augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
  2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    800 dat krijg ik er echt niet in bij haar hoor... ze krijgt nu 5 x 150/5 en drinkt rond de 700 op n dag (max). Volgens mij verschilt het heel erg per kindje toch?

Pandora, pas als ze echt goed kunnen eten van het fruithapje kan je er een voeding door vervangen maar dat duurt even voor ze er echt voldoende van eten hoor :D

lekker, slagroom, daar zou ik ook van gaan lachen :D:D

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Haaaaaai joli :D
    voor wie lees je hier zo vaak mee?

4. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Tuurlijk verschilt dat per kindje, de hoeveelheid is volgens mij ook maar een richtlijn en met 700 zit je er toch ook niet ver vandaan. Hier drinkt ze ook weleens minder maar daar maak ik mij allemaal niet zo druk meer om als in het begin.

Tot 6 maanden zijn de eerste hapjes alleen maar om te proberen, ze hebben het nog niet echt nodig.

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    En weg is ze...:cool:

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    En weg is ze:D

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Haha ja dat zeg ik....tegelijk :D

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    We denken hetzelfde :D:D:D

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Zo net de kerstspullen in de kelder bij elkaar gezocht.....morgen de kerstboom zetten :D
    Ook nog even wezen shoppen samen met mn ventje....leuk zwart jurkje met pofmouwtjes gescoord voor 9 euro in de opruiming :D en lekkere dingen gehaald....zo meteen met 5 kids en 6 volwassenen gourmetten en pakjesavond deel 2 :)

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Leuk, hier ook al bezig met mijn kerstdorpje en zaterdag ga ik de boom halen!

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    haha wie is Joli dan? leest zij met ons mee? eigenlijk let ik er nooit zo op wie er actief zijn bij het onderwerp

Sint heeft de beebjes dus goed verwend met cadeautjes, leuk hoor! Voor beebje zat er gister bij mijn familie ook wat in de zak, een speeltje en een shirtje, straks hebben we onze eigen pakjesavond nog maar beebje slaapt, is wel leuker als we haar er even bij halen :p even kijken of dat nog gaat gebeuren..

trouwens, ik baalde echt vannacht, ze was ineens klaarwakker om 3 uur en wilde drinken! terwijl ze al 2 maanden élke nacht doorslaapt, hoe kan dit nu ineens?
    ik hoop echt dat het eenmalig was..

klinkt leuk hoor, beginnen met de hapjes.. gaan wij binnenkort ook voor want ze is echt aan het happen, alles in haar mond stoppen, etc.

fijne (pakjes)avond iedereen

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zo het is nog goed gekomen met mijn koffie :)

Ons ventje krijgt nu 180/6, 5 flessen. Helemaal leeg gaan ze meestal niet maar het is zelden nu dat er 60 of meer cc in de fles blijft.
    Over de hoeveelheid heb ik me niet druk te maken. Drama is tegenwoordig dat hij vrij wild wordt terwijl hij de fles krijgt. Hij begint rustig en dan ineens wordt hij heel wild. Ik moet hem soms zelfs weer even in zijn bedje ofzo leggen tot hij weer wat kalmer is en daarna dan rustig drinkt.
    Of als ik dan mijn mail enzo nakijk hem op schoot houden en dan kijkt hij lekker mee naar het scherm en dan kan ik weer rustig de fles geven.
    Er zijn dagen wanneer ik echt op een bepaald tijdstip de deur uitmoet dat ik hem gewoon laat liggen en dan de fles geef. Het enige dat hij dan nog wel doet is de fles uit zijn mond duwen en dan met zijn handjes terugtrekken.

Kerst ben ik nog niet echt mee bezig. Ik moet zelfs nog steeds op de kalender kijken om te zien op welke dag kerst valt (ja, 25 december haha maar bedoel welke dag precies in de week ;) )

En morgen gaat wat worden. Ik ga 's ochtends even snel naar het postkantoor en dan gaan we met zijn 3-en de stad in. Eerst naar de tandarts (mijn man dan) en dan boodschappen doen. Ben benieuwd hoe dat gaat gaan.

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik zie haar regelmatig als actieve gebruiker staan maar ze post niets ook niet elders op het forum. Dus tja van wie wil ze wat weten vraag ik mij dan af.

14. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Geef je al pap in de fles 's avonds? Misschien is ze daar aan toe. Toevallig zei mijn zus met 4 kids dat afgelopen weekend, dat als ze ineens weer snachts wakker worden, dan toe zijn aan de papfles. Dan kunnen ze de nacht opeens niet meer halen.

Hier ook pakjesavond vanavond. Gezellig!

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wat n raar verhaal van die joli? Pb sturen? Gek hoor, hoop niet dat iemand zo sneu is om iemand in de gaten te houden....Wel grappig dat jullie allebei hetzelfde zeiden haha

Ros ik zou ook n papfles proberen... Al zeiden ze op t cb dat rijstebloem niet zo veel effect heeft, dat ze daar weer op terug aan t komen zijn? Ach dat cb.... Die zeggen ook maar wat he? Haha gewoon proberen!

Heb via mp een roze kerstmuts gescoord, ga dan ons meisje op de foto zetten en daar kerstkaarten van maken :D

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo patti :D

17. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook al voorzichtig met pap begonnen hoor, al durf ik nog niet gelijk aan de hoeveelheid eetlepels die op het pak staan. Ben rustig aan begonnen met 2 a 3 van die babyvoeding-maatschepjes per fles van 180+6. Ze zeiden van de week al op het CB dat we evt. wel naar 4 flessen mochten, en dan als tijden bv. 08:00/12:00/16:00 en 20:00. Wij zeiden ook al, die van ons slaapt echt nog geen 12 uur achtereen hoor. Dat heeft ie in den beginnen een paar keer gehad, 9 of 10 uurtjes slapen, maar dat was telkens "per ongeluk", haha... Nou ja, we zien wel, hij geeft zelf wel aan hoe en wanneer, lijkt me.

Gisteren is ons manneke gedoopt, was een hele mooie dag. De "plechtigheid" was niet te stijfjes, lekker luchtig, en de aanwezige kindjes werden er ook bij betrokken (kaarsje branden etc.). Hidde heeft het kei goed gedaan, en dat water over zijn hoofdje deed em niks, hihi:D. Daarna thuis verder gaan vieren met vrienden en familie, en leuke cadeautjes; was erg gezellig. Vanmiddag kwam wel een beetje de drukte eruit, maar dat kan ook bijna niet anders; al dat gesjouw, veel mensen gisteren, spelende kindjes... Maar gelukkig in de avond nooit problemen met in slaap vallen, dat is wel zo prettig.

Hoe lang zijn jullie kindjes overdag wakker eigenlijk? Zit daar al een patroon in? Ik kan bij Hidde redelijk voorspellen hoe dat gaat. Na zijn 10:00 fles nog efkes tuttelen/spelen en meestal tussen 11:00 en 12:00 naar bedje toe. De ene keer slaapt hij een uurtje, soms 2 of meer, maar hoe laat hij ook wakker wordt, ik heb nu wel gemerkt dat hij 's middags toch wel 2.5 a 3 uur wakker wil/kan zijn. Als hij dus bv. om 14:00 wakker wordt, hoef ik em echt niet voor vijven op bed te leggen, want dan slaapt hij toch niet. Straks was hij om 13:00 wakker, en dan inderdaad tegen 16:00 uur moe worden, druk, jengelen/mopperen etc. Is toen na een kort inslaaphuiltje ook zonder verdere problemen gaan tukken.

Van zijn weelderige haardos blijft nu steeds minder over; net zo'n paterke met die kale plekken achterop zijn hoofdje, hihi...

Morgen de kerstboom zetten denk ik: die komt tegenover de box te staan, wat zal hij veel te bekijken hebben, ons prinske! Al die lichtjes en kleurtjes!

Sint komt vanaaf niet voor zover ik weet; veel mensen hebben dat al met de doop-cadeautjes gecombineerd. Maar papa en mama hebben natuurlijk nog wel wat dingetjes achter de hand :p:p:p

Fijne avond allemaal!

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Klopt!
    Joli is constant hier aan het lezen;)

@Hier; zware dag gehad:(
    Kaan is alles behalve gezellig vandaag, hij is erg onrustig:(
    Nu slaapt hij gelukkig!

En ik duik lekker vroeg mijn bedje in, Welterusten meiden!

19. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Iedereen een leuke pakjes avond gehad?

@kabouter klus. Wat fijn dat de doop zo goed is verlopen en dat het zo gezellig is geweest.
    Mirre word zondag gedoopt ben benieuwd.

Hier lekker gegeten bij mijn ouders. En daar is sinterklaas nog even langs geweest (was vriend van ons) was erg gezellig

20. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    #1620 wondertje1985, 5 dec 2011
    Laatst bewerkt: 5 dec 2011
    Mirre bij sinterklaas

Deel Deze Pagina