Ik vond infacol nooit helpen....nu sinds 1,5 week voeding tegen krampjes, en dat gaat stukken beter welke voeding geef jij?
@pandora goed zo, fijn dat hij in zijn bedje is gaan slapen! @bibliotheek gratis ik had begrepen tot 18 maanden gratis, met de boekstart dus, en dat je daarna lid moet worden.. ach ja we zien wel.. echt boekjes zijn ze nog wat klein voor natuurlijk maar ze hebben ook speciaal babydingen, heb nu een kartonnen boekje met allemaal contrastrijke plaatjes erin van bloemen e.d. die vindt ze echt al heel interessant om te bekijken, is speciaal voor baby's van 0-6 maanden.
@ros Mirre is idd ook aangemeld voor boekstart. Hier is de bieb voor kinderen tot 18 jaar gratis. @voeding hier zitten we sinds een week op 4 voedingen (en redelijk op vaste tijden) en dat gaat super. Mirre was in 1 week tijd 200 gram aangekomen en weegt nu 6045 gram. Hier vandaag naar sinterklaas geweest en ze vond het zo interessant dat ze op een gegeven moment gewoon in slaap viel. Ze heeft wel een heel leuk kado gehad. Nog maar 1 dag werken deze week ben blij dat ik eerst nog 2 dagen vrij heb 3 dagen bhv cursus hakt er toch wel in.
Hier weer ontzettend veel last van migraine door de pil. Afgelopen weekend 2 aanvallen en vanmorgen weer 1. Manlief zit er al aan te denken om niet al te lang met de 2e te wachten. Gewoon voor mij, dit is niet te doen gewoon. Hij wil zich daarna laten steriliseren. Ik vind het nogal grote stappen, ik denk er nog wel even over na. De nuvaring lijkt mij moeilijk, ik durf nog geen tampon in te brengen.. hoe erg he. Prikpil kan lang duren voor je cyclus weer op gang is... spiraal vind ik ook niks.. die moet er dan weer ingezet en uitgehaald worden. Maar zal misschien toch moeten. Ik kan niet zo door blijven lopen... Wat moeten we doen??
Schema's lopen hier altijd wel in het honderd. Maar meestal is het met zo'n 2 weekjes wennen weer goed. Vandaag zit hij toch redelijk goed qua hoeveelheden en tijden. Hij wil nu ook meer en meer rollen en echt de gezichten die erbij komen kijken als het niet lukt zijn goud waard. En op zijn zij liggen is ook heel leuk. Hij ligt dan naast mij op bed en kijkt me aan met de grootste glimlach uit zijn arsenaal haha. Zitten gaat ook beter en beter. Hij wiebelt niet zo erg meer en slaagt er soms in om even in zijn eentje te blijven zitten voor hij omvalt. En dat allemaal met veel gekraai en gelach. Als het ware een beetje om al het verschoonwerk goed te maken denk ik
@Siren is zo'n koperspiraaltje niks voor je? Of dan maar even met condooms? ik heb ook altijd veel last gehad van de pil, o.a. stevige hoofdpijnklachten, het zijn eigenlijk toch hormonen die je kunstmatig in je lichaam stopt.. (geen waardeoordeel hoor maar ik vond het zelf geen prettig idee), daarom gebruik ik al langer geen pil en wil ik er ook niet meer aan beginnen. ik weet er het fijne niet van maar zo'n koperspiraaltje is zonder hormonen, geloof ik.. alleen je zegt dat je het eng vindt om bv. een tampon in te brengen en zo'n spiraaltje moet dan wel door een gynaecoloog ingebracht worden.. zou je zelf ook al zo snel een 2e kindje willen? ik snap de gedachtengang maar een 2e kindje doe je niet 'zomaar even' denk ik, lijkt me ook behoorlijk heftig voor je lichaam zo kort op elkaar.. en je moet je er ook echt weer klaar voor voelen denk ik @wondertje zeker pittig BHV.. kan je nu ook heel goed brandjes blussen met een blusdeken en brandslang e.d.? toch handig
Siren, wat lastig! Misschien eens een afspraak met je ha maken en alle opties bespreken? Die migraine aanvallen steeds is ook geen doen natuurlijk! Sterkte ermee. Josjo, mooi dat je weer wat meer te doen hebt! Mijn ouders hebben vandaag opgepast. Als die niet kunnen ga ik ook niet werken, kan Evi moeilijk meenemen Hoe is het met Annelynn? Voelt ze zich alweer wat beter? Pandora, wat super dat je kereltje in zijn eigen bedje slaapt! Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat Elisje, misschien kun je proberen om er in ieder geval 3 uur tussen te laten zitten? Dan bouw je een klein beetje een schema op en went je mannetje er misschien een beetje aan dat hij niet heel vaak een beetje drinkt, maar wat minder vaak iets meer... Lastig hoor lijkt me zo, als je geen schema hebt. Bloempie, geen ervaring met infacol, nooit gebruikt. Maar sterkte ermee! En als je het idee hebt dat er iets niet klopt gewoon de deur plat gaan lopen bij de ha hoor Ik heb vanavond de laatste zwangerfit avond gehad. Mag eigenlijk nog een maand, maar ben wel een beetje klaar met dat gezwanger. Ga nu gewoon zelf sporten (is de bedoeling tenminste haha)
Ik geef borstvoeding, dus daar is niet echt wat in te veranderen, tenzij dit echt het probleem is natuurlijk. Ik had het afgelopen maandag bij het cb het er ook over en toen vroeg de arts of ik veel melk producten gebruik. Ik dacht eerst huh? als ze nu vroeg over uien ofzo nooit geweten dat melk krampen kan veroorzaken. Later thuis dacht ik ineens aan koelmelk allergie. Ben bang dat ze daar misschien wel last van heeft. Even wat symptomen gegoogeld en er zitten wel wat symptomen bij tussen, dus zou kunnen. Weet alleen niet hoelang het duurd voordat die infacol zou moeten werken. Wil namelijk geen 2 dingen tegelijk uitproberen. Zou dan namelijk zelf alle koemelk moeten laten staan. Misschien morgen maar eens het cb bellen...
Eens hij terug in zijn doen is gaat het allemaal wel weer. Maar het is altijd weer een kwestie van wennen. En 3 uur tussenlaten, zou ik heel graag doen maar als hij besluit dat hij een fles wil dan blijft hij krijsen tot hij er 1 krijgt en om hem dan 2 uur of langer te laten krijsen kan ik ook niet aan Ik krijg dan ook pijnaanvallen (neuralgia en/of clusterhoofdpijn). Normaal gezien heb ik er geen tot amper last van nu met medicatie maar het krijsen van ons ventje is een soort van trigger die het erger maakt en de pijn dus boven de medicatie uitkomt. Het is een weekje of 2 wat moeilijker om daarna terug op een min of meer normale manier verder te gaan. Hij zet dan zelf zo ongeveer een schema wat we volgen. Nu zit hij al superlang op nachten helemaal doorslapen terwijl hij eerst begon met middagen te slapen en dan 's nachts om de zoveel uur voedingen te willen. Ik heb wel het geluk dat ik thuis ben en het dus zo kan doen. Anders zou ik er wel voor gaan om een meer gedwongen schema op te leggen en dan maar meer of sterkere medicatie voor mezelf.
@ros ja brandjes blussen, verbandjes aanleggen en natuurlijk reanimeren. Als het goed is heb ik de 60 vragen van het examen maar 1 foutje gemaakt. dus over paar weekjes diploma ophalen
@ bloempie: ik heb juist gelezen dat je met borstvoeding eigenlijk geen koemelkallergie kan krijgen? Lijkt me lastig om al dat soort producten te moeten laten staan.. maar op zich, de krampjes moeten meestal na een maand of 3 wel langzaam verdwijnen, tja, dat zou nou ongeveer wel moeten zijn he... ben benieuwd wat ze bij het cb zeggen... @wondertje: drie dagen bhv pff ik ben ook altijd bhv'er geweest maar ik vond die 1 dag herhalingstraining altijd meer als genoeg . Vanmorgen mocht ik nog even testen of ik het nog allemaal wist; een collegaatje had zich met afwassen gesneden en ze had er een verbandje omgedaan, of er even iemand naar kon kijken... maar heb haar naar de eerste hulp gestuurd, was me toch n jaap daar kom ik maar niet zelf aan... @linn: lekker nu weer zelf sporten ja. Kan me goed voorstellen dat je klaar bent met zwanger sporten! Wat ga je nu doen voor sport? @siren: wat balen dat je nu zoveel last hebt. Ik heb de nuvaring gehad en vond het n onding. Maar het is wel heel zacht en makkelijker inbrengen dan een tampon vond ik. Spiraaltje inzetten moet niet meer zo pijnlijk zijn nu je een keer bevallen bent. Ik heb dat ding ooit laten zetten en dat was echt heel pijnlijk (nu ik bevallen ben denk ik wat zeurde ik daar nou over haha). Tja en anders voor een tweede gaan.. er zijn genoeg vrouwen die snel weer zwanger worden. Mijn vriendinnetjes allemaal na 4/5 maanden en die hebben daar lichamelijk geen hinder van ondervonden. Wel makkelijk als de eerste kan lopen als de tweede wordt geboren maar verder... tja, zwaar is het denk ik altijd met een klein babietje.. vond het ook vermoeiend de eerste 2/3 maanden met Annelynn dus ik schat in dat dat nu weer zou zijn alleen dan misschien nog ietsje zwaarder omdat er nog eentje rondkruipt? Annelynn is nog steeds echt ziekjes. Pseudokroep houdt meestal een dag of 2/3 aan, soms 2 weken maar na n dag of 3 hebben ze er zelf weinig last meer van geloof ik.. ik hoop het. Maakte haar wakker om 22.30 voor de fles en daarna was het alleen maar huilen. Had spijt dat ik haar had wakker gemaakt . Uiteindelijk viel ze in mijn armen in slaap en heb ik haar in bed gelegd. En wat denk je? Wordt ze pas om 6 uur wakker. Ze heeft gewoon voor het eerst doorgeslapen! Hopelijk blijft dat als ze zich beter voelt en heeft het niks met elkaar te maken...? Sjoerd schrok wel wakker vanmorgen en ging meteen kijken of ze nog ademde
@BHV ook gedaan bij oude werk, echt vermoeiend inderdaad.. maar vond het opzich wel leuk om die dingen te leren, je weet maar nooit of het nog eens nodig is (hopelijk niet, natuurlijk) hier een goede nacht gehad, beebje is lekker tevreden en ik ben nu ATWT aan het kijken, koffie drinken én opruimen want schoonmoeder komt zo op visite. Vanavond weer sporten bij de fysio, verder niet zoveel plannen .. jullie wel? beebje is vandaag precies 4 maandjes oud, joepie! wat gaat dat hard zeg.. fijne dag!
Hier nog een BHV-er.....heb het brand blussen wel eens nodig gehad wel stoer van mezelf vond ik....want ik had alles zelf geblust toen de brandweer arriveerde stond ik daar complimentjes te krijgen van allemaal stoere brandweermannen binnenkort ook weer herhaling...toen ik zwanger was micht ik niet....mocht van de leidinggevende niet brandjes blussen en reanimeren
Ik heb vorig jaar ook BHV gedaan, maar ik moest eigenlijk in augustus op herhaling. Moet ook wel zeggen dat ik met name over het reanimeren heel veel ben vergeten.... Dus vraag mij maar niet als er iets gebeurt..... Wie gaat er met 4 maanden al beginnen met bijvoeding? Hier stopt ons meisje alles in haar mond wat ze maar te pakken kan krijgen. Dus ik denk dat wij wel met zo een 4 maanden gaan beginnen. Zijn jullie baby's ook zo moe nadat je ze hebt opgehaald van het oppasadres? Hier werk ik 3 dagen achter elkaar en dan gaat ze naar mijn schoonfamilie / mijn ouders / de creche. En ik moet zeggen dat ze gisterenavond om half 7 al wilde slapen en ook een beetje zeurderig is. Ik zelf blijf het een beetje raar vinden dat ik aan het werk ben en er andere mensen op mijn kind passen. Maar het is ook wel weer leuk om te werken!
ik vind het ook een raar idee dat anderen op mijn kind passen terwijl ik aan het werk ben. Dat stond ik me dus gisteravond ook te bedenken toen ik een bewoner onder de douche deed. Ikke haar douchen en een ander mijn kind in bad doen. Gek hoor! Maarja zal toch moeten. Als het niet moest voor het geld zij ik met alle liefde mijn baan op!
merry: wij zijn zaterdag begonnen met de eerste hapjes, al krijgt ze het niet elke dag al hoor. Het is nu echt nog wennen, vooral leren hoe ze die hapjes moet doorslikken. Het is echt heel grappig, nu gaat ze steeds met haar tongetje naar binnen en buiten, en uiteindelijk komt er best nog wel iets binnen (een theelepel of twee max denk ik haha ). Heb een fotootje in mijn album gezet. Is wel gemaakt van het computerscherm, was vergeten naast de video en de camera om ook mijn iphone in de aanslag te houden haha Annelynn is meestal ook doodmoe van alle indrukken die ze krijgt bij het kdv ja. En na een dagje oma ook wel maar daar slaapt ze wat beter. Op het kdv halen ze haar meteen uit bed als ze huilt, omdat anders de andere kindjes wakker worden....tja.. ik zou ook direct mijn baan opzeggen als het financieel kon ja. Heb alleen nu al zoveel ingeleverd en om dan de rest ook maar in te leveren.. verder hebben we het eigenlijk helemaal niet slecht ook op 1 salaris maar het is ook wat je gewend bent denk ik... won ik die 10 miljoen maar, dan wist ik t wel (met een ton ook al wel hoor haha)
ik dacht precies hetzelfde bij het in bad doen van een bewoner en ook tijdens het indikken van koffie.....ikke koffie indikken en geven....oma flesje melk indikken en geven..... ik kan niet zeggen dat mn eerste week prettig was.....en zou ook liever thuis blijven wij gaan met 4 maanden starten met bijvoeding dusssss met kerst het eerste fruithapje
Ik had eerder moeten klagen over de rommelige voedingen haha. Die kleine leest echt mijn gedachten denk ik. Vandaag tot hiertoe netjes verlopen al kwam hij deze ochtend wel om 7 uur. Hij was ook vroeger gaan slapen en ik had hem niet meer wakker gemaakt, maar al bij al mooie tijd doorgeslapen. Ik was zelf wat minder. Kreeg het ineens warm en duizelig, helemaal een raar gevoel in mijn hoofd. Heb ons ventje maar in zijn bedje gelegd en hem zo de fles gegeven, durfde het niet aan om hem vast te houden. Nadat ik mijn medicatie had genomen is dat raar gevoel in mijn hoofd wel snel weggegaan en een 2-tal uurtjes later ook geen last meer van warm en duizeligheid. Ik weet nog niet wanneer we hier gaan starten met bijvoeding, heb nog wel even om het aan te kijken. Al zat ik net naar ons ventje te kijken en ik vind hem nu wel een beetje een speklapje hoor. Eerst was hij echt een sprietje maar nu zit er wel wat extra aan. Allemaal goedgekomen dus
Wij gaan over 2 weken starten met bijvoeding, ik heb vandaag Beaba Babycook besteld Ik wil alles vers maken voor Kaan!