augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    hier geef ik de dames tussen 7 en 8 de laatste voeding maakte ze eerst tussen 10 en 11 nog wakker en dan kwamen ze rond 4 a 5 uur maar als ik ze om 7 a 8 uur wat geef komen ze ook rond die tijd... vanmorgen waren ze erg onrustig pff huilen huilen huilen zou het kunnen dat mijn borstv te zwaar valt, aangezien ze mega hard groeien..
    @ hier maatje 50/65 maar in de dozen gedaan, maat 62 te voorschijn en zit prima....

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Danielle
    Wij hebben dat inderdaad ook geprobeerd, laatste fles een paar uur later zodat ze niet om 4.15 maar om een uur of 6 zou komen. Maar dat maakte hier niets uit. Er zit af en toe wel verschil in, maar ze trekt toch haar eigen plan en volgt haar eigen schema... Helaas...

Maar als je het wilt proberen zou ik gewoon overdag elke fles een half uurtje verschuiven. Dan wordt de laatste fles vanzelf later... Succes!

3. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    In navolging van Pandora zal ik ook eens mijn bevallingsverhaal typen;

Zaterdagochtend 20-8 werd ik om 8 uur wakker van lichte krampen. ik zocht hier verder niet achter en ik moest om 10u toch in het ziekenhuis zijn voor een CTG omdat ik een week later ingeleid zou worden. Onderweg werd het wel wat sterker maar niks schokkends. in het ziekenhuis aangekomen aan de ctg en waren wel wat onregelmatige weeen te zien maar niks concreets en kon nog wel lang duren dachten ze. Dus werden we met een nieuwe afspraak voor een CTG naar huis gestuurd.
    Rond half 12 waren we thuis en werd het allemaal wel wat heftiger en moest ik ze weg gaan puffen maar nog steeds erg onregelmatig.
    Ondertussen heeft vriendlief boodschappen gedaan en heb ik nog de laatste dingen in de tas gedaan en verder opgeruimd.
    Even de douche ingegaan en inmiddels was 13u geweest. Toen maar de VK gebeld die er om 14u was. had toen 4 cm ontsluiting, zei me weinig omdat ik al meer als een week met 1 a 2 cm ontsluitng liep en al 2 keer gestript was.
    Ze heeft mijn vliezen gebroken en is toen weer voor een uurtje vertrokken. De (buik)weeen werden steeds heftiger en een half uur later kwamen er ook nog eens rugweeen bij dus kreeg het gelijk dubbelop. Om 15u kwam ze terug en toen zat ik op 5 cm ontsluiting.
    Ze zei nou dat gaat netjes volgens het boekje. zoals het eruit ziet ben je rond 20/21 uur moeder.
    Ik wilde graag in het kraamhotel bevallen en ze vroeg of ik daar al heen wilde. Ze belde dat ik eraan kwam en rond 16u waren we binnen. Alles werd uitgelegd en toen werden we lekker met rust gelaten. Ik ben in bad gaan liggen omdat ik de weeen dan beter kon opvangen. Na meer dan een uur in dat bad te hebben gelegen trok ik het echt niet meer en ben ik eruit gekomen. Kon nog net naar het bed lopen want het leek wel of er geen pauze meer tussen zat. Ik zei tegen vriendlief; ga ze maar halen want ik trek het echt niet meer en ga dit niet meer volhouden. Ze kwamen gelijk en ze ging voelen en zat ik na 1,5 uur van 5 cm op 9 cm!! zo zegt de VK dit gaat niet meer volgens het boekje haha
    Ze wilde het randje weghalen maar heb geschreeuwd dat ze dr hand eruit moest halen want daardoor kreeg ik alleen maar meer pijn!
    Na 5 min kreeg ik persdrang en mocht ik gaan persen. Na 10 min, persen vroeg ik aan de VK hoelang denk je dat ik nog bezig ben. zegt ze ongeveer 20 min! En gelijk had ze! Om 18.05u is toen onze dochter geboren! na 30 minuten persen!!
    Vriendlief heeft haar opgevangen en bij me weggelegd.
    Na het hechten en wat gegeten te hebben mocht ik gaan douchen en als dat helemaal goed ging mocht ik naar huis!
    Gelukkig ging alles helemaal goed en om 20.30u waren we op weg naar huis!!

Ze hebben me wel gewaarschuwd dat bij een 2de ik niet zo lang moet wachten met bellen anders vliegt ie eruit hahaha

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik probeer ook de laatste fles wat later te doen maar mevrouw komt altijd echt altijd tussen 4u en 4:30! Of ze nu net als gister om 22:00 de laatste krijgt of om net als eerder 23:30. Haar klokje staat zo volgens mij :). Wel jammer dat ze de laatste tijd niet gelijk meer gaat slapen na de fles.. vanmorgen sliep ze pas om 6:00 weer... Toen kwam ze om 8:30 weer. Het gaat allemaal gelukkig wel goed! :D Ze groeit goed!

Zit nu ook tussen 50 en 56 in.. kleertjes van 50 die 'groot' vallen passen nog. Ik merk wel dat de pijpjes van haar broekjes te kort gaan worden haha!

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Reza...ik heb inderdaad in het ziekenhuis ook de waarschuwing gekregen dat ik bij een 2e kindje bij de eerste wee naar het ziekenhuis moet...omdat een 2e bevalling waarschijnlijk nog sneller gaat!:$

6. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ken dit; ons menneke heeft zijn klokje 's ochtends op 7:30/8:00 uur staan, maakt niet uit hoe laat de laatste voeding daarvoor is geweest; hij wil dan blijkbaar gewoon "opstaan", haha :D

Kleertjesmaten is wisselend, inderdaad meeste tussen 50 en 56, ligt er een beetje aan van welk merk/winkel het is, valt lang niet allemaal even groot. We hadden op Tenerife zelfs bij de Zara babykleertjes gekocht, deze waren 62/68; de rompertjes past Hidde nu al! Valt dus erg klein.

7. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Lady's ik volg jullie, maar ik heb geen tijd om te reageren:)
    Hier gaat bv super, hij is al binnen 4 weken 1 kilo aangekomen:D

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Had vandaag een bruiloft kreeg ik tijdens het eten de volgende opmerking: ik vroeg om 4 gehaktballetjes zei de dame erachter twee voor uzelf en twee voor het kind!! Ik zei wat zegt u? Herhaalde ze het nog even, toen zei ik ben net bevallen 3 weken terug. Natuurlijk excuses aangeboden, maar ik dacht wel dat correctiehemd van de hema doet weinig. Kan gebeuren maar ben blij als ik weer wat aan die buik mag gaan doen!

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Oh, wat erg :$ Ergens ook wel grappig, wat zal die dame zich rot geschaamd hebben!
    M'n zus had vorige week hetzelfde, vroeg er ook ineens iemand of ze al wist of het een meisje of een jongen was. Nou, zei m'n zus, tis een meisje geworden, ben twee weken geleden bevallen! Haha, OEPS!

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Nou ze schaamde zich zeker! Gelukkig ben ik niet de enigste waarbij zoiets gebeurd :D.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha dat zou mij ook kunnen overkomen:D:D:D heb nog klein buikje:):):):):)

12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ga zo de dokter bellen.....sta op de kop van de pijn aan mijn rechterschaamlip/rechterkant van mijn vagina!
    Het is langzaam begonnen ongeveer 2 weken geleden, maar is nu niet meer te harden. Ik zou niet kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn, en ik heb een bezoek zo lang mogelijk uitgesteld, maar ik word nu echt gek van de pijn! Het brandt en steekt......En het gekke is: ik heb aan die kant helemaal geen hechtingen of zo gehad. Bah, ik baal als een stekker. Kan bijna niet lopen en zitten:(

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Dat klinkt niet fijn jannanas, succes bij de dokter.

14. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ooo wat een stunt van die vrouw zeg... mij dochter vroeg woensdag aan miijn tante met een stevig buikje.. hey jij ook baby in buik?? oeps had me toch een rood hoofd...maar van binnen lag ik dubbel wat een giller

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Sterkte jannanas! Hoop dat de dokter je er gauw vanaf kan helpen!

Evi heeft alweer doorgeslapen, vanochtend hebben we haar om 7 uur wakker gemaakt. We kregen op het bureau te horen dat ze wel door mag slapen, als er maar niet te lang tussen de voedingen zit. Op de vraag wat dan te lang is zei ze dat het klokje rond slapen nog te vroeg is en Evi goed wakker te maken moet zijn, dus helder moet zijn. En dat was ze :D
    Ben heel benieuwd hoe dit door gaat zetten. Ze lijkt in alles op mij als baby, en ik sliep ook heel gauw door. Dus...fingers crossed!

Hoe is bij jullie de nacht gegaan??

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hahahaha! Dat je dan je lachen in kunt houden, wat knap! Vond ze het erg? Ach, als zo'n kind het zegt is het toch wat onschuldiger he?

17. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    mmm ik zou haar echt niet wakker maken, als ze trek heeft meld ze zich toch.... ik ga mijn dochters echt niet wakker maken..
    maar wel heel knap van jou meisje!!!!

hier hebben ze om 4 en 5 wat gehad

18. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    had maar gezegt dat ze het vaker zei, aangezien er veel in haar omgeving zwanger zijn... en ach ik mag haar toch niet zo, en zie haar max 3 keer per jaar hihi

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier heeft ons meisje langer doorgeslapen, om 22 laatste fles ze lag om 22.30 in haar mandje en ze melde zichzelf om 4.45! Dus ik hoop ook dat dit door gaat zetten!

20. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    natas heerlijk is dat he!!!

Deel Deze Pagina