augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Siren, ik weet niet meer van mijn dochter of ik de eerste keer erger ongesteld was dan anders. Ik kan me er op zich wel iets bij voorstellen, je baarmoeder heeft toch een flinke wond gehad! Je zou altijd even kunnen bellen met je vk ter info?
    Hier nog niet ongi, ben benieuwd wanneer het komt. Ik zit nu nog op 7 voedingen per dag, volgens mij is dat wel voldoende om het nog even tegen te houden.

En ja, dan moeten we weer nadenken over anticonceptie! Hoewel ik voorlopig nog echt echt echt niet moet denken aan eh.........jullie-weten-wel! Auw auw auw, wat doet mijn onderkant zeer! Ik heb vandaag dochter maar bij oma gebracht. Als ik lig heb ik het minste last, maar dat is lastig met een peuter van 3 die bruist van energie. Bovendien ben ik knap chaggie, ook niet echt leuk voor haar. Maar ik vind het wel zielig voor haar, is er net rust in de tent is mama weer gevloerd......:(
    Maar goed, het is nu dus nog helemaal niet beter, eerder erger dan gisteren :(.

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb de pil al weer gehaald, maar heb geen idee wanneer ik er weer mee moet beginnen :) ik vloei nog steeds en ben bang dat ik een menstruatie gewoon niet herken als dit al snel komt
    en ik krijg zo langzamerhand toch wel weer zin ;)
    maar met voorbehoedmiddel vrijen doen we niet en mn vriend wil echt ff wachten tot ik weer met de pil begonnen ben...we willen wel snel weer gaan voor een 2e ukkie...maar zo snel hoeft van hem nou ook weer niet :p

3. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    nou wij gaan voor sterilisatie, mijn man dan.... Ik kan niet zo goed tegen de hormonen in de pil en we willen toch geen kindjes meer dus zei mijn man dan maar dat dan zijn we er mooi van af!

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    daar hebben we het hier ook over gehad voor na de 2e......ik kan ook niet goed tegen de hormonen in de pil....ik heb ook totaal geen zin om er weer mee te beginnen :) :x

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Wij kregen van iemand een kadobon van de fotograaf, om bij te leggen voor een mooie fotoshoot van de kleine....vond ik echt een super leuk kado ;) ( wij hebben namelijk ook het luxe probleem dat we alles al hebben :)mama was tijdens de zwangerschap ook een beetje koopverslaafd :D )

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dat is ook wel een goeie!
    Zat nu zelf te denken aan een voetenzak voor in de maxi cosi. Die hebben we nog niet... Wel van die wikkeldoeken, maar die zijn toch niet zo handig als dat ze leken :D Vind die van Koeka erg mooi! Moet dan zelf wat bij leggen, maar dat is helemaal niet erg!

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    die van Koeka zijn idd erg mooi :D hier een lichte koeka verslaving :D
    alleen nou vroeg ik me af.......onze kraamhulp had niet de koeka deken op het bedje gelegd ( wafel met teddy ) maar een gewone 100% katoen die ik als reserve deken had gekocht...ivm het warm houden zei ze
    maar kan ik de koeka deken nu wel op het bedje leggen??????

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zou niet weten waarom niet...

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Omdat de teddy geen katoen is...maar polyester
    ik heb nu dus nog trouw de andere deken laten liggen...maar die vind ik zo saai:)

heb wel al de wiegdeken van koeka in de kinderwagen in gebruik...maar voor het bedje begon ik dus weer te twijfelen:)

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Over de pil, in de info die ik had stond om met de pil te beginnen vanaf de 3e week na de bevalling. In de bijsluiter van de pil zelf stond om tussen dag 21 en dag 28 te beginnen met slikken. Ik ben dus op dag 21 begonnen.

En over die deken, als het puur om het warmhouden was dat de kraamhulp het katoenen deken gebruikte dan denk ik dat het nu best wel ok is om de andere te gaan gebruiken. Je zoontje kan zich ondertussen zelf wel warm houden en als jij hem ook in de gaten houdt (lange mouw/korte mouw, lange broek of niet...) dan zal dat allemaal wel best zijn.

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Vandaag trouwens een enorme baaldag hier. Deze nacht om 3u 20 de deurbel. Net toen ons mannetje eindelijk in slaap aan het vallen was (boertje dat dwars zat dus een fikse huilbui gehad).

Bleek het een pizzakoerier te zijn. Iemand had in de pizzashop in de stad een pizza besteld en ons adres opgegeven met de mededeling dat het het adres was van zijn vriendin.

Mijn man had het gsm nummer onthouden dat op het briefje stond. Dus die belt dat nummer, zegt die kerel ja ik was het huisnummer vergeten maar wist dat het iets met een 7 was. Maar ze heeft haar pizza nu.

Ja vreselijk bedankt... Arm ventje is de hele dag van slag geweest. Amper slapen, om voedingen krijsen op de gekste tijden. Om 3 uur deze namiddag is hij eindelijk in een rustige slaap gevallen. Wij zijn gelijk ook maar op bed gaan liggen, we waren doodop.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Linn hebben jullie al een loopauto/loopstoel hoe heten die dingen of een eetstoel voor de kleine? misschien een idee om dat te vragen??

@hier ik heb nog de pil van vorig jaar ik heb nog genoeg dozen in de kast liggen( die zijn houdbaar tot 2013 ),ga die weer gebruiken aangezien ik geen borstvoeding meer geef. Maar ga eerst wachten totdat mijn bloedingen gestopt zijn heb nu nog geen zin om extra hormonen in mijn lijf

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ben ook op dag 21 begonnen met een nieuwe pil, die had ik gekregen omdat ik van de andere zoveel hoofdpijn en migraine kreeg. Met deze gaat het goed tot nu toe, mag het afkloppen!

Ik heb dus toch maar even de vk gebeld ivm het vele bloedverlies/stolsels... werd alleen maar meer joh! Ze heeft even met de assistent gyno overleg gehad, schijnt normaal te zijn als je binnen 6wkn na je bevalling met de pil begint. Maarja, ik voel me wel duizelig en erg moe... hopelijk zit ik niet tegen bloedarmoede aan... dan moest ik terugbellen. Het is nu minder het verlies maar vanmorgen moest ik om de 30 min een nieuw verband in doen! Dan was er geen stukje wit meer te zien! Niet normaal meer!

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Dat klint niet fijn Siren, hoe is het nu?

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ha meiden, rustig hier vandaag! fijne zondag gehad allemaal?
    ik vind het jammer dat het steeds zulk matig weer is, ik ga graag dagelijks met de wagen een stukje lopen maar kom niet alle dagen de deur uit nu :S (vandaag gelukkig wel even tussen de buien door)

heeft er nog iemand dat het naveltje van de beeb zo langzaam indroogt? het is met 1 maand bij het CB al aangestipt met zilvernitraat, er zat wild vlees in en het bleef wat 'pussen'. dat is nu wel minder geworden maar het wild vlees zit er nog steeds in, piept er soms een klein stukje uit en heeft ook een beetje gebloed :( morgen even het CB bellen wat er nu moet gebeuren..

16. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    mmm das mooi klote dat ze dat fliken zeg bij ons trekken ze het altijd na als je wat besteld...

@hier nog niet aan de pil i.v.m borstv heb na eerste zwangerschap ook de pil niet meer gehad maar spiraal daar ga ik nu ook weer voor... 5 jaar geen omkijken naar heerlijk

17. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    iedereen een goede nacht gewenst... ik duim voor nog zo'n nacht als afgelopen nacht, 8 uur dames in bed en i heeft het tot half zeven vol gehouden super trots

18. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    mmm siren vind het niet echt normaal dat je zo veel bloedverliest, this wel heel veel binnen een half uur maandverband vol.... hou het in de gaten anders toch maar weer ff bellen!!

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey dames wat is het rustig hier zeg

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Zeker rustig hier. Ons moppie heeft al twee nachtjes tot 5.30 geslapen, wat is dat lekker zeg, maar ik juich niet te vroeg.

Hopelijk blijft het een beetje droog vandaag, dan ga ik weer eens lekker aan de wandel.

Bv begint ook flink terug te lopen, dus kan weer verder met opbouwen van de fv en dat gaat ook goed.

Deel Deze Pagina