augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo dat is een slapertje! Hij slaapt wel 18 a 19 uur! Wauw ben benieuwd of de andere baby's ook zoveel slapen.

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    de onze niet in ieder geval :D

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    6.00-9.30 slapen
    11.30-13.00 slapen
    hier tussen vaak alleen wat hazeslaapjes
    19.30-23.00 slapen
    23.30-6.00 slapen

4. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    De onze ook niet zoveel.

Op het moment(maar verandert best wel vaak haha...)

Slapen van 19u tot 5.30 uur
    Slapen van 6.30 tot 8.30
    Slapen van 10.30 tot 11.30
    slapen van 12.30 tot 13.30
    slapen van 15.30 tot 16.30
    en dan weer om 19 naar bed...hij slaapt niet lang aan 1 stuk door....wordt de hele tijd wakker...terwijl hij 2 weken geleden wel vaker 2/3 uurtjes sliep s'middags...best wel frustrerend haha.....
    Maar in totaal kom ik toch op een 15/16 uurtjes uit.....

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier wisselt het per dag, vandaag:

7.30 wakker
    9.30 - 10. 30 slapen
    11.15-12.00 slapen
    13.00- 14.00 slapen
    14.30- 15.30 slapen
    17.00- 19.00 slapen ik maak haar wakker voor badje
    19.30- 21.30 slapen ik maak haar wakker voor de laatste fles
    22.00- 6/7 uur.

Soms slaapt ze overdag wel een paar uurtjes achter elkaar, wisselt een beetje.

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Pandora waarom deden tampons zo pijn, komt dat door de bevalling?

slaapschema verschilt best wel per dag, ze slaapt tussen elke voeding wel even, soms wat langer, soms wat korter.. globaal is het zoiets, nu:

9.30-11.00 uur
    13.00- 13.45 uur
    17.30-18.30 uur
    20.00-8.00 uur

maar nogmaals, dat kan per dag verschillen hoe laat ze slaapt en hoe lang ze blijft slapen

7. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zal ik dan ook even ons schema van vandaag neerzetten?

1e Fles 06:45 uur, daarna weer terug in bed
    2e Fles 12:00 uur (11:00 uur wakker)
    13:00 uur naar bed, tot 15:00 uur geslapen
    3e Fles 16:45 uur, 18:00 uur naar bed
    Ga 'm straks om 21:30 uur wakker maken voor de papfles
    en dan slaapt íe weer tot 06:30/07:00 uur

Hidde heeft zijn eigen ritme gelukkig weer gauw opgepikt na zijn ZH-verblijf. Vandaag weer wat meer kleur op de wangen, houdt zijn voedingen ook goed binnen (was anders weer teruggegaan op 5 flessen als hij nog had gespuugd).

As. donderdag krijgt hij de EEG, en dan kunnen we in januari bellen voor de uitslag. Heb tot dusver geen gekke dingen meer gezien, hopen dat dat zo blijft!

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Gelukkig Klus dat het met Hidde weer beter gaat!

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja......gebruik ze al vanaf mn 14e en eerder nooit last van gehad
    het doet erg pijn op de plek van de knip :( en dan dat touwtje....net of het in mn onderkantje open snijd :$
    het deed zo'n pijn dat ik het niet meer durf te proberen :) raar he...seks doet geen pijn.....en kleinere tampons gebruiken gaat niet...kan ik me om het half uur verschonen....vloei erg veel namelijk

10. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Wat vinden jullie van mijn foto?
    Vandaag gemaakt:D

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Dit is het gedicht:

Een mooi vervulde wens!

Zacht en nog zo klein,
    die negen maanden in mijn buikje mocht zijn.

Wat ben ik toch zo blij
    dat jij in mijn armen mag zijn.

Als jou oogjes naar ons stralen,
    stroomt de warmte door ons heen.

Deze liefde is oneindig,
    Zoals jij is er geen één !! ♥

12. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Mooi Lilaa!

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Super schattig die voetjes :D

Wat fijn dat Hidde zijn ritme weer heeft opgepakt! Altijd maar afwachten natuurlijk...

De kleine van m'n zus reageert super goed op de beugels. Ze heeft er totaal geen last van en slaapt nog steeds lekker door 's nachts. Grote opluchting voor m'n zus! Die zag er zo enorm tegenop!

Ben nu voor de tweede keer ongesteld sinds de bevalling. Cyclus zit weer keurig op de gebruikelijke 27 dagen. Vloei ook niks meer of minder dan daarvoor en voel nog steeds m'n eisprong. Het heeft wel even geduurd voor ik de eerste keer weer ongi werd, waarschijnlijk omdat ik een paar weken bv heb gegeven. Maar ook zonder bv schijnt het soms een half jaar te kunnen duren voor de boel weer op gang komt...

Ik ben totaal m'n stem kwijt, al twee dagen! Wordt er zo enorm moe van... Evi vindt het overigens geweldig :D Die lacht zich rot als mama er weer wat uit "piept" ;)

Nu slapen, ben kapot. Vermoeiend om alles eruit te schreeuwen en mensen dan nóg tien keer vragen wat je zei...

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    truste linn:D

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Thanks dames!

Ik ga nu lekker slapen, tot 9/10 uur:p

Weltrusten allemaal!

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.628
    113
    Wat slapen een aantal van jullie kindjes nog vaak overdag. Mijn zoontje slaapt niet op vaste tijden, maar gewoon als ik zie dat hij moe is. Ook zijn voedingstijden wisselen nog vaak. Maar meestal houdt het zo ongeveer het volgende in:

7.00 wakker en flesje
    Dan slaapt ie vaak nog een uurtje ongeveer.
    10.00 flesje
    Zo tussen 12 en 13 slaapt hij meestal nog een half uurtje/45 minuten
    14.00 flesje
    Hierna slaapt hij vaak wat langer, anderhalf a 2 uur.
    17.30 flesje
    19.30 in bad of mee onder de douche
    20.15/20.30 flesje
    20.45/21.00 naar bed. Hij slaapt dan door tot ongeveer 7.00 uur.

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ons meisje gaat naar bed als ik zie dat ze moe is (of als ik haar hoor jengelen haha), als ze niet naar oma of kdv hoeft, kan ze na de eerste fles naar bed, anders niet. Als we thuis zijn is het ongeveer:

7.00 fles (soms wat eerder)
    slapen tot 8 of 9 uur, verschilt per keer.
    rond 10.0 uur naar bed tot 10.45
    11.00 fles
    12.00 naar bed, soms drie kwartier, soms 1,5 uur
    15.00 fles, als ze maar 3 kwartier had geslapen dan voor deze fles nog eens 3 kwartier
    tussen half 5 en vijf fruithapje, daarna naar bed, meestal drie kwartier tot een uur
    18.15/18.30 in bad
    19.00 fles, naar bed.
    Dan laten we haar zelf komen voor de laatste fles, varieert van 23.30 tot 4.00 uur. Geen pijl op te trekken.

We hebben gemerkt dat ze beter slaapt als we haar niet wakker maken voor de fles. Liever ga ik naar 4 voedingen maar ze drinkt nu eenmaal max 180/6, als ik meer maak drinkt ze daar niets van helaas....

Als ze straks wat beter is in fruit en groentehapjes zal het ook wel lukken om naar 4 flessen te gaan denk ik....

Linn, voel je je al wat beter?

Hier, moet naar de tandarts bleeeeegh

18. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Jawel eindelijk weer eens een goede nacht hier. en ook wel een redelijke avond. Laura om ca 20.30 naar bed gebracht. Ze ging goed slapen maar na zo'n 45 minuten werd ze wel weer wakker. Is 's avonds altijd zo. Maar nu wilde ze met speen wel weer doorslapen. al heb ik in een uur wel zo'n 5 keer naar boven moeten gaan voor de speen. Maar toch, was wel lekker. En het lekkerste was nog dat mijn zoon ook heerlijk heeft doorgeslapen. Dat was de afgelopen dagen ook wel anders. We hebben Laura wel wakker gemaakt om 23.00 voor de laatste fles, al sliep ze op dat moment heerlijk. Ze heeft ook die fles niet leeggedronken. Ben wel benieuwd wat er gebeurd als we haar niet wakker maken. Doen we wel als we eerst weer een paar goede avonden en nachten achter de rug hebben. Ze heeft gisteren overigens 's middags niet zo veel geslapen 2 keer 45 minuutjes. Hoop niet dat dat de reden was voor het slapen in de avond. We zullen het zien vandaag.

Bedankt iedereen voor jullie schema's. Krijg hierdoor het idee dat Laura het zo gek nog niet doe. Hoe doen jullie trouwens die fles van rond de 19.00/20.00? Doen jullie die boven in de slaapkamer en dan direct naar bed of beneden en eventueel, als hij/zij nog wil, even spelen in de box? Heb hier de afgelopen week het idee gehad dat als we haar in de box leggen na die fles ze alleen maar wakkerder blijft. Hier doen we de fles nog beneden.

@Lilaa mooie kaart, is dat jullie kerstkaart?

@Josjo hoe was het bij de tandarts? Gewoon controle of ging je voor een speciale behandeling?

@ KK misschien heb je het al wel verteld maar weet ik het niet meer. Zijn jullie nu al begonnen met bijvoeding? Omdat Hidde eczeem heeft en hier bij het cb zeggen dat je dan niet meer hoeft te wachten met bijvoeding tot 6 maanden. Ben wel benieuwd wat jullie voor advies hebben gekregen. wij zijn nog steeds niet begonnen met bijvoeding.

@ Pandora wat vervelend dat je geen tampons meer kan gebruiken. Heb je dan nog veel last van je litteken daar? Kan wel weer goedkomen maar heeft even zijn tijd nodig. Weet ik niet uit eigen ervaring maar wel van anderen.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Maar dat is toch ook genoeg? Volgens mij is 800 cc het minimum, en daar zit je op met 4x 180/6.
    Evi krijgt ze ook zo nu, vier keer per dag. De eerste en de laatste doen we altijd 210/7 en die gaan zelden leeg, drinkt ze vaak ook gewoon 200 cc van. Soms heeft ze 's ochtends wat meer honger en drinkt ze wel meer. Ze slaapt stukken beter nu die laatste fles is vervallen, ook 's ochtends langer gek genoeg...
    We hebben de fles van 19 uur verschoven naar 21.30 trouwens.

Zou zeggen, probeer het eens.. :D Je kunt snel genoeg naar 5 flessen terug toch?

Voel me trouwens alles behalve goed. M'n stem klinkt als die van een kettingroker en m'n strot voelt alsof er vannacht een trein overheen is gereden ;);)

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    linn, ik ga het eerst met een halve fles proberen, want om nu meteen die hele voeding er af te halen, dan worden de nachten vrees ik weer drama ;). En dan die van 7 en 19.00 210/7 aanbieden kan ook nog ja. Krijgt ze toch meer dan voldoende binnen ja..

iggle: moest naar de mondhygieniste, ben weer lekker schoongemaakt :D

oh en laatste voeding van 19.00 doen wij altijd boven, dan is het voor haar ook duidelijk dat het dan bedtijd is. Daarvoor dus lekker een badje, pyama en slaapzak aan, fles en dan hoppa in bed en madam slaapt binnen 3 minuten :). Deed ze niet meteen hoor, heeft een paar weken nodig gehad voor ze dat ritueeltje helemaal snapte :D succes....!

Deel Deze Pagina