Ik heb vanmiddag ook een winterslaapzakje gekocht met mouwtjes....vanmorgen was het hier ook maar 14 graden op zijn kamertje ( is hier altijd erg koud boven ) en zn armpjes waren ijskoud.....maar nou is de maat van de slaapzak goed, alleen de mouwtjes echt UGE....heb ze wel wat opgerold, maar de mouwen zijn nog steeds te groot
Nou, ze kilt me...echt, ik weet het zeker ze heeft veel voor me over gehad toen ik tegen een burn out aan zat, toen ik daar een paar maanden van hersteld was werd ik zwanger, en niet heel lang daarna zat ik dus weer in de ziektewet....ze was hier een tijdje geleden op kraambezoek en ze heeft het niet direct gezegd, maar er kwam zo'n opmerking in de richting van "met jou is het voorlopig wel ff genoeg geweest nu" tja, en ze kunnen natuurlijk ook niet aan de gang blijven met diensten voor me aanpassen Maar ik vind het wel belachelijk dat ik dit weer gewoon ergens moet lezen en ze je vanuit je werk gewoon niet op de hoogte brengen van deze "rechten" wanneer je zwanger en bevallen bent wat betreft de maandagen...heb een nette mail gestuurd, dat ik er alles behalve blij mee ben...het word opgelost Bloempie en Igglepiggle, vind het ook leuk weer eens iets van jullie te horen, fijn dat bij jullie ook alles zn gangetje gaat en thuisblijfmoeder....het lijkt me echt heerlijk...alleen is het hier financieel net niet haalbaar...we hebben alles behalve te klagen qua finacieen en dan zouden we dingen moeten gaan laten die we niet willen laten
Fijn pandora dat de groei weer op het lijntje zit! Irritant he van die slaapzakjes. Heb nu een romper met lange mouw eronder.
nog ff wat.....ze vinden dat ik mn kind verwen doordat hij zoveel gehuild heeft, is hij gewoon het liefst bij mij...en ik ben ook de enige die hem stil krijgt als het echt feest is krijg nu steeds reactie's als "hij weet al precies hoe het werkt en hoe hij zn moeder om zn vingertje weet te winden" Het klopt dat hij overdag vaker in de box slaapt, of in mijn armen dan in zn bedje....maar 's morgens na de voeding, 's-avonds en 's-nachts is zn eigen bedje helemaal geen probleem en slaapt hij hartstikke goed en ligt hij nooit bij mij maar overdag willen de slaapjes in zn bedje niet zo goed en slaapt hij liever in de box( of bij mama ) nou geloof ik niet in het "verwennen" van een baby....maar word wel onzeker van dit soort opmerkingen Moet ik overdag dan echt maar eens op mn tanden bijten en hem laten huilen en gillen als ik hem in bed leg wat vinden jullie
Pandora, er wordt gezegd je kan een baby niet verwennen, maar wel gewennen. hij went dan aan het in slaap gewiegd worden bijvoorbeeld. In die val zijn wij gelopen bij onze oudste. Die slaapt nu dus nog steeds niet goed. Wil niet zeggen dat dat daardoor perse komt, kan ook wel het aard van het beestje zijn. Ben wel blij dat ik met Laura wel heb doorgezet. Zij slaapt overdag ook in haar eigen bedje. Gaat bijna nooit rustig slapen, moet altijd even huilen. Dan na een paar minuutjes geef ik haar haar speentje en gaat het goed. Nu, dat heeft wel wat voeten in aarde gehad. Dan bleef ze maar huilen, en ik telkens weer terug voor een speentje. Nu is dat meestal maar 1 keer, soms 2 keer. Als je denkt dat je het huilen aan kan, zou ik het zeker proberen. Fijn trouwens dat het wat groei betreft toch goed gaat met het hoofdje van je mannetje
Tja of ik het huilen aan kan........ja, als het normaal huilen is wel Hier heeft hij de eerste weken echt verschrikkelijk veel gehuild ( de HELE dag ) hij bleek kiss syndroom en verborgen reflux te hebben...en na een aantal osteopaat behandelingen, melk indikken en hoodeind van het bedje omhoog gaat het erg goed nou is het wel zo dat door het vele huilen de eerste weken, ik de eerste weken niet echt van hem genoten heb zeg maar ( ipv genieten was het zorgen maken over wat er met hem kon zijn ) Nu is het zo, ik leg hem in zn bedje en hij begint te jammeren...prima, ik loop terug naar boven, geef hem zn speentje, kusje en een aai over zn bolletje en ga weer als hij blijft jammeren loop ik na een kwartier weer naar boven, geef 'm zn speentje en wrijf boven zn oogjes....soms helpt dat, word hij rustig van en valt in slaap ( kost me wel 5-10 minuten maar dat geeft niet ) maar soms zet hij het na de 3e keer speen ofzo zoooooo enorm op een krijsen, dan loopt hij nog net niet paars aan, is helemaal nat van het zweten en ja dan laat ik 'm dus echt niet in zn bedje liggen gillen....dan maar mee naar beneden en in eerste instantie bij mij en dan in de box slapen dus bij gewoon "normaal" huilen zet ik gewoon door....en loop desnoods 10x terug om zn speentje te geven maar dat gillen hoeft hij van mij niet dit gebeurd overigens alleen tijdens het slaapje na de fles van 15.00 de andere keren gaat hij meestal meteen slapen ( soms moeten we wel 2-3 x terug voor alleen zn speentje maar dat is het ) na de fles van 10.30 gaat hij vaak mee in de kinderwagen...en slaapt daar dan in
Pandora, ik snap het wel. Ik had dat bij mijn eerste. Die sliep gewoon heel weinig, huilde niet eens zoveel. Maar daardoor kwam ik niet toe aan mezelf. En kon daardoor ook moeilijk genieten van hem. Bij Laura moeten we juist niet bij haar blijven als ik het speentje erin doe. Daar wordt ze vaak nog onrustiger van. Ik begrijp alleen niet zo goed wanneer hij dan in de box slaapt. Laura heeft namelijk het volgende ritme: 7.00 voeding en gelijk weer slapen' 11.00 voeding en dan spelen 12.30-13.00 weer slapen 14.45 wakker maken moet dan mijn oudste van school halen 15.30-16.00 voeding 17.00 slapen 18.30 wakker en spelen 19.30-20.00 voeding en slapen 23.00-23.30 wakker maken voor voeding. Dat slaapje van 17.00 is volgens mij wel te lang. daardoor valt ze rond 20.00 slecht in slaap. Misschien dat we dat gaan inkorten tot 18.00. Maar omdat ze 's middags niet zo veel kan slapen als ze zou willen, omdat ik dus mijn oudste moet ophalen van school, wil ze wel graag langer slapen. Maar op welke slaapmomenten slaapt jou manneke dan in de box? Uit jou verhaal begrijp ik dat hij 'smorgens en 's avonds wel in zijn bed slaapt. Gaat het dan om de 2 slaapjes overdag? Als hij op de andere momenten wel goed in zijn eigen bed wil gaan slapen zou ik hem wel in de box laten slapen, als jij je daar prettig bij voelt. Lekker kijken naar hem. Slaapt hij dan wel goed en lang?
6.00-7.00 voeding en meteen weer slapen 10.30 voeding en met de kinderwagen de honden uitlaten, vaak aansluitend boodschappen doen, of bij opa en oma op de koffie...bij thuiskomst slaapt hij dan in de wagen en laat ik hem liggen tot hij wakker wordt 14.30-15.00 voeding, spelen 16.00 naar bed ( drama...dus vaak in de box of bij mama slapen ) 18.30-19.00 voeding en spelen of samen in bad 20.00 naar bed 23.00 wakker maken voor voeding en meteen weer slapen als we met de honden zijn gaan wandelen en daarna niks gaan doen, dan wil hij vaak ook niet in zn bedje slapen, maar in de box hij slaapt dan 30-45 minuten per keer...maar is daarna ook niet aan het jengelen van de slaap ofzo
ik vind het best meevallen dan met dat bij jou slapen of in de box. ik heb een boek in huis, jouw baby van week tot week, waarin wordt gezegd dat ze op deze leeftijd 's nachts minimaal 5 uur aaneengesloten moeten slapen en overdag 3 uur. Nou weet ik niet of daarmee ook de ochtend wordt bedoeld, dan lukt het bij ons wel, alleen 's middags dus niet. Als jou ventje dat ook haalt en het verder voor jullie geen probleem geeft dan lekker zo laten. Heb je dit ook voorgelegd bij het cb?
@josjo: Het zijn geen speciale oefeningen om haar om te laten rollen, maar ze is zo sterk in haar nekje en ruggetje geworden, waardoor ze dit dus al kan. De eerste keer dat ze het deed legde ik haar op de buik voor de oefening, waarbij ik met mijn hand de voorkeurskant belemmerde. Toen ging de slmme meid dus niet de andere kant op kijken, maar met haar hoofdje verder van mijn hand af om toch te kunnen kijken waardoor ze dus al op haar zij kwam te liggen, en toen rolde ze door. Nu rolt ze ook zonder die hand zeg maar (hoop dat je het snapt). @ pandora, ik heb hetzelfde met de slaapjes. Snachts en smorgens/smiddags wil ze prima in haar bedje, ook als ik haar er wakker in leg, maar savonds na het eten heeft ze haar huiluurtje/krampen. En dan lukt het ons ook nooit om har in bedje te krijgen. Meestal wiegen we haar in slaap, maar leggen we haar dan in bed is het ook binnen 5 inuten krijssen! Dat krijssen kan ik dus ook niet tegen.Vind het dan heel zielig om har te laten liggen, dus haal ik haar er weer uit. wieg weer in slaap en leg haar dan in de box op het voedingskussen, en dan slaapt ze wel!
nee...het cb zegt dit ook niet.. maar mensen in onze omgeving vinden dat ik hem verwen tja ik zeg dan maar terug " beter verwennen dan verwaarlozen" maar vroef me dus af of ik hem dan echt zo overdreven veel bij me heb net of ik een kind van 12 weken al zn zin kan geven....doordat hij huilt en daardoor uit bed "mag" ik heb er zelf geen problemen mee, met de slaapjes in de box....waarschijnlijk is dit ook zo gegroeid omdat ik de eerste weken ivm herstellen van mijn bekkenklachten hem overdag in de box liet slapen omdat ik nog niet zoveel trap mocht en kon lopen...ik kon dan gewoon niet 3,4,5 keer terug naar boven voor een speentje maar ze gaven me een beetje het idee dat ik hem te weinig laat slapen....maar 'nachts haalt hij ruim 6 - 6,5 uur en hij slaapt ook van 6.30-10.30 nog aan een stuk de rest van de dag zijn het dus wel meer hazeslaapjes
@josjo ja hoor kom je wel aanmoedigen wanneer was het ook alweer precies? @pandora Mirre heeft in het begin ook veel in de box of in mijn armen geslapen als ze in haar bedje lag ging ze krijsen. Nu slaapt ze meestal wel in haar bedje 's middags. @hier Morgen weer werken heb geen zin en zie er ook best wel tegenop
Voor de papfles en dat is idd rijstebloem is het wel wat vroeg maar ik dacht kan het altijd proberen! Ze heeft er geen last van en ze doet het er goed op! En gister heeft ze zelfs maar 4 flessen gehad! Dus ga nu maar over op 4 flessen want daar heeft ze blijkbaar genoeg aan! Pandora je moet ze maar laten kletsen! Jij doet wat goed voelt dat is het belangrijkst toch? Tja werken doe ik alweer drie weken... Is vermoeiend hoor!
Pandora wat n gelul van die mensen, laat je nou niet gek maken! Je doet t super hoor. Tuurlijk kan het zijn dat hij er nu aan gewend is om dat slaapje niet in bed te doen en ze zeggen bij het cb dat slapen in de box niet mag, dat die is om te spelen. Snap ik, maar als dat nou voor alle slaapjes overdag was... Ik vind t allemaal echt meevallen hoor ! Annelynn doet overdag ook hazenslaapjes, meestal achter elkaar max drie kwartier. Op het kdv of bij oma 1.10 of gisteren bij oma zelfs bijna tweetje maar ok... tja, ik hanteer de stelling: is ze tevreden? Nou ze lacht en ze kraait en speelt als ik haar uit bed haal dus die is gewoon niet moe. En heel soms, 1 à 2 keer per week, slaapt ze in mij. Armen, swah! Ik vind t gezellig en krijg n nog betere band met haar zo. Verwennen? Pff als dat al zo is dan wordt ze dus n iniemini beetje verwend ja Hier trouwens voor t eerst n topnacht! 22.30, 5.30!!!, 8.00 whoehoehoe ! Igglepiggle, leuk dat je er weer bent! En verder ben ik alles vergeten (het is nog vroeg he) en doe alles op iPhone (die n heeeel ander idee heeft soms over wat ik hier moet opschrijven??? Haha
Ik vind het ook meevallen hoor Pandora. Ik was ook zo aan het stoeien met die slaapjes. Ik heb haar een tijdje veel in de wagen laten slapen daardoor heb ik nu een goed beeld van wanneer ze moe is etc. Hier slaapt ze 's avonds en 's nachts goed en overdag 1 slaapje van 2 a 3 uur en de rest korter. Vanmorgen was het weer eens 7 uur ipv 6 uur, denk toch dat ik het lange slaapje in de avond moet doorbreken. Gister is dat gebeurt en nu heeft ze vannacht dus langer geslapen.
josjo....heel irritant he dat je phone wat anders wil dan jij....hier ook steeds wondertje...succes vandaag ik ben aan het aftellen...nog 5 dagen :x ik lig nog heerlijk met mn kleine vriendje in bed kleine ligt lekker naast mecte kletsen...heeelijk eeeeej dan maar verwend...I love it
@pandora jeeej gelukkig viel het mee met zijn hoofdje! en over 'verwennen', tja.. ik zou vertrouwen op je gezonde moeder-verstand en niet al te veel ervan aantrekken als ze dat zeggen! ik trek me nooit al te veel aan van wat anderen zeggen of wat boekjes erover schrijven, je hebt toch je eigen moedergevoel wat wel of niet goed is voor je kleintje. ik ben niet zo moeilijk met mijn kindje oppakken en knuffelen e.d. als ze huilt, mijn criterium is dat ze over het algemeen wel gewoon zelf in slaap kan komen. Overigens slaapt zij wel altijd in haar bedje op haar eigen kamertje, ook overdag. Ik leg haar erin als ze duidelijk moe is (gapen, kleine oogjes) en soms moet ik haar 1 minuutje laten huilen ofzo maar dan vindt ze haar duimpje en is ze snel getroost. Het is hier elke keer begin van de avond even 'huil-uurtje' dat ze heel moe is maar niet gelijk in slaap komt, dan lopen we even met haar rond tegen onze schouder en een beetje zingen en uiteindelijk valt ze dan in slaap, zo lief @winterslaapzakje heb er ook één besteld met (afritsbare) mouwtjes, leek me wel lekker warm in de winter.. welke maat gebruiken jullie? Ik had nu 2 slaapzakjes van 70cm voor haar maar die beginnen wel iets krapper te worden, heb er nu één van 80cm besteld omdat de grotere maat 110cm was en dat leek me nogal groot.. @iggplepiggle leuk om weer van je te lezen! fijn dat het goed gaat met jou en Laura. @gewicht zit er nu 2 á 3 kg boven nog, wel onder de 60kg (maar ben ook een kleintje), ik vind kilo's niet zo belangrijk, als het er als geheel maar goed uitziet, toch? beebje ligt nu te slapen na de ochtendvoeding, straks 2e voeding en mooie kleertjes aan en dan gaan we met ons gezinnetje op visite bij een collega van mijn man + kindjes, wel zin in. Fijne dag iedereen!
@gewicht Dat lijkt hier soms ook een hopeloze zaak. Ik was wat afgevallen voor ik zwanger werd maar wilde er nog wat kilo's af. Nu zat ik toch al vrij snel na de bevalling op mijn gewicht van voor ik zwanger werd. Toen nog 2 kilo eraf maar ineens waren die 2 kilo's ook weer terug. 1 is er weer af en wil graag nog zo'n 8 kilo eraf. Ik heb besloten om daar pas na nieuwjaar echt weer mee te gaan beginnen. Gaat er ondertussen nog wat af dan is het mooi meegenomen Maar zoals iemand al zei het gaat om het totaalbeeld en dat ziet er niet slecht uit (met kleren aan dan haha). Ik ben nu zelfs redelijk tevreden met mijn taille, heeft er nog nooit zo goed uitgezien. En ik krijg ook wel complimenten van mensen uit de buurt dat de zwangerschapskilo's er toch snel zijn afgegaan en dat ik er goed uitzie. Normaal gezien zou ik daar best mee kunnen leven dan, het is enkel voor mijn knieën dat ik nog wat wil afvallen. Ik heb osteochondritis in beide knieën en met wat minder kilo's zullen die ook iets minder belast worden. Dat komt uiteindelijk ons ventje ook ten goede, dan kan ik wat meer met hem doen buitenshuis.
Pandora, gewoon je eigen plan trekken hoor! Verwennen kan inderdaad niet, gewennen wel. Als ik jou zo hoor wil het af en toe wel dat hij in zijn eigen bedje slaapt, maar is het af en toe flink krijsen? Dan doet Evi ook. Als ze moe is brengen we haar naar bed. Speentje mee, kusje en welterusten. Dan jengelt ze nog even. Na 5 a 10 minuutjes even weer naar boven, speentje terug en welterusten en weer naar beneden. Als ze dan begint te krijsen dan halen we haar gewoon weer uit bed, ze wil dan duidelijk niet slapen. Even een kwartiertje ofzo weer in de box, of bij ons en dan proberen we het nog een keer. Dan gaat het meestal wel goed. Haar er weer uit halen gebeurd steeds minder, ze gaat steeds makkelijker slapen nu. Misschien dat dit voor jullie ook werkt? Ik heb m'n Sonja Bakker boek binnen Morgen sinterklaas vieren op t werk. Vriendlief is er niet bij, erg jammer! Maar m'n moeder gaat mee, ook gezellig! Morgenmiddag is dan een volleybaltoernooi van t werk. Doe altijd mee, maar leek me nu nog niet zo verstandig Misschien even aanmoedigen, eerst eens zien hoe m'n meissie reageert op die zwarte pieten haha!
waarom is de naam pandora nu steeds dik en paars bij iedereen? Zo val je wel lekker op pandora @linn: hier ook sinterklaas op het werk, werk van mijn man dan, leuk! Ik denk dat het haar niks boeit bij die ouwe gek op schoot, nu vindt ze iedereen nog lief @ros: hier winterslaapzakje maat 70. De zomerslaapzakjes maat 70 die ik had waren te kort maar deze is lang en dus ook best ruim nog. Mouwen zijn lang en sla ik 1 keer om en zijn dan nog te lang maar voordeel is: geen ijskoude handjes meer! En soms wurmt ze haar armpjes los (als papa haar heeft ingestopt meestal haha ) en dan liggen haar armpjes zo schattig links en rechts helemaal wijd gespreid hahaha @slapen: vannachts dus de eerste keer 5.30 en vanmiddag 3 uur lang geslapen aan 1 stuk! En nu komt ie pandora, eerst een half uurtje in de auto, en de rest in mama's armen op de bank (die zelf ook n lekker tukkie heeft gedaan). Verwennerij? Jazeker, voor mij in elk geval wel wat ben ik lekker uitgerust! Vandaag voor het eerst rijstebloem proberen, mijn kleine meisje is gewoon al n groterd van 4 maanden! Het baby gaat er wel een klein beetje af vind ik hoor... Zijn jullie ukkies ook de haren al kwijt die ze hadden bij geboorte? Hier alleen in het nekje nog, ze heeft nu n matje hahahaha nee niet leuk :x lelijk haha zo weer lekker TVOH verder kijken, ben n avondje alleen (ja met kind dan, alleen nooit meer he ), manlief is naar Luxor naar n concert van een onbekend iemand met vrienden. Ik hoop voor hem dat hij niet teveel biertjes drinkt want hij moet zondag de zeven heuvelen hardlopen (15 km) en hij denkt er nogal luchtig over.... nou ja, ik zal m lief masseren n afloop