augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    pff daar moet ik ook nog niet echt aan denken gelukkig word het voor mij pas december :D

2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Bah werken, ik ook pas december.

@Elisje 42 dagen dat is lang zeg, waar woon jij dan? Heb ik denk ik effe gemist.

3. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Eindelijk een topic :) zie em nu pas omdat ik het al op had gegeven dat er 1 geopend zou worden :D Nu proberen mee te lezen :)

4. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Heb ik bij Quinn ook gehad, is er inmiddels al pus uitgekomen??

5. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Wat een schattige beebjes komen er voorbij :)

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    We zijn weer terug. De kleine heeft mijn familienaam gekregen :)
    En inderdaad, 42 dagen is wel lang maar is ook wel handig om dingen in te passen. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ze op sommige plaatsen amper open zijn en op andere plaatsen het heel druk hebben.

Hier zijn ze alle dagen open maar toen ik belde om een afspraak te maken hadden ze enkel vandaag als eerstkomende, was dus meer dan anderhalve week.

Ik woon trouwens in Engeland.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja bij een bultje wel...er zitten er 2 :(

enne...leuk dat je er ook weer bent :D

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #448 Pandora, 28 sep 2011
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
    vandaag naar het CB geweest...manneke weegt nu 4360 gram en is 56 cm :D voeding mocht idd omhoog naar 6x120 ml

verder was het hier vandaag huilen, huilen, huilen en nog eens huilen ;)
    vind het soms zo lastig als hij zo huilt en ontroostbaar is :) konden ze maar praten en zeggen wat er dan is

wat betreft werken....moet er nog niet aan denken, op dit moment zou het met mn bekken ook nog niet gaan :( gelukkig ben ik nog lekker tot eind november thuis :)
    eind van de week voor het eerst sinds de bevalling weer naar de bekkentherapeut...omdat ze mn stuitje weer moet corrigeren had ik er eerder nog geen zin in om te gaan zolang ik nog vloeide
    het vloeien is nu helemaal over ;)
    ben afgelopen donderdag weer begonnen met de pil....heb er een beetje een rothumeur van ( lekker die kunstmatige hormonen :x )

9. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Mooie Beebs allemaal hoor!!

Pfff de kleine meid blijft maar huilen... Alleen als ik haar uit bed haalt is ze stil.. En ik wil dat ze lkkr gaat slapen... En ik weet ook dat ze dr huiluurtje heeft maar ik vind het zooo zielig... Maar ff stug volhouden.. En hopen dat ze in slaap valt:(...

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Naiobi ach, je had het al opgegeven.. valt dan mee hè :) en nu heb je nog heel wat terug te lezen ook ;) hoe gaat het bij jou?

@huilende beeb: kan me voorstellen dat je je soms echt wanhopig voelt als je beebje veel huilt! gelukkig heeft de kleine meid hier dat niet zoveel maar als ze haar dag niet heeft zoals gister met de prikjes.. je weet echt niet meer wat je moet doen als ze zo huilt!
    sterkte ermee iig :S

11. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ja nou moet zeggen ze huilt eigenlijk helemaal niet veel, maar net dat huiluurtje kan ze hartverscheurend huilen maar ja dat heeft ze wel ff nodig:(

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    argh, moooeee.. heb beebje wakker gemaakt voor de avondvoeding rond 12 uur, kostte veel moeite (voelt al niet helemaal goed maar ik hoopte dat ze dan zou doorslapen, anders had ze laatste voeding al om 20uur gehad), en daarna wilde ze niet meer slapen, tot half 3 bezig geweest ofzo, ze ging steeds huilen als ik weg was (en bleef huilen)

ik heb het idee dat ze ineens meer moeite heeft met poepen, buikje borrelt ontzettend en ze is duidelijk veel aan het 'persen' maar er zitten minder poepjes dan eerst in haar luiertje.. misschien vraag ik het nog even bij het CB (ze drinkt volgens mij goed en krijgt infacol)

nu slaapt ze wel... timing is gewoon een beetje off, zucht!

hopelijk voel ik me na mijn zelfgecreëerde latte macchiato beter en gaan we vanmiddag lekker genieten van het zomerse weertje :)

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier ook moooeeee :p
    hhhhhhhhmmmmmm lekker latte macchiato :) ben ik echt verslaafd aan :D
    Ik vind het ook lastig het wakker maken voor de laatste voeding :):) hij slaapt dan vaak zo lekker

ons ventje ligt nu ook lekker in zn bedje, omdat het een paar dagen wat minder ging met huilen ben ik nu heeeeeeeeeeeeeeeeeel consequent rust en regelmaat toe aan het passen, moet zeggen dat dat ook wel energie vreet hoor ( en niet bevorderlijk voor mn bekken ) kan soms 10 x trap op en af om een aai over zn bolletje te gaan geven en zn speentje weer te geven

na zn flesje van 13.00 wil ik eigenlijk wel even met de kinderwagen weg, het is zo'n lekker weer....

hij heeft trouwens een voorkeurskant, ze vonden zn hoofdje wat plat worden bij het CB
    ik wil nu een afspraak maken bij de osteopaat hiervoor....iemand ervaring mee?

nu nog ff via MP een reserve pacco bakerzak scooren ;) heb zelf een nieuwe gekocht, maar vind ze vrij duur om 2 nieuwe aan te schaffen
    maar het is wel altijd handig om een reserve te hebben voor als er een in de was zit...of om mee te nemen als we bij een van de opa's en oma's zijn en hij daar naar bed gaat ;)

14. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo moeders,

Bedankt voor jullie verhalen dat het bij jullie ook niet altijd even vlekeloos loopt. Gun het jullie wel hoor! Hier gaat het nog steeds niet lekker. Zoals vanmorgen. Gevoed om 8 uur, 9 uur klaar. Ze was duidelijk moe, wakker in haar bed gelegd en toen heeft ze een uur geslapen.Toen werd ze al weer wakker. Proberen met speen weer in slaap te krijgen maar helaas dat lukte niet. Maar dat snapte ik ook wel want toen ik haar uit haar bedje haalde had ze een flinke poepluier. Die verschoond, even gespeeld, maar toen werd ze al weer huilerig. Op de arm genomen en kon zien dat ze al weer moe was. in haar bedje gelegd maar het duurde wel een half uur voordat ze ging slapen. Nu slaapt ze wel weer. Juist toen ik haar uit bedje wilde halen om weer te gaan voeden. Kan me niet aan de gedachte onttrekken dat we in een vicieuze cirkel zitten van te moe en honger. Ga nu proberen om haar na de bv af te toppen met een flesje voeding. Kijken of ze daarop beter slaapt en in een beter ritme komt.

Hier maak ik Laura niet wakker voor een late voeding. Gisteren niet gedaan en toen kwam ze om 2 uur en om 8 uur vanmorgen. Betekent dat ze van 19.00 tot 2 uur geen voeding heeft gehad. Let op hè niet geslapen! Ze ging pas slapen om half 10! Daarom vind ik het zo zonde om haar wakker te maken voor een late voeding.

en ze is al weer wakker, half uurtje slaap dus. Maar ze zal nu wel honger hebben, dus ...

15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Iggepiggle misschien om half tien nog laten drinken en dan in bed leggen? Dan slaapt ze waarschijnlijk langer... En heb je haar ingebakerd? Want dat helpt ontzettend goed, en idd proberen regelmaat er in te brengen na voeden knuffelen, spelen en bij gapen, ogen wrijven etc. In bed leggen en dan bij huilen 15/20 min laten huilen (als ze huilt) en dan er naar toe ff troosten ( bij voorkeur niet uit bed halen... Vind ik ook moeilijk soms dus als je dat wel doet kan ik me dat goed in denken) speentje geven en weer weg gaan. Als ze weer gaat huilen zelfde liedje...mocht ze nu blijven huilen eruit halen nog ff laten spelen en bij vermoeidheids tekenen weer in bed leggen.. Zo zou het goed moet komen... Maar ieder kindje is anders maar je zou het eens kunnen proberen:)
    ( ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar heb daar goede ervaringen mee met mijn jongens en met Eva gaat dit wat minder omdat ik met schoolgaande kinderen zit)
    Succes!

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @pandora goed schoonmaken dat plekje, verder niks ernstigs :)

@danielle zielig huiluurtje .. ik laat Dean eigenlijk nooit lang huilen.. Ligt dan 's avonds vaak bij mij op de bank of 's ochtends :D maar voor de rest slaapt hij hier prima..

@ros gaat prima hier dus :)

@igglepiggle hier helpt het niet als je em wakker maakt, dan drinkt hij toch niks.. maar een wakker meisje heb je dus !!

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @pandora jah vind ze ook duur, heb er 1 op leen van de cb :) maar gebruik em alleen 's nachts dus kan em overdag gewoon wassen :) en zo kost het mij geen geld :D

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Pandora ik ben met Mare naar de osteo geweest, ik merkte al snel dat ze een voorkeur kreeg, was er ook alert op ivm de vacuümpomp bevalling. Ik ben twee keer geweest, na de eerste keer was de houding al weg, ging toen ook beter drinken maar ook onrustiger. Nu maandag geweest en het drinken gaat ook steeds beter, ze boert beter en geeft minder vaak zuur op. Volgens mijn osteo staat dit allemaal in verband met elkaar.

Ik merk echt dat ze beter in haar velletje zit na de behandelingen en geen voorkeur meer! Wat ik er ook zo prettig aan vond is dat er geen dwang oid gebruikt wordt, het is een hele relaxte behandeling, ze werd er ook helemaal ontspannen van.

19. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    @ Danielle83, bedankt voor de tips, alleen ik hanteer ze al, ook het inbakeren. Maar overdag komt ze, doordat ze in de nacht minder drinkt, vaak om de drie uur. Ik heb dan het idee dat mijn borsten nog niet vol genoeg zitten voor een goede voeding. En dat ze daarom niet goed kan slapen overdag. Die nachtvoeding vind ik niet erg hoor. Maar als ik haar op 21.30 nog zou gaan voeden dan moet het wel een flesje zijn, want denk niet dat mijn borsten al weer vol genoeg zitten. Maar dat is misschien nog het proberen waard. moet ik wel gaan kolven want denk dan dat mijn borsten op knappen gaan staan, hi hi.

20. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Klopt! Maar dat hadden we al wel verwacht, haar grote broer was nog erger met slapen! Of niet slapen dus...;)

Deel Deze Pagina