ros84... met rijstebloem is hij niet wakker geweest vanacht en om 6.00 eerste voeding langer slapen hoeft van mij niet van 23.00-6.00 vind ik meer dan prima ( langer is leuk,maar hij is pas 3 maanden ) maar 2x per nacht wakker worden en dan om 5.00 de eerste voeding vind ik minder prettig maar of het nu aan de rijstebloem heeft gelegen? misschien gewoon toeval......nog een nacht proberen dus nu liggen we nog lekker samen in bed te knuffelen
Dat gele is door de verlichting erachter. De eerste foto is net dat tikkeltje leuker qua gezichtsuitdrukking De hond kijkt op beide hetzelfde haha, zo van ja ik ben de klos. Hier gelijk weer een volle fles net. Toch maar rijstebloem dan want meer kan ik hem niet geven. Ik ben wel stiekem een beetje trots hoor, ons ventje heeft redelijk wat ingehaald.
Heb die bewerking eraf gehaald nu is haar gezicht minder geel. Idd door het licht erachter heb je al een gloed. Thanks voor het meekijken.
Schattig Natas! Echt hele leuke foto's! Dat geluid waar iemand het over had, dat doet Evi soms ook. De eerste keren schrok ik me steeds dood, leek echt of er ik-weet-niet-wat aan de hand was! Gek kind Ow, trouwens, de meiden die ik de pampers-bonnen beloofd had, ze zitten nog in m'n tas Echt zo stom, die zwangerschapshormonen zijn blijkbaar nog steeds aanwezig... Vandaag gaat het niet meer wat worden, maar zal ze morgen op de bus doen. SORRY!!
Natas wat een super super leuke foto!!!! Pandora ons ventje sliep tot 15 weken niet door(echt 2x per nacht wakker worden echt van de honger.Hij was niet anders stil te krijgen)we zijn met met 14 weken met de rijstebloem gestart en dit hielp eigenlijk bij ons helemaal niks.....hij sliep er niet langer van. Vervolgens met 15 weken met fruit begonnen omdat hij honger bleef houden(ondanks de forte voeding en ik boven de 1000cc uitkwam!!) Hij is nu 18 weken . ik prak nu bvb een hele peer met een halve liga voor 4 maanden door mekaar en dit eet hij helemaal op s'morgens.Ss'avonds eet hij dan bvb wat geprakte wortelen en dan 4 flessen van 210 cc. En sinds we dat doen slaapt hij gewoon door(vanaf 15 weken dus).Gisteravond 20.30 fles gegeven en vanmorgen was het 7 uur....Super dus!terwijl tot 4 weken geleden werd hij iedere keer wakker s'nachts. Ik denk dat als je zometeen fruit gaat geven het weer over gaat en hij dan beter slaapt(als hij tenminste van de honger wakker wordt?!) Ik weet nu ook dat als hij nu s'nachts wakker wordt hij geen honger meer heeft! he linn zwangerschapsdementie heb ik ook nog last van haha... wij willen trouwens in mei op vakantie gaan(naar een warme bestemming) heeft iemand ideeen?dacht zelf aan mallorca(is niet al te lang vliegen), maar geen idee of het daar al warm is dan?
merry: ik ben 9 jaar HR adviseur geweest, dus als ik je ergens mee kan helpen dan pb me maar... ik ben natuurlijk geen advocaat maar wie weet kan ik je wel helpen hier en daar... sterkte in elk geval! Die krijsjes hier ook haha ik moet dan echt om haar lachen! denk dan wel; hopelijk is ze vergeten dat ze dit geluid kan maken als ze wat ouder is en haar zin niet krijgt maar verder is het denk ik juist goed dat ze allerlei klanken produceren toch? het is wel vooral ie en aa en nog niet echt iets met een m of b klank ofzo, dat is denk ik pas later? Natas, foto 1! Maar die allereerste foto van 2 pagina's ervoor vond ik ook supercute! Denk dat je niet tevreden was omdat de kleine niet in de camera keek? Wij hebben het zo gedaan: Sjoerd ging liggen voor de kerstboom en hield haar vast onder de billen en 1 hand op haar rug, zo dat je zijn hand niet zag. En ik zat er voor met de camera op haar gericht maar keek haar in haar oogjes en zei met n hoog stemmetje steeds halloooo (vind ze het allerleukste als ik dat zeg haha) en dus n hoop lachfoto's . Heb het via wijfotoservice gedaan voor 7 euro voor 30 kaarten, prima prima! Hier al 4 slaaaaapeloze nachten. Pandora, met rijstebloem maar het helpt niets hier... hopelijk bij jou wel.. heb net t cb gebeld want ze wordt gerust 2 keer per nacht wakker, elk uur vanaf 2 uur, gaaaap . Wel goede tips gekregen: - zachtjes iets zeggen maar niet iets vragen (want dan ga je ahw een gesprekje aan), dus bv je bent aan t dromen, je krijgt even een slokje water van mama (geen melk), je bent wakker, dat is niet de bedoeling, mama slaapt, papa slaapt, jij moet ook weer gaan slapen. En dan niet dit alles zeggen, maar iets kiezen he - even laten voelen dat je er weer bent, door hand op haar lijfje, maar niet uit bed halen. Even laten merken / zeggen; mama is er, ga maar weer lekker slapen. Zo geef je ze toch n stukje veiligheid mee. Klonk voor mij echt super, past wel bij mij. - laten huilen vs er heen gaan. Tja, niet te lang wachten of zeker niet overstuur laten gaan maar ook niet meteen heen gaan. Is ff een investering want weet je hoe moeilijk! Ben zelf dan half slaapdronken.... haha Wie weet heeft iemand er wat aan Oh en Audrey, wij zijn 2 maanden geleden met ons meisje naar Mallorca gegaan. Was super! in het Noorden schijnen de stranden mooi te zijn maar wel langgerekt. Zee loopt overal rond het eiland heel langzaam af dus ideaal voor kindjes. (al zal hij nog niet zelf de zee in kruipen haha Wij zaten in het oosten, net onder de helft zeg maar, daar heb je allemaal kleine baaitjes, erg mooi! En Menorca schijnt nog kindvriendelijker te zijn, superleuk in elk geval daar! leuk die vakantieplannen allemaal, wij nog helemaal geen plannen.....
@Natas leuk die foto's, de 1e is inderdaad iets beter.. ik moest echt lachen om je hond, die kijkt zo not-amused @Pandora fijn dat de nacht nu beter ging!! @Lilaa ook lekker uitgeslapen dus, fijn @Linn oh bedoelde je 'mijn' prehistorische vogelgeluid? haha erg is dat hè, het is echt een naar geluid vind ik, en zo schel in je oor als ze het doet bij het verschonen bijv. ze moet daarna ook steeds een beetje hoesten, volgens mij schraapt ze heel haar keeltje kapot daarmee. En van de bonnen geeft niet joh, take your time! is al superaardig dat je dat wilt opsturen. @Mallorca lekker toch? lijkt me qua reisafstand wel goed te doen met beebje.. en zo lang ze nog relatief klein zijn en niet weg kunnen lopen ook wel goed te doen denk ik.. zit zelf een beetje te twijfelen wanneer wij met beebje naar Rusland gaan (familiebezoek).. is echt weer zo'n drempel waar ik even overheen moet, het idee van met beebje op reis gaan CB-bezoek was weer een drama vanmorgen, beebje ging al keihard huilen zodra ik haar neerlegde om uit te kleden, ze was alleen rustig als ik haar vasthield. Neerleggen voor meten: huilen, wegen: huilen, onderzoekjes bij CB ook.. ik zei al tegen die vrouw, nu maakt het ook niet meer uit met die prikjes want erger kan het toch niet.. nou dus toch wel, ze deed er nog een tandje bovenop zielig!! vind het dan zo irritant dat je je kindje daarna nog helemaal moet aankleden want steeds als ik haar neerlegde ging ze heel hard krijsen, is dan een heel gedoe om rompertje en kleertjes weer aan te doen.. thuis gelukkig weer wat vrolijker, ze heeft gedronken en slaapt nu al ca. 2 uurtjes. Even in de gaten houden of ze verhoging heeft o.i.d., had ze vorige keer wel. Gelukkig hoeft ze nu pas over ruim een half jaar weer prikjes! ze was heel netjes gegroeid, was nu 6155gram en 61cm (hoofdje 41cm), mooi stijgend lijntje fijne bevestiging want ik vond dat ze de laatste tijd zo kort drinkt aan de borst, maar een paar minuutjes per kant.. maar blijkbaar krijgt ze daar toch genoeg mee
@Audrey; Wij gaan altijd in Mei naar Tenerife; gegarandeerd goed weer hoor! Niet te heet, voor jezelf of voor de uk, maar precies goed. Lekker weer om over de boulevard te flaneren, terrasje te pikken etc. Mallorca ben ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren terug geweest, in Juli toen. Geen idee hoe het weer daar in Mei is...? Qua geluidjes; we zitten hier nu momenteel vooral in de fase van keelklanken, dus Krrrrrrrrrrr, Grrrrrrrr, NGggg etc. Enigste afwisseling tussendoor is nog wel eens "Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa", hihi... Manneke heeft vorige week een nieuwe knuffel gekregen, en het lijkt er zowaar op dat hij die nu echt bij zich pakt/houdt om te knuffelen, zo leuk om te zien! Echt heel dicht tegen zich aandrukken, haha, zo van "Daar komt niemand aan!" Ga zo weer eventje kijken of er een hapje fruit ingaat, maar dat zal wel!
Ha dat was even op een drafje boodschappen doen. Man was nog half in slaap toen ik echt de deur uitmoest voor de bus. Snel even de supermarkt in en dan snel nog de andere winkel in voor luiers en spullen voor ons ventje. Al bij al gewinkeld in 30 minuten. Heb rijstebloem gekocht en gelijk nog wat meer spenen. Ik heb nog goedkope flessen liggen en heb daar dan extra spenen voor meegebracht. Geeft niks als ik daar de mist inga met gaatjes groter maken. Ik heb ook lepeltjes gekocht en potjes. Hoe doen jullie dat dan nu met die rijstebloem als het gewoon in de fles gaat? Hoeveel doen jullie in een fles van 180 cc? Op het pak hier staat dat als ik het apart geef het 1 lepeltje is met 10 lepels melk. Maar ik dacht het gewoon door zijn fles te doen en dan staat er op het pak dat je het zelf maar moet uitzoeken.
Geloof dat hier op het paak staat 2 a 3 eetlepels op een fles van 200 ml. KV. Hidde krijgt de laatste fles van 180+6 en dan 2 eetlepels rijstebloem er doorheen.
Rijstebloem is idd 2 lepels ongeveer op 200 cc....Sjit Josjo dat jullie zo'n slapeloze nachten hebben...Misschien zit ze ook wel in de 19 weken sprong?maar ja het blijft zo gissen he.... canarische eilanden ben ik ook wel vaker geweest vind ik ook echt heerlijk(mooi weer enz), maar dat lijkt me dan weer erg ver vliegen...niet?weet niet of ik dat aandurf haha..... Ros dat zal ook wel met eenkennigheid te maken hebben, niet?germ zielig als zo'n keintje dan aan het huilen is!!heeft ze nog lekker geslapen?
Is 4 en een half uur vliegen, is voor ons sowieso het absolute max, haha... Maar weten we wel zeker dat we fijn weer hebben. Terugweg snoepen ze er vaak zelfs een klein half uurtje vanaf!
Bedankt dames, 2à3 eetlepels daar kan ik weer wat mee. Echt gek hoor dat ze in een nette bewoording 'zoek het zelf maar uit' op het pak zetten. En dan vinden ze het raar dat sommige babies niet goed reageren op rijstebloem. Mijn gezond verstand zei nu ook wel om er niet te veel te gaan ingooien maar kan me voorstellen dat er ouders zijn die gaan denken in termen van een fles van 180/6 daar gooien we dan toch minimaal 6 lepels in.