augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @houding ja je zou het inderdaad een komma- of banaanvorm kunnen noemen.. oei zouden we dan idd echt fysio moeten e.d.? ik twijfel nog een beetje want er is vandaag inloopspreekuur bij het CB maar het is echt vies weer, en we hebben over 1 week al onze volgende afspraak bij de kinderarts, ik weet niet hoeveel haast ik moet maken om het bij hen na te vragen.. bij spreekuur zijn alleen verpleegkundigen en dan gaat het wat meer snel-snel...

2. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel

3. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Je zou ook gewoon eens de fysio kunnen laten kijken naar haar. Heb je geen verwijzing voor nodig. Hier komt de fysio aan huis, dus is nog makkelijk ook. Ik zou bij twijfel gewoon eens na laten kijken, dan weet je het iig zeker.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat betreft die banaanhouding, ik zou niet twijfelen en zo gauw mogelijk actie nemen. Voorkomen is beter dan genezen toch? Als ze nog zo klein zijn kan het makkelijker verholpen worden, zou het niet nog een week afwachten...
    Hier hebben we er gelukkig geen last van, m'n zus wel. Die gaat vanmiddag voor t eerst naar de fysio met de kleine, ben erg benieuwd.

@Pandora, wat apart! Evi komt normaal ook altijd tegen 6 uur en vanmorgen ook om 4 uur al! Hangt er weer eens wat in de lucht? ;)

De huisarts heeft me gister gerust gesteld. Het is gewoon een virusje, moet vanzelf weer over gaan..
    Ze wou de verwijsbrief niet meteen maken, dan zou ze gistermiddag doen. Dus die ligt nu klaar. Fijn, die bureaucratie! Kan ik straks nog een keer die kant op. Gelukkig hebben we als kersverse moeders niks beters te doen he? ;)

5. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier weer een hele goeie nacht gehad:D
    van 00.00 tot 09.00 daarna van 09.30 tot 12.30:):) hahahaha

@Kleertjes: Kaan zit nog in maatje 56, maar ik denk dat we over een week of twee naar maatje 62 gaan:)

Ik ga nu met Kaan knuffelen:p

Doeiiiiiiii

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    de woensdag word ook mijn vaste werkdag ( de ene week een slaapdienst, de andere week een late ) en dan afhankelijk van weekend werken of vrij worden de overige dagen doordeweek ingevuld. wat neer zal komen op de ene week maandag, woensdag en vrijdag en dan weekend vrij en de andere week woensdag en weekend werken

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Vakantieganger is er weer, wat n prutweer hier zeg... Ik kom snel uitgebreid reageren en vertellen hoe het was (leuk!) maar nu ff met Sjoerd naar de prenatal, wat spulletjes voor het kdv kopen... Annelynn is voor t eerst wennen, echt stoer zo'n klein meisje met allemaal grote kindjes :D vijf uur haal ik haar weer op!

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja, da's lekker terugkomen zo hè?!:p Ik moet dan ook altijd helemaal weer omschakelen... Wel goeie vakantie gehad??? Hoe deed de kleine meid het onder de zon??? En in het vliegtuig?

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    OMG! Zie net dat ze een baby meisje hebben gered onder het puin in Turkije. Wat goed! Vind het zo verschrikkelijk wat daar allemaal gebeurd is... Arme mensen, het zou je overkomen!

Josjo, ben erg benieuwd naar je ervaringen :D Lijkt me heel spannend met zo'n klein kindje op vakantie!

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    josjo...welkom terug in ons koude kikkerlandje :p ben benieuwd naar je verhalen ;)

@bloempie...ik zag gisteren idd zo'n zijslaper, leek me wel handig...alleen gaat dat hier niet, want de kleine ligt ingebakerd

@Ros84...hoe gaat het met jou meid? voel je jezelf al weer wat rustiger???

11. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @josjo welkom terug. Ben benieuwd hoe je vakantie was.

@pandora wat een vervelende situatie met het kdv en het werk.

Hier vandaag met Mirre naar het cb geweest om haar weer even te wegen weegt nu alweer 5300 gram.

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zo ons ventje heeft zijn prikjes gehad. Enkel op het moment zelf wat gehuild en dan later weer omdat hij geen zin had in gedoe om weer zijn vestje aan te doen. Nu moet ik niet zo ver met hem en het dekentje wat ik heb voor de kinderwagen is groot genoeg om dubbel te vouwen, dus dat dan maar gedaan.

Hij is gelijk als een blok in slaap gevallen toen ik hem weer in zijn bedje legde. Heb ook nog even calpol gehaald, had toch liever iets in huis voor het geval dat.

13. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Calpol? Nooit van gehoord. Ik heb voor, tijdens en na de eerste prikjes Tujababy-druppeltjes gebruikt bij Hidde. Daar is hier op het forum al een keer een topic over geweest bij de afdeling "gratis en aanbiedingen" (stond er een link bij dat je een gratis flesje aan kon vragen). Weet niet of het aan de druppels lag, of dat Hidde gewoon zo'n bink is, maar die heeft weinig klachten gehad rondom de vaccinatie toen. Je moet met deze druppels een paar daagjes van tevoren beginnen; ik heb in elk geval het idee dat het wel wat doet; tis in elk geval om de klachten wat te verlichten (koorts, pijn, onrust etc.).

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Nou...we hebben ff zitten brainstormen en regelen hier...en voor voorlopig hebben we oppas gevonden :)
    z'n peettante gaat oppassen ;)

dan heb ik over een maand of 2-3 ook wat meer zicht op hoe mn rooster er met 24 uur uit gaat zien, en hoeveel regelmaat ze me kunnen gdven ( in hoeverre dat gaat met onregelmatige diensten ) voordat ik nu overhaast 1 hele dag of 2 dagdelen vast ga leggen op het KDV
    Het gaat waarschijnlijk om hooguit 3-4 dagen per maand van 5 uur en dan vind ik het "zonde" om toch de volledige uren KDV af te moeten nemen wat 350 euro in de maand gaat kosten, zoveel opvang hebben we niet nodig, maar dat is dus wel het minimale wat we af moeten nemen

Ben dus blij dat we het nu zo ff kunnen doen :)

met grote dank aan die #&%#%& baas van mijn vriend:x

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hi allemaal! Nou de vakantie was heerlijk!! Annelynn moest wel haar draai vinden qua slaapjes maar we konden elke dag uit eten, naar het strand, het zwembad, was super! Vliegen ging heel goed, we kregen een gordel die je aan je eigen gordel moest vastklikken. De stewardes maakte meteen in het vliegtuig aangekomen het flesje warm zodat we haar direct wat konden geven en dan sliep ze. Geen last van haar oortjes, heeft niet gehuild :D stoertje :D

jee wat slapen jullie kindjes al lang zeg! Hier is het langste 5,5 uur achter elkaar :( en over n voorkeurshouding; ze slaapt nu eindelijk op haar rug (was n zijslaper) en 'kijkt' altijd naar rechts. Morgen op het cb maar eens bespreken...

elisje, heeft jouw mannetje al voor de tweede keer prikjes gehad? Zou Annelynn die dan morgen ook weer krijgen? Eerste keer was 4 weken geleden..

Zij vind n bad trouwens heerlijk! Las dat jouw mannetje dat niks vind pandora? Heb je al eens geprobeerd samen in bad te gaan? Annelynn vind dat echt heerlijk! Alleen er uit he, dan is het brullen geblazen, vooral als ze dan vlak voor n voeding zit. Ik probeer haar daarom een klein beetje vooraf te geven, dat helpt wel, al mag ze niet teveel hebben voor n badje he?

elisje, dat verhaal dat jij weg was geweest en jouw man hem de hele tijd met n poepluier heeft laten zitten, wat erg!! Ik moet me bij Linn aansluiten wat dat betreft, dat kan echt niet hoor! Overigens verbaas ik me dat er meer mannen nog geen poepluier hebben verschoond. Ik geloof dat Sjoerd er misschien wel meer heeft gehad dan ik haha. Maar elisje, serieus, dit is niet normaal hoor...

Pandora, wat ontzettend shit zeg van die baas van je man! Hij had het zeker niet zwart op wit hoe het eerst was afgesproken? :x wat ontzettend balen! Hoop voor je dat er een goede oplossing te vinden is.....

Hier vandaag dus voor het eerst naar het kdv geweest en madam vond het niet zo leuk, moest ook heel zielig huilen toen ze ons zag, agossie :( donderdag weer 2 uurtjes, hopelijk wordt het steeds wat beter... ze was ook erg moe vandaag, donderdag gaat ze op n beter tijdstip heen..

Oh en kleding, ze zit gewoon nog in 56 en ze is nu 14 weken, grappig. Begint nu wel uit sommige dingen te groeien maar de meeste 62 shirtjes zitten nog als jurken haha en ze is toch al bijna 6 kilo, morgen meten, dus ben benieuwd!

Oh en linn, las iets over chronische bekkenklachten, wat shit! Staat dat nog een volgende zwangerschap in de weg? Misschien een tip, heb er zelf ooit veel aan gehad en n buurvrouw nu die al 2 jaar bekkenklachten had ook, kijk eens op fysius.nl, de behandelingen lijken in eerste instantie een beetje vreemd, maar ze maken eerst een scan van je rug om te kijken waar het probleem zit precies. Dan krijg je de behandelingen op n speciale stoel die wat weg heeft van een fitness apparaat en dan weten ze precies hoe die in te stellen door die scan. En serieus, ik had al 15 jaar lage rugklachten / bekkenklachten en (afkloppen :D) na die behandelingen nooit meer gehad :):):)

fijne avond meiden!

16. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier vanavond een leuk afdelingsuitje gehad. Leuk om alle collega's weer te zien en te spreken.

Ons meisje gaat dus aan de losec voor de reflux, hadden ze het alleen niet bij de apotheek, dus morgen begin ik dus. Hopelijk helpt het snel.

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Josjo, mijn mannetje heeft de eerste prikjes gehad vandaag. Hij leek helemaal in orde tot een uur of 2 geleden, wat een huilbui zeg. Heb hem nog nooit zo rood zien aanlopen en het leek soms wel of hij bleef hangen. Het heeft een half uurtje geduurd en nu is hij weer zichzelf.

Ja die poepluiere dat vond ik er serieus over... Kan er nu niks meer aan doen want het is gebeurd maar ik heb wel duidelijk gemaakt dat zoiets helemaal niet kan. Nu maar hopen dat dat doorgedrongen is.

En calpol is babyparacetamol. Momenteel is het niet nodig om te geven maar met mijn geluk soms zal je zien dat als ik het niet in huis heb ik het midden in de nacht nodig heb. Wel gek hoor want op een fles (had een iets andere naam) stond vanaf 3 maand en dan op deze vanaf 2 maand. Maar blijkbaar is het spul gewoon hetzelfde.

Pandora, fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden :)

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Mijn vriend doet de poepluiers ook zonder problemen....de eerste dagen na de bevalling moest hij sowieso wel omdat ik niet eens rechtop kon staan

enne...samen in bad hebben we ook al geprobeerd...ook GEEEEEEEEEEEEN succes :D:D:D

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Josjo, bedankt voor de tip! Weet alleen niet of dat mij gaat werken. We (fysiotherapeut en ik) hebben namelijk wel een vermoeden waar het vandaan komt. Ik heb een lange en moeilijke relatie gehad met een jongen die het woord "nee" moeilijk kon verkroppen. Dat heb ik nooit beseft, tot ik een paar jaar geleden in gesprek kwam met een psycholoog voor m'n depressie. Die ging graven in m'n verleden en toen kwam alles naar boven. Waarschijnlijk verkramp ik alles en gebruik ik daardoor verkeerde spieren voor het alledaagse bewegen. We moeten dus eerst zien dat ik kan leren ontspannen denk ik :)

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @elisje ach wat zielig dat hij toch nog zo moest huilen, is hij nu weer in zijn normale doen? heeft hier ca. 24 uur geduurd dat ze huilerig/zieligjes was.. en nu a.s. dinsdag alweer de volgende prikjes, zucht!

@josjo klinkt lekker je vakantie, fijn dat het zo goed ging :)

@pandora lief dat je vraagt hoe het nu gaat.. ik kom nu af en toe bij een psycholoog en gebruik valeriaan (mocht van huisarts en apotheek bij borstvoeding) wat een beetje rustgevend is.. stressy/paniekerig gevoel blijft wat hangen maar ik merk dat ik er niet teveel in mee moet gaan.. het is vervelend maar rationeel weet ik dat het geen kwaad kan en ik probeer niks te vermijden, dus ik doe gewoon mijn dagelijkse dingen en activiteiten. Soms borrelt er wel ineens paniek op, heel vervelend want lijkt dan moeilijk te remmen, maar over het algemeen kan ik het redelijk hanteren gelukkig :) hopelijk gaat dat steeds een beetje beter en kan ik het zonder medicatie af (want anders zou ik moeten stoppen met borstvoeding)

wel vervelend met dit weer kom ik toch weinig de deur uit.. wel even wandelen en boodschappen doen vandaag, hopelijk tussen de buien door..

fijne dag iedereen!

Deel Deze Pagina