Officieel had ik volgende week weer moeten beginnen, gelukkig hoef ik pas in december. Ik vind dat wel kort 10 weken na de bevalling, ben blij dat ik nog aardig wat vakantie-uren had staan. Vandaag prikjes en meten/wegen. Ben erg benieuwd.
Zo ons moppie is flink gegroeid! 56,5 cm en 5120 gram! Even huilen bij de prikjes maar gelukkig snel weer stil!
je bent nog super snel moe ( tenminste ik wel ) begint nu pas een beetje in een ritme te komen...kindjes beginnen nu met een beetje geluk pas door te slapen....en dan heb ik gewoon al meteen weer nachtdiensten maar hadden jullie allemaal nog zoveel vakantiedagen?????? ik heb na mijn verlof nog wel vakantie, maar dat is maar 2,5 week
Mijn verlof is ook officieel afgelopen maar heb nog een maandje vrij. 29nov pas beginnen! Ben van fulltime naar parttime gegaan dus is het goedkoper om een week vrij te nemen zeg maar. Normaal kon ik van mijn uren 2 volle weken nemen en nu dus een maand. Vanmorgen kort gesloten met de baas. Kennismaking gehad op kdv vanmiddag, erg gezellig! Heb er een goed gevoel bij. 1 dec gaat het in.
ik zou ook weer aan het werk gemoeten hebben, maar ben voorlopig 'werkloos'.. ofwel thuismama, zit niet bepaald zonder werk want ik vind het druk zat! vanmorgen naar kinderfysio geweest ivm het scheve liggen van mn kindje (heupjes), blijkt toch een flinke voorkeurshouding ook met hoofdje, was me nog niet zo erg opgevallen.. maar volgens fysio komt dat nog helemaal goed, hebben wat huiswerkoefeningen meegekregen, hopen dat het helpt (schedeltje had heel klein beetje puntje aan één kant, hopelijk kunnen we dat nog beperken, begreep dat schedeltje tot 3 maanden het meest vormbaar is) gelukkig ben ik vast langsgegaan en heb ik niet het CB afgewacht, hoe eerder hoe beter
Ik had nog 5 weken vakantie-uren staan en ik neem mijn plb uren op, dat is ook een week en nog wat overuren. Daar ben ik nu echt blij mee.
ik heb nog wel een hoop vakantie uren alleen heb zo maar een 4uren contract dus vakantie opnemen heeft niet zoveel zin. Vandaag lekker een paar uurtjes in de efteling geweest met ons meisje nu het nog zulk mooi weer is moeten we er nog maar even van genieten
Ik heb ook maar twee weken vakantie om er achteraan te plakken... Heb er nu alweer een week van gebruikt. Dus volgende week nog (papa is dan ook vrij, dus lekker weekje met z'n drietjes) en dan moet ik de 7e weer beginnen. Heb er echt onwijs veel zin in! Weer even m'n eigen ding doen. Al neem ik Evi wel het liefst mee, haha. Maar dat gaat natuurlijk niet...
Ik ben ook werkloos. Morgen medische controle. Maar dat is ook een gedoe. Ze worden daar extra betaald om te zeggen dat je werkbekwaam bent (ook al heb ik verwijzingen van 3! artsen) dus dan ga ik tegen die beslissing in en tegen dat dat dan weer behandeld wordt zijn we weer 4 tot 6 maanden verder. En dan is het weer nieuwe formulieren aanvragen en kan het hele spelletje weer van voor af aan beginnen.
@Pandora dat is niet veel, had je in het voorjaar al wat opgenomen? Ik had maar 4 dagen opgenomen, mijn zomer en najaarsvakantie plak ik achter mijn verlof dat is 4 weken, ik had wat opgespaard dat is een week en dan een week plb uren. Bij elkaar 6 weken.
Eva was super gegroeid ze weegt 6490 gram en is 61 cm al zoooooo groot!! Ze heeft ff gehuild met de prikjes en ze heeft veel geslapen en slaapt nog steeds... Weltrusten allemaal
En ik hen nog heeeel veeeel vakantie uren maar die kan ik nu niet opnemen heb nog wel een weekje vakantie in december... Gaan dan ook 5 dagen weg heb er zin in
Hier heel goed geslapen, tot 7.45. Maar misschien komt dat wel door de prikjes. Verder lijkt ze er weinig last van te hebben.
Hai meiden, Zo ik had weer lees voer... hahaha zal proberen te reageren... Ik post zo mijn verhaal. Allen in ieder geval vast dank voor de lieve reactie's!!!! @Pandora Hoe ist nu met die vriendin van je met de eiceldonatie enz . weet ze al iets????? Wauwies zeg jullie mannetje is al weer 2 maandjes, wat gaat dat rap zeg! Ow meis wat een rot dilemma van het kdv enz een andere opvang misschien een optie??? Die dus niet met dit starre systeem werken? (ookal heb je nu peet tante die kan opvangen) Ow en eh misschien een tipje voor in bad je hebt ook van die geur olie rustgevend enz is dat niet een idee???? Muziekje op en die olie in het badje . Niks hocus pocus hoor. @Siren meis wat lastig dat je het idee hebt dat de fysio lizzy overvraagd! Kun je dit niet gewoon aangeven? Wauw trouwens lekkere groei ook als ik je verhaal zo lees. Gaat rap allemaal he. Blijven genieten hoor voor je het weet is het baby-af. @Linn84 Hoe ist met het hoestje van Evi??? Wat vervelend dat je bekken klachten chronisch zijn, maar zoals je al zei, als het maar helpt. @Josjo Wat heeft jullie meisje het goed gedaan zeg op vakantie! Wauw, och is toch leuk nog in kleine kleertjes gaat allemaal al rap genoeg toch? Vind dat het altijd zoooo snel baby-af is lekker van genieten hoor meid. Ow gossie inderdaad zielig als ze gaan huilen bij kdv hoe vaak gaat jullie meid er naar toe? @ALL Meiden lastig he dat het verlof er bijna op zit fijn dat vele van jullie nog hebben kunnen verlengen met vakantiedagen. Lees ook dat 2 mamas zonder job zitten, lijtk me aan de ene kant fijn dat je je volledig op de kleine kan storten maar vinden jullie het ook niet financieel lastig? En eh, hoe ist met jullie buikjes??? Iedereen alles kwijt? xxx Liefs Sjors
@ALL Nou eergister hadden we HET gesprek . MET ONZE EIGEN GYN!!!! J Het gesprek was heeeeeel lang en veel info. Maar op fijn en duidelijk. De gyn kan er niet over uit dat ik moest bij-spuiten hij bleef turen naar me schema en de gegevens in de pc veel gesproken over de vele metingen en de bij behorende info enz. . hij heeft echt het gevoel dat er iets is wat we over het hoofd zien. Iets dat de boel verstoord zou hebben en mogelijk nog zou kunnen verstoren. Dit mede omdat het schijnbaar erg raar is dat behalve het gef*ck met me ei-tjes ook het bms dan weer dun en dan weer dik enz. enz. was hij zei dat dit heel maf is zeker met spuiten.. en helemaal met hogere doseringen mag het niet slinken. Wel evt. het zelfde blijven maar goed. Hij wilt dit alles nog eens goed bestuderen en gaat hier vrijdag over terug bellen. Niet dat hij zijn collegas niet vertrouwd ofzo maar hij baalde dat de ophoging plaats had gevonden. Nou verder heeft hij ook direct een echo gedaan.. daarop was alles in orde. We hebben besproken hoe iui nu voelt bij ons enz. Hij gaf aan ons heeeeel goed te begrijpen en zei ook van ja maar inderdaad met deze gegevens heel zwart wit is het ook geen doen we hebben alle formulieren en info boekjes (totaal pakket) van IVF/ICSI gehad. Woensdag 2/11 hebben we een afspraak en moeten we de formulieren inleveren en word er waarschijnlijk een intake datum geprikt. We moesten wel eergister starten met Menopur hij wilt toch kijken hoe en wat en ook gewoon de normale eenheden. De 1e fm is 02/11 bij onze eigen gyn dus omdat hij zelf wilt zien hoe en wat, dus op voor de 5e iui (tenzij het weer lastig gaat met groei en dergelijke dan staken we het spuiten en stappen we al eerder over). Mocht het wel tot een iui komen en deze niet lukken dan dus over op een andere behandeling. We gaan voor IVF op maar als het zaad dus van mindere kwaliteit is dan word het al la minute omgezet in ICSI. Verder hebben we open en eerlijk gesproken over dat vage van de receptioniste over dat hij er niet was en mogelijk niet terug zou komen enz. Hij heeft enorm de tijd genomen om dit uit te leggen en waardeerde onze directheid en eerlijk/openheid. Zijn vriendin werkt in het Danièl den H.. en hij zei dat ze een moedervlek ontdekte onder zijn voet en aangezien zij overal kanker in ziet (zei hij zelf zo hihi) wilde ze het laten onderzoeken. Zo gezegd zo gedaan.. en het was geen K maar wel kwaadaardige cellen dus zou operatief verwijderd moeten worden. Maar het was na de onderzoeken gaan ontsteken en er zat een mega abces zoeken zoeken zoeken en nu kunnen ze dat hele moedervlekje niet meer vinden.. schijnt dat die helemaal opge.. eh ja hoe zeg je dat opgegaan is door de ontsteking. Dus operatie niet meer nodig maar goed, al die tijd kon hij niet echt lopen en was dus aan het wachten op een operatie vandaar dat hij voor nog onbekende tijd met verlof was en hij dus ineens heel onverwacht weer poli kon draaien. MAAAAARRRR Hij gaf wel aan dat ons gevoel wel goed zit want hij gaat namelijk wel dit ziekenhuis verlaten. Hij heeft namelijk grote interesse die verder gaat dan alleen gyn-poli draaien. Hij wilt zich gaan verdiepen in fertiliteit en zeg maar vrouwen met een bepaald ziektebeeld (ff vergeten hoe het heette) maar eh die hebben dus voor ze überhaupt zwanger zijn al 50% kans op een dood geboren baby. Daarnaast wilt hij ook dieper gaan in de onverklaarbare uitblijven van zwangerschap zeg maar. Dit is allemaal niet helemaal mogelijk in dit ziekenhuis maar wel in een Academisch ziekenhuis. Per dec moet er meer duidelijk zijn. Wij hebben aangegeven dat als hij weg gaat wij ook weg gaan. Dat we dan over gaan stappen naar het EMC. Dit vond hij een goede keuze. Verder hebben we wel aangegeven dat het niet ligt aan het Maasstad want als hij blijft blijven we ook gewoon. Al met al word er nu dus goed gekeken en vrijdag mogelijk telefonisch meer info, eergister gestart met Menopur voor mogelijk iui nr. 5 en woensdag 02/11 de 1e fm bij eigen gyn.. IVF/ICSI op de planning/formulieren/info e.d. en wat betreft welke gyn welk zh voorlopig nog Maasstad mogelijk switch in december. Nou lang verhaal maar we zijn er soort van gerust mee! Liefs Sjors
@sjorsjette zo, weer een hele update.. weet niet goed wat ik erover kan zeggen behalve dat ik heel hard voor jullie duim! @danielle wow ook al een flinkerd, jouw meisje! goed hoor ben heel benieuwd wat mijn beebje dinsdag weegt bij het CB, ben beetje onzeker dat ze misschien te weinig groeit, denk dat er nu in een maand ca. 600 gram bij zal zijn, ze zit pas net boven de 5kg volgens mij.. ben wel nu echt overgestapt op maatje 62 omdat 56 bij de broekjes (en sommige shirtjes) wat krapper ging zitten, dit ziet er comfortabeler uit, en leuk om weer een nieuwe collectie kleertjes aan te breken @lilaa en natas lekker geslapen dus, de beebjes en jullie zelf, wat fijn! mijn kleine meid slaapt nu al een paar weken elke nacht door, zo lekker is dat! vannacht van 12 tot half 9. mijn man is vandaag ook thuis, ben nog aan het bedenken wat voor leuks 'gezins-achtigs' we kunnen doen, het is zo grijzig buiten.. nog tips? fijne dag iedereen!
grijzig buiten?????? hier is het zonnig en echt super lekker weer...heb gewoon de achterdeur open staan Nou, omdat ik me super moe, duizelig en met vlagen misselijk blijf voelen, heb ik net toch een zwangerschaptest gedaan De test is negatief...had het enerzijds wel verwacht gezien de menstruatie...maar ik weet ook niet hoe je lichaam allemaal doet na een bevalling en gewitooitnooitnie natuurlijk vind het stiekum nog best jammer ook dat er geen 2e streep kwam kreeg wel ff een rare blik bij het kruidvat stond ik daar met een kinderwagen met een ukkie van 8 weken oud en een zwangerschaptest bij de kassa misschien maar eens bloed laten prikken Sjors....ik lees je verhaal straks even, ons menneke wil de fles Ik als alleen snel je vraag of mijn vriendin al iets weet...ze kan na het weekend testen zo spannend, en ze is er...heel logisch hoor, weer veel teveel mee bezig. ik krijg steeds berichtjes over wat ze allemaal voelt ( zere borsten, krampen in haar buik etc ) maar dit voelde ze de vorige keer ook allemaal en was het niet gelukt...de kans dat het bij haar gaat lukken is maar heel klein, dus ik heb gezegd dat ze moet proberen niet zo bezig te zijn met wat ze allemaal voelt, puur uit bescherming voor haar, want ik weet dat ze het maar nauwelijks trekt die onzekerheid en het niet spontaan zwanger kunnen worden Maar ja, ik heb makkelijk lullen natuurlijk en mn buik is nog een drama