Het was super leuk gisteren samen met mijn vriend hebben er ook echt van genoten...en heb ook weer eens een keer een pilsje gedronken in onze stamkroeg...een bevriend stelletje was er ook, ook zij hadden sinds een lange tijd een paar uurtjes oppas het was echt gezellig inderdaad, je hebt naast een kind samen ook een relatie...vind het ook belangrijk dit soort dingen regelmatig samen te blijven doen ons manneke had het ook heel goed gedaan bij de oppas..niet gehuild, maar gewoon de hele tijd geslapen....geeft ook een gerust gevoel Net lekker gebbq-t en nu ff lekker uitbuiken
Nog ff een vraagje...heb een bultje op/onder het litteken van mijn knip Zou dit een ontsteking zijn???? Heeft iemand meer dit gehad?
Bij onze kleine man is het net andersom! Vanmiddag waren hier de winkels geopend en door het dorp liepen een aantal joekskapellen. Toen we op een terras neerstreken, dreigde Hidde het op een huilen te zetten, maar de muziek begon te spelen (50 meter bij ons vandaan) en meneer was stil! Toen de muziek stopte, begon Hidde te jengelen, toen ze weer een nieuw nummer inzetten, was hij weer stil.... en uiteindelijk anderhalf uur als een roosje liggen pitten met al die herrie...
@Pandora, het zou kunnen, is het ook pijnlijk? Hier is het gelukkig uiteindelijk allemaal goed genezen.
Hallo dames, Ik heb haas geen tijd om te reageren, ik heb het zoo druk met Kaan Foto van mijn schatjee *Smelttt*
Hier huilt hij ook niet bij alle muziek, dit zal gewoon zijn stijl niet geweest zijn (de mijne trouwens ook niet maar het zou maar een gek zicht geweest zijn als ik ook in huilen was uitgebarsten haha).
Wat ik weet is dat je de box niet moet gebruiken om in te slapen, maar echt alleen voor het spelen. Bij ons was t ook n beetje drama met tijde en slapen overdag in bed ho maar (bij ama op de buik wel ) haha. Nu heb ik n schema gekregen wat mijn vriendinnetje ve therapeut heeft gehad en t werkt als n tierelier. Ik laat haar nu dan wel gerust inslaap huilen, dat moet je gewoon oefenen, wordt je steeds makkelijker in, de eerste keer vond ik t zielig en haalde ik haar uit bed, na n paar dagen ging ik er steeds heen om te troosten en inmiddels ga ik niet meer als ik zeker weet dat ze geen honger heeft en er geen boertje dwars zit ent geen luier kan zijn. Hier t schema, hoop dat tvoor jou ook werkt. Trouwens die 200 ml is hier meestal max 100 maar dat moet je dan ook aanpassen naar jouw kindje. Plak hieronder n stuk van haar mail, hopelijk heb je er iets aan... Hieronderhet schema dat wij gebruikt hebben en van een therapeut afkomstig is (va ongeveer 8 weken); 7.00/8.00 wakker en voeding (borst of 200ml fles), verschonen en terug naar bed 9.30/10.00 wakker en aankleden 11.00 voeding (borst of 200ml fles) 12.00 naar bed 15.00 wakker en voeding (borst of 200ml fles) 16.00 naar bed 17.00 wakker 18.00 evt in bad 18.30/19.00 pyama aan, borst of flesvoeding 200mlen naar bed 22.00 wakker maken en fles met rijstebloem 220ml =180 borstvoeding of 200ml flesvoedingmet 3/4 schepjes rijstebloem (va 3 maanden) RRR (Rust, Reinheid en Regelmaat) van Ria Blom heeft als methodiek; voeden, knuffelen op de arm, alleen spelen in de box, moe (oogjes wrijven, oren pakken, jengelen, huilen, druk zijn en gapen) is strak ingestopt in eigen bedje leggen.Zelf laten inslapen in bed (dus niet slapend wegleggen)Bij huilen 15 minuten wachten en gaan kijken, kort troosten en weer weg gaan 15 minuten afwachten (totaalhalf uur) Wil het echt niet lukken uithalen en bijtekenen van moeheid wederom proberen. Hij werd er echt rustiger en vrolijker van. Voorspelbaarheid en regelmaat met rituelen kunnen heel goed werken.
goede morgen dames, zo hier weer een beetje rust in huis l & i zijn best wel ziek geweest van de prikjes zo zielig en nu ook verkouden... @josjo leuk schema trouwens!!!
@Lilaa aahhhhhw superschattig!! @Pandora is het niet littekenweefsel, dat bultje, dat het niet helemaal 'glad' is teruggegroeid, of is het ineens gekomen? Heb je nog een nacontrole bij de verloskundige? Dan zou ik het daar vragen, of bij je huisarts, als je je zorgen maakt. @Missa ach wat zielig dat je meisjes last hadden van de prikjes, en nu ook nog verkouden... beterschap! Wij willen binnenkort ook weer even saampjes uit eten gaan en dan mijn ouders laten oppassen ofzoiets.. ben nu nog maar 1x een paar uurtjes van de beeb weggeweest en mijn man werkt heel veel dus tja, onze relatie staat wat dat betreft nu wel erg op de achtergrond, alles draait natuurlijk om ons beebje. Maar het is inderdaad belangrijk om ook samen weer wat quality time te hebben. Denk dat we voor sushi gaan, nu dat weer mag gisteren ook lekker gewandeld met de kinderwagen.. grappig, in het begin sliep ze alleen maar in de wagen maar nu is ze soms ook gewoon wakker en ligt ze om zich heen te kijken (naar de lucht dan, en naar mij), vindt ze wel interessant allemaal. Het ziet er nu ook nog zonnig uit hier, straks weer lopend boodschapjes gaan doen met haar fijne dag allemaal!
Mooi schema, ga ik onthouden voor als ze 8 weken is. Hier worden de nachtelijke uurtjes weer wat langer, dus dat is erg fijn. Merk dat ons meisje ook meer wakker is en reageert op haar omgeving, echt leuk om te zien!
haaaaai dames, vandaag hebben wij gehoortest gehad en 100% geslaagd en gelukkig maar mijn zoontje heeft ook veel pukkeltjes op zijn voorhoofd , nu ik lees dat meerdere babytjes dat hebben , zal het er wel bij horen Helaas ons zoontje slaapt ook nog niet door, hij is echt een man van de klok om de 3 uur wil hij voeding hebben. Dus ik moet er s'nachts ook 2 x eruit om 1 uur en om 4 uur en dan om 7 uur s'ochtends weer, heb dus ernstig slaaptekort ik hoop dat hij vanzelf wat door gaat slapen. Maar voor de rest gaat alles goed hij is een tevreden babytje gelukkig maar . En hier slaapt hij ook nog bij ons op de kamer maar af en toe leg ik hem in zijn bedje op zijn eigen kamer dat vind ie ook lekker, lekker fris en schoon. Ik denk dat ik hem binnenkort gewoon op zijn eigen kamertje laat slapen.
fijn dat de gehoortest goed was....maar wat is deze bij jullie manneke pas laat gedaan??????? heeft dat een reden???
ja dat weet ik niet, ze hadden ook getest toen hij op de coeveuse afdeling lag en dat was niet goed gegaan, en toen we naar huis waren hebben we brief gekregen met datum van vandaag dus en ook in een andere ziekenhuis. Ze hadden nieuwe apperatuur geloof ik want er waren paar mensen bij die keken hoe die apparaat werkte. Maar ik heb het ook niet gevraagd eerlijk gezegd
huh maar pandora is jouwn zoontje ook op 25 aug geboren ? ik zie 4 weken en 1 dag en ik 1 maand en 1 dag is toch zelfde of niet?
Hallo! Lilaa, wat een schatje! Grote ogen! Sila wat fijn dat de test goed was. Wel laat inderdaad, maar als het maar goed is toch? Natas, ja lekker is dat he? Hier nog zo'n doorslapertje. Ze slaapt alleen overdag niet zoveel meer. Ze kan zich geweldig goed vermaken in haar wipstoel. We hebben zo'n titaniumbaby swing, die kan een beetje schommelen. We hebben er een boog boven hangen met van die zwart/witte bij-figuren. Vind ze echt geweldig Vrijdag de eerste prikjes... Zie er best tegenop, ze is net 7 weekjes oud en nog zo klein...
@Sila fijn dat de test goed ging! @doorslapen hier nu al een paar nachten op een rij, joepie! vannacht laatste voeding rond 0.30u en daarna geslapen tot 8 uur komen net van het CB, alles was helemaal in orde (4625gram, 55cm), heleboel plusjes op alle onderdelen.. eerste prikjes gehad, dat was wel echt heel erg zielig, ze was heel erg overstuur, heel hard huilen en liep knalrood aan, duurde even voor ik haar rustig kreeg, maar sindsdien ligt ze lekker te slapen (is vermoeiend denk ik, zo hard huilen ).. hopelijk krijgt ze er verder geen last van. fijne dag iedereen!
Sila: fijn dat de test nu wel goed was! Tja dat ernstig slaaptekort, herkenbaar, maar, sinds ik dat schema gebruik (vorige pagina), moet zeggen dat het al echt n stuk beter gaat! Ze drinkt geen 200 hoor, net met moeite 110 haha, maar dat is per kindje verschillend denk ik. Nu was de nacht: 20.00, 00.00 (heeft Sjoerd gedaan, lekker!), 04.45, 07,45, 11.00. Nu om 11.30 in bed gelegd en na 2 min huilen slaapt ze Wat ik lastig vind, misschien heeft iemand van jullie n tip: een baby heeft een slaapcyclus van 3 kwartier (lichte slaap, remslaap, diepe slaap ofzoiets). Snachts geen last van, dan slaapt ze blijkbaar zelf wel weer door. Weet niet eens of ze dan wakker wordt. Maar overdag is het na 3 kwartier huilen geblazen. Wat doe je dan? Laat ik haar huilen, ga ik er heen eventjes, of...? Gisteren lukte het 1 keer om haar over haar bolletje te strelen, speentje in doen, weer goed leggen, instoppen, maar de 2e keer dus niet terwijl ze eigenlijk 3 uur moet slapen smiddags. Wie oh wie heeft de tip? Ik weet dat ik het haar moet leren om zelf weer te gaan slapen, maar hoe? Lilaa, had t nog niet gezegd maar wat n droppie zeg! Kan me voorstellen dat je trots op hem bent, wat n ogen!! Prachtig! Ros, geef jij bv of fv? Vraag me nog steeds af of ze sneller langer zou slapen met bv of fv of dat t niet uit zou maken...? Zielig he, die prikjes! Annelynn sliep die dag alleen maar, was gewoon suf van de prikjes... had ze ook koorts/verhoging? Linn, vrijdag de eerste prikjes, ach wie weet is evi wel zo'n stoer chicky en geeft ze geen kik hoop t voor haar... (en voor jou hihi) Natas en Lilaa ook voor jullie, geven jullie bv of fv? Ik zit nu op 2 x fv, heb er 2 afgebouwd en dat doet ook wel veel voor mijn rust moet ik zeggen. Vergt toch minder van je lichaam dan alle voedingen met de borst... Heel verhaal haha fijne dag meiden!