augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hier ook om de drie uur. Soms vier maar soms ook twee / twee en n half :(

Thx voor de linken vd mutsjes!!!

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb weer geslapen van 23.30 tot 6.30 :D:D:D JEEEEEEEEEEEEJ
    al 2 nachten doorgeslapen BEN UBER TROTS MN MANNEKE ;)
    en daarna is ons manneke weer ingebakerd gaan slapen tot 10.00.... mama schrok om 9.30 wakker :) maar ons manneke sliep nog als een roosje

alleen nou weet ik niet meer of ik hem om 4.00 heb horen huilen, of dat ik dit gedroomd heb :):):) ( babyfoon staat naast mn oor )

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik begin hier ook te denken aan verborgen reflux bij ons ventje. Gisteren was hij gewoon ontroostbaar :( Uiteindelijk tussen 6 en 7 in slaap gevallen en hij heeft wel een goeie nacht gehad qua slaap dan. Maar nu begint hij zo stilaan weer :(

Ik heb deze ochtend gelijk de ha gebeld om 8.30 en rond de middag zou de dokter mij bellen.

En me ondertussen maar rot ergeren aan mijn man gisteren... Die was constant bezig: hij heeft krampen, hij heeft last van wind, hij heeft dit, hij heeft dat... Kun je het dan voelen in zijn plaats misschien? Ik zeg toch altijd dat ik denk wat hij zou kunnen hebben, niet dat hij het heeft.
    Al bij al kinderachtig, ik weet het maar ik denk dat het gewoon door de stress kwam. Ik voelde me zo machteloos met een huilende baby en voorlopig niks dat ik kon doen om hem te helpen.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

vandaag 1 maand :D en we gaan voor het eerst naar consultatieburo ;)

5. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    hier zo voor de 2de keer en hun eerste prikjes bleh

6. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Vandaag ook naar het cb geweest. Ze doet het super ze weegt nu 3965 gram en is 52 cm!

Eind van de week zal ze volledig over zijn op de fv, ben benieuwd of er dan wat meer regelmaat gaat komen en of ze 's nachts door gaat slapen.

7. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @ pandora toppie meis!! ga zo door daar!!

8. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo moeders,

Hier krijgt Laura nog volledige bv en slaapt nog niet echt door. Al is mijn vraag dan wel wat doorslapen is. Ze vertikt het in iedergeval nog om na de vroege avondvoeding te gaan slapen. Gisteren ook niet en veel huilen. Laatste voeding om 23.00 en toen pas weer om 6 uur. Niet verkeerd maar dat was maar 1 nacht. De avond er voor om 5 uur en daarvoor om 4 uur. Dus wie weet begint ze door te slapen maar het kan natuurlijk ook komen doordat ze overdag gewoon weinig slaapt. Morgen gaan we naar de dokter. Laura zit onder de pukkeltjes en eerst dacht ik dat het gewoon baby acne is. Maar begin nu te twijfelen. Het wordt steeds meer en is ook erg rood. daarnaast lijken er wat korstjes te komen om sommige plekken. Misschien heeft ze er toch last van en is dat de reden waarom ze overdag weinig slaapt.

Vraagje: hoe zijn de ritmes van jullie baby? Is het echt slapen, voeden, 'spelen' en dan weer slapen? Hier slaapt Laura soms maar 10 tot 20 minuutjes en is dan al weer wakker. Dan is het amper een uur geleden dat ze voeding heeft gehad. Ze valt dan vaak ook wel weer in slaap bij mij. En als ik haar dan weg leg dan wordt ze weer wakker na ca 10 minuten. Weet niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Laten huilen in haar bedje tot ze in slaap valt of toch er uit halen. Dat huilen is echt verschrikkelijk.

9. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    meis heeft ze niet gewoon uitslag van de voeding?? had miijn dochter ook zelf met wat geel er in lijkt best wel vies, het is nu gelukkig weg, en geef nog steeds borstv

10. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    meis kan het zijn dat ze zich zelf wakker maakt, door haar armpjes?? probeer een bakkerzak puckababy echt je zal versteld staan!! hier slapen ze daar bijna 4 uur in dan even in de box daarna schoone luier eten slapen

11. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ze heeft het al ruim een week, dus zou het raar vinden. Krijgt ook bv dus dan zou het iets zijn wat ik eet. Maar wat?

12. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier swaddle me dus ligt echt helemaal vast met de armpjes dus dat is het niet.

13. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    mijn meisje heeft het ook een paar week gehad

14. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ook met wat gelige korstjes? Wist niet dat dat ook bij babyacne kan horen. Zou me wel een beetje een muts voelen als het alleen babyacne is en gewoon van mijn hormonen komt ;).

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Pfff voel me hier echt weer met een kluitje in het riet gestuurd. Dokter belde dus en ik leg alles uit, dus ook dat ik denk aan verborgen reflux en blijft hij maar doorzeuren dat het geen reflux is. Ja man luister dan toch, ik zeg toch niet reflux maar verborgen reflux...

Goed ik ga dan maar eens verder zoeken wat hier eventueel vrij verkrijgbaar is want van de dokter moet ik niet veel verwachten. En het is niet de eerste keer dat hij zoiets doet. Heb het voor mezelf ook al voorgehad en na een klacht bij de praktijkverantwoordelijke is er dan toch naar me geluisterd.

Jammer dat het hier niet werkt zoals in België... Niet helemaal tevreden of zeker dat de dokter je goed geholpen heeft dan bel je gewoon een andere en maakt daar een afspraak. Hier gaat het jammer genoeg niet omdat je echt geregistreerd staat bij die praktijk :(

16. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Balen elisje dat er niet naar je geluisterd wordt.

17. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha, is donderdag de national CB-dag ofzo? Wij zijn ook net terug; wilden Hidde weer even wegen, omdat hij nu bijna een week op 150cc-flessen leeft ;)... Twee weken geleden woog hij ca. 4800 gram (4795), en Klusman schatte nu ca. 5200 gram. "Neuh..." dacht ik, "eerder tegen de 5500"... And mama was right, as usual; 5400 gram, schoon aan de haak :$:$:$ Ons dikke prupke, haha...:D

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ach wat had ik eigenlijk ook verwacht? Het is dezelfde kerel die voor alles paracetamol aanraadt. Heeft hij soms aandelen daar?
    Mijn man en ik hebben al wel eens grappend gezegd: kom je daar aan met een serieuze snee bijna doodbloedend en gaat hij nog paracetamol aanraden en als dat niet helpt proberen we wel iets anders...

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Zo klus dat is een lekker mannetje, wat een verschil met ons popje en dan schelen ze maar een week.

20. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    zo hier weer terug van het cb nou wat waren ze flink zeg mijn toppers, een kleine kik bij de eerste spuit en de tweede ff huilen en daarna al weer lachen die schatjes, nu liggen ze al weer lekker te slapen.
    Lynn woog de vorige keer 5080 gram en was 53 cm nu weegt ze 6030 gram en 56 cm!!!!
    Iva woog de vorige keer 5320 gram en was 53.5 cm en nu weegt ze 6300 gram en 58 cm lang!! wat een kanjers zeg

@ thuis trots aan het zijn

en het was geen probleem dat ik ze liet slapen, aangezien ze zo goed groeien, ze zei dat je normaal moet uitkijken ivm de bloedsuiker maar als ze het zo doen is het prima

Deel Deze Pagina