augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ghehe, goed antwoord :D Keek ze op dr neus of had ze niet in de gaten hoe je het écht bedoelde?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heb ook een super leuke kerst gehad :D Eerste kerstdag zijn we de hele dag met z'n drietjes geweest. Vond het heerlijk, zo gezellig!

Pff...als ik jullie zo hoor over die hapjes ben ik toch ook wel heel benieuwd hoe Evi dat zal gaan vinden :D Maar goed, nog paar maandjes geduld..
    Wil dan trouwens volgens de Rapley methode gaan bijvoeden. Lijkt me net wat voor Evi, die is altijd zo onderzoekend bezig... Heb er nu al zin in!

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ze keek even gek en ging toen maar snel de winkel in.

Was wel leuk weer vandaag het hapje. Hij zag me al aankomen met het potje en lepeltje en begon gelijk te lachen.

Ik wist ook nog niet zeker of ik nu wel zou beginnen, maar toch maar peren gehaald. Als het nog geen hapje zou worden dan had ik die wel lekker opgegeten. Maar ik kreeg het gevoel dat hij niet helemaal voldaan was en meer melk gaan geven kan niet meer. Vanin de late namiddag tot de laatste avondfles bleef hij echt zeuren. Nu krijgt hij dus een hapje tussen fles 2 en 3 en komen alle voedingen erna op nette tijden te zitten.

4. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey meiden,

Tis lang geleden, dat ik hier ben geweest. Maar hoe waren jullie kerstdagen en hoe is het met jullie kleintjes?? En hoe hebben jullie je eerste kerst met de kleine beleefd. En zijn jullie al begonnen met vast voedsel?

Hier waren onze dagen leuk. De kleine vond het leuk tot 7 uur, toen wilde hij slapen, en niet in zijn kinderwagen of bij mama of papa, maar in zijn eigen bedje. Gelukkig waren we beiden keren al onderweg naar huis of stonden we op het punt om te gaan...Nu op naar Oud en Nieuw...ben benieuwd...

Hier ben ik begonnen met rijstebloem, daarna met fruit, en daarna groente. Meneertje is er helemaal aangewend. Alleen de groente vind ie pas lekker na 3 hapjes...Fruit dat gaat er zo in! En de rijstebloem ook...Nog een kleine maand en dan is hij alweer 6 maanden en gaan we naar de volgende stap!

Liefs,
    JustMe

5. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Bloempie fijn dat je meid zo lekker groeit en dat ze zo stoer was bij de prikjes!

@beginnen met hapjes ik snap het niet meer helemaal, bij het CB hier stimuleren ze dat juist vanaf 4 maanden terwijl ik vanmorgen weer las (volgens mij iets bij oei ik groei) dat dat nog niet wordt aangeraden, en liever pas vanaf 6 maanden..?
    tja, ik kreeg gewoon echt het gevoel dat beebje er aan toe was.. moedergevoel maar vertrouwen, toch? gaat heel goed en ze heeft nergens last van, poept goed, etc. de poep ging hier overigens al best snel veranderen, is veel dikker, groffer en donkerder.. minder doorlek-incidenten ook, wel fijn!

weten jullie hoe je een groentehapje moet invriezen? wilde eens bloemkool proberen, die dan in 1x bereiden (koken en blender?) en dan gelijk wat invriezen. kan dat met zo'n ijsblokjesding of heb je daar speciale bakjes/zakjes voor nodig?

ik geef het fruithapje tot nu toe in de middag (tussen de voedingen van ca. 12 en 16uur) maar als groente ook goed gaat wil ik 's ochtends fruit en 's avonds groente gaan doen

@Maienditje leuk en avontuurlijk hoor, kamperen! met een caravan is dat zeker goed te doen

hier verder alles rustig, beebje ligt er al sinds 20u weer in voor de nacht en mama lekker aan een wit wijntje ;)

fijne nacht iedereen!

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @JustMe hee we zijn hier tegelijk :)
    kerstdagen hier zijn goed gegaan, redelijk rustig bij de (groot)ouders geweest, ging wel goed qua voedingen en slapen, ze heeft alle2 de dagen lief geslapen in de logeerbedjes, konden zelf dus van het kerstdiner genieten :)

hoe gaat het met/bij jou?

7. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @Ros84, hihi toevallig, ik drukte te snel op reageren...dus ff me bericht gewijzigd.

Hier waren onze dagen leuk. De kleine vond het leuk tot 7 uur, toen wilde hij slapen, en niet in zijn kinderwagen of bij mama of papa, maar in zijn eigen bedje. Gelukkig waren we beiden keren al onderweg naar huis of stonden we op het punt om te gaan...Nu op naar Oud en Nieuw...ben benieuwd...

We waren vroeg dus eten, was ook bijtijds...en toen we thuis waren lekker de kleine op bed gelegd, en nog kerst thuis gevierd met vrienden!

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Pffffff ik voel me al een paar dagen niet heel goed....duizelig, trillerig, paniekerig.....weet niet zo goed of het komt van opkomende paniekaanvallen die ik probeer te onderdrukken of dat ik me echt duizelig voel en dat dit bij ontzwangeren hoort

zo kon ik me in ieder geval ook voelen toen ik nog veel last had van paniekaanvallen...maar het gaat al zo lang heel goed :(

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey Pandora, Hoe gaat het nu??
    Anders bel je je ha toch even? Misschien heb je een griepje onder de leden en voel je je daarom zo naar?
    Sterkte meid!

Ros, ja, inderdaad gewoon je moedergevoel volgen :D Het is volgens mij zo dat kinderen tot 6 maanden geen bijvoeding nodig hebben. De darmpjes zijn nog onvoldoende ontwikkeld om er daadwerkelijk voedingsstoffen uit te halen. Dus tot die tijd geef je het eigenlijk alleen omdat het leuk is, of om de kleine aan smaakjes te laten wennen. Vanaf een maand of 6 hebben ze niet meer genoeg aan de fles en moet je dus gaan bijvoeden. Omdat er uit allerlei onderzoeken is gebleken dat kindjes met een verhoogde kans op allergieën makkelijker een allergie kunnen ontwikkelen als ze worden bijgevoed vóór 6 maanden raden ze het bij die kindjes sterk af om eerder te beginnen. Is dat niet het geval dan kan er prima vanaf 4 maanden begonnen worden, zolang de kleine zijn flesjes maar blijft drinken.

Hebben jullie nog een id-kaart voor de beebjes aangevraagd? Heb gister echt ruim een uur op het gemeentehuis gezeten, DRUK!!!

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    bah Pandora wat vervelend! zoals je misschien nog wel weet ken ik het helaas maar al te goed, kreeg er ca. 3 maanden geleden ook ineens weer last van nadat ik daar al jaren redelijk mee om kon gaan.. zou best kunnen dat de nasleep van de zwangerschap/bevalling of de drukte nu van het moederschap je even een terugslag geven..

ik denk als je eerder last hebt gehad van zoiets dat je daar altijd iets kwetsbaarder voor blijft.. maar je weet wat het is en het belangrijkste is dat je er niet bang voor wordt.. en dat je niet al te krampachtig probeert de paniek onder controle te houden want dat werkt niet :S voor mij niet, iig

inderdaad misschien handig om even met iemand erover te praten,je huisarts, een psycholoog, oid? sterkte in ieder geval!

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo allemaal!

Leuke dagen gehad en vooral heel druk hihi!!

1e kerstdag bij mijn moeder pakjes gedaan en gesteengrilld.. was leuk. Wat is Lizzy verwend hihi!!
    2e kerstdag kwam de schoonfam. We hebben gewoon lekker makkelijk rijsttafel bij de chinees gehaald, was heerlijk!!!

Merkte wel dat Lizzy teveel prikkels kreeg, ze is onrustig geweest en wilde amper slapen en eten die dagen, tis sonde!

Hier krijgt ze 1 of 2x pd diksap. Fruit doe ik meestal tussen de middagflessen in. Meestal rond 16:00. Gister is er een derde potje banaan in gegaan, grote meid!!!

Iemand vroeg ivm de oefeningen, ja we hebben de frequentie wat opgevoerd en dat helpt echt!! Fysio is niet meer nodig, maar we hebben 2jan nog een afspraak staan, ze belde gister.. een nieuwe dame.. ze is net terug van zwangerschapsverlof, de vervangster die we hadden is gestopt daar. Eens kijken wat deze dame van Lizzy zegt.

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Pandora wat naar voor je. Wel op tijd aan de bel trekken hoor en waar mogelijk tijd voor jezelf nemen om dingen te verwerken.
    Ik ben gevoelig voor depressie en hier vreesden ze voor pnd maar daar heb ik me redelijk doorgeslagen.
    Ik heb wel zelf aangevraagd om met iemand te praten omdat er hier zoveel speelt en nu met Tris erbij ik echt niet meer zo diep wil zinken. Die aanvraag is gelijk goedgekeurd en kwam zelfs met spoed op de lijst.

Tris is aan het zeuren vandaag. Ochtenfles was maar matig en nu wil hij constant omdraaien maar het gaat allemaal niet zoals hij wil dus gezeur erbij.
    Toen ik deze nacht even opstond om te gaan plassen lag hij op zijn zij te slapen en hield het voetje van zijn knuffelbeer vast.

Bijvoeding wordt inderdaad afgeraden voor 6 maand als kindjes een verhoogde kans op allergiën hebben. Maar verder is het inderdaad je moedergevoel volgen. Hier (engeland) wordt het door veel health visitors afgeraden omdat veel moeders dan gelijk 1 of meerdere flessen laten vallen.
    Daardoor ook dat ik eerst zo'n slechte reactie kreeg van mijn health visitor. Maar toen ik bij een volgend bezoek vertelde dat de fruithap erbij zou komen en dus geen flessen zou gaan vervangen had ze er niks negatief meer over te zeggen.

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier ook een id kaart aangevraagd, kan hem al halen maar ben wat lui.

Kerst ging prima met de kleine, ze is ook flink verwend.

De laatste dagen heeft ze het uitslapen uitgevonden! En wel tot 8 uur heerlijk! Zit daardoor nu vast op 4 flessen en dan de fruithap. Heb diksap gekocht ga ik vanmiddag proberen.

Hoe is het nu Pandora?

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik wil straks bij 6 maanden ook via de rapley methode gaan bijvoeden, haar lekker het eten laten onderzoeken.

Het gaat hier nu zo snel, ze heeft echt een groeispurt gehad want veel dingen maat 62 is alweer te klein. Had een super leuk pakje gehad maar daar kan ze eigenlijk al niet meer in. Gelukkig heb ik een hele voorraad 68 dus keus genoeg weer.

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier ook!!! Mt 68 weer! Had gister een broekje gekocht in 68, nou het past al harstikke goed! 62 wordt vaak te kort al, lange benen.. heeft ze van moeders denk ik.. Ik moet ook altijd een extra lange lengtemt hebben.
    Wat groeien ze hard he!!!!

Vandaag gebeld voor verwijzing K.A. Laten we het toch maar even laten checken, just in case!

@Pandora, gaat het al weer wat beter met je? Hope so!

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wat is dat??

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Geen prakjes of potjes, maar vast voedsel aanbieden in het handje. Google er maar eens op. Vooral de filmpjes, geniaal!

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben nu aan het werk...tot nu toe gaat het redelijk. Vanmorgen voelde ik me niet zo goed....heb dus tot 12.30 in bed gelegen ;)
    ben ook zo super moe :( Ik ben nooit een uitslaper geweest maar mn vriend moet me al een paar dagen zo ongeveer mn bed uit duwen
    ik kan wel 20 uur slapen als het moet :)

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    En vandaag is mn ventje 4 maanden :D

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hihi de appel en diksap waren niet zo'n succes. Eerste keer dat ze echt begon te kokhalzen.

Deel Deze Pagina