augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kinderen zijn idd in zulke uitspraken de onschuld zelve; die kun je dan ook moeilijk iets kwalijk nemen, haha...:D Maar dat verhaal bij die gehaktballetjes.... oef... Ik zou me de ogen uit de kop schamen!:$ Ben daar zelf sowieso al altijd erg voorzichtig mee, met zulke opmerkingen, als je al twijfelt of iemand nou zwanger is of niet.
    Dan hou ik liever mijn mond, en als er goed nieuws is, horen we dat vanzelf wel...

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Deze ochtend naar het ziekenhuis geweest om de gehoortest over te doen. Alles prima in orde :) Maar ons mannetje was helemaal wakker dus dat maakte het wat moeilijker om de test te doen. Uiteindelijk 3e keer erin geslaagd. Ze heeft ook enkel zijn linkeroor gedaan, rechteroor was al als helemaal in orde uit de test gekomen de dag na de geboorte.

Dus voor nu zijn we wel klaar met het ziekenhuis, gelukkig maar want ons mannetje heeft er net zo'n hekel aan als ik.

3. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    elisje fijn dat alles goed is

4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Weer terug van de dokter. Ik heb helaas een ontsteking te pakken, bij een hechting. Er is waarschijnlijk bij het hechten zelf al vuil ingekomen. Ik heb gelukkig een fijne huisarts, die zelf al zei toen ik binnenkwam: je komt met wel een heel vervelende kwaal he? Dat is wel fijn als hij dit zelf al zo benoemt.
    Hij heeft het opengemaakt, er kwam allemaal viezigheid uit. NU heb ik een AB kuur. Als het volgende week niet over is stuurt hij me naar de gynaecoloog, dan gaan ze het wegsnijden :$:$:$:$:$:$:$:$:$
    Ik wist niet wat is hoorde, was bang dat ik ter plekke flauw zou vallen. Hij zag dit volgens mij want hij zei toen: maar ze verdoven het wel hoor!:$:$:$:$ Nee, dat is een geruststellende gedachte: een paar spuiten in je doos terwijl het ontstoken is.......:x Na de bevalling is tot daar aan toe, maar nu moet ik er niet aan denken!!

Dus duim alsjeblieft allemaal voor me dat het nu over gaat. Zit nu dus al met mijn kont in bad met soda, ik doe alles om wegsnijden te voorkomen!

5. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @elisje fijn dat de gehoortest nu wel goed was.

Hier heeft ons meisje ook heerlijk geslapen vannacht. Vanavond voor het eerst even met zijn 2en weg moeten naar een bruiloft. Ben benieuwd hoe we dat vinden.

6. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Oh ja, wat betreft doorslapen: hier nog geen sprake van. Hij komt trouw om 2.00 uur om te drinken, en daarna om 6.00/6.30 uur weer. Gisteren naar bureau geweest, gewicht was nu al 5 kilo!!! Dus in 5 weken 1,5 kilo gegroeid, en dan vooral in de breedte want in de lengte zit hij onder te gemiddelde lijn! Ons michelin-mannetje......

7. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @jannanas hier draaien de duimen voor je. Hoop dat het vanzelf overgaat.

8. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    aaaaa jeg meis duim mega hard voor je

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Dat klinkt niet lekker jannanas, hopelijk geneest het vanzelf en hoeven ze niet te snijden.

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Jannanas ik hoop dat het met de ab weer beter wordt.

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Elisje, Fijn dat alles goed is meis!

@Jannanas, Ik duim voor je hoor! Bah, kan me voorstellen dat je nogal schrok. Maar nu het vuil eruit is en je ab krijgt gaat het vast snel weg.

@Hier, ik kreeg van m'n werk de vraag wat ik graag als kraamkado zou krijgen. Mocht ongeveer 35 a 40 euro kosten. Nou hebben we het luxe-probleem dat we volgens mij echt alles wel hebben. Hebben jullie misschien nog leuke ideetjes?

12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    @ Linn: ik heb nu de Marsupi plus ergonomische babydrager gekocht ( via marktplaats, helft van de prijs!). Is dit niet iets om te vragen? Is echt heerlijk om mannetje tegen me aan te dragen, en het helpt ook heel goed als ze verdrietig zijn ( krampjes, huidhonger, enz). Is wel iets duurder nieuw, maar misschien met zelf wat bijleggen? Is weer eens iets anders dan kleertjes en speelgoed! En heel makkelijk op plekken waar je met de kinderwagen niet uit de voeten kan!

@ Allemaal: bedankt voor het duimen! Het doet nu nog steeds flink zeer, hoewel de druk wel iets minder is geworden doordat de ha het open heeft gemaakt ( wat trouwens erg pijnlijk was :(). Maar alle positieve gedachten helpen vast.....

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Elisje fijn dat de test goed was!!

@Jannanas auuwww wat een nare praat van de dokter, ik duim voor je dat de ontsteking snel overgaat, lijkt me erg onprettig!

@doorslapen helaas nog niet, komt ook steeds rond 4 / 4.30 uur ongeveer.. jammer want ze had me 2 weekjes terug net lekker gemaakt met een paar nachten op een rij doorslapen, hoop dat ze dat snel weer oppakt!

@Natas haha beetje jammer van die vrouw.. maar ik snap het opzich wel want een net-bevallen-buik lijkt vaak nog een beetje op een zwanger buikje

14. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Nep heb ik ook meegemaakt! Iemand feliciteerde me met mijn dochter en zijn vrouw dacht dat ik nog zwanger was en zei o je weet dus al wat het wordt!? Ik zei uuh ze is drie weken geleden geboren!! Hmmm volgens mij voelde ze zich knap lullig!

Jananas veel beterschap! En ook mijn duimen draaien dat het alleen met ab geneest!!

Linn hmmmm ff denken een mooi speelkleed/ activitykleed... ?

15. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je al opmerkingen krijgt bij een klein buikje dan mag ik wel altijd opmerkingen krijgen zeg! Mijn verloskundige die mijn bevalling deed was en is natuurlijk nog steeds, zwanger. ik zag wel een bollend buikje maar durfde geen opmerking te maken. Vind dat zo riskant. Heb gelukkig zelf nooit een opmerking gekregen over mijn buik, maar zou er wel heel onzeker over worden.

Doorslapen is er hier ook nog niet bij, denk ik. Eigenlijk maak ik haar wel wakker rond 4 uur, maar dan is ze zelf ook wel aan het pruttelen. Gisteren ook wakker gemaakt om middennacht, anders komt het voor mij niet goed met de voeding. Vorige nacht namelijk laten doorslapen, dus geen late avondvoeding. toen kwam ze om 2 uur en om 5 uur voor een voeding. en om 7 uur gaat de wekker, en dan ben ik nog heel moe. Als ze om 4 uur voeding krijgt dan kan ik nog eventjes slapen en dat trek ik net iets beter.

Hier trouwens vreselijke last van babyacne. Laura dan hè niet ikzelf ;). Haar ene wangetje is ook erg rood en warm. Denk daarom dat het ook wel wat anders kan zijn, weet alleen niet wat. Ze is ook best onrustig. Nog maar even afwachten, anders maar een dokter er naar laten kijken.

even een heel ander vraagje. Ik heb als kinderwagen de quinny speedy. Nou is die net te breed voor de tram hier. Zouden jullie, die geen quinny hebben eens willen kijken hoe breed jullie wagen is, op de breedste plek dan, waarschijnlijk bij de wielen. Misschien dat ik zo'n wagen voor een leuk prijsje op mp kan scoren. Nu ben ik zo aan huis gebonden of we moeten gaan lopen en dat is voor mijn zoontje niet prettig.

16. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wow Jannanas niet fijn, hoop dat de ab aanslaat en dat er niet nog meer aan gebeuren hoeft.

17. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    O ja Pandora en Reza bedankt voor jullie bevallingsverhaal. Vind het altijd interessant om het te lezen.

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Owww dames, sorry even een egoberichtje hoor!

Ik word gek hier! :$:$:$
    Ik ben voor het eerst ongesteld en het is werkelijk waar niet normaal meer! Ik heb zoveel bloedverlies, elk uur moet ik me helemaal opschonen! En er zitten ook veel stolsels bij! Is dit wel normaal??? Verder heb ik geen pijn ofzo.. dat scheelt weer. Pffff!!!:(:(:(

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Jannanas beterschap meid! Lijkt me erg vervelend!!!!

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben nog niet ongesteld geworden dus kan je hier niet mee helpen.
    Sinds dinsdag wel terug aan de pil. Toen de vk laatst belde herinnerde ze me eraan dat ik aan anticonceptie moest gaan denken. Ik zei toen dat ik de pil al in huis had. Later die dame van het cb ook, of ik al nagedacht had over anticonceptie en dat ze me wel kon helpen met de mogelijkheden. Dus weer gezegd dat ik de pil al in huis had. Kreeg weer de reactie dat ik er wel snel bij was.

Tja ik sla nu eenmaal graag meerdere vliegen in 1 klap haha. Moest een paar dagen na de bevalling toch bij de huisarts zijn dus gelijk maar voor alles voorschriften gevraagd ook al was het niet altijd direct nodig maar anders kon ik de week erna en dan deze week nog eens terug. Heb wel wat beters te doen dan telkens naar de ha te lopen :)

Deel Deze Pagina