@danielle ik ben langzaam op omneo aan het overstappen, hier ook erg last van krampjes en veel scheten en dan na een dag of twee drie opeens een hele volle luier..
Tjee, wat lastig dat ze zoveel wakker is... Ik heb het met Evi ook gehad. Zo zielig, omdat ze eigenlijk steeds niet kon slapen van het moe zijn en tijdens het drinken dan vaak zo moe werd dat ze in slaap viel. Door rust en regelmaat toe te passen en gewoon maar te accepteren dat ze af en toe huilt en wakker is op momenten dat ze eigenlijk zou moeten slapen gaat het hier een stuk beter. Ik geef haar nu telkens een fles als ze hongerig lijkt en nu heeft ze zelf een schema. Maar dat lijkt me nogal lastig als je borstvoeding geeft inderdaad, je moet natuurlijk wel wachten tot je weer genoeg hebt. Misschien kolven tussendoor en dat geven in een flesje ofzo? Succes ermee! Ik ga mijn dame maar eens wakker maken, anders wordt t niet wat om naar de supermarkt te gaan vandaag
Iggepiggle ik denk dat je wat meer moet kolven na de voeding een minuut of 5 zodat je wat meer productie krijgt want als ik het zo hoor loopt je productie wat achter op de honger van de kleine.. En anders de kleine vaker aan leggen... Want dan gaat je productie ook omhoog ( maar dat weet je waarschijnlijk ook allemaal al )
@igglepiggle ik heb ook vaak dagen met de beeb zoals jij dat omschrijft, dan slaapt ze tussen voedingen niet, of maar een halfuurtje en is ze klaarwakker. vind ik eigenlijk niet erg zolang ze niet huilt oid (is bij jou wel zo begrijp ik). ze slaapt duidelijk al veel minder/korten dan de eerste weken. soms haal ik haar erbij en is ze huilerig/onrustig en blijkt ze toch moe te zijn, dan leg ik haar weer terug. is beetje zoeken wel soms. @pandora ja heerlijk hè, ben gek op lekkere koffies met véél melk, leef me helemaal uit met mijn aeroccino en ik ken dat ja, 10x trap op en af voor het speentje, poeh! iig goed voor de conditie
Ross...wij hebben een dolce gusto...moccachino is ook een aanrader...mjammie gisteren en eergisteren was het dus weer huilen huilen huilen......de voeding is omhoog...en wat doet mn ventje het goed vandaag net even lekker gewandeld in het zonnetje en nu liggen we alle 2 in bed...mama heeft ook even een uurtje slaap nodig want van koffie met veel melk blijven je ogen niet open @natas...fijn dat de osteopaat zo goed heeft geholpen...ik hoor er heel veel goede dingen over ik ga dus mooi een agspraak maken
Naiobi ik gaf haar de omneo maar ze kwam veelste snel na 2-2,5 uur dus over gegaan op forte en hier doet ze het goed op
@ Naiobi, ik denk er ook aan om over te stappen op Omneo. Ons meisje heeft ook moeite met de ontlasting en is dan ook veel aan het persen en laat veel scheten. Maar ik ben erg benieuwd of het bij jou helpt. Ik heb het CB een week geleden gebelt voor advies om in te bakeren, maar helaas hebben ze nog steeds niet terug gebeld. Gisteren weer gebeld, maar nog steeds heeft niemand terug gebeld. Ik ben benieuwd. Bij ons gaat het slapen ook af en aan. Overdag slaapt ze niet heel goed / vaak. Gisteravond had ik haar om 21.00 uur in bed gelegd en toen kwam ze pas om half 4! Dus het gaat de goede kant op, nu moet het nog verschuiven naar de voeding van 23.00 uur en dan pas om 7.00 uur....
Vandaag een rustig mannetje gehad. We hebben hem afgelopen nacht laten doorhuilen. Net toen ik in staat was om mijn man achter het behang te plakken (zou eerst wel ergens moeten behangen dan...) hield hij van de ene op de andere second op. Ik was niet zo lekker afgelopen nacht, krampen en misselijk en net dan wil mijn man doorzetten met de kleine te laten huilen... Ik had gisteren een wipstoeltje en mobiel besteld en die zijn vandaag aangekomen. Hij is er helemaal weg van. Mijn man was al grapjes aan het maken over het stoeltje omdat dat vibreert De kamer ziet er voor het eerst in weken ook weer wat netter uit. Eindelijk de autostoel op de kleerkast kunnen zetten. Ik verwacht niet dat we nog gauw ergens heen gaan met een taxi. Ik had dat ding op de verzorgingstafel staan maar dat gaf een slordige indruk en ik moest het ook elke keer verzetten als ik ons mannetje ging verschonen. Ga nu vampire diaries kijken en ondertussen genieten van een glaasje wijn
Hier n heeeerlijke nacht gehad, ze kwam maar 1 keer, joepie! Ik hanteerde dat schema alleen maakte haar niet wakker voor de voeding van 22.00 uur. Gisteren toch maar wel gedaan met als gevolg dit! Nou ja, hoop niet dat t toeval was natuurlijk haha. Maar, had dus ergens gelezen dat dat dus wel beter is dus wie weet toch de tip voor hier. Het maakt niet uit als ze maar n halve fles of zelfs minder drinken. Het is blijkbaar zo dat ze eerst de nachtvoedingen moeten gaan overslaan en daarna pas de late voeding. Nu was het dus andersom omdat ik haar niet wakker maakte. Klonk wel logisch.. Ze kwam na de voeding van tien uur om vier en toen om kwart over zeven en nu ligt ze weer te slapen, ws tot n uur of tien en dus zou ik ook lekker nog even kunnen slapen maar heb zo'n goede nacht gehad dat ik me wel fit voel haha Jullie kunnen natuurlijk nog niet dat schema volgen want ze komen denk ik vaak nog om de drie uur, zeker met bv (overdag) maar als ze dan de laatste voeding om acht uur hebben (had Annelynn toen ook), dan zou ik ze toch proberen wakker te maken uiterlijk 23.00 uur. Dan voeden op de kamer waar hij/zij slaapt, laten boeren en weer naar bed. Dat verschonen laat maar zitten, dat kan je best n keer overslaan, worden ze veel te wakker van (ok, n poepluier wel verschonen natuurlijk). Die luiers kunnen best wat hebben, als ze acht uur slapen moeten ze het ook aankunnen hè En igglepiggle, zou ook meer aanleggen, dan komt t meer op gang. Verder ben ik heel snel gestopt met de vroege avondvoeding met de borst te geven want dan is je productie het laagst en bij ons dus ook geen verzadiging waardoor ze bleef huilen en steeds aan de borst wilde. Ik ben die kv gaan geven maar je kan er ook voor kiezen na elke voeding nog wat te kolven. Breng je het op gang en dan heb je altijd melk in de koelkast. Is wel vermoeiender, daarom geef ik hypoallergeen, vond ik wel n mooi alternatief.. Succes iedereen die er mee worstelt, ooit komt t goed... En nu ga ik n lekkere koffie (n gewone) maken
hey meiden, hier ook een redelijke nacht gehad, mijn man had vanancht 'de beurt' om zich met de beeb te bemoeien (behalve de voeding natuurlijk) omdat hij vrij is vandaag.. ze is wel één keer gekomen om 4 uur voor voeding (na late voeding van half 12) en daarna om half 10 weer, maar ik kon na de voeding weer lekker gaan slapen dus dat scheelt hoop nog steeds heel erg dat ze snel weer gaat doorslapen, want ze kán het potjandikkie wel vandaag is mijn man dus ook lekker vrij, straks ff wandelen en boodschapjes doen met het gezinnetje en hopelijk beetje relaxdagje fijne dag allemaal!
zo hier weer een betere dag pfff ze hebben gister de hele dag gehuild bah zat er helemaal door heen!! heb huilend me mams gebeld en die kwam gelukkig snel, we hebben maar besloten dat ik stop met de borstv en dat ik het ga afbouwen het kost me zoveel tijd dat ik niet meer aan me zelf toe kom en me een melk koe vind en een huishoudster pfff gister aaf zijn ze gelukkig om 8 uur in slaap gevallen tot vanmorgen half zeven en zeven uur TJONGE JONGE GELOOF JE TOCH NIET!!! daarna borst gegeven en weer weg gelegd half 9 waren ze er al weer daarna lekker in de box en om half 10 flesje gegeven en ze slapen nu nog heerlijk!!! morgen vrijgezellen feest dus ff weg van de luiers flesjes huilen...
Ga zo ff bijlezen...maar eerst ff ego hier was het weer een pittige ochtend...huilen huilen huilen...en mama ook huilen En gisteren ging het nog wel zo goed net voeding gegeven en nu slaapt mn ventje eindelijk en zit ik in de tuin met een kop koffie de nachten breken me een beetje op...en ik baal er een beetje van dat mijn vriend er niet wakker van word als de kleine huilt omdat ik dan toch al wakker ben doe ik de voeding altijd zelf vannacht kwam ik met de kleine op onze slaapkamer...hij huilde nog...dacht mn vriend dat het zn wekker was en begint zn wekker uit te meppen..eigenlijk was het best een komisch gezicht....maar kon er ff niet mee lachen net naar de bekkentherapeut geweest...alles is weer rechtgezet...kan ik weer even vooruit ze vertelde me dat als wij weer ooit zwanger willen gaan worden dat me dit lichamelijk minimaal een jaar aan voorbereiding gaat kosten dat het dan flink oefeningen doen...sporten en evt ondersteuning van therapie zal worden omdat mijn bekken en rug dat anders niet gaan trekken oei....zo had ik het nog niet bekeken hmmmmmen en wij wilde nog wel kindjes kort na elkaar
Pff pandora, moet wel even lachen om je vriend, maar wat vermoeiend zeg. Dat lijkt me wel even schrikken van wat je therapeut heeft gezegd, zeker als je zelf je kindjes dicht op elkaar wil hebben, maar je lichaam is ook belangrijk. Ik heb hier voor mijn doen een pittig dagje, veel wakker en huilen, ze heeft nu nog nauwelijks geslapen. Heb er al minder warme kleding aan gedaan en ik heb er nu in een hydrofiel gerold en zo in haar wiegje gelegd en nu is ze stil..... ik hoop dat ze nu even een paar uurtjes slaapt, want ze was duidelijk erg moe. Ook is ze ontzettend hongerig, heeft al 2x 120/4 en 2x 150/5 schoon op gedronken, bij 1 fles van 120/4 had ik al wat extra water gedaan, als het zo blijft ga ik maar voor hongerige baby's halen want anders krijgt ze echt teveel.
@Missa kan mij helemaal voorstellen dat je je moeder gebeld hebt, ik heb er al aan 1 mijn handen vol, laat staan 2 baby's en nog een ouder kindje. Petje af hoor.. vind het knap.
Missa, mijn kraamhulp kwam met een wijsheid waar ik helemaal achter sta: je moet bovenal eerst zorgen dat het goed gaat met jezelf, dan zit je beebje ook veel lekkerder in zijn vel! Ik denk dat je in deze het juiste besluit neemt, meis! Je zult zien dat je gauw weer wat meer "lucht" krijgt, en denk dat dat ook zijn weerslag zal hebben op de beebjes. Ik heb zelf maar heel kort BV gegeven, maar merkte echt snel dat zowel Hidde als ikzelf ervan opknapte, toen we overgingen op de fles; voor beiden een verademing. Heb me geen moment schuldig gevoeld dat ik met BV gestopt ben, hoop dat jij dat ook niet doet?!
Haha...het is wat met dat gehuil hier allemaal natas...mag jouw meisje al 150/5? En drinkt ze dan de volledige 150?????
@Pandora volgens het pak zou ze 5 flessen van 150 per dag mogen, ze weegt nu ongeveer 4150 denk ik, als ik 120 geef wil ze vaak nog meer en maak ik 30 bij en dat gaat schoon op, alleen red ik het niet met 5 flessen dus geef ik 4x 120/4 en 2x 150/5 en de fles voor de nacht gaat nooit op dan is ze te moe. Ik had van het cb nog geen advies gehad omdat ik toen nog gedeeltelijk bv gaf, ik las hier op het forum bij de voedingsdeskundige dat ze ongeveer 800 -825 ml mag hebben bij dit gewicht en leeftijd.
Ik denk dat ik dan hier voor zijn doen dan nog steeds te weinig geef...omdat hin zo blijft jengelen hij weegt nu 4360 en ik geef 6x120 ml (120/4 en dat dan weer afgieten tot 120 ) De fles van 23.00 giet ik niet af en drinkt hij 135 ml giet jij bij 120/4 en 150/5 niks meer af dan???? Zoals ik het hierboven doe moest ik het van het cb doen Wel heel minimaal als ik dat zo lees
Wij geven al een week of 2,3 150/5, maar Hidde is dan ook een stevige. Hij tukt makkelijk een uurtje of 5 a 6 weg op een fles (gaat altijd leeg!), waardoor we "maar" 4 flessen op een dag hebben meestal; ligt er een beetje aan hoe het uitkomt met de tijden. Omdat het maar 4 flessen waren, hebben we op het CB gevraagd of we er toch 5 moesten geven van 150/5 of ophogen naar 180 flessen, maar onze frot was in twee weken tijd 600 gram aangekomen. Reden voor het CB om te constateren dat hij het op 4 flessen van 150/5 tot nu toe prima doet. Pas als hij zelf aangeeft meer te willen, gaan we ophogen.