augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier was het:
    7,5 week:
    4555 gram,
    54.6 cm lang
    hoofdomtrek 37.9 cm

12 weken:
    5435 gram
    58.5 cm lang
    hoofdomtrek 39,3 cm

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    heb al een reactie terug :)

ze zegt dat de hoodomtrek afwijkend kan zijn door de afplatting ;)
    maar ze zet maandag even al de gegevens van ons ventje in een grafiek als ze op het werk is....heel fijn dat zij er ook even naar wil kijken
    heb al meer tips en adviezen van haar gehad....heb ik tot nu toe meer aan dan aan die mutsen van het CB hier.....het is nog jammer dat ze zo ver weg woont

verder is het natuurlijk ook best een flinke knul

3. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Fijn Pandora!

4. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ik ben afgelopen maandag al begonnen met werken maar wij gaan 12 december nog een midweekje naar weerterberg... Heb daar zooooo zin in vooral nu ik jullie allemaal hoor...

Nou zit nu bij ons in het zwembad te kijken hoe Jasper zijn eerste zwemles vol brengt vindt dat zo leuk!!
    En meiden geniet van de kleintjes want ze zijn echt zooooo groot!!

En meiden ik geloof dat ik een reuze baby heb ons meisje zit helemaal in 62 en echt sommige 68 boven dingen worden al te kort... Broeken heeft ze echt nog 62... Maar ze weekt ook al 6,5 kilo en ze was 61.cm lang...

Ben wel kapot nou... Manlief heeft zich vandaag laten steriliseren dus hij is natuurlijk heel zielig vandaag dus het is definitief we zijn helemaal klaar met onze drie kindjes! Over drie maanden krijgt hij nog een test of dat de zwemmers nog actief zijn of niet en dan ga ik weer van de pil af... Gelukkig van die troep af! Kan daar niet zo goed tegen ....

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Leuk weerterbergen, ben ik ook eens geweest.
    Valt het tegen om weer te werken?
    Lekker als je weer kan stoopen met de pil, wat een bende is dat.

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wat lekker dat je dan kunt stoppen met de pil ;)
    ik moet nog ff door die troep heen ;) wil niet voor een jaar een spiraaltje laten zetten namelijk ( en regenjassen zijn geen optie...daar gaat ie van hangen :D )

wat we daarna doen, kweet het nog niet, hebben het wel over sterilisatie van mijn vriend gehad, maar van mij mag het net zo goed bij mij......ik ga namelijk niet tot de overgang de pil slikken ofzo

7. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem

Hier ga ik het ook waarschijnlijk laten doen, is tegenwoordig poliklinisch en geen grote ingreep meer.

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Natas, jij of je man? Ik heb altijd gedacht als t eenmaal zo ver is, is hij aan de beurt hoor, na jarenlang de pil, spiraaltje, nuvaring etc :D

Wij hadden het er vandaag over wanneer we voor n tweede zouden willen gaan en manlief zei ergens in t voorjaar zou hij wel willen dat we weer zwanger zijn :) vond t schattig dat hij dat zo zei :D. Voor de eerste hebben we veel geduld moeten hebben, net als sjorsjette iui's gehad (6) en uiteindelijk ben ik bij de eerste IVF poging zwanger geworden. We hadden vijf goede embryo's waarvan er dus nog vier zijn ingevroren. Ben benieuwd of we toch misschien op de natuurlijke manier zwanger zouden kunnen worden nu na n zwangerschap, kan nl nu best over zijn, de reden waarom t eerder niet lukte... Spannend om over na te denken, al moet ik er nu nog niet aan denken hoor, zwanger zijn....:p

Pandora, ik zal straks eens kijken in t groeiboekje, maar echt, bij het cb kunnen ze de ene week dit en de andere week dat zeggen hoor... Wel fijn, zo'n vriendin :D

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Pandora fijn dat je vriendin het nog gaat nakijken. En toch ook een antwoord waar je toch iets aan hebt dan.
    Ik heb er zo'n hekel aan als dokters dan iets opbrengen maar er verder niet op ingaan waarom het zo is/kan zijn. Moet het er elke keer zelf uittrekken.
    Of zelf mogelijkheden gaan opsommen en dan komen ze ineens wel met wat meer info.

Ik had het er deze week nog over dat we hier niks meer gehoord hadden van die health visitor (meten en wegen van de kleine), nu zat er vandaag een kaartje in de bus dat ze woensdag om 10 uur langskomt. Mocht altijd laten weten als het niet past, maar zal het wel zo laten anders duurt het weer weken voor ze iets van zich laat horen.

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @josjo, ik laat het dan doen.

11. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat leuk josjo dat je man dat zo zei! Hopelijk lukt het zonder medische hulp, dat is natuurlijk het allermooist. Wel fijn dat je nog cryo's hebt, hoef je niet gelijk voor punctie etc!

Ik moet in december voor een lis excisie, heb al 5 jaar pap 3a op mijn bm hals, dan krijg ik na een half jaar weer een uitstrijkje en als dat geweest is dan willen wij weer beginnen met proberen.

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Natas, help me ff, pap 3a, hoe erg is dat? N meisje die ik ken had foute waarden, weet ff niet meer hoeveel en ze had n spiraaltje die er om die reden niet uit mocht maar ze wilde graag n kindje dus heeft t toen toch er uit laten halen en nu is ze net moeder geworden :) gaf n hoop stress maar ja, de waarde is nu natuurlijk nog steeds niet goed... Lijkt me erg heftig... Hopelijk is alles goed in dec...

Wij zijn onderweg naar oma, mijn moeder. Zij woont in Almelo dus zien haar niet heel vaak. Wel gezellig dus weer. En ik wil voorstellen om deze kerst n soort herdenking te doen voor papa, merk dat ik daar behoefte aan heb (is 8 jaar geleden overleden), alleen ik ben bang dat mama dat niet ziet zitten... Nou ja ik ga het zo opperen in elk geval, hoop dat ze het n leuk idee vindt...

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Je hebt pap 0 t/m 5, . 3a zijn licht afwijkende cellen , hier is toen een biopt van genomen en daar kwam cin2 uit, dan kun je het laten zitten en het steeds controleren,want het zou wel uit kunnen groeien tot een hogere pap.Ik heb daarvoor gekozen ivm kinderwens. Bij een hogere pap halen ze het gelijk weg.
    Nu na het laatste uitstrijkje besloten om het weg te laten halen. Aangezien ik voorlopig toch nog niet voor de tweede ga. Het is een hele kleine ingreep en ipv geen gevolgen voor je baarmoederhals.

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Goedemorgen

Wat een rust hier.
    Hier een huilerig weekend gehad, volgens mij zit ze alweer in een sprong of komt ie eraan. En slecht slapen etc. Gelukkig heeft ze nu een goede nacht gemaakt, daar waren papa en mama erg blij mee.

Kan mij voorstellen dat je je daar behoefte aan hebt Josjo, is je vader jong overleden? Zeker nu je zelf moeder bent geworden kan ik mij voorstellen dat het gemis weer exta terugkomt.

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    inderdaad wat n rust hier...

snap je beslissing om het dan nu weg te laten halen en ook dat je het eerder nog niet deed... lijkt me evengoed heftig allemaal....

sprongetje van 12 weken misschien? Annelynn zit daar nu ook ongeveer (omdat ze die 4 weken te vroeg was). Heb me op oei ik groei aangemeld en krijg nu steeds als het sprongetje ongeveer is een mailtje met daarin allemaal info over wat dat sprongetje inhoudt en wat ze dan leert. Echt leuk! Nu is het sprongetje van de vloeiende bewegingen, ik zie dat ook. Ook dat ze ineens dingen doet met haar handjes die ze eerder niet deed (haar jurk omhoog trekken bijvoorbeeld doet ze elke keer :D) en kletsen! Heel gezellig!

Ben net door mn rug gegaan :(...zaterdag rechts een beetje maar het leek mee te vallen, ga ik net de was doen, schiet het er links in!! godsamme, ik ben benieuwd of ik haar zo uit haar bedje krijg.....

En de drie kwartier is weer voorbij en ze wordt weer wakker pfff ik ga nu maar weer eens proberen haar te laten liggen en hopen dat ze zich weer in slaap huilt. Is vanaf 8 uur wakker en heeft dus pas 3 kwartier geslapen nu..... ik hoop toch echt dat dat een keer beter wordt hoor:)

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier heeft de kleine man besloten dat hij 's nachts toch wel weer een fles wil. Hij dronk al wat minder overdag bij bepaalde flessen dus nu met die extra fles 's nachts blijft hij nog steeds binnen de hoeveelheid, geen probleem dus enkel een mama die slaapdronken een fles gaat maken ;)

Gisteren lag ik met hem op ons bed en hij had mijn duimen vast. Probeerde hij zich wat omhoog te trekken. Eerst natuurlijk gefrustreerd omdat het niet lukte maar toen hij een klein beetje omhoog ging was daar de grootste glimlach die ik tot nu toe gezien heb. En maar kraaien van de pret :)

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    @josjo....gebruik je de pacco nog? wat vervelend zeg die slaapjes zo

kan me ook voorstellen dat je behoefte hebt aan zo'n gedenking...wie weet vind je moeder het ook een mooi idee ;)

@linn....hoe is je eerste werkdag gegaan meid?

ik heb me vandaag ook "beter" gemeld op het werk.....dus dat was mn zwangerschapsverlof dan :( nu nog 2 weken vakantie....maar die zijnook voorbin voordat je er erg in hebt
    en begin mn vakantie lekker....lig ziek op de bank....mn vriend is thuis gebkeven, hij is ook ziek

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Josjo beterschap met je rug en ik hoop dat je meisje snel wat beter slaapt zodat het voor jou ook wat rustiger wordt.

Pandora ook beterschap voor jou en je vriend.

19. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @josjo en pandora beterschap

@natas fijn dat je meisje vannacht wel goed heeft geslapen.

@hier mirre zit denk ik ook in een sprongetje. Huilt meer dan normaal en slaapt wat minder. Gelukkig slaapt ze de nacht wel gewoon goed door. Maar ze is van vanochtend 9 uur al wakker en heeft maar een half uurtje geslapen.

Me laatste hele week verlof is ingegaan. Volgende week vrijdag moet ik weer beginnen

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Dat klinkt bekend van die drie kwartier, is hier ook regelmatig. Soms slaapt ze door en soms ook niet, kan erg vermoeiend zijn.

Beterschap Pandora.

Balen van je rug josjo, hopelijk gaat het snel beter.

Ik heb mij ook aangemeld voor die mail, maar heb hem nog niet binnen, volgens de uitgerekende datum is ze morgen pas 11 weken, dus dan zal hij binnenkort wel komen. ik merk wel al een paar dingetjes uit de sprong van 12 weken. Ik probeer haar nu te stimuleren om tegen dingen te gaan slaan/ aan te raken. Ze is erg van het kletsen en dingen bekijken.

Deel Deze Pagina