augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ik zet hier ook altijd de poeder klaar in een torentje, vind het ook lastig mikken in die difraxfles. Hoef je ook niet te tellen als je kleintje honger heeft of bij de eerste fles etc.

Wat vervelend Pandora, hopelijk kun je het zonder helm af.

Ik heb Mare de eerste weken op haar zij laten slapen, daarna ging ze zelf op haar rug liggen. Mijn sm is kraamverzorgster en daar hoorde ik van dat ze vanuit het zh weer zijligging als advies meegeven.

2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Vanavond weer lekker wezen zwemmen, heerlijk!

Morgen gaan we lekker shoppen, mag oma lekker oppassen!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ros, hoe zijn de prikjes gegaan? Evi heeft de hele middag gehuild, heel zielig! Gelukkig was het aan het einde van de middag klaar en heeft ze nu nergens last meer van...

Voeding doen we hier ook altijd in torentjes. Die van de hema, makkelijk en goedkoop :) Inderdaad ook veel makkelijker in difrax flessen. En we gebruiken nutriton, dat is toch veel makkelijker als dat al door de voeding zit voor het de fles in gaat. Dan klontert het niet zo.

Pandora, dikke knuffel! Kan me voorstellen dat dat enorm hard is aangekomen. Hoop dat het toch meevalt en jullie het met fysio af kunnen...

Heb de consultatiearts nagevraagd hoe dat nou zit met vitamine d. Blijkt inderdaad net gewijzigd te zijn, ze had het gister pas definitief doorgekregen. Dus vandaag maar begonnen. Blijf het raar vinden hoe die richtlijnen om de haverklap wijzigen. Voor mij maar weer een teken dat ik m'n gevoel moet volgen :)

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ow, en trouwens nog goed nieuws :D
    Mag op m'n oude plekje blijven op m'n werk. Jeej!!! :D:D:D

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    jeeeej wat goed :):)

6. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @linn he das fijn om te horen.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Haha ik geef maar twee fv per dag, de rest bv, maar dat vergeet ik dus idd wel regelmatig haha, geen schuifje hier dus moet dan echt graven in m'n hoofd hihi

Pandora, ik hoo ook dat t helpt! Mijn nichtje heeft n paar maanden zo'n helmpje gedragen, dat hielp echt goed! En ze hadden m ook nog leuk in roze, zag er best grappig uit :D tuurlijk heb je het liever niet natuurlijk dus ik duim dat t beter wordt! Al eens aan n zijligkussen gedacht? Van het cb mag die niet in bed maar ik vind t n ideaal ding, kindjes van mijn vriendinnetje hebben er allemaal mee geslapen :)

Linn: wat n goed nieuws, jeuj!!! :)

Vandaag laatste keer dat Sjoerd papadag heeft en ik ook thuis ben... We gaan maar wat leuke dingen doen vandaag en dan zit m'n verlof er gewoon alweer bijna op :(

Elisje: beter geregeld daar! Idd flauw van die formulieren maar ach, gelukt uiteindelijk hè :)

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hee ik ook weer voor t eerst! Ik had echt n conditie v nul! Heb 750 m gezwommen en was doodop!! Had wel smiddags op de loopband 40 min gerend haha misschien dat dat n rol speelde? Maar oh wat lekker in t water hè?

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Linn wat fijn!!

@Josjo zwemmen vind ik echt heerlijk, ook tijdens de zwschap. Ik merk nu alweer verschil met de eerste keer dat ik ging.

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @zij-slapen: ja echt stom al die onnodige platte hoofdjes en helmpjes door het rugslapen! je ziet het bij mijn meisje ook wel een beetje aan haar hoofdje, echt zonde! maar hopelijk blijft de schade beperkt nu met fysio..

hopelijk valt het bij jouw mannetje ook mee Pandora! kan me voorstellen dat je er nu heel erg van baalt, maar hopelijk gaat het oefenen helpen en kan hij het zonder helmpje af

@Siren ook succes met de fysio.. ik voelde me best wel stom, had gewoon te weinig met haar geoefend omdat ze steeds zo ging huilen op haar buikje, de fysio en de kinderarts vonden haar nekspiertjes (en buiklighouding) niet goed genoeg voor nu, zucht..

@Elisje wat grappig dat je beeb zoveel sjans heeft buiten :)

@Linn de prikjes waren ook weer een drama op het CB, ze heeft weer zo hard gehuild! zo rood als een tomaat en echt krijsen.. rest van de dag vond ik het iéts beter dan vorige keer, maar toch was ze wel van slag, meer (en harder) huilen dan normaal en beetje rommelig met slapen/wakker. Ook beetje verhoging, 38,0 maar inmiddels is dat weer een beetje gezakt. Ze heeft wel goed doorgeslapen vannacht, gelukkig (dat was vorige keer ineens helemaal verstoord)

verder is ze toch nog een kleintje, nog net geen 5,3kg en 57cm. Maar de kinderarts was tevreden, ze zei dat het normaal is met borstvoeding dat de groei een beetje afneemt rond deze tijd. Alleen nekspiertjes en voorkeurshouding dus, maar daar zijn we mee bezig, verder is ze weer helemaal goedgekeurd.

Ze had overigens wel fijn over de tafel van de arts geplast :D was ze vast blij mee. Ze is een beetje een wildplasser :p

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Weer een heleboel bij hier.

@Pandora ik hoop dat een redressiehelmpje niet nodig is.

@Linn fijn dat je op je oude plekje mag blijven, kan me voorstellen dat je een andere plek helemaal niet zag zitten.

En ja bijslag enzo is hier wel lekker geregeld. Je moet er soms wel achter zitten maar eens het loopt is het wel goed.

Het is wel lachen soms hoe ze altijd overal gelijk naar de kinderwagen getrokken worden. Als ons manneke nu al zoveel aandacht krijgt van de vrouwen wat moet dat dan later wel niet worden?
    Bij de bakker kijken ze me al beschuldigend aan als ik hem een keertje niet mee heb. Ik zie hem daar dus wel nog een koekje krijgen als hij er oud genoeg voor is.

12. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ Pandora, inderdaad hopen dat de fysio goed gaat helpen bij je kindje. Het blijft een gedoe met die voorkeurshouding.

Vanochtend onze baby voor de derde keer naar het kdv gebracht voor bijna een hele dag. Blijf het raar en spannend vinden. Vorige keer had ze maar 40 minuten geslapen, dus ik hoop dat dat deze keer iets beter gaat.

Toen ik terug liep naar huis werd ik gebeld door mijn werk. Omdat ik nog wat vakantiedagen heb staan, mag ik 2 weken langer verlof! Erg fijn natuurlijk, maar nu had ik het kdv liever wat later in laten gaan.... Schuldgevoel, een raar iets nu ik moeder ben....

Zo ga ik maar even winkelen om even aan iets anders te denken ;). En leuke truien voor ons lieve meisje kopen!

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo dames!

Even een vraagje, ik heb een vriendin met een kindje van 6weken. Dat meiske is vaak niet lekker, veel darmkrampjes en spugen.. soms echt heel veel na de fles. Maar ze houdt zich niet aan de 30/1! Ze zijn begonnen met 90-3 volgens de kraamzorg. Wij zijn begonnen met 30/1 gewoon en afkiepen tot 20. Elke dag 10cc meer. Dus haar kleintje begon al gelijk met 60/70 cc per voeding vanaf de 1e dag... mij is verteld dat het maagje eerst aan de hoeveelheid moest wennen. Hoe is dat bij jullie gegaan?? Nu weet ik het ook niet meer. Aan het eind van de kraamweek zat Lizzy op 70/80cc. Zou dat ermee te maken kunnen hebben??

Nu komt het, toen is ze overgegaan op 100/3 en daarna op 110/3 :$
    Ik heb haar al gezegd... nee L. 30/1 aanhouden! Nu belde ze gister op dat haar dochtertje weer niet lekker is. Moet ik dat nou steeds blijven zeggen??? Mijn man zegt, niet meer mee bemoeien.. laat ze het zelf maar uitzoeken. Het is nu zo dat ze 140/ 4,5 krijgt. Rare dosering niet??? Zouden jullie er weer wat van zeggen??? Straks krijg ik nog ruzie, ze vind dat ik me teveel bemoei... maar vind het zo zielig voor dat kleintje!!!

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    #1054 Natas79, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    Wat een rare verhoudingen zeg 140/4,5:( Je mag geen eens halve schepjes doen, dan ben je echt de verhouding zoek.

Idd wat jij zegt klopt eerste dag 10 cc en zo per dag opbouwen met 10 cc per keer erbij. Gewoon 30/1 en met 6 weken denk ik zo'n 90/3 / 120/4 per keer. Tja als je het al vaker gezegd hebt, zeg je het blijkbaar tegen dovemans oren. Wel zielig voor dat meisje.Kan mij best voorstellen dat ze daar niet lekker van is. Je kunt zeker in het begin vaker een kleiner flesje geven. Als ze belt en vraagt naar je mening zou ik het zeker zeggen.

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Trouwens 120/4 dan 150/5 dan zou ze 135/4,5 moeten doen er klopt niet veel van als ik het zo lees.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #1056 Pandora, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    bij ons ging er ook elke dag 10 cc bij....toen de kraamhulp weg was zaten we op 90 /3

hoe komt ze bij 140/4,5:( nog nooit van gehoord
    tja ik zou er nog een keer wat van zeggen, wat een doos ( sorry )

ik heb net alle buiten lampen gefixt, waren allemaal kapot...wat een gedoe zeg moest op 2 bier kratten staan...kon er anders niet bij :p en we hebben geen trapje :x
    ze zijn hier flink bezig met inbraken....geeft me een iets fijner gevoel want hier in de tuin zie je echt geen hand voor ogen anders ;)

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja wij zijn ook met 10cc per dag opbouwen begonnen. Kan toch niet goed zijn voor dat kleine babymaagje van dat meisje? Vind het niet gek dat ze zo'n spugertje is! Maar ik kan toch niet blijven zeggen van nee... het moet zo?? Ik wil niet te bemoeierig overkomen! Maar heb het met de beste bedoelingen voorgelegd aan mijn vriendin. Snap echt niet hoe ze op 140/4,5 komt... ik schrok wel toen ze het zei.. mijn man ook... hij zei a.u.b. stop ermee met dat raad geven, ze luistert toch niet! Nu zit ik er flink mee in mijn maag!

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ga haar toch nog maar 1x opbellen denk ik, en dan er nog 1x wat van zeggen...

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Zou ik denk ik ook doen, maak het haar probleem. Hopelijk zegt het cb er wat van als ze daar komt.
    Ben benieuwd naar haar reactie!

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Missa hoe gaat het met jou en je 3 meiden, lees je nog wel mee hier? Al een tijdje niks van je gehoord/gelezen volgens mij

Deel Deze Pagina