ik was zeer sceptisch want 'gratis' is bijna nooit echt gratis maar heb het mutsje toch echt gratis gehad hopelijk werkt de link nu ook bij jou goed.. heb alleen wel nog een keer post (spam) van ze gekregen maar dat was te verwachten, verder niet lastiggevallen met verdere reclame @gewicht kwijtraken doen jullie daar iets voor of gaat dan vanzelf? lees dat er bij de meeste al méér af is dan bij mij... letten jullie speciaal op wat je eet of bewegen jullie meer, etc? je moet natuurlijk ook weer genoeg kcal eten en drinken voor de borstvoeding dus ik wil daar niet teveel in doen..
@ gratis mutjes, heb ze besteld en ze waren helemaal gratis @linn84 komt vanzelf verandering in dat ze s avonds langer slapen @hier weer een super nacht gehad om 19;00 uur I borstv gegeven en L om 19:30 L was er om 4:30 en I om 5 uur daarna om half acht en acht uur, overdag komen ze nu om de 3 a 4 uur ik voed ze lekker op verzoek, soms kan l wel 4,5 uur slapen overdag.. Ze maken ook al geluidjes zoo LIEFFF en dan die twee lache bekkies heerlijk gewoon @ros84 zwaai zwaai alles goed daar??
Ik heb het mutsje al binnen en is echt cute! Helemaal gratis, zou gewoon even mailen. Vandaag met ons meisje naar de ostheopaat ivm haar voorkeurshouding en vacuümpomp bevalling. Heb al meerdere goede verhalen gehoord dus ben erg benieuwd.
Vanmiddag zijn we naar de mac gegaan om ff naar buiten te gaan, we zitten al weken binnen. Krijg ik opeens telefoon van iemand van het consultatieburo zegt ze dat ze bij ons aan de deur staat!!?? Ik zei hebben wij dan een afspraak zegt ze nee maar ik heb vanmorgen een voicmailbericht achtergelaten. Nou heb niks gehoord/gezien. Zegt ze waar zijn jullie ? ( ik noem een dorp verderop 10km daar bij de mac. Zegt ze oww is de mac niet te druk voor zo'n klein babytje ? Ik was echt verbaasd, ik zei uhh nee hoezo??? zegt ze ja ik hoor aan de achtergrond allemaal drukte. En dan vraagt ze en hoe is het moeder zijn? ik zei sorry maar ik kan nu niet aan de telefoon praten , zegt ze ok dan kom ik morgen. Echt wat een raar brutaal mens zeg? wat bemoeit zij ermee waar we heen gaan met de baby. Als ze morgen ook zo wijs doet gooi ik haar de deur uit!!
leuk ik wil ook wel zo'n mutsje, wanneer krijg je zo'n mail dan? Heb mijn mailbox gecheckt en zie wel allerlei reklame mail van simply colors en wij jonge ouders maar heb gekeken staat niks over mutsje??
Nou, Sila, wat een idioot mens! Jij hoeft je toch niet te verantwoorden over wat je doet met jouw kind?? Zou er morgen gewoon een opmerking over maken, dat je het nogal vreemd vond... Maarre...was de Mac lekker? Ik durf nog niet echt, haha! Na de laatste keer heb ik een bevalling van een dikke 36 uur gehad
Ik.heb net ook.zon zeur van cb aan de tel. had :x voelde me meteen een slechte moeder doe nog wel vertellen...ga.nu eerst ff eten
ja idd ik vond het ook erg raar en achteraf was ik boos opmezelf dat ik daar ook nog serieus antwoord op heb gegeven wat gaat haar dat aan waar we zijn en wat we doen met mijn zoontje , maar mac is altijd lekker maar we moesten ff snel snel want zoontje begon te huilen heb halfkoud broodje naar binnen gewerkt de rest hebben we maar weggegooid nouja next time better
owja vertell, ik zat me achteraf ook al af te vragen of ik wel een goede moeder ben omdat ik naar de mac ben geweest , heb aan mijn moeder verteld over dat mens ,nou ze was alleen maar blij voor ons omdat we eindelijk es ff naar buiten zijn geweest met de kleine.
Ik had dus het cb gebeld omdat ik het idee heb dat ons ventje niet genoeg heeft aan zn voedingen. Vraagt ze op een gegeven moment " waar leg je hem neer na een fles" dus ik zeg in bedje of in de box. Zegt ze " maar je moet hem wel knuffelen voordat je hem weg legt " jaaaaaaa duh...denk je dat ik dat niet doe stomme trut...doe niks anders en liever, maar dat vroeg je toch niet je vroeg waar ik hem neer leg na een voeding zegt ze daarna..en hij hoort niet in de box te slapen....nou op advies van de kraamhulp leg ik hem daar wel eens in te slapen omdat het nog niet goed gaat met mn bekken...mag niet teveel traplopen en mn vriend heeft geen vak. meer hij huilt veel op het moment en ik kan/mag geen 4 keer in een uur trap op en af om zn speentje terug in zn mond te stoppen of om hem te troosten ze viel me best wel aan over het feit dat ik m dus wel eens in de box laat slapen overdag na een voeding en dan de manier waarop ze dat zei
pandora jeetje zeg wat hebben wij nare mensen van het cb getroffen zeg, hier mocht de baby van de kraamhulp ook in de box hoor. Maar wegens ruimtegebrek hebben wij nu de kinderwagen in de woonkamer en daar ligt hij overdag in want ik wil hem hele tijd bij me hebben maar eind van deze week laten we hem op zijn kamertje slapen overdag. Ik heb hem ook wegens het traplopen beneden, heb soms nog last van mijn wond v/d keizersnee .
hey meiden ja soms doen ze een beetje mal hihi onze meiden huilde ook veel en vraag je om advies tja hoort er bij zeggen ze dan jaja van 5 uur s middags tot 11 uur s avonds geloof je het zelf!! dus zeg je van kunnen we dit doen, ja dat kan helpen en kun je proberen, tjonge jonge zeg ik kan er beter gaan werken hihi... maar goed onze meiden doen het nu super, heb weer tijd voor zp, ze liggen nu ook heerlijk te slapen geweldig gewoon.. Morgen na controle bij gyn ben benieuwd fijne aaf iedereen en een goede nacht gewenst
serieus....zegt ze ook op zo'n toon alsof ik een kleuter ben "probeer een speentje met een kleiner gaatje...dan moet je wel even goed uitleggen bij de drogist welk flesje je hebt hoor" nou mn nekharen gingen bijna overeind staan en tja zo'n kleintjes hebben nou eenmaal een grote zuigbehoefte....ja dat snap ik...maar ik zie echt wel verschil in een baby die gewoon lekker zuigt op een tutje...of een baby die zo enorm gefrustreerd en dwangmatig gaat liggen zuigen en zn speen bijna opeet..als hij op mn vinger zuigt..duwt hij deze met zn handjes gewoon als een bezetene achter in zn strot jaja zuigbehoefte...hij heeft gewoon nog honger anyway............om 23.00 krijgt hij zn eerste flesje nutrilon voor hongerige baby's moest zelf met dat idee komen....... tssssssssss met haar "dat komt omdat hij teveel in de box slaapt :x":x:x:x:x:x
@Pandora ik zou gewoon eten geven als je denkt dat hij honger heeft sommige hebben nou eenmaal meer nodig als een ander. Wat een zeur zeg!
volgens mijn zus mag zomaar meer geven niet met FV...vandaar dat ik nutrilon voor hongerige baby's ga proberen...hebben ze langer een voldaan gevoel van maar denk dat de voeding het hele probleem is...roep dat namelijk al vanaf zn geboorte
Wat een onzin van die box zeg! ik woon in een appartement maar onze dame ligt ook gewoon na de voeding in de box te slapen! Deed de kraamverzorgster ook en de dame van het CB keek er ook niet raar van op. Nou moet ik wel zeggen dat die vrouw van t CB erg leuk en gezellig was en ook van mijn eigen leeftijd. Dus er was wel een klik en ze zei ook dat ik dingen op mijn eigen manier moet doen maar voor vragen en advies altijd bij hun terecht kan. Zoals het hoort vind ik. het CB voedt je kind niet op dat doe jezelf dus hun kennen je kindje ook niet zoals jij hem/haar kent! Hier, ben ik erg druk met Indy en mijn dagelijkse dingetjes maar daardoor geen tijd meer over voor zp enzo... maar lees wel dagelijks mee! nog ff een foto spammen van mn meisje
Het valt mij hier op zp elke keer weer op dat er gezegd wordt dat dingen 'mogen' van het cb. Mogen we als moeder niet meer zelf bepalen wat wij het beste vinden voor onze kids? Tips en adviezen geven prima, maar het lijkt me toch niet dat ik toestemming nodig heb om mijn kind te laten slapen waar ik dat wil? Wie denken ze dat ze zijn daar? Of is dit nou zo'n hormonale reactie?? Anyway, ik moet vanmiddag voor t eerst heen met Evi.. Ben heel benieuwd, zeker na deze verhalen!
Volgens nieuwe inzichten mag het wel met FV volgens mijn schoonmoeder, deze is kraamverzorgster en heeft pas allerlei bijscholing gehad, maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Hopelijk helpt die nutrilon voor hongerige baby's!