@rapley methode de gedachte heeft zeker wat maar het lijkt me zo eng..? heb wat nare dingen erover gelezen, kindjes die bijna stikken in te grote stukjes appel e.d. :S ik ben nu soms al bang dat ik de banaan niet goed genoeg geprakt heb ofzoiets, dat ze er straks in stikt @pandora gefeli met de 4 maanden en hopelijk is de rest van de dag een beetje ok gegaan.. zelf ook wel gevoelig voor depressie/angst, was ook best wel bang voor een PND maar gelukkig geen last van gehad, alleen angst/paniek wel.. vervelend is dat, zulke dingen komen toch omhoog als een manier van je lichaam/geest om te reageren op heftige gebeurtenissen, veranderingen, stress kan alleen als tip geven: schroom niet om aan te kloppen bij je huisarts en/of een psycholoog, kan soms wel als een drempel voelen, of stom, etc. ik vond het best wel naar eerst, vooral omdat ik zelf werk in de geestelijke gezondheidszorg, maar zelf kom je daar soms moeilijk uit en dan kan iemand van buitenaf je veel beter helpen!
Hier is er een derde potje banaan ingegaan vanmiddag, heerlijk gevoel!!! Ze hapt al echt goed van het lepeltje
Voelt voor mij niet als een drempel hoor het enige wat ik liever niet wil is medicijnen Ik heb hiervoor al eens bij de bedrijfspsych. gelopen en heb er accupunctuur voor gehad ( was toen een combinatie van tegen een burn out aanzitten en de paniekaanvallen ) Dit heeft me toen heel goed geholpen en ik heb er zeker 1,5 jaar echt helemaal geen last meer van gehad maar nu is het een beetje wat was er eerder het kip of het ei ik voel me duizelig en word daar paniekerig van of ik ben paniekerig, ga onbewust hyperventileren en word daar duizelig van gisteren stond ik in de winkel in de rij bij de kassa....voelde me helemaal slap, benauwd, duizelig, gevoelloos in mn benen... en ja toen kregen we heel het riedeltje "oh oh als ik maar niet flauwval, als ik maar niet dood ga, als ik dood ga heeft M. geen mama meer etc etc" en als ik bijv met M. alleen thuis ben en ik voel me duizelig dan is het "ojee als ik nu maar niet dood ga/morgenvroeg nog maar wakker wordt... want anders is M ook nog thuis en dan krijgt hij honger en dan hoort niemand hem huilen pfffffffffffffff 2e kerstdag had ik bij mijn schoonouders hetzelfde gevoel ( duizelig, slap etc ) en werd daar ook wat paniekerig van....ik begin dan heel onrustig te wippen op mn stoel als ik dit zo opschrijf klinkt een paniekaanval het meest logisch weet nog goed dat ik 2 jaar geleden haast dwangmatig mn polsslag ging zitten voelen en 4 x per dienst mn bloeddruk ging meten op het werk en ik moet nu haast bijna lachen om mezelf
Pandora, Gefeliciteerd Blij dat het redelijk ging. Hoe ging het de rest van de middag? Als je ook zoveel slaap nodig hebt zou je haast zeggen dat je iets onder de leden hebt. Lekker slapen zou ik zeggen! Ros, ja, het schijnt dat daar genoeg over te lezen is, maar heb nog nergens gelezen dat er ook cijfers zijn die dat weerleggen. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat er pas na 6 maanden mee begonnen mag worden. Kindjes hebben hun kokhalsreflex nog redelijk voorin de mond en gaan dus kokhalzen als er iets groots in hun mondje komt. En je voert ze natuurlijk ook geen pinda's Bah, van t weekend (kerstavond) was er in een dorp vlakbij allemaal politie, ambulance en traumaheli. Hoorde tweede kerstdag dat er een kindje van 1,5 jaar was gestorven, waarschijnlijk gestikt in het eigen braaksel. Vind het zo erg! Ken die mensen helemaal niet, maar het blijft maar door m'n hoofd spoken...
helaas niet lekker slapen....ben nog tot morgenochtend 10.00 op mn werk Dan ga ik als ik thuis ben even slapen.....brengen we onze uk naar oma en ga ik met mijn vriend naar de stad en boodschappen doen voor oud en nieuw en dan ben ik lekker 6 dagen vrij
@pandora gefeliciteerd 4 maanden alweer. hier gaat het fruithapje ook goed ze vind het heerlijk. Gister voor het eerst diksap geprobeerd en dat ging ook goed.
Mijn man vraagt: maar kan die kleine al n mango vasthouden dan haha en hij vroeg: waar is het dan goed voor? Voor mensen die n nieuwe bank willen? (wij voeden altijd bij de bank haha) Maar ff serieus, wat geef je ze dan te eten?
Doodmoe en duizelig? Zwangerschapstest doen? Hoop in elk geval voor je dat je geen paniekaanvallen hebt of dat het gauw beter gaat.... Maar het kan natuurlijk ook iets lichamelijke zijn hè.... Knuf van mij...!
op zich lijkt me dat wel een goede methode, maar lijkt me ook wel een beetje eng...als ze wat ouder zijn ok, maar 6 maanden?!dan kun je denk ik een stukje peer of banaan ofzo geven?dan zullen ze daaraan gaan "sabbelen/ happen". owww wat lekker 6 dagen vrij , heerlijk!!!Ik moet zaterdag nog werken.heb vandaag en morgen vrij.OOk wel lekker.Het is in ieder geval heerlijk weer. Ik heb dat trouwens ook Linn...nu je zelf een kindje hebt ben je nog veeel gevoeliger voor dat soort gebeurtenissen...omdat je dan aan je eigen situatie denkt natuurlijk....en aan je eigen kleintje!jeetje wat erg zeg voor die mensen.
Ooow, meis, wat herken ik dit gevoel goed van jaren geleden... Je zult je wel lichtelijk gesloopt voelen, lijkt me...? Ik zat er vorige week ook weer een beetje tegenaan te hikken, meende ik, precies wat jij omschrijft, duizelig, slap, misselijk.... Heb achteraf het idee dat ik gewoon helemaal over de zeik was voor de EEG van Hidde, die op stapel stond toen. Na donderdag was het ook over gelukkig . In elk geval een dikke knuffel hoor!!!! Ik weet niet meer wie het was, ik citeer eff: "Omdat er uit allerlei onderzoeken is gebleken dat kindjes met een verhoogde kans op allergieën makkelijker een allergie kunnen ontwikkelen als ze worden bijgevoed vóór 6 maanden raden ze het bij die kindjes sterk af om eerder te beginnen. Is dat niet het geval dan kan er prima vanaf 4 maanden begonnen worden, zolang de kleine zijn flesjes maar blijft drinken." Dit advies is schijnbaar vrij recentelijk weer bijgesteld; ook bij (vermoeden van) KMA etc. kun je gewoon met 4 mnd. beginnen.
Zo, wat een begin van de dag... Wordt ik rond 6 uur wakker gemaakt door mijn man dat de electriciteit uitgevallen is. Ja leuk hoor, heb je de schakelaars gecontroleerd? Ja allemaal in orde zegt hij maar de straatverlichting doet het ook niet. Ok geen electriciteit in de buurt, we kunnen dus alleen maar wachten tot het weer in orde komt. Moest ie me daarvoor wakker maken. Sta ik op, electriciteit doet het weer maar na een poosje vind ik het toch nog frisjes in huis, doet de verwarming het niet Heb al gebeld en ze sturen iemand in de loop van de dag. Tris heeft zijn flesje gehad en ligt weer in zijn bedje. Hij ligt wat met een rammelaar te schudden maar blijft voor de rest wel lekker onder zijn dekentjes. Normaal (als de verwarming het wel doet) trappelt hij toch wat meer rond, nu ligt hij er rustig bij.
@Elisje vervelend als de electriciteit en/of verwarming ineens niet werken, hopelijk komt dat snel in orde! @Pandora heel herkenbaar allemaal, en denk eerder wel paniek.. idd de kip of het ei idee, onbewust ben je toch gespannen en krijg je lichamelijke klachten (duizeligheid, misselijkheid, etc,) en daar schrik je van waardoor je weer paniekerig wordt, vicieuze cirkel.. en zodra je gaat denken; misschien is er lichamelijk iets.. dan ga je daar in geloven en word je er banger voor.. is moeilijk om tegen je lichaam in te gaan en te zeggen: wat ik voel (lichamelijk) klópt gewoon niet! fijn dat het voor jou geen drempel is om evt hulp erbij te zoeken ik hoop dat je je snel weer beter voelt! ik heb er zelf in de winter meer last van, korte, donkere dagen enzo, is alles wat somberder.. we'll be fine straks voor het eerst groente proberen, ga bloemkool stomen&pureren, heb ook bakjes gekocht om de rest in te vriezen.. benieuwd wat ze ervan vindt! fijne dag iedereen
Zit nu te wachten tot er iemand komt om de boiler te repareren. Lastig hoor want ik zou eigenlijk boodschappen gaan doen, maar ja dat moet dan morgen maar. Ondertussen een jammerend ventje, heb hem ook al wat extra aangetrokken maar dat vind hij alles behalve leuk want het belemmerd hem in zijn bewegingen. Electriciteit vind ik niet zo erg, ik heb een gasfornuis dus kan altijd wel verder daarmee. Dat is dus 1 van de redenen dat ik een gasfornuis wilde. Als de electriciteit het niet doet moeten we toch niet verhongeren, de kleine kan nog steeds een fles en ja als het nog lang duurt voor ze de boiler komen repareren dan zet ik de oven aan en gaan we in de keuken zitten haha.
@Elisje en is het al gefixt? @Sjorsjette lees je nog wel eens mee? hoe gaat het nu met jou en je iniminibeebje? beetje raar, heb vandaag ineens zulke kriebels voor een tweede babietje! :O zou ik ongesteld worden ofzo, en hormonaal zijn? weet niet wat het is... er ligt nu een nog-best-klein-babietje te sputteren en te spelen in de box, begin pas nu te wennen om mama van 1 te zijn, maar kriebeldekriebel toch nog maar even afwachten hoor maar moest het even kwijt, hihi
De boiler is gemaakt ondertussen Wij weer blij. Maar heb mijn 3 pechdingen dan wel gehad hoor vandaag. Electriciteit en boiler en dan net ook weer. Ik had de wc schoongemaakt maar nog even met een doekje over de bril, vallen mijn ringen van mijn vinger. Trouwring valt op de vloer en verlovingsring jawel in het toilet. Mijn man vond het uiteraard erg grappig, ik vond het wat minder.
Heb ik ook een x gehad! Mijn trouwring.. plons!!! Ownee... hij bleef op het randje liggen, er zit zo'n knik onderin de pot.. heb hem met een vork eraan kunnen haken.. phewww wat een opluchting was dat!!!! Van de week was ik em ook weer eens kwijt.. had em op mijn nachtkastje gelegd, poes had hem gepakt.. dom!!! Manlief had gestofzuigd boven.. ik die zak uit dat ding.. helemaal doorgezocht. bah!!! Komt mijn man thuis.. schat heb je ring gevonden in de hal vanmorgen heb hem voor je op het kleine tafeltje weggelegd.. mee ziet hij de pokkezooi van de stofzuiger liggen hahaha!!!
Gewoon, hetzelfde als wat je geprakt geeft. Broccoli bijvoorbeeld, een stronkje in de hand. Of een halve banaan. Mango zou je bijvoorbeeld in repen kunnen snijden, zodat het goed te pakken is voor het kindje. En voeden doe je dan natuurlijk niet bij de bank (al is die van ons van leer, die wordt wel weer schoon ) We zetten haar dan in de kinderstoel aan tafel. Het gaat er niet om dat ze er vol van wordt, maar dat ze ontdekt wat eten is en hoe het allemaal werkt. Het ene kindje eet meteen een halve banaan op, de ander speelt er eerst een paar maanden mee voor ze begrijpt dat ze het kan eten. Ze krijgt gewoon haar flessen nog. Krijgt ze wel behoefte aan meer ander voedsel dan melk kun je het ernaast gaan aanbieden met een lepeltje. Misschien is het ook niet voor ieder kindje een goed idee. Maar zie dat Evi al tijden zo gericht dingen pakt en onderzoekt, het lijkt me echt wat voor haar Enige nadeel voor papa en mama zal (vooral in het begin) de rotzooi zijn haha!
Pandora, hoe gaat het met je??? Voel je je weer wat beter? Lekker genieten van je vrije dagen meid, hoop dat de rust en het gezelschap van je mannen je goed doet! Elisje, wat een dag! Hihi, hoop dat het je de rest van dit jaar beter gaat Nee, serieus, zulke dagen moet je niet al te vaak hebben he? Ben altijd blij dat ik 's avonds in bed lig dan, morgen weer een dag moet je maar denken Whaaa Ros! Misschien hormonen inderdaad? Grappig dat je dat zo ineens overvalt! Heb je er al eerder "last" van gehad? Nou, morgen nog een gekkendag op t werk. Wat een drukte zeg! Had het vorige week vrijdag zo druk dat ik er zaterdagmiddag nog hoofdpijn van had... Me morgen maar proberen niet gek te laten maken
mwa.. tijdens en vlak na de bevalling moest ik er niet aan dénken dat ooit nog te doen begin nu terug te komen op het gevoel dat ik de afgelopen jaren al had, de kriebels om een kindje te krijgen.. maar nog niet NU komt wel goed met me misschien moet ik ook eens wat anders lezen (in bad en bed) dan de WIJ jonge ouders tijdschriften e.d., blijf ik er een beetje in hangen
Nou ros hier kriebelt het ook @Hier hebben we hele leuke babystoel besteld,en hij is vandaag geleverd Wat doen jullie met oud en nieuw? Wij gaan naar een visrestaurant met z'n drietjes