wat een mooie kindjes weer wat hebben we dat toch allemaal goed gedaan hè @Elisje wat grappig die foto op het beeldscherm. Mijn kindje is ook zo geinteresseerd in computer- en televisiebeeldschermen, natuurlijk veel kleurtjes en lichtjes en beweging e.d. hopelijk wordt ze niet te erg tv-verslaafd @Pandora leuk dat je zo'n leuke dag had gisteren, al was het ook even moeilijk. Succes vandaag met werken! vandaag is het exact 1 jaar geleden dat ik registreerde op dit forum én dat ik de eerste positieve zwangerschapstest in handen had! wat grappig, en wat is er dan toch veel gebeurd in 1 jaar tijd, wow ik ga nu mijn beebje wakker maken (zucht, vind ik altijd jammer) om te gaan babyzwemmen, zijn al een beetje laat, had me een beetje verslapen (het is tot 11u vrij zwemmen) fijne dag allemaal!
De tijd gaat zeker snel. Die dikke buik lijkt alweer zolang geleden en die positieve test al helemaal lang terug. Maar kan het mij nog als de dag van gister herinneren. 16 december, ik ging naar een symposium en ik dacht eigenlijk ongi te moeten worden maar deed toch een test. En jawel poistief, ik stond te springen voor het raam terwijl manlief met de hond buiten was!!! Ik heb die dag maar met moeite mijn hoofd erbij kunnen houden. De volgende dag lag er een pak sneeuw en waren we samen vrij en zijn we naar onze ouders geweest.
Wat een cutie foto's zie ik weer voorbij komen!! @pandora, succes vandaag meid!!! Ik mag dinsdag beginnen owwww bah!!! Ik had 12dec de eerste posi test. 4 dagen voor NOD maar ik kon niet wachten haha... een heel licht streepje! Heb gister nog naar de foto lopen turen... krijg er een heerlijk gevoel bij dan bij de herinnering. Zou nog wel een x willen hihi!
5 uur gewerkt....ben kapot tja werken in de zorg is.je benen onder je kont vandaan lopen....heb echt een conditie van niks het gaat idd snel....ik kreeg vorig jaar van sinterklaas een positieve test nu krijgt het resultaat zijn eerste sint kadotjes
@pandora hoe ging het vandaag met je mannetje @tijd die gaat inderdaad snel Mirre was woensdag gewoon al 3 maanden. Vorig jaar had ik op mijn verjaardag een positieve test. Hier ook weer thuis van het werken nu lekker moe hele dag gelopen op het werk morgen nog een dagje en dan lekker een dag vrij
Vandaag hadden we oppas aan huis en is het heel goed gegaan ( zeggen ze....misschien heeft hij gewoon de hele dag gehuild en willen ze dat niet tegen me zeggen ) toen ik thuis kwam was hij wel aan het huilen, maar toen had hij ook hongerrrrrrrrrrr ooooooh heerlijk die positieve testen herinneringen inderdaad ik voelde me overigens al meteen na de daad zwanger!!! ik trok ook echt zo'n grijns van zoooooo die was RAAAAAAK Ik ging een paar dagen na het "raakschieten" shoppen en stond ineens jurkjes te passen....ik droeg nooit jurkjes, maar stond te bedenken dat dit zoooooooo mooi stond met dikke buik....dus ik kocht jurkjes Ik weet ook nog dat ik ook zeker wist de innesteling gevoeld te hebben...ik had uitgerekend wanneer deze zou moeten zijn...in het weekend van 27 november ( dit weekend een jaar geleden ) Mijn vriend en ik waren samen aan het werk op een bruiloft, hij bediening, ik achter de bar. Tegen middernacht, toen de gasten in een wat minder tempo gingen drinken en wij het dus ff wat rustiger hadden kreeg ik enorme buikkrampjes/steken...ik had dus uitgerekend dat een innesteling dat weekend moest zijn...en dacht WTF De volgende ochtend had ik ook wat lichtroze slijm bij het afvegen en 10 dagen later...4 dagen voor NOD, op 4 december, had ik dus mn "positieve" test Mijn vriend was niet thuis....ik had een testje gedaan net voor ik ging douchen....hij bleef in eerste instantie spierwit....ik heb toen kwaad die test door de badkamer gesmeten en ben onder de douche gegaan....toen ik er een kwartier later onder vandaan kwam, keek ik nog een keer op het testje en stond er toch een streepje die pas na afleestijd verschenen was weer een streepje na afleestijd maar ik wist zeker dat deze gewoon klopte weer een dag later had ik gewoon meteen een mooie duidelijke streep...binnen afleestijd daarna heb ik nog 16 testen versleten ( had een setje gekocht van sensitest en heb ze allemaal opgemaakt ) verslavend hoor zo'n streepje zien verschijnen krijg er kippenvel van als ik het zo opschrijf WIL NOG EEN KEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER
Zo de kleine man is eindelijk aan slaap toe Sinds deze middag is hij druk geweest en nu dus rust. Testen... Ik ben er pas in februari achter gekomen dat ik zwanger was. Dus kerst en nieuwjaar nog gevierd met redelijk wat drank maar ik had dus echt geen idee dat ik zwanger was. In december nog een normale menstruatie gehad en januari was wel gek maar dat kwam door medicatie dacht ik toen. Pas toen februari ook niet echt iets was dacht ik dat ik misschien wel eens zwanger kon zijn. Uiteindelijk getest op 13 februari (mijn man zijn verjaardag) en natuurlijk vet positief. We konden het niet geloven, na bijna 6 jaar een positieve test. Dus de volgende dag een clearblue gaan halen en die zei dus 3+, meer dan 5 weken zwanger. Naar de dokter geweest en die zei dat het echt niet meer dan 12 weken zou zijn. Ik kreeg 15 oktober als uitgerekende datum. Bij de echo er dan achter gekomen dat ik al 18+5 was. Dat kwam wel hard aan ergens omdat er toen ook gezegd werd dat dat meteen ook als 20 weken echo telde en ik dus geen echo meer kreeg. Maar ook al hadden we het totaal niet meer verwacht, we zijn heel blij met ons ventje
Wat lijkt mij dat gek om dan al in ene 18 weken zwanger te zijn, dan ben je al bijna op de helft. Konden ze toen nog wel je een goede termijn geven?
Wel grappig hoor zitten we hier met zijn allen terug te denken omdat het een jaar geleden is van de test etc!
Goedemorgen! Pandora, behalve dat je helemaal kapot was, heb je verder veel moeite gehad met het weer gaan werken? Is inderdaad heel rot als je je kleintje weer komt ophalen en je hoort dat ie zo onrustig was en niet wou drinken. Ging dat ook zo als jullie oppas hadden en een avondje weg gingen? Het went vast allemaal wel... Vorige week had ik zo'n terugdenk momentje. Mijn eisprong was toen op de zaterdag van het volleybaltoernooi van m'n werk, op 22 november. Op 1 december heb ik toen getest. Heel spannend, ronde 1 en de eerste keer dat ik een zwangerschapstest deed. Dus ook helemaal van uit gegaan dat ie negatief zou zijn. Schrok me dood toen er een streepje stond!! Meteen nog een test gedaan, daar stond ook een streepje! Daarna een digitale opgehaald en daar stond zwanger. Pas toen kon ik geloven dat ik echt zwanger was. Zo'n raar gevoel. Had het echt helemaal nog niet verwacht. Eerste reactie van mijn vriend toen hij uit zijn werk kwam was dan ook "nu al?" haha. Helemaal overdonderd Heb me de eerste weken enorm schuldig gevoeld tegenover alle mensen die niet of heel moeilijk zwanger konden worden. Ik had de tijd nog niet echt gehad om te wennen aan het idee dat we hadden besloten ervoor te gaan en was al zwanger. Bah, een nagel van m'n teen is wat ingegroeid en dat is gaan ontsteken. Doet zo'n pijn! En wordt er zo zenuwachtig van. Heb het een keer eerder gehad, toen hebben ze een deel van de nagel weg gehaald. Weet niet of één van jullie daar ervaring mee heeft, maar persoonlijk doe ik liever de bevalling nog een keer , hoe zwaar die ook was! Dus maar aan de bach druppels, blijf ik een beetje rustig Vanmiddag baby-middag met de meiden van de zwangerfit cursus. 7 baby's bij elkaar, lijkt me zo grappig! Heb er erg veel zin in! Morgen gaat onze kleine meid voor het eerst logeren. Spannend hoor! Zijn jullie al een nachtje alleen geweest? Ondertussen heb ik nog steeds weinig inspiratie voor sinterklaas cadeautjes voor Evi en m'n nichtje. Tips zijn welkom hoor
Wat grappig om jullie ervaringen rondom het testen te lezen. Hier ging dat namelijk heel anders. Dat we zo snel zijn zwanger geworden is al een wonder op zich want rond die tijd hebben we erg weinig geklust. Had er namelijk helemaal geen zin in want zat echt niet lekker in mijn vel toen. We waren net verhuisd van Londen terug naar nederland en ik moest helemaal weer opnieuw beginnen wat sociaal leven betreft. en ik had een heel leuk sociaal leven in Londen en vond het ook vreselijk om weg te gaan. En pas 2 weken na mijn nod heb ik de test gedaan. Ook 1tje en heb dan ook nog steeds een ongebruikte in de kast liggen. Test gaf aan 3+ weken zwanger. Ik tegen mijn man ok. En we gingen we verder met de orde van de dag. We hebben het iedereen ook pas verteld na 13 weken of zo. Eerst maar eens die eerste kritieke weken voorbij. Ik ben namelijk iemand die altijd rekening houd met slechte uitkomsten. Weet daardoor wel wanneer Laura verwekt is . Had hier trouwens niet moeten posten dat Laura goed slaapt. Helaas gaat het weer wat slechter. Gistermiddag maar 1 uurtje en later in de middag nog een half uurtje. Denk je dat ze in de avond wel moe zou zijn. Nou mooi niet. om 7 uur al de fles en mevrouw wilde nog niet slapen. Ze heeft gekrijst tot half 10. Toen pas ging ze slapen. Heb haar zelfs een tijdje op de arm gehad. Begon mevrouw te kletsten, maar ook te gapen. Had gehoopt dat ze in slaap zou vallen in mijn armen maar nee hoor. Toen maar weer in bed gelegd, en heeft het nog en uur geduurd voordat ze sliep. Gelukkig daarna wel lekker doorgeslapen met tussendoor nog een flesje om 23.30. Alleen werd onze oudste om 5.45 wakker! Ook gisteravond al wakker geworden. Het is echt hier op het moment als de ene slaapt de andere wel wakker is. Erg vermoeiend. Nou ja brand is erger denk ik dan maar.
Igglepiggle ik hoop dat het vanavond beter gaat en dat je morgen wat langer mag uitslapen. @termijn ja die was dan gelijk wel goed ingeschat. Kom bij de echo, zeg 11+weken zwanger, ok gel op mijn buik en dat ding erop en krijg gelijk te horen van jij bent geen 11 weken zwanger maar 18+5. Dus ik ga gelijk de metingen doen die we normaal bij 20 weken doen. De enige opluchting toen was dat ze ook gelijk kon zien dat alles goed was met het ruggetje. Ik slikte namelijk carbamazepine.
@Iggplepiggle jammer, hopelijk slaapt ze snel beter! @Pandora grappig dat jij het al zo zeker wist direct na de conceptie enne, ik hoop dat het voor jou snel weer raak mag zijn, zodra jullie daar aan toe zijn! ik zag overigens dat onze oude vriendin wennietje het ook alweer druk aan het proberen is.. ik had eigenlijk helemaal niet het gevoel dat het gelukt zou zijn, deed voor de gein een test omdat ik die net binnen had op de dag dat ik anders ongesteld zou worden en die test was ineens positief; ik schrok me een hoedje en heb een uur zitten trillen, haha! ik had het wel gehoopt maar toch even een schok als het echt zo is. Ik had vooraf verwacht direct heel blij te zijn maar het was zo'n ongeloof.. en de weken daarna (en eigenlijk de hele zwangerschap) ook spannend of het wel goed zou gaan.. duurde zo laaannnnggg tot die eerste echo (12 weken) en daarna lannnggggg voor mijn buikje zichtbaar werd (pas rond 24 weken ofzoiets).. achteraf is het natuurlijk allemaal best snel gegaan @slapen beebje slaapt heel goed, echt fijn, vannacht weer van 12 tot 9, overdag tussen de voedingen door (na spelen in de box e.d.) ook nog eventjes en 's avonds meestal ook... gisteravond waren we bij mijn ouders en ook zo fijn dat ze daar in het logeerbedje ook lekker heel de avond slaapt, konden we gewoon rustig socializen enzo vandaag een rustig dagje thuis, morgen een verjaardagsfeest met lunch-gebeuren, hopelijkt gaat dat ook allemaal goed w.b. voedingen en houdt beebje het een beetje vol daar verder iemand nog leuke plannen? fijn weekend!!
Geweldig die herinnering aan de posi test!!! Ik weet ook wanneer Lizzy gemaakt is! op 30nov voor het laatst gevreeen en op 2 dec eisprong... nou toen dus haha!! Ik had ook een paar harde steken gevoeld.. zat toen net in de auto.. en toen wist ik het al eigenlijk zonder te testen. Op 10dpo 12dec getest terwijl NOD pas 16dec was en ja hoor een 2e streepje.. wel heel licht... liet het aan manlief zien maar die geloofde het nog niet. 15dec Clearblue gedaan en die zei 1-2... toen was het voor hem ook duidelijk hihi. Hij was op oefening.. dus ik een foto gemmst naar hem! Later op 17dec nog een x met zijn 2en een clearblue gedaan, voor het idee.... 2-3 stond er toen!!! Toen wist ik gelijk dat het goed zat. Owwww wat was dat een heerlijk gevoel!!!
Even een ego/posi bericht! De fysio vond vanmorgen dat Lizzy heel veel vooruit was gegaan! Ze zei.. owww die voelt een heel stuk steviger aan dan vorige week al! Ik zo, ja ik heb extra hard getraind van de week Ze was heel tevreden en wij ook! Maar toch wil ze voor de zekerheid nog wel dat we naar een kinderarts gaan. Dat zullen we dan maar doen ej.. Ze ligt nu heerlijk in haar bedje te slapen. Eerst sliep ze de hele dag in de box maarja dan moeten we zo stil doen en het is toch wat drukker beneden. Ik heb nu sinds een tijdje ingelast dat ze 's middags een slaapje in haar bedje doet. Vanmorgen met zijn 3en boodschappen gedaan. Lizzy in de buikdrager bij mijn man. Hij trok wel de aandacht van veel vrouwen zo hahaha!
17 december had ik positief test We waren echt in zevende hemel Hier heeft Kaan heel goed geslapen, gisteren van 21.00 tot 09.30 Heerlijkkk