augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @EdN natuurlijk mag je meekletsen, welkom!

volgens mij wordt het CZ cadeautje nu een soort mythisch iets, straks kan dat alleen maar tegenvallen ;)

@missa leuk om van je te lezen, kan me voorstellen dat het superdruk is met je 3 meiden! Trek je het allemaal wel, incl werk? Gaat het goed met de meiden?

@Linn goed zeg met een flesje eraf, en langer geslapen! Wat fijn.

@fruithapje ga ik ook eerder op de dag doen, zijn 's avonds begonnen, misschien binnenkort ook groente erbij maar morgen gaan we naar het CB dan vraag ik even wat zij adviseren (morgen prikjes, bah, beetje laat zijn we er al mee maar ben blij als ze het weer even heeft gehad)

@eenkennig heel erg, en soms best wel lastig. Nu ben ik thuismama en mijn man werkt veel dus beebje ziet mij veel meer (+ik ben de melkfabriek hè).. ik neem bijna alle zorg op me, en soms vind ik het wel fijn als mijn man 's avonds of in het weekend dan iets doet, verschonen bijv., maar ze gaat heel snel heel hard huilen als hij dat doet. Echt ontroostbaar en kan echt lang duren.. en als ik dan kom is ze direct stil en lacht ze weer.

Mijn man krijgt nu het gevoel dat hij er niks van kan en dat ze hem niet lief vindt, en ik krijg dan de neiging om zelf maar alles te doen om drama's te voorkomen, maar dat wordt een vicieuze cirkel natuurlijk (en erg vermoeiend ook voor mij). Wil het ook niet in stand houden natuurlijk.

Ze gaat soms ineens al huilen als hij gewoon tegen haar praat! En dat deed ze bij mijn vader een tijdje terug ook, misschien vindt ze mannen eng ofzo? :p

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Haha dames! Tis maar een kleinigheidje hoor van CZ! Maar ik vond hem wel heel leuk en het valt goed in de smaak bij Lizzy! :D Dat is het belangrijkste!

Hier gaat de papfles goed met die aventspeen! Ze krijgt hem aan het begin van de avond. In het begin vond ze de smaak even wennen maar nu ligt ze te smullen.

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ros het is wel sneu voor je man maar je vertelt hem wel dat dit een fase is?
    Hier herken ik het eenkennig zijn niet. Ik doe wel het meeste van de verzorging hier maar als de kleine huilt kan mijn man hem net zo goed troosten. Er is wel die grote glimlach als ik terug in zijn gezichtsveld kom maar hij blijft gewoon rustig dan.
    Ook ons nichtje komt op zaterdag altijd even langs terwijl haar vriend even bij zijn vader op bezoek gaat en zij kan ook zonder problemen ons ventje optillen en ermee spelen, flesje geven noem maar op.

Het is natuurlijk mogelijk dat het eenkennige nog moet komen maar het mag ook blijven zoals het nu gaat.
    Zelfs laatst toen ik voor de prikjes ging en de verpleegster hem ging vasthouden was het geen enkel probleem.

Ik ben er nu ook over aan het denken om een van deze dagen met een fruithap te beginnen. Morgen maar alvast eens lepeltjes halen en wat fruit halen.
    Denk dat ik wat peren meeneem, dat vind ik zelf ook wel lekker alleen koop ik ze niet zo vaak.

4. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Even een ego berichtje van mijn kant. Ik kwam vanochtend op kantoor en moest gelijk in bespreking met mijn werkgever. En hij kwam met het bericht dat hij vorige week bij het UWV een ontslagvergunning voor mij heeft aangevraagd! En ik mocht deze week naar huis en volgende week maandag terug komen voor een gesprek. Wat een gezeik! Moet zeggen dat ik er nu nog behoorlijk emotioneel over ben, terwijl het misschien wel beter is zo. Maar ja, op dit moment baal ik vooral....

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    he gatver merry! Zou je er wel vrede mee hebben om daar weg te gaan? Omdat je zegt dat het misschien wel beter is? Mooi shit he.. maar of hij de vergunning krijgt is natuurlijk nog maar de vraag? Heb je wel een rechtsbijstandverzekering?

Siren wat n mooi popje!

Edn welkom hier, gezelligheid!

Pandora, hier ook weer n dikke kater zaterdag, was met mn vriendinnetjes de kroeg in geweest. We gingen om half acht dan hoefde het ook niet laat te worden yeah right :D 3 uur was ik thuis haha

Ik heb n broodje filet echt t allermeest gemist, yum, ik eet het nu echt een paar keer per week haha met n eitje erop, lekkerrrrr

Bloempie, dat was ik over dat omrollen, maar gisteren legde ik haar op het laminaat op de grond, blote voetjes, ik dacht misschien dat ze dan wat meer gaat doen en ze rolde gewoon om!! En daarna nog 2 keer haha. En ze ' kruipt' ook, trekt haar beentjes in en ik zet dan mijn hand er tegen aan en dan duwt ze zichzelf naar voren als ze haar been strekt, hilarisch, n betere dweil bestaat er niet haha;):D

pandora, thx voor het lijstje! Al mogen wat mij betreft een hoop namen er wel af die hier nooit meer mee kletsen...? Ik waag me er maar niet aan want voor je het weet verwijder ik ros of linn ofzo hahaha PER ONGELUK dan he :D

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh en n kerstkaart gemaakt met o.a. deze foto :D oh nee, hij laadde niet godsamme, hij was weer te groot :( maar hij staat wel in mn album:)

7. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat balen Merry. Moet je nu druk gaan solliciteren of redden jullie het wel op 1 salaris?

War een leuke foto josjo! Ik ga ook een foto maken van haar voor de kaart. Moest jij dat mutsje ook inknippen? Hier een rode maar die paste niet meer maar met inknippen wel. En wat super dat ze omrolt zeg, grote meid :).

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    jaaa hier ook inknippen! En het was nog n puzzel, want er staat eigenlijk baby's 1st op en aan de achterkant zat een naad waar je normaal zou kunnen knippen mooi maar dan kwam de tekst er op haha. Cute he? Jij ook foto?? :D

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.838
    3.630
    113
    Hee meiden!

Ik ben nieuw, dus waarschijnlijk is dit onderwerp al lang besproken, maar vinden jullie ook dat er bij 3 maanden een soort van magische grens is overschreden? Het lijkt wel of mijn zoontje toen van de ene op de andere dag zo veel nieuw dingen is gaan doen! Gillen en andere stem-spelletjes, spelen met speeltjes, omrollen, enzv enzv, zo leuk om te zien!

Zijn jullie al eens met de kleine op vakantie geweest? Wij willen binnenkort eens midweekje naar zo'n lekker truttig vakantiepark, center parc of landal of zo. Heeft er iemand tips wat leuk is?

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Welkom EdN :)

Ja 3 maand was wel wat en dan ook ineens het gevoel dat de tijd wel snel gaat.

Ons ventje is vandaag weer gewogen, 6kg350. Met 6 maand komt ze terug en dan gaat ze hem ook meten, kijken hoe hij zit, dingen grijpt en of hij zijn voetje plat op de grond kan zetten.
    Voetjes platzetten doet hij nu ook al wel dus daar verwacht ik geen problemen mee.

Ze had de indruk dat zijn ogen niet helemaal gelijk waren, als het met 6 maand nog zo is gaat ze ons doorverwijzen voor een oogtest. Het zou een lui oog kunnen zijn.

Ze vroeg me nog of ik gelezen had over vast voedsel geven. Dus ik zei dat ik het binnenkort wel ga proberen. Vorige keer stond ze nog op haar achterste poten toen ik het had om op 4 maand te gaan proberen. Nu was het ineens wel goed. Ach ik zal ze nooit snappen.

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nou....2 dagen brak van een avond bier lijkt ne niet gezond :) zal wel komen omdat ik gisteren helemaal naar de klote de hele dag gewerkt heb

12. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ Josjo & Natas
    Ik had voor mijn zwangerschapsverlof al een lichtelijk conflict omdat ze wilden dat ik 3 dagen ging werken voor in verhouding minder geld (55% ipv 60%). En ik heb aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ging. Nu had ik al een beetje verwacht dat het nog niet afgelopen zou zijn, maar ik werk al 11 jaar bij dit bedrijf dus ik had wel gehoopt op iets meer dan dit.
    Maar ze zijn nog niet van mij af, want ik ga niet akkoord met ontslag via het uwv. Ik wil natuurlijk wel een leuke afkoopsom, zodat ik misschien even thuis kan blijven met mijn schatje. Ook al zou ik het liefs gewoon aan het werk blijven, want mijn werk blijft erg leuk.
    Financieel redden we het wel even, maar het moet niet te lang duren. Ik kan niet de komende jaren thuis blijven.... En ik wil ook wel graag werken!

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Merry, wat een rotsituatie. Fijne baas heb je dan zeg, als hij om zo'n reden na 11 jaar een ontslagvergunning aan gaat vragen!

Josjo, das niet aardig hoor, mij of Ros van t lijstje gooien :p

Rollen doet Evi ook ineens :D We moeten nog wel even een handje vasthouden, maar vasthouden is ook alles wat we doen. Geeft dr blijkbaar zelfvertrouwen haha!

Hier woensdag weer naar CB, prikjes :( Dan ook eens vragen hoe het zit met pap en hapjes. Evi redt het prima op de flessen die ze krijgt, zie niet zo in waarom we haar bij zouden voeden nu (behalve dat het erg leuk is natuurlijk :D)

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hè, hoe, wat? ben ik van het lijstje gegooid? :O

@merry hmpf sterkte met je werksituatie, wat rot zeg!

@Linn sterkte alvast woensdag. En hapjes hoeven natuurlijk nog helemaal niet.. tenzij je het idee hebt dat Evi er behoefte aan heeft..

@EdN merk ook dat mijn beebje steeds meer een echt, klein mensje aan het worden is ipv zo'n newbornbaby die eerste weken/maanden.. vind haar er ook zo anders uitzien als ze op haar buikje ligt, en veel steviger om vast te houden, houdt hoofdje goed omhoog, etc. en haar stemmetje aan het oefenen

oh enne wij gaan ook naar zo'n truttig vakantiepark hoor ;) tegen de zomer pas, een weekje.. ben daar normaliter niet echt fan van maar gaan in een leuke omgeving (Ardennen) en toch wel leuk voor beebje denk ik met mooi zwembadgebeuren erbij e.d. en lekker wandelen

ligt er maar net aan wat je zelf fijn vindt! iemand uit mijn omgeving gaat binnenkort 3 weken naar Curacao met haar kleintje (even oud)..

mijn man komt uit Rusland en heeft daar nog wat familie wonen, we overwegen ook om in de komende maanden daar naartoe te gaan maar ik vind het wel spannend om met de kleine daarheen te reizen, is toch een wat ander land.. en moet zoveel meenemen enzo :p nog even mentaal op voorbereiden

morgenochtend naar het CB, prikjes.. zieliggggg maar dan is het weer even geweest.. heb ook weer een hele lijst met vragen verzameld, ze zullen wel weer blij met me zijn

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wie gaven er al rijstebloem? ging de kleine er wat beter door slapen? hier is het nu 2x per nacht wakker en eerder komen voor een voeding....om 5.00 is het echt klaar met troosten met zn speentje en heeft hij HONGER
    en hij sliep zo goed :(

heb net eigenlijk een beetje wanhopig 1 lepel door de laatste fles gedaan :) ( probeerzakje uit de babydoos :p )
    maar weet niet of dat de oplossing is :)

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ga denk ik ook maar eens kijken om iets door de fles te doen. Die kleine hongerlap heeft vandaag al zijn flessen leeggedronken en begon toch vroeger dan normaal voor een volgende fles te jengelen.

Hij zit nu op 5 flessen van 180/6. Sinds vandaag ook veel actiever met proberen omdraaien en rollen dus kan me ergens wel voorstellen dat hij dan wat hongeriger wordt.

Hij heeft net trouwens een poos op zijn zij liggen slapen maar nu ligt hij weer netjes op zijn rug.

17. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier geef ik rijstebloem, ik doe 3 lepels in de laatste fles. Maar ze slaapt er niet veel langer door, ze komt nu tussen 6-7 uur 's morgens. Maar wakker worden doet ze niet meer 's nachts en dat is wel fijn.

Wij zijn een midweekje naar een landal park geweest twee weken terug, vond het heerlijk. Alle gemakken van thuis in een andere omgeving. Wij zijn ook van die types die het liefst in een huisje zitten, lekker wandelen met hond en kind. Als ze wat ouder is zullen we wel wat vaker naar duitsland gaan. Manlief houdt niet van vliegen en wij willen de hond graag mee en niet voor lange tijd uit logeren brengen.

Ik vind ons meisje ook al echt een mensje worden, dat prille is eraf. Ze begint echt een eigen karaktertje te ontwikkelen.

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Josjo bij ons staat er ook baby's eerste op, maar wel in beeld. Niet aan gedacht om hem anders in te knippen. Ben nog niet echt tevreden over de foto maar anders hebben ze in het nieuwe jaar nog geen kaart :D

19. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    haha Natas wat leuk die foto, en wat ziet de hond er ook feestelijk uit :D

@geluidjes mijn beebje heeft sinds een paar dagen een extreem irritant geluid ontdekt dat ze kan maken, een soort gekrijs, ik vind het net zo'n zwarte ruiterdinges uit the Lord of the Rings, of een prehistorische vogel (stel ik me voor, iig), echt pijnlijk aan mijn oren :p ze vindt het zelf heel leuk
    alleen steeds als ze dat gedaan heeft ligt ze ook te hoesten, volgens mij is het niet zo fijn voor haar keeltje

gister laatste voeding rond 23 uur, nu ligt ze nog te slapen.. straks voeden en nog even 'chillen' alvorens we naar het CB vertrekken

@Pandora hoe is je nacht geweest? verschil gemerkt met de rijstebloem?

20. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ Natas, wat een leuke foto! Misschien dat ik toch ook zo een foto ga maken, is toch wel leuk.

Dank jullie voor jullie berichtjes. Ik ga er gewoon het beste van maken. Gisteren was het even flink huilen en vandaag gaan we er weer tegen aan! Helpt ook als ik naar ons kleine meisje kink, lekker ding!

Deel Deze Pagina