augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    da's wel erg snel denk ik :D
    ik weet het ook niet Linn....ik zou gewoon de HA bellen ;)

@werken....over een week zit mn luizenleventje erop :x:x:x ik ben volgens mij de enige die er gewoon GEEN zin in heeft :)
    Ik zie er zoooooooo erg tegenop :) het liefst was ik thuisblijfmoeder geworden :)
    en nou is het niet zozeer dat ik geen zin heb om te werken, maar ik heb geen zin om weer nachten te moeten werken....ik heb nu 7 maanden gewoon elke nacht naast mn vriend geslapen ipv 2 nachten in de week van huis zijn....en dat is me erg goed bevallen....en nu is er ook mijn kleine vriendje....wil helemaal niet 's-nachts weg zijn :)
    merk ook dat de regelmaat die ik nu heb, me wel goed doet ( ben soms een halve autist denk ik :D )

kinderfysio is net weer geweest...was voor de 3e keer geen succes, ik denk dat de kleine haar niet aardig vind, want zodra hij haar ziet zet hij het op een gillen en houdt niet meer op :) dus op die manier heeft oefeningen doen weinig zin :(
    en ik maar zeggen, hij huilt echt niet meer zoveel als de eerste weken :D:D:D komt zo ook niet echt geloofwaardig over :p

even ook een onzeker vraagje van mij....hier grijpt de kleine steeds naar zn hoofdje en ligt met een handje op zn oor...kweenie zo goed of hij dit doet omdat hij moe is, of oorpijn heeft :(:(:(

elisje...ik sluit me bij de overige dames aan ;) pas ook een beetje goed op jezelf.

ik vraag me wel eens af hoe alleenstaande moeders toch alles doen...en niet gillend gek worden :) neem daar echt mn petje voor af ;) mijn vriend doet super veel mee in huis, mag echt niet klagen.....maar toch ;)

2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Tandjes, ik zie bij Mare in haar onderkaak duidelijk twee tandjes door het tandvlees heen schijnen, het is vroeg maar het kan zeker met 3 maanden.

Ik vind het niet echt erg om te gaan werken maar wat je zegt Pandora die onregelmatigheid, bah. Al maanden geen avond of nachtdienst gedraaid, lekker samen in bed etc. Daar zie ik echt wel tegen op, zeker late dienst. Dan ben ik pas om 24/00.30 uur thuis en het is alweer vroeg dag, zeker als manlief werken is.

3. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Is zijn oortje rood? Bij oorpijn gaan ze vaak ook huilen bij neerleggen. Mare zit ook weleens met haar handje tegen haar hoofdje aan te tikken.

Gezellig zo met die fysio. :D

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    de late vind ik op zich nog niet zo erg....hoef ik niet te haasten 's-morgens :D en ben om 22.15 thuis
    maar die nachten bah bah en nog eens bah :x:x:x
    ik kan echt wel janken als ik er aan denk dat ik mn eerste nacht weer moet draaien :):):) nooit gedacht dat ik zo'n zeikerd zou worden, "vroeger" toen we nog met zn 2e waren vond ik het heerlijk....maar gewoon elke avond naast mn vriend in bed kruipen bevalt me stukken beter :D

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Niet rood ofzo... maar hij houd dan heel krampachtig met 1 handje zn oor vast en met zn andere handje zn hoofdje
    gisteren zag ik wel wat prut uit zn oor, maar niet echt de prut wat je ziet bij een loopoor...en dat was ook aan de kant waar hij zn hoofd vastpakt en niet aan de kant waar hij zn oor vastpakt :(

ja was zeker gezellig....heb ook gezegd "hij vind jou gewoon eng" :D

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nee, voel me echt goed beroerd :( voorhoofdsholte ontsteking :( dus ga zo lekker bij opa en oma eten ;) heb geen zin om zelf te koken :D en daarna kruip ik thuis de bank op met een dekentje ;)

7. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @pandora ik heb ook echt nog geen zin om te gaan werken hoor. Vrijdag moet ik weer beginnen. Heb gelukkig wel een lieve baas die heeft voorgesteld dat ik de eerste weken pas om 11.30 hoef te beginnen.

@hier ben zo blij vrienden van ons die tegelijk met ons zwanger waren (is toen mis gegaan) zijn weer zwanger nu al 12 weken. Ben zo blij voor hun na 2 miskramen eindelijk goed nieuws

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Tandjes was ook het eerste waar ik aan dacht inderdaad... Kon het niet goed zien en elke keer als ik haar neerleg begint ze te brullen... Gister zat ze ook al niet lekker in haar vel zei m'n moeder. Ook hangerig en huilerig. Morgen nog even aankijken en anders inderdaad de ha maar even bellen. Verhoging is niet meer geworden trouwens en haar wangen waren ook niet zo rood meer. Heb haar nu net op bed en volgens mij is ze in slaap gevallen. Hoop dat ze nu even doorslaapt, daar knapt ze vast van op!

Pandora, wat vervelend dat je zo tegen je werk op ziet. Kan me voorstellen dat die nachtdiensten echt niet fijn zijn :( Hebben jullie inmiddels wel alles goed kunnen regelen met opvang enzo?
    Beterschap voor jou! En wat betreft dat oortje, dat doen ze ook als ze moe zijn he? Bij een oorontsteking lijkt het me toch dat je kleintje heel hard huilt, dat doet wel zo mega veel pijn! Anders even aankijken, de ha kan snel genoeg bekijken of het wel of geen oorpijn is.

Wondertje, wat geweldig nieuws voor je vrienden!

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat een goed nieuws wondertje!

10. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Bedankt dames !

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja voor voorlopig is alles goed geregeld wat betreft opvang.....ga eens op mn gemak rondkijken voor eventueel een gastouder t.z.t ;) is toch goedkoper als KDV en kan wel zo vaak als het echt nodig is, dan ben ik niet verplicht een bepaald aantal dagdelen in de week af te nemen ;) iemand die wij kennen is gastouder, zal eens met haar gaan babbelen ;)

wat betreft zn oortje, hij huilt de laatste dagen wel wat meer..dus ik weet het niet.....denk dat ik voor de zekerheid toch even de HA laat kijken, voordat het weekend is en het een ritje HAP moet gaan worden

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gelijk heb je! Laat je morgen dan wel even weten wat de ha zei?
    En ja, gastouder is wel ideaal als je onregelmatig werkt lijkt me! Vind het sowieso belachelijk dat je op het kdv voor de hele openingstijd moet betalen. Wij werken en wonen 5 minuten vanaf het kdv en werken 8 uur op een dag. Inclusief pauze en haal en brengtijd zal de opvang dus voor zo'n 9 uur per dag zijn. Mooi dat we 11 uur per dag moeten betalen! Afzetterij...

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zo eindelijk een moment rust. Best een drukke dag geweest met het oude bed uit elkaar halen en nieuw bed in elkaar zetten.

Dames, ik weet dat jullie het goed bedoelen hoor met commentaar en opmerkingen. Als ik er niet tegen zou kunnen dan moet ik het hier ook maar niet neerzetten.
    Maar het doet wel eens goed om het even kwijt te kunnen.

Ik heb het er nog maar eens over gehad met mijn man en hij zegt (zoals altijd) dat hij weet dat hij moet veranderen of op zijn minst toch wat meer helpen. Controlefreak tante doet er geen goed aan en ja dat kan ik ergens wel begrijpen want zij haalt soms ook wel het bloed vanonder mijn nagels.

Toch mag dat geen excuus zijn om alles te laten verlopen zoals het nu gaat.

Maar ga nu even met ons ventje spelen, straks laatste fles en dan gaat hij slapen :)

14. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ Elisje; toevallig wij hebben sinds vorige week donderdag ook een nieuw bed! Heerlijk!

Hier gaat het lekker. Ons meisje slaapt 's avonds lekker om een uur of half acht en dan maak ik haar voor het slapen gaan nog wakker voor een flesje. Maar de laatste anderhalve week begint ze soms te huilen na het geven van de fles. Als ik dan de speen geef is er niets aan de hand. Ik heb ook al geprobeerd om meer eten te geven, maar dan moet ze ook soms huilen. Ze drinkt nu 5 keer 150/5 maar als ze 180/6 krijgt, drinkt ze dat ook zonder problemen op. Ook als we haar 's avonds door laten slapen na fles 4 (hadden we gedaan omdat we van het weekend allebei ziek waren) komt ze pas om 6.30 uur. Dus volgens mij heeft ze geen honger. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Merry, ik denk dat ze er aan toe is om flessen van 180/6 te krijgen. Evi was net zo en die was zelfs nog een stuk minder zwaar als Aylin. Probeer het anders een paar dagen, kijken hoe het gaat...

Evi lijkt vandaag een stuk beter te pas dan gister en eergister gelukkig! Ze kijkt weer vrolijk en heb vanochtend al meer lachjes gekregen dan de laatste twee dagen samen. Ze ging net ook makkelijker weer naar bed, geen gesputter. De poepluier was vanochtend ook weer normaal, niet zo dun meer (wel veel, "goedemorgen" :$) Al met al denk ik dus dat het gewoon een paar daagjes wat minder lekker was. Hebben we allemaal wel eens natuurlijk ;)

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @pandora: ik denk ook eerder aan moeheid dan aan oorpijn, dat doetnl mega veel pijn. Maar bij twijfel zou ik gewoon even langs de ha gaan hoor. Die snapt ook best dat wij kersverse moeders nog niet alles herkennen dus dat zou ik gewoon doen :)

Balen dat je zo tegen je werk op ziet, wat doe je dat je van die onregelmatige diensten werkt? Ik ben nu voor de tweede week aan het werk maar ik heb geen zak te doen, echt, dan duren de dagen lang! :( bleegh. En ik kan mijn manager volgende week pas spreken voor meer werk.... ik lijk hier gewoon niet nodig.....?

enne, beterschap nog he lelleke... :D:D

@linn: fijn dat het al wat beter gaat, hopen dat het inderdaad dit was....

@elisje: wel goed dat hij erkent dat hij moet veranderen.... alleen hoe he? Gewoon maar zitten afwachten dan gebeurt er ook niks.. maar dat hij wil is al een mooie stap he :)

@merry: geen idee, ik heb er nog niet zo veel verstand van aangezien mijn meisje tot nu toe vooral bv kreeg. Maar ik zou de 180/6 gewoon proberen toch? En dan even bijhouden hoeveel ze op een dag drinkt, aangezien meestal niet alle flessen leeg gaan? En dan kan je uitrekenen of ze de juiste hoeveelheid krijgt.. zo zou ik het denk ik aanpakken

De bv loopt hier wel hard terug nu zeg. Als ik om 7.00 heb gevoed en ik ga om 15.00 kolven dan komt er net 100 ml uit. De kleine kan het beter dan dat apparaat maar max 130 denk ik zit er dan in. Nu we meer flessen geven drinkt ze ook soms de 150/5 flessen leeg (nou ja, 1 keer per dag haha) maar heb het idee dat ze nu ik minder bv geef, meer drinkt. Niet dat ze tekort kwam, ze weegt rond de 6450 denk ik (volgende week cb), maar ze gaat er denk ik wel beter van slapen. Vannacht was het 2.30, wel een half uur huilen wat ze normaal nooit doet (Sjoerd heeft haar fles gegeven, 90/3) en daarna was het 7.00. (en toen verslikte ze zich juist weer bijna zoveel bv) Ik ben blij, heb eindelijk een fatsoenlijke nacht gehad :D Zou dit het begin van doorslapen kunnen zijn......? Oh ik hoop het! Duimen jullie mee :D:D

heb trouwens ook voor het eerst zonder bh kunnen slapen weer, damn wat fijn! :)

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ehm, wat kost een gastouder dan? Ik hoor van een collega dat hij daar juist meer voor betaalt?

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Josjo, hoeveel flessen geven jullie nu dan? 150/5 lijkt me wat weinig als ze al bijna 6,5 kg is... Voor als ze meer dan 5 flessen krijgt; Misschien kun je langzaam proberen om de tijden tussen de flessen langer te laten worden en dan 180/6 gaan geven? Dan gaat het misschien 's nachts ook wat makkelijker..

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Linn, ze drinkt meestal zelfs maar 130, laat altijd wat staan van de 150/5... voedingstijden zijn:

tussen 7.00-8.00 (bv)
    11.00 (fv 150/5 maar drinkt ze vaak niet leeg)
    15.00 (bv of als ik er niet ben bv uit fles 150, drinkt ze vaak 110/120)
    18.45/19.00 (fv 150/5, drinkt ongeveer 120/130)
    23.00 (fv drinkt dan max 100)
    en dan nog ergens in de nacht tussen 2.00-3.00 (fv drinkt dan max 60-80)

6 voedingen dus, maar denk vooral omdat ze per voeding niet veel meer dan 130 drinkt. Soms zelfs maar 100... met de bv weet ik niet precies maar ik denk dat ze daar 130 tot max 150 uit dronk. Ik denk dat ze die nacht er bijna af moet kunnen halen maar vooralsnog wordt ze gewoon huilend wakker en zonder een beetje drinken is ze niet stil te krijgen.. dus, als iemand de gouden tip heeft wat te doen, graaaaag!

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    als ik zo zit te tellen mag ze meer dan 900 maar komt ze maar aan iets van 700..... maar ze groeit wel goed door :(

Deel Deze Pagina