft weer super geslapen,
    van 21.30 tot 10.00:$:D

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    De flessenstrijd of bottlebattle zoals we het noemen is hier ook een bekend fenomeen. Niet met een bepaalde fles, soms maar 1 keer op een dag maar meestal wel meerdere keren.
    Laatst heeft het zelfs een uur geduurd voor de fles eindelijk leeg was.

Tampons gingen hier in het begin ook moeilijk maar nu heb ik er geen last meer van. Gaat zelfs makkelijker dan voor de zwangerschap.
    Maar ik heb na de bevalling ook een poosje het gevoel gehad dat ik 'om het hoekje' plaste, waarschijnlijk door de katheter.

Ons ventje heeft ook lekker geslapen, van 23.00 tot 10.15. Hij heeft net een fles op (geen strijd deze keer) en ligt nu dramatisch tegen zijn knuffels te jammeren. Niks ergs hoor maar hij lijkt het leuk te vinden en dan van de ene moment op de andere houdt het op en slaapt hij.

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.628
    113
    Ros84, goeie tip, ik ben ook gelijk wezen inslaan bij noppies online :)

Hier is de menstruatie va mijn bevalling heeeel heftig, dus ik hoop dat dat weer minder gaat worden, erg vervelend dit!

Ik heb nog geen echte flessenstrijd, behalve dat hij het flesje steeds uit mijn handen duwt. Maar dat is meer zijn idee van zelf doen, volgens mij. Irritant, maar wel schattig!

Straks weer naar het consultatiebureau, voorlopig de laatste prikjes gelukkig. Ik ben erg benieuwd hoe zeer hij gegroeid is. Mijn kleine was echt een ukkie toen hij werd geboren (2840 g), maar zat vorige keer keurig op de middenlijn, dus nu ben ik erg benieuwd waar ie nu ongeveer zit. Ik zit te bedenken of ik nog bijzondere vragen wil stellen, maar los van bijvoeden weet ik niet echt iets. Hebben jullie nog tips?

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    wondertje nog proficiat met je verjaardag! En wat zielig voor je moeder, met kerst in het zkh.... sterkte en n knuffel voor haar :)

Hier ook nog geen ongi. Heb n tijdje de pil geslikt tijdens de bv omdat het toch geen garantie is dat je niet zwanger wordt maar was n pil die je moet doorslikken, dus nooit ongi en dat vond ik ook weer niks.. nu dus 3 weken geen pil meer, maar ook al bijna 5 weken geen bv meer en daarvoor nog maar 2 voedingen per dag dus ik zat me wel af te vragen waar die blijft... na volledig bv weet ik dat het zo 2/3 maanden kan duren maar met maar 2 voedingen had ik verwacht wel sneller ongi te worden.... niet dus...

pandora, hopelijk kan je na een paar keer wel weer tampons, zal toch wel? Enne, dat knoeien. hier ook vaak maar dat wegduwen negeer ik (ik ben sterker haha) en vanaf 40cc over laat ik haar de fles zelf vasthouden, zoooo komisch gezicht hoe die speen steeds net wel net niet in haar mond belandt :D

Edn, hier ook zo'n ukkie (2910) en op laagste gewicht 2630 maar inmiddels ook heerlijk op de gemiddelde lijn. Ze heeft er zelfs even boven gezeten, dikkiedik:D.joh en als je geen bijzondere vragen hebt omdat alles loopt, prima toch? Bij ons ging het de laatste keer over slaapjes overdag en het slapen snachts, voeding en hoe het staat met haar motorische ontwikkeling. De arts zei de keer ervoor dat ze het nog helemaaaal niet goed kon terwijl we de keer erop complimentjes kregen :( het zal wel haha

Elisje, hier ook zo'n kletskont haha grappig he? En dan ineens in slaap vallen weer hihi. Mama draait zich dan vaak ook nog lekker even om mmmmh:)

18. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Zouden jullie het schema hier eens willen plaatsen van jullie baby? Het gaat mij erom hoeveel uur jullie kindje ongeveer slaapt. Laura slaapt hier namelijk 's avonds eigenlijk niet meer dan half uurtje, misschien 45 minuten. dan om 23.00 de fles en dan wakker rond 7.30 (dan maak ik haar wakker). Dan vaak 's morgens 2 uurtjes slapen, 's middags nog 2 uurtjes en dan in de late middag, vroege avond nog een uurtje. Dat uurtje geeft ze aan nog steeds nodig te hebben. En als ik dan alles bij elkaar optel dan komt ze wel aan ca 14 uur slaap, wat ongeveer nodig is voor deze leeftijd heb ik begrepen.

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.

19. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou die van mij aard naar haar moeder en is echt heel erg sterk :D!

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Schema van Kaan

Kaan slaapt van 21.30 tot 9.30/10.00.
    slapen: 12.00 tot 15.30
    slapen: 17.00 tot 20.00