augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    hier slapen de meiden ook in de puckababy en gaat geweldig
    misschien chriroprak iets voor je pandora, je hebt altijd eerst een screening

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Vandaag weer die dame van het cb over de vloer gehad. Die doen hier nog meer dan enkel de baby controleren. We hadden haar ons woonprobleem uitgelegd en zij gaat nu bepaalde mensen contacteren zodat we zeker hoger op de lijst komen te staan.

Ze heeft gelijk ook de weegschaal bovengehaald en hij is bijna 700 g aangekomen op 10 dagen tijd. Hij is echt een inhaalslag aan het doen. Morgen is hij ook alweer 4 weken. Tijd gaat toch snel eenmaal de kleine er is. De laatste weken van de zwangerschap leken wel een eeuwigheid te duren en nu zijn er alweer 4 weken voorbij en lijkt het amper een paar dagen.

3. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ook een osteopaat kan misschien wat verlichting brengen voor jullie kleintjes met reflux.

Hier vannacht weer om 2.30 wakker en daarna pas om 8.00 uur dus best een redelijke nacht.

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    goeiemorgen!

hier niet zo'n goede morgen... heb mn beebje vanmorgen per ongeluk (uiteraard) met haar hoofdje tegen een deur gebotst :(! de kat stond voor mijn voeten en ik wilde hem aan de kant manoeuvreren met mijn voet en toen botste ik dus met haar hoofdje tegen een deur *boem *, ze ging gelijk huilen en ik voelde me zo schuldig!!
    eigenlijk was het niet heel hard maar ja, ze heeft nog zo'n zacht hoofdje... toen ik haar ging voeden was het huilen gelijk weer over en daarna was ze ook gewoon alert en vrolijk, ik zie of voel niks aan haar hoofdje..
    maar goed, ik voelde me natuurlijk even de slechtste moeder ter wereld..
    hebben jullie ook al eens zoiets gehad?

ik ga vanmiddag langs het spreekuur van het CB voor iets anders maar ik zal denk ik wel even vragen of zij denken dat het erg is..? (of krijg ik dan een aantekening en bezoek van jeugdzorg :p)

5. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ros mijn oudste was denk ik een maand of 3/4 en die was van het bed afgerold!! ik schrok me kapot!! gelukkig had hij niets...
    Ook is mijn telefoon ook een x op eva haar hoofd terecht gekomen.. niet zo hard maar ze schreeuwde het uit even getroost en toen was het weer ok, maar dan schrik je atijd wel ff...:(

nou heb ik toch en speen gevonden voor onze eva!! Ze neemt de Difrax combi!! Jippie hoef ik tenminste niet meer als speen te fungeren...(ze pakte alleen maar onze pink:)

en net toch weer wat kleertjes gescoort bij de hema... had ik nog twee bonnen voor... echt kei lief:)

En ik ben trouwens over op nutrilon forte (voor hongerige baby's) en dit gaat tot nu toe wel goed.. ze houdt het nu met speen vol tot vier uur tussen de flessen en dit was eerst tussen de twee en de drie uur...

verder wordt onze jasper (oudste) maandag alweer vier:) ooo de tijd gaat echt snel.... Dus zondag een feestje en vanaf maandag mag hij hele dagen naar school... times flyes....

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, zit ik hier gister een heel verhaal te typen dat Evi nu verborgen reflux heeft en dus niet meer spuugt.... Heeft ze vandaag de derde schone trui al aan! Ze spuugt constant, ook weer uren na de fles nog :( Gelukkig werkt de zantac wel goed en heeft ze geen pijn.

Ros, ik heb Evi aan haar haren getrokken :) Bij het open doen van de rits van de puckababy pakte ik een pluk mee. Ze begon echt super hard te huilen, zo zielig.

Hier weer een goede nacht. Gister om half elf de laatste fles en vanochtend om half zes kwam ze weer. Die fles doet m'n vriend, zo voor het werk aan, dus ik kon lekker uitslapen :D

7. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier net voor het eerst bij het cb geweest. Ze waren erg tevreden. Ze weegt nu 4370 gram en was bij 54 cm. Gaan ook over op 5 voedingen. Hebben ook goede nacht gehad vannacht om 1 uur laatste voeding en ze werd om half 8 pas weer wakker.

8. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hoi Dames,

Zo weer ff tijd voor zp! ben echt zo druk, dat ik maar weinig tijd heb om te reageren. Hier gaat alles goed. Vorige week bij het cb geweest en Lana was alweer goed gegroeid. Ze weegt nu 4590 gram! Alleen heeft ze nu een voorkeurshouding, dus dit moeten we goed in de agten houden. Wat tips meegekregen en is het deze week niet beter, dan moet ik naar de fysio heen met haar. Op zich werken de meeste dingen wel, bijv. als ze in de box ligt, zo neer leggen dat ze naar het licht kijkt en haar zoveel mogelijk zo op de arm nemen, dat ze dus naar de andere kant kijkt. Alleen snachts wil het dus niet. Als ik haar hoofdje zo draai, draait ze 'm binnen de kortste keren weer naar haar voorkeurs kant. Nu heb ik op internet een babysleep gezien. zou dit wat voor haar kunnen zijn? Misschien heeft iemand er hier ervaring mee?

9. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    wat goed zeg dat bij de meesten de nachten goed gaan!!

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ben bij de HA en CB geweest....ik moet eerst eens gaan proberen in te bakeren....heb nu van het CB een pacco inbakerdoek te leen
    als het helpt zelf een aanschaffen....en anders verder zoeken

hier was het vannacht een ramp...ik ben al vanaf 4.00 wakker met een non stop gillende baby...nu ligt hij ingebakerd en stil in bed en probeerd mama ook even te slapen

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ahhw Linn wat gemeen ook van jou ;) en Danielle ook bekend met wat van zulke incidentjes.. gelukkig viel het allemaal mee. Hier ook, beebje is er helemaal overheen volgens mij, heb het ook net bij het CB gevraagd en zij zeiden dat het goed was dat ze gelijk ging huilen en verder merk ik niks raars aan haar, dus het was volgens hen helemaal niet erg. *phew *

@Pandora poeh, pittig! :( hopelijk lukt het jou om zelf even uit te rusten

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier dat hij soms net wat harder met zijn hoofdje op het matrasje komt dan eigenlijk de bedoeling was maar het heeft nooit huilbuien tot gevolg. Zit dan ook nog met die carpal tunnel in mijn linkerpols en laat ik nu net linkshandig zijn :(
    Af en toe staat mijn rechterhand ook helemaal geklauwd als ik wakker wordt. Dat is een paar minuutjes pijn lijden terwijl ik mijn vingers beweeg om mijn hand weer zo snel mogelijk normaal te krijgen. Beide dokters in de praktijk hier zeggen dat het normaal is dat het nog even duurt na de bevalling. Kan best maar het is ook heel vervelend.

@voeding Nu we weten dat hij goed bijkomt gaan we stilaan een beetje terugschroeven met het voeden wanneer hij wil en er toch wat meer regelmaat in proberen te krijgen. Het zal dingen ook wat makkelijker maken voor ons en zeker voor mij. Verste dat ik nu met hem geweest ben is de supermarkt omdat ik daar zeker van weet dat afstand en tijd goed zitten en hij zeker niet om een volgende voeding gaat huilen.
    Als hij nu wat meer regelmaat heeft kan ik ook al eens verder weg.
    Ik kan natuurlijk wel een fles meenemen, maar zie mezelf nu niet direct op de stoep zitten met baby op de arm om hem te voeden haha.

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Bloempie ik ben met onze kleine meid bij de osteopaat geweest voor haar voorkeurshouding en dit heeft echt goed geholpen. Ze ligt nu net zo makkelijk op beide kanten, hij voelde ook duidelijk spanning in haar nekje en schedel.

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Pandora dat klinkt niet fijn, hopelijk gaat het snel wat beter.

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Pandora, slaap lekker meid! Hoop voor je dat dit niet al te lang gaat duren... Wat zeiden ze op je vermoeden van reflux?

Wondertje, fijn dat alles goed was :)

Bloempie, geen ervaring met de babysleep. Je zou een berichtje kunnen plaatsen op het forum, komen vast wel reacties op. Succes ermee!

Hmm, Evi is echt een ukkie geloof ik ;) Ze zeiden wel dat ze op de onderlijn zit (wat overigens niet erg was gelukkig) maar als ik bij jullie de gewichten zo lees dan blijkt dat wel ja! Evi was met 5 weken krap aan 4 kilo... Ze groeit wel goed gelukkig, daar gaat het natuurlijk ook om.

Ze heeft weer een wakker-dagje. Spuugt veel en wil niet alleen zijn. Vermoeiend! Heb dr nu in bed, hoop dat het goed blijft gaan, dan kunnen we straks tenminste eten (gister was het ook weer koud...)

Vanavond begint mijn scrap-cursus weer. Leuk, nu kan ik foto's van Evi scrappen :D Heb er zin in!
    Wat zijn jullie hobbies? En komen jullie daar een beetje aan toe?

16. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Linn hier ook een klein dametje, bij 5 weken was ze ook nog (net) geen 4kg, nu rond 4,3kg
    veel plezier met scrappen!

@hobby's niet echt.. tja, winkelen ofzo ;) doe ik nu nog niet zoveel met haar.. we gaan wel binnenkort een cursus babymassage doen en lijkt me leuk om wat meer 'babydingen' te gaan doen met de kleine!
    iets voor mezelf zou ook wel leuk zijn natuurlijk, wil wel binnenkort een leuke groepsles uitzoeken bij de sportschool

benieuwd wat anderen zoal doen aan hobby's

17. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben ook weer een beetje aan het scrappen hier. Heb van een hele zooi babyfoto's van Hidde ministickertjes laten maken, en daar ga ik vast kerstkaarten mee maken. Ik moet gewoon iets te frutselen hebben; heb ook een poos sieraden gemaakt, maar als ik daar weer aan begin, is het einde zoek; een kralen-webwinkel is net een snoepwinkel voor mij...:D

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Zooooooo heerlijk geslapen en mijn mummie ook in zn mummie pak :)

de HA dacht niet echt aan reflux...meer aan darmkrampjes...maar daar krijgt hij infacol voor:( Ik moet haar eind van de week even bellen wat over wat het CB voor had gesteld en of dat verbetering geeft...anders wilde ze best zantac of iets voor schrijven...maar ze wil eerst weten of andere dingen niet helpen
    CB wilde eerst inbakeren proberen voordat ze eventueel weer andere voeding ging adviseren.....dus ventje word nu voor het slapen gaan gemummieficeerd:D

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden!

Eindelijk ff tijd om alles bij te lezen :)

Jannanas, hoe is het nu met je? Hoop dat de ab een beetje aanslaat...

Pandora, als je voor dag 28 start met de pil, ben je meteen veilig zei mijn vk.. Ik heb de cerazette, die mag met bv en je slikt die door dus geen ongi meer joehoe! :p

Puckababy: hier geprobeerd, maar madam schreeuwt dan moord en brand. Hoe was dat de eerste keren bij jullie? En hebben jullienogde piep of al de volgende? Annelynn weegtnu 5400 gram en revolte de isvang vijf en nhalf geloof ik? Heb ze geleend van mijn buuf maar tot nu toe nog geen succes... Ze slaapt ook op haar zij en dat kan natuurlijk niet met de Puck..

Infacol werkt echt goed bij krampjes. Ik wordt trouwens wel gestoord van al die mensen die bij elk huiltje van Annelynn meteen roepen dat ze krampjes heeft, echt, huilen en met haar beentjes trappelen zijn haar enige communicatiemiddelen dus het is echt niet altijd hetzelfde...:(

Opmerking over je buikje: gelukkig ziet ie er wel uit als n zwanger buikje en niet als n vetkwabbel :D

Annelynn heeft gisteren haar eerste prikjes gehad, agossie.... Tip: haal vast zetpilletjes in huis. Annelynn kreeg 38,4 en toen was ik (en zij ook) erg blij dat ik die vast even had gehaald :)

Hobbies: ben weer aan het hardlopen, vijf km. Wel zwaar weer hoor. Verder ga ik vooral graag op bezoek bij vriendinnen, lunchen, uit eten enzo en dat doe ik weer volop... En van manlief kaartjes voor Miss Saigon volgende week zaterdag, samen met mijn beste vriendin (veerjaardagskadootje) lief hè? Gaan dan ook uit eten en misschien ook wel n hotelletje, dan maar meteen goed de bloemetjes buiten zetten hè? :D

Fijne avond meiden!

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik begin as donderdag weer ;)

Deel Deze Pagina