augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Siren, hoe is t nu? Klinkt wel heel heftig hoor!
    En hoe was het met de fysio vorige week? Of had je dat al verteld en heb ik het gemist?

Vrijdag heeft Evi echt de hele dag geslapen. Op een uurtje "spelen" na werd ze alleen telkens even wakker voor de fles, maar dat was alles. Zelfs het verschonen sliep ze doorheen! Maakte me gewoon zorgen...

Zaterdag was het een hele andere wereld. Ze heeft de hele dag gehuild. Was ook slecht te troosten. Ik vermoed dat ze de slaap gewoon niet kon vatten, omdat ze de dag daarvoor zoveel geslapen had.

Gister gelukkig weer een normale dag, gewoon slapen tussen de flessen door en gewoon haar huiluurtjes 's avonds. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

Wat 's nachts slapen betreft gaat het super goed. Op 1 nacht na heeft ze de laatste 5 nachten doorgeslapen. Dan komt ze pas tegen 6 uur. Heerlijk!

Er heerst hier een soort verkoudheid/griep-achtig virusje en volgens mij heb ik het een beetje te pakken :( Word nu al dagen wakker met hoofdpijn en een dikke en zere keel. Voel me ook niet echt lekker voor de paracetamol begint te werken... Weten jullie hoe ik dan het best met Evi om kan gaan? Was 1000 keer per dag m'n handen enzo, maar weet verder niet zo goed of en hoe ik het kan voorkomen dat zij het te pakken krijgt... Lijkt me zo zielig!

2. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @ linn84 super dat bij jou de nachten ook goed gaan, hier gaan ze ook prima gister aaf lagen ze er om 20:15 in en l was er om 5:15 & I pas om 6:45 kleine toppers van me

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hangt volgens mij inderdaad wel wat in de lucht; de "R"in de maand ook, hè?! :D Wij hebben heir geloof ik alledrie een beetje een loopneusje, maar vooralsnog niet echt vervelend, op een beetje gesnotter na...

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

pff hier al sinds vorige week beetje snotterig en keelpijn :(

owja heb trouwens ook de link gehad voor een gratis mutsje heb hem meteen besteld :D

5. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @linn mirre had dit gister alleen maar slapen en heb haar zelfs wakker moeten voor haar voedingen vandaag lijkt het weer normaal maar maakte me idd ook zorgen maar er zijn er dus meer die er 'last' van hebben

@hier nachten gaan hartstikke goed mirre slaapt al 6 uur door elke nacht dus mogen zeker niet klagen

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @linn beterschap!

@doorslapen: wil ik zo graag! ze komt nu steevast elke nacht tussen 4 uur en half 5 voor een voeding, na avondvoeding tussen 22-0 uur en dan rond 9 uur weer.. het is geen ramp maar zou zo fijn zijn als ze langer zou slapen

7. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Lekker dat sommige kindjes al lekker doorslapen. hier lukt dat nog niet zo goed omdat ze 's avonds zo onrustig is. Dan slaapt ze pas tussen 22.00 en 23.00 uur en om haar dan wakker te maken voor de late avond voeding vind ik zonde en lukt ook bijna niet. We hebben het keer gedaan en toen dronk ze maar heel weinig. gisteren dus laatste voeding om 19.30, daarna onrustig en pas slapen om 22.30. En pas weer een voeding om 1.30 en vanmorgen om 6.45 weer. Doorslapen zou misschien wel lukken maar dan moet ze wel goed drinken om 23.00. Maar even aanzien, misschien als de krampjes 's avonds wat afnemen.

8. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    bij mij gaat het slapen redelijk... Ze krijgt de laatste voeding tusse zeven en acht en slaapt dan tot 4-5 uur dus wel zo een acht uur dus das netjes...
    alleen overdag red ze het maar drie uurtjes op 165 cc, vind ik eigenlijk redelijk kort... ik ben erg aa het twijfelen of ik over zal gaan op nutrilon forte voor hongerige baby's.. wat deken jullie?

9. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pfff... lastig.. Misschien een idee om even te overleggen met het CB? Die hebben daar vast meer kijk op.

10. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ik zal me niet druk maken dat ze om de 3 uur komt, mijn oudste dochter heeft heel lang om de 3 uur gezeten, als ik haar overdag om de 4 deed dan kwam ze me s nachts.. maar ik snap je wel hoor als ze overdag wat langer slapen heb je wat meer tijd voor je zelf...

Qua avond voeding ik maakte mijn dochters ook steeds wakker om 23 uur voor hun laatste voeding omdat ik dan hoopte dat ze langer zouden slapen maar dan komen ze ook rond de zelfde tijd.. dus mijn dames krijgen gewoon om 19 uur hun laatste voeding en reden het tot de volgende ochtend

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo dames!

Thnx voor de reacties! Ik vloei niet meer, die 1e ongi was echt heftig!:$ Voel me ook wat beter nu, niet meer duizelig en moe. Had echt wel met dat bloedverlies te maken (denk ik). We kunnen met de 2e strip beginnen.

Fysio gaat goed! We hebben oefeningen gekregen, a.s. zaterdag komt die mevrouw terug... dan gaan we kijken of het nog nodig is. :)

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    heb nog niet alles bijgelezen....kom alleen ff egoposten :)

hier ging het 2 dagen wat beter wat veel huilen betreft, maar onze kleine man huilt weer de hele dag en wil overdag NIET slapen....'s-nachts slaapt hij nu wel weer ( komt wel gewoon voor een voeding om 5.00 ;) )

ik ben eens even aan het googelen geweest, en veel dingen die ik aan hem merk passen bij verborgen reflux

morgen maar even naar de HA met het ventje :(

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    He bah, wat vervelend! Hoop dat je ha je kan helpen morgen.
    Evi heeft ook verborgen reflux, ze krijgt nu Zantac omdat het zuur zo irriteerde dat ze constant pijn had. Helpt heel goed. De reflux is er niet mee weg, maar de pijn wel. Natuurlijk heeft ze nog wel mindere dagen, maar over het algemeen is ze nu veel rustiger.
    Je zou kunnen proberen om de voeding dikker maken met nutriton, je zoon minimaal 20 min na de fles rechtop houden en het bedje schuin zetten zodat hij niet plat ligt. Dat zal de ha je ook voorstellen denk ik...

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb vanmiddag al nutriton gehaald....ik weet niet of ik het zonder overleg gewoon mocht gaan geven...maar heb het nu 2 x door zn melk gedaan

hoe kwam jij erachter dat Evi verborgen reflux heeft, wat merkte je aan haar????????? want ons ventje spuugt er dus niet bij

hier is het
    - overstrekken
    - gillen ( begint 10 minuten na de fles )
    - veel de hik
    - niet boeren na een fles
    -Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
    -Erg onrustig, gespannen zijn
    -Slecht slapen, vooral wanneer hij plat ligt ( valt wel rechtop op mn borst in slaap, als ik 'm neerleg is hij in no time wakker en begint te gillen ) overdag wil hij NIET slapen....hij slaapt pas na de voeding van 19.00

vandaag is het al weer de hele dag non stop krijsen en gillen....en ik ben nu dood op :):):):):):)

ik vind het zoooooooooooooo zielig

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Alle symptomen die je noemt herken ik. Evi schraapt ook heel veel haar keel, alsof ze een speech wil gaan houden :D Ze wou ook alleen maar slapen als ik haar rechtop tegen me aan hield. Zodra we haar neerlegden kwam de melk weer omhoog en ging ze met haar armpjes zwaaien, waardoor ze dan weer wakker schrok. Daarom slaapt ze nu in de puckababy, dan schrikt ze niet meer zo en slaapt ze een stuk rustiger. Voor we haar voeding indikten spuugde ze wel regelmatig, maar niet heel hard ofzo wat je ook wel eens hoort.

Zoals ik al zei komt de melk nog steeds wel terug, maar dat schijnt ook niet erg te zijn. De Zantac maakt het maagzuur een stuk milder waardoor het haar niet zo zeer meer doet. Het is dus nog wel vervelend, maar het krijsen is een stuk minder en ze slaapt daardoor ook een stuk beter.

Af en toe nog slechte dagen. Afgelopen zaterdag heeft ze van 's ochtends half tien tot 's avonds tien uur aan één stuk gehuild. Das wel pittig... Maar over het algemeen slaapt ze overdag nu ook goed en heeft ze "gewoon'' haar huiluurtjes tussen 17 en 21 ;)

Sterkte ermee meid, weet hoe pittig het is als je kleinte zoveel huilt!

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Pffff mannen:x echt mn vriend probeert super zn best te doen...maar af en toe:$ kleine lag te krijsen in zn bedje...ik was aan de tel.
    Heb vandaag door al dat gekrijs en gegil nog geen tijd gehad voor een bak koffie....blijft ie gewoon lekker lam op de bank hangen terwijl de kleine zo gilt....ik liep dus een beetje gefrustreerd naar boven en kwam net een gezicht waar je bang van word weer beneden:D dan nog heel schaapachtig vragen" is er iets schatje":x ja je zou je zoon ook ff kunnen gaan troosten...ik doe al 10 uur niks anders....sukkel :x

Linn...fijn dat het bij jullie al beter gaat...die huiluurtjes horen erbij;)
    ik heb gisteren gekeken voor een puckababy...toch maar halen denk ik...hier ligt hij ook steeds wild te zwaaien met zn armpjes en stampen met zn beentjes

slikt evi ook zo veel door de dag heen? Dat doet ons ventje dus wel...en dan zo'n hieiep geluid erbij

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Haha, tja...mannen inderdaad!

Ja, ze doet niks anders dan slikken, overal op sabbelen (behalve een speentje, die wil ze ineens niet meer) en ze steekt ook heel vaak haar tong uit. Je kan gewoon merken dat haar iets dwars zit zeg maar...

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    herkenbaar....hier gaat dat net zo

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hoe kwam je HA erachter dat het verborgen reflux is? gewoon door de symptomen die je noemde of ging hij iets onderzoeken? of moest je gewoon zantac gaan proberen om te kijken of je verschil merkte?

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    De eerste keer kwam hij zelf met reflux. Aan de hand van ons lijstje met klachten en hij heeft even haar buikje enzo gevoeld. Toen zijn we nutriton gaan gebruiken en de andere dingen gaan proberen. Dat ging een week goed. Toen werd het krijsen steeds erger en hebben we op een gegeven moment de huisartsenpost 's avonds gebeld omdat het echt té erg werd. Die begon ook zelf over reflux. Toen we zeiden dat het spugen gestopt was door de nutriton zei hij dat het nog steeds wel omhoog kwam, maar nu in de keel bleef "hangen". De volgende dag dus naar onze eigen ha en toen kregen we dus Zantac.

Hoor wel vaak dat mensen bij de ha worden afgescheept, dat was bij ons gelukkig niet zo. Zorg ervoor dat je serieus genomen wordt.

Deel Deze Pagina