augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ja tis ckr rustig hier...

Vandaag met de kids naar dippie doe geweest... Konden de jongens ff hun energie kwijt:) was leuk! Eva heerlijk rustig bij mij en de jongens lekker spelen! Nu liggen ze alledrie voor pampus in bed! Straks ons kleine meisje nog de fles en dan lkkr naar bed:)
    Ben al wakker vanaf vijf uur !

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    whahaha ik kom er net achter dat ik de wipstoel gewoon verkeerd in elkaar had gezet :D...ik gebruikte deze dus nauwelijks omdat de kleine er zo raar in hing en hij wipte niet ;) had ik de voet er dus gewoon verkeerd om onder gezet :):D

heb 'm nu gefixt en ons ventje ligt nu heerlijk te wippen :D

tjonge jonge...heb er maar 4 weken voor nodig gehad om dat te bedenken :D

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dippie doe is leuk :D woon er vlak bij...dus weet wel waar wij over een paar jaar veel zijn :D

4. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Pandora ben je misschien een beetje blond;)! Hihihi slimmerik!

Ja dippie die is echt super... Vooral als ze teveel energie hebben;)!

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben niet alleen blond.....maar ook nog niet zo lang geleden bevallen :p:D

vandaag trouwens op na- controle geweest....wat een onzin zeg ;)
    zal wel komen omdat ik mijn vk geen succes vond.....maar er word helemaal niks meer gecontroleerd...dus tja wat ik daar ben gaan doen :( ze hebben niet eens mijn.bevalling gedaan, omdat dit ivm langer dan 24 uur gebroken vliezen hebben niet meer mocht.....maar ik had dus liever de verloskundige uit het ziekenhuis nog eens gezien die mijn bevalling heeft gedaan...ik kende haar namelijk niet en ze was zo super leuk en lief, en had haar dus liever willen zien en spreken als afsluiting zeg maar

6. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Dat is jammer Pandora.
    Bij mij controleerde ze mijn buikspieren, hb en bloeddruk. Dus dat was wel netjes. En het was echt een leuk gesprek. Maar ik was ook heel blij met deze praktijk.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ze heeft alleen gevraagd hoe het met het vloeien en mn hechtingen ging...verder wat gepraat over de kleine....zegt ze "zo je bent weer goedgekeurd"
    hoezo goedgekeurd????? er is niks gecontroleerd :( had op zn minst verwacht dat ze mn bloeddruk en hb zouden checken :(

8. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @nacontrole ik vroeg me al af wat ze dan doen.. wel raar want mijn vk vroeg aan het einde van de kraamweek al of ik daar behoefte aan zou hebben, toen heb ik heel enthousiast 'nee' gezegd, van; het zal wel goed zijn.. maar ging later denken, moeten ze idd niet even kijken of alles weer in oorspronkelijk staat is teruggekeerd, hoe het met mn littekens gaat e.d.? kunnen anderen zo'n nacontrole aanraden? anders ga ik misschien alsnog, al is het wat laat..

@dippie-doe wat is dat? een soort peutergym of iets met muziek ofzo? klinkt iig gezellig ;)

@pandora haha heel slim met dat wipstoeltje, gelukkig ben je er nu achter hoe het hoort te zitten en kan je ventje er lekker van genieten.

@Elisje wat aardig dat die vrouw je op wilde halen. Heel veel succes met de huis-regelzaken en met de sfeer in huis!

overigens wel herkenbaar wat je zegt over de timing.. mijn meisje gaat praktisch altijd huilen/onrustig worden als we willen eten 's avonds.. ongeacht het tijdstip dat we eten, dat verschilt nogal, en ongeacht of ze al een uur slaapt of nog wakker was.. maar ik heb praktisch sinds haar geboorte niet meer rustig kunnen eten 's avonds omdat ze steeds dán komt voor voeding, aandacht, poepluiers, etc. alsof ze het rúikt ;)

kleine meid ligt nu lekker te slapen.. even wachten of ze zich zo meldt voor de late voeding, of dat ik haar toch even moet wakker maken.. ik hoop het eerste

welterusten alvast allemaal :) hopelijk een relaxte nacht met rustige beebjes

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey dametjes,

heb lang tijd niet kunnen schrijven ik hoop dat alles goed gaat met jullie , hier nog steeds erg druk

+sjorsjette ik duim voor je dat het dit keer raak is!!

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Goedemorgen!

Pandora, lekker blond bezig :D Maar goed dat je het nu nog zag, zou toch zonde zijn als je er maanden later pas achter kwam!

Die nacontrole stelde hier ook niks voor, volgens mij wilden ze gewoon Evi nog even zien ofzo. Er werd gevraagd of ik nog vloeide inderdaad en hoe het met de hechtingen ging. Verder niks. Ja, nog even over voeding gehad, omdat ik net met bv ging stoppen toen zij voor het laatst hier thuis was geweest. En kreeg nog een tip dat ik anticonceptie niet moest vergeten tenzij ik meteen de tweede wilde ;)

M'n bloeddruk en buikspieren enzo hebben ze bij zwangerfit gedaan. Wel prettig om dat te weten, wist daarna tenminste dat ik nog geen buikspieroefeningen mocht doen.

Evi heeft tot bijna 8 uur geslapen vanochtend :D Ze ligt nu wat te sputteren in bed, maar valt zo vast wel weer in slaap.

Een vriendin van me komt straks met de kleine. Nou bedacht ik me, haar kindje is 3,5 maanden nu en ze wou om 10 uur komen omdat hij anders chaggie zou worden dat z'n fruithapje niet op tijd kwam ;) Is dat niet heeeeeeel erg vroeg??? (Het fruithapje met 3,5 maanden bedoel ik dan, niet 10 uur :p)

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @fruithapje inderdaad vroeg, meestal begin je volgens mij tussen 4-6 maanden daarmee (overigens schijnt dat vroeger wel al eerder geweest te zijn), ligt aan de ontwikkeling van de darmpjes, als het kindje te jong is kunnen de darmpjes het nog niet goed aan..
    maar wellicht heeft je vriendin dat met haar CB besproken dan

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Nou Linn ik vind 10 uur anders wel vroeg hoor :p (flauw ik weet het)
    Fruithapje is inderdaad 4-6 maand en in mijn omgeving beginnen de meeste met 6 maand. Nu zit 3,5 er niet zo ver vanaf en als de ontwikkeling van de darmpjes goed gaat en het is in overleg besloten dan zal het wel goed zijn denk ik?

Nu die 6 maand hier, als ik zie hoe ze dingen hier soms aanpakken dan ben ik ook echt geneigd om maar rond de 6 maand te beginnen hoor. Als een arts of vk mij niet serieus neemt en ik krijg dan ergens anders wel mijn klachten en vermoedens bevestigd, waarom zou ik hun dan serieus nemen en geloven dat het best allemaal al kan volgens hun?

@nacontrole Ik heb geen idee of ik dat nog krijg. Ergens is er wel eens tussendoor gezegd dat de dokter mijn bloeddruk wel zou meten wanneer ik met de kleine langsga voor de prikjes.
    In ieder geval zie ik de vk niet meer (niet dat ik daar echt op zat te wachten hoor).

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, t mannetje zat er lekker in te happen :D Geweldig gezicht! Alles zat eronder :D Is normaal inderdaad later, maar ze had het geprobeerd en het ging goed. Voor de zekerheid had ze het (achteraf) nog wel even nagevraagd, maar t kon wel zeiden ze. Nou prima dan toch! Hij is sowieso vroeg met alles, zit ook al in de kinderwagen ipv in de reiswieg. En dat terwijl hij 5 weken te vroeg was geboren!
    Zie het Evi nog niet doen, maar die is ook nog zo tevreden met alles. Ze zou nou 180 mogen hebben ipv 150, maar ze is daar helemaal nog niet aan toe. Elk kind is anders inderdaad, gelukkig maar ook ;)

Tis mooi weer! Misschien vanmiddag even naar t winkelcentrum lopen.

14. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier net terug van het cb. Mirre heeft haar eerste prikjes gehad o wat is dat zielig zeg. Ze ging echt heel hard huilen zo hard heeft ze dat nog niet gedaan en er kwamen zelfs echte traantjes bij. Ze was weer wel goed gegroeid. is nu 55,5 cm lang en weegt alweer 5005 gram.

Geniet van het weer allemaal

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ahhh... Maar lekker knuffelen vanmiddag :)

16. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @wondertje ach zielig hè, hopelijk voelt ze zich snel weer beter (heeft hier wel een dagje geduurd) hopelijk kan je haar lekker knuffelen en troosten

17. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik hoef pas met 11 weken naar het cb voor de prikjes. Is dat niet een beetje laat?

18. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    mwa, eerste keer is rond 2 maanden (rond 9 weken dus), misschien kwam dat qua planning niet uit toen je een afspraak maakte?
    zal wel niet zoveel uitmaken denk ik dan

voor volgende afspraak (incl. prikjes) schoven ze bij mij iig ook heel gemakkelijk een weekje op toen een bepaalde dag niet uitkwam dus luistert denk ik niet zó nauw

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ik vind 11 weken wel n beetje laat, dan had ik al bijna mijn 3e afspraak...

wondertje, hoe is het nu met je meisje?

ros: ik herken wel wat van je verhaal in die zin dat ik geen last heb van paniekaanvallen, maar wel de angst of van die vreselijke gedachten / visioenen dat ik haar laat vallen, samen met haar vd trap val, of zoals vandaag over het spoor moet en n beeld heb van n trein die ons ramt, echt ik denk dan waarom spookt dit door mijn kop in godsnaam? Maar denk dat iedere jonge moeder dat tot op zekere hoogte heeft? Wil er niks mee baggetaliseren, begrijp me niet verkeerd maar misschien is het een prettig idee te weten dat deze gedachten vaak voorkomen. Jouw reactie erop (paniekaanval) is natuurlijk wel heftig en goed dat je daar iets aan doet en met iemand praat. Vind het ook knap dat je kiest voor geen medicatie. Voor de bv, maar sowieso als het lukt zonder is dat echt veel beter.... wens jou veel sterkte en hoop dat je je gauw n stuk sterker voelt en het steeds minder en minder wordt....!

Hier vakantie geboekt!!! We vertrekken maandag met zijn drietjes naar Mallorca, joehoe!! Ben erg benieuwd hoe het zal zijn... :) Gisteren trouwens hadden we bijna geboekt en toen bij de laatste stap bedachten we: geen paspoort voor Annelynn! Oeps, totaaaaal niet aan gedacht haha. Vandaag met spoed aangevraagd en morgen heeft madam haar eigen paspoort hoor. Sjieke tante haha. pasfoto maken was hilarisch haha :D

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ooooh lekker josjo....ben jaloers...wil ook op vakantieeeeeeee ;)

Deel Deze Pagina