@Josjo je bent pas gestopt met bv, dus kan volgens mij nog wel even duren. Dat badpakje is 62 en nog ruim, rompers sowieso nog maat 56, anders zijn ze te groot. Hier is ons meisje uit logeren geweest bij opa en oma. We hebben lekker gewinkeld en uit eten geweest. Maar heb niet echt lekker geslapen.
@Pandora fijn dat het goed was bij het CB! @Elisje hopelijk voel je je snel helemaal beter.. is het geen stress? nu wordt daar vaak veel op afgeschoven, maar je hebt natuurlijk een hoop stress en gedoe gehad in je thuissituatie en dat je het ineens zo warm krijgt e.d. herken ik wel van stress/spanningsklachten.. @hapjes denk dat beebje daar ook wel aan toe begint te raken, ze stopt álles in haar mondje ook wel zin in.. volgende CB afspraak is de 13e, ze is dan 4,5 maand en dan hoor ik wel wat zij aanraden.. @Natas is een badpakje niet lastig met aan- en uittrekken, vroeg ik me af? ziet er wel onwijs cute uit natuurlijk, wij hebben nu een heel praktisch zwembroekje met klittenband, gaat lekker makkelijk maar misschien wil ik in een grotere maat ook wel een badpakje straks @Sinterklaas vieren wij vanmiddag met mijn fam. en morgen zelf met ons mini-gezinnetje, al krijgt beebje er natuurlijk nog niks van mee ik vind zelf Sinterklaas superleuk en heb er helemaal zin in fijne zondag / Sinterklaas iedereen!
Het gaat nu beter! Lana heeft dit weekend veel volle poepluiers gehad, en het huilen gaat ook beter 's avonds. Nog wel huilen, maar gewoon huilen, niet krijsen. Misschien helpt de infacol toch! Geef nu ook de laatste voeding om 20.00 uur en dan lekker naar bed, dus een stukje avond hebben we weer voor onszelf eindelijk! maat 62 wordt hier ook al krap. Sommige dingen passen nog, maar ook al veel 68 aan.
het is inderdaad een flink ventje....maar geen dik propke ofzo Wat betreft fruithapjes en rb pap....ik ga dat niet overleggen met het CB doen jullie dat wel? Hier met kerst lekker de eerste hapjes maat kleding...nu nog 62... Truitjes worden sommige nu wel te krap...broekjes passen nog prima...geloof dat er sowieso na een tijdje wel verschil komt in maat truitje/broekje
Ik denk dat het misschien wel stress is. Het is hier nog altijd een redelijk gedoe met mijn man en zijn tante. Ik zeg altijd bel die mannen in de witte jassen maar voor tante maar als het zo doorgaat mogen ze gebeld worden voor mij. En mijn man die sinds vorige week last van een tand. Jeetje die loopt de boel hier bij elkaar te vloeken en tieren. En ja ik weet dat het pijnlijk is en dat pijnstillers amper of niet helpen. Ik heb het zelf ook al wel gehad en dan een poos met aangezichtspijn gelopen tot ze eindelijk vonden wat het was. Maar ik moest de boel niet bij elkaar vloeken want dan stelde ik me aan? Hoop dat hij dus snel bij de tandarts terecht kan want hij houdt me ook op de meest onmogelijke momenten wakker. En dan is het om even een nieuwe strip pijnstillers uit het doosje te halen dat op zijn bureau staat... Snap dat je in niet veel zin hebt als je pijn hebt, maar de pijnstillers staan voor zijn neus dan is het toch niet te veel gevraagd om ze zelf te pakken? Ik mocht nog zelf naar de winkel om pijnstillers te halen terwijl ik niet wist waar ik stond van de pijn. Gelukkig is ons manneke rustig deze dagen. Drinkt netjes zijn flessen, hij heeft nu 5 flessen redelijk netjes gespreid, speelt en lacht heel de tijd. En gaat 's avonds zonder enig gedoe slapen. Alleen heeft hij nu knalrode billen. Had ik ook verwacht met al die poepluiers tegenwoordig. Gelukkig is het enkel rood en niet kapot. Hij heeft er ook geen last van als ik het aanraak. Ik smeer wel goed nu en deze ochtend was het al minder rood. Zat te denken om er eignlijk een laagje vaseline op te smeren, dat geeft toch min of meer een beetje een filter? Tuurlijk zal de vaseline ook wel in de luier gaan maar minder snel denk ik dan de creme?
@Ros gaat heel makkelijk hoor het aantrekken, de bandjes kun je flink uitrekken en over haar schouders doen. Ik ga niet overleggen met het cb, heb trouwens ook pas in het nieuwe jaar een afspraak. Maar ze gaf de laatste keer al aan dat je met 4 maanden wel wat mag gaan proberen.
Ik heb trouwens nog de babydoos gehaald bij de prenatal, bon was al verlopen maar daar deden ze niet moeilijk over. Vind het setje van de nutricia erg leuk, verder niet echt bijzonder.
@kleertjes hier ook maatje 62 en sommige dingen al maat 68. 56 is nu echt te klein dus heb dat gister allemaal opgeruimd @fruithapjes. Hier van de week wel bij het cb gevraagd maar omdat Mirre ong. 200 gram per week aan komt moesten we hier nog maar even mee wachten. 20 december hebben we weer een afspraak en dan zullen ze het er nog over hebben. @ros veel plezier met sinterklaas vieren. Hier morgen gewoon werken tot 6 uur en dan gaan we bij mijn ouders eten en zijn er wel wat pakjes maar echt sinterklaas vieren doen we nog niet dit jaar. Word een drukke week komende week zondag word Mirre gedoopt en dan gaan we lekker een weekje op vakantie.
Zo, sinterklaas gevierd. Haha, die was gul voor de kleine meisjes! Volgens mij hebben m'n zusje en ik zelf nooit zoveel gehad voor sinterklaas, en die meisjes nu al terwijl ze nog geen 4 maanden oud zijn Verwende sikjes! Oeh Elisje, tis maar goed dat jouw vent de mijne niet is Natas, ik overleg echt NIETS met het cb haha! Leuk hoor, weten hoe je kindje groeit, maar verder doe ik er niet zoveel op. De ene keer geef ik teveel eten, een paar weken later ineens te weinig, t is nooit goed daar. Hapjes gaan we voorlopig maar nog niet doen, ik vind het nog te vroeg. Heb zelf een fruitallergie en wil niet het risico lopen dat Evi die ook ontwikkelt door te vroeg te starten met de hapjes. Ze drinkt haar flessen ook nog niet eens helemaal leeg, dus nodig heeft ze het ook niet. Lijkt me trouwens wel super leuk als het eenmaal zo ver is! Lekkere kliederboel Ow, en dat setje van Nutricia is inderdaad heel leuk! De rest was niet zoveel bijzonders. Gelukkig ook niet al te veel papiertroep waar je niks aan hebt Ons mevrouwtje is waarschijnlijk al bezig met tandjes krijgen Hoezo ze worden snel groot! Wordt weer een druk weekje, twee avonden en een dag overwerken... Niet leuk, maar moet even door de zure appel heen. Dinsdag met m'n zus naar de zwaluwhoeve. Dat is dan wel weer een welkome relaxdag
Ow, trouwens, Josjo... Ik heb maar twee weken bv gegeven en werd pas ongesteld zo'n 3,5 maand na de bevalling! Kan dus nog wel even duren
Onze kleine vent is ook flink verwend door de sint zei al tegen mn vriend, wat krijgt hij nog allemaal als hij er wel wat van snapt zelf hadden we dus bewust dit jaar niks voor hem gekocht en we hebben een super gezellige dag gehad
Wat leuk die verwennerij met de sint! Hier laatste week verlof ingegaan, nu het dichterbij komt heb ik er toch niet zoveel zin meer in. Maar ik klaag niet hoor, de meeste hier zijn alweer volop aan de slag. Het lijkt mij in ieder geval heel druk zo 's morgens voordat al je al bent begonnen met werken, heb je er al een hele taak op zitten.
Nog 1 dag met een zeurende vent... jammer genoeg kan hij pas morgen bij de tandarts terecht. En klein drama met de ochtendfles, ik heb ze maar weggezet voor nu want hij neemt enkel een slok om die dan uit te spuwen en dan lachen van de pret. Waarom lijkt mijn koffie apparaat nu zo traag? Echt zonder een kop of 2 ben ik waardeloos.
Nou hier net voor het eerst rijstepapje geprobeerd.. de eerste 6 lepels gingen goed toen begon ze te huilen. Wilde geen hap meer. Toen maar een flesje er achteraan gegooid. Hoe doen jullie dat?? Zaterdag en zondag heeft ze fruithapje (banaan) op.. ze heeft per keer ongeveer een kwart potje op, dus dat gaat beter dan die pap. Ben er tevreden over. Valt ook allemaal niet mee al die nieuwe smaken Vanmorgen naar de HA geweest, heb weer een nieuwe pil gekregen de Yaz 24+4.. dan slik je altijd, zonder stopweek.. maar 4 pillen zijn placebo's dus wel elke maand een ongesteldheid.. Vond het soms wel lekker om door te slikken om een x een menstruatie over te slaan want dan is het zeker prijs met de migraine. Dus ik hoop van harte dat dit werkt. Manlief zei, we kunnen maar beter niet te lang wachten met de 2e en dan laat ik me daarna steriliseren.. van mij hoeft hij het niet te doen maar hij weet zeker dat hij 2 kinderen wilt. Ik zo, maarja. als we uit elkaar gaan of ik overlijd en je komt een vrouw tegen en die wil kinderen???? Ja dan heeft ze pech zegt hij... Grote stap hoor van hem!
siren: ze zeggen dat kindjes 10 keer hetzelfde moeten eten om te wennen aan de smaak. Al heeft Annelynn hier al wortel op en gisteren een mix van banaan, aardbei en appel. Ze vond het allebei lekker maar hoeveel er echt in het maagje komt? Ik denk max twee theelepels. Het is dus nog geen vervanging voor een voeding. Wij geven het rond 5 uur. Haar flessen krijgt ze om drie en zeven uur, dus er precies tussenin. Gewoon uitproberen denk ik....? Je hoeft in elk geval met het cb niet te overleggen, vanaf 4 maanden mag je het proberen maar je moet geen wonderen verwachten en tegen de zes maanden is het wel goed als ze het dan zo'n beetje kunnen, eten met n lepeltje. Goed voor de mondmotoriek geloof ik. Nu is het vooral leuk voor de ouders (als je ukkie er ook van geniet dan hihi) Linn, ik heb gelezen dat je tijdens volledige bv geen menstruatie hebt. Ik gaf al lang geen volledige bv meer. maar ik was aan de pil die ik ook moest doorslikken (geen placebo's ) dus ik had wel verwacht dat ik een week nadien ofzo wel ongi zou zijn. Bevalling is ook al 4,5 maand geleden dus ja... maar goed, ben niet zwanger dus het zal wel. Ik vind het alleen wel een fijn idee als alles het weer doet zeg maar hahaha elisje: jammer dat ie pas morgen terecht kan... gewoon laten zeuren dan maar? . Hier wordt de ochtendfles ook niet geweldig gedronken hoor, vaak maar de helft ofzo.. en die van 11 uur gaat ook niet op en de volgende flessen heb ik het gevoel dat ik wel een schepje meer kan klaarmaken.. hoe gaat dat bij de rest? Laten jullie kindjes vaak wat staan? dus echt 60 cc of meer ofzo? natas: oh nee, laatste weekje, geniet er van hoor, ik kan me nu al bijna niet meer herinneren hoe het was om niet met werken bezig te zijn... oh en wie vroeg wat ik nu deed? Linn dacht ik he? Maak beleid e.d. op gebied van Human Resources, dus n echte heuse kantoorbaan... met die carriereswitch zou ik weer vooral veel op pad zijn en mijn eigen uren en agenda bepalen. Lijkt me weer heerlijk! Deed ik hiervoor ook als adviseur door heel oost nederland. Dat mis ik denk ik het meest; op pad zijn en met mensen werken. We zullen zien of ik deze baan kan gaan doen.. duimen maar!
Hier gaan ook niet alle flessen leeg en er blijft ook zeker wel eens 50/60cc staan. Ik zou de pap eerste in de fles proberen en later pas met de lepel.
Ik zou pap ook in de fles geven vraagje....laat je een fles vervallen als je begint met fruithapje? Hier nog steeds 5 flessen van 180/6 en die gaan allemaal leeg ons ventje kreeg voordat ik er erg in had van mijn nichtje van 4, een klein vingertje slagroom van haar verjaardagstaartje.....nou je had zn koppie moeten zien.....dat vond hij lekker meteen uitgelegd dat dat niet helemaal de bedoeling is maar lekker vond hij het dus wel.....een glimlach van oor tot oor kreeg hij ervan
Je mag een fles laten vallen, je kunt 210/7 geven maar ze moeten wel minimaal 800cc drinken tot 6 maanden. Hier hoop ik door de pap en af en toe een grotere fles dat ik op 4 uitkom.