augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Germ Audrey? Brabander? :D

2. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    @ merrie: wat een #!^ situatie voor je zeg! Veel sterkte en denk idd maar aan de kleine!
    @ weer in mallorca: Ik ben een keer in mei naar mllorca geweest, maar toen was het helaas niet zo mooi weer. Veel bewolking en aan het zwembad toch best koud, dat ik vaak met een handdoek om me heen zat. Maar ze zeiden wel dat het normaal daar wel warmer is in mei. Helaas voor ons toen. "s vonds koelt het ook echt flink af dan. Dus iets met lange mouwen meenemen is wel handig:)
    @ rijstebloem: iemand ervaring met het maken van pap met bv? Ik kolf 'savonds namelijk lang geen 200 cc, maar een keer 130/150 ofzo. Hoeveel schepjes er dan door doen?

3. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo wat hebben je veel gekletst de afgelopen dagen. Heb net even alles terug gelezen

@merrie wat een rot situatie zeg.

@eenkennig ik merk dat nu bij Mirre ook hoelang kon dat ook alweer ong. duren ik heb dat boek gereserveerd bij de bieb maar nog steeds niet gekregen.

@fruithapjes wilde daar deze week mee gaan beginnen

@doop was erg mooi zondag en zijn nu lekker een weekje in centerparcs. Helaas is mijn moeder zondag avond weer opgenomen in het ziekenhuis ze weten nu voor 99% zeker dat ze een hersenontsteking heeft dus ze kunnen nu wat gerichter medicijnen geven.

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oef, Wondertje, dat is niet leuk om te horen van je moeder. Kun je dan wel een beetje relaxen op vakantie nu?:(

Hoe zag de doop van Mirre eruit? Bij jullie ook een aparte viering, of wordt het tijdens de mis gedaan? Daarna nog een gezellig samenzijn?

5. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @kabouter klus. We maken er maar het beste van hier op vakantie zijn in overleg met mijn moeder toch gegaan (me ouders zouden meegaan) Zijn ook niet heel ver weg binnen iets meer dan een uur zijn we thuis.

Mirre is gedoopt in een aparte viering met alleen familie en wat goede vrienden erbij. De broer van mijn oma is pastor dus die heeft Mirre gedoopt (hij heeft ons ook getrouwd vorig jaar) dat is dan wel extra speciaal. Daarna zijn we naar ons thuis gegaan en zijn we nog gezellig met zijn allen bij elkaar geweest. Hebben we ook meteen mijn verjaardag gevierd. (ben zondag jarig)

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Bij 200 ml is het 2-3 eetlepels dus bij 150 zou ik 1,5-2 doen? Is ook uitproberen hoor, je kan bijv eerst 1 eetlepel doen en als t dan erg dun blijft nog iets erbij. Het moet ook weer niet te dik worden natuurlijk...

Wondertje oh jee hersenontsteking, klinkt heftig! Beterschap voor mams... Doop klinkt bijzonder...!

7. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik doe 2 schepjes in een fles van 180 cc

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Wat een superleuke foto, die kop van je hond :D

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Thx voor de antwoorden meiden :)
    Nu ben ik hier voor de grap eens gaan rondhoren hoe ze hier over rijstebloem denken.
    Na meestal de vraag te krijgen 'wat is dat' kreeg ik toch antwoorden in de richting die ik dacht dat ze hier wel zouden denken dan. Meeste zeiden inderdaad een schep of 6-7.
    En dan ook commentaar dat dat wel belachelijk was om te geven, ga dan ineens voor de echte deftige pap...

Ik kan zo stilaan begrijpen waar het overheidsadvies is om pas vanaf 6 maand met bijvoeding te beginnen hier.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wondertje, dat klinkt heftig. Sterkte! En geniet van de vakantie, cp is altijd lekker!

Josjo, grappig die tips :) Vooral dat praten, dat doe ik van begin af aan al en heb echt het gevoel dat het werkt. Ik vertel echt alles wat ik doe en wat ik van haar verwacht. Teveel naar Derek Ogilvie gekeken misschien ;)

Ros, fijn dat je beeb weer goedgekeurd is :) Gaat het goed nu? Zielig hoor, al dat huilen...
    Ik mag morgen weer, meteen 's ochtends vroeg. Ben erg benieuwd hoe ze is gegroeid!

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    whaaa wat n heeeerlijk nacht weer :D. We hebben het eens over een andere boeg gegooid; haar niet wakker gemaakt voor de late voeding. Ze huilde ook altijd zo van laat me toch slapen, zo zielig. Dus nu laten slapen en ze kwam pas om 2.08. Alleen toen ging ik met de tips van het cb aan de slag en zei ik dat ze moest gaan slapen, speentje gegeven en ze ging ook echt weer slapen. Lig ik weer in bed, denk ik ineens: oh nee! Ze moet nu natuurlijk nog die fles! haha alsnog gedaan, 2.25 weer terug in bed en 7 uur wakker, fles gegeven en ze slaapt nu nog :) fijn zeg!

en linn, dat praten schijnt vooral onderbewust te werken. Die dame van het cb zei: als je zelf ziek bent en in bed ligt en je man komt je een glaasje jus d'orange brengen en hij zegt hier heb je wat drinken, kijk maar als je straks dorst hebt kan je dat lekker drinken en hij vertrekt, dan denk je later; ik heb wel wat gemerkt maar je was ook weer niet helemaal wakker. Dat geeft een prettig gevoel en ja ik kan me daar wel in vinden. Zeker het niks vragen, want als je iets met n vraagtoon vraagt dan denkt ze dat ze moet reageren. Klonk echt wel logisch. En ik wil in dit stadium echt ALLES proberen hahaha.

Fijne dag meiden!

12. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @josjo fijn he zo'n nacht!!!

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dat is inderdaad zo! Zo had ik het nog niet eens bekeken :D
    Fijn hoor dat het zo goed ging vannacht, en inderdaad dan die fles niet vergeten hahaha :D

We zijn er net weer van het cb. Weer helemaal goedgekeurd! Evi was nu 61 cm en woog ruim 6,5 kg. Keurig gemiddeld. Was een super lieve verpleegkundige en ze was echt oprecht geïnteresseerd in Evi en in ons en hoe alles gaat thuis. Toch altijd fijn als je bevestigd krijgt dat je het goed doet ;)
    Heb nog even gevraagd hoe het zit met bijvoeden enzo, maar daar moeten we inderdaad nog maar even niet mee beginnen ivm mijn allergiën. Vanaf 5,5 maanden kunnen we gaan beginnen met fruithapjes enzo, dan kan ze wat wennen en vanaf 6 maanden heeft ze het pas nodig.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Haha meiden :) Goedgekeurde beebjes, ik zie het al voor me met een stempel die zegt goedgekeurd erop.

Nu de rijstebloem door de fles is goed gegaan. Ik had er 2 lepels doorgedaan en in een andere fles. Nu wilde meneer niet echt uit die fles drinken dus toch maar in zijn avent fles gekieperd (had niet veel zin om te blijven proberen met de andere fles aangezien ik mega hoofdpijn had) en dat ging goed met de 2 speen.

Bij zijn ochtendfles nu heb ik 1 lepel gedaan in de hoop dat hij net iets langer verzadigd blijft zodat zijn andere flessen net iets beter vallen. Die ga ik trouwens zonder rijstebloem geven.
    Als dit werkt dan ga ik vanaf nu 's ochtends 1 lepel en 's avonds 2 lepels door de fles mengen.
    Als hij nu vandaag nog snel blijft komen voor zijn flessen overdag dan probeer ik het morgen ook met 2 lepels door de ochtendfles.

15. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    oo mooi gewichtje die van mij zijn kleine reuzen hihi
    vorige week heen geweest Lynn woog 8145 en 65 cm
    Iva woog 8290 en 65 cm

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    pfffff nou hier gewoon weer wakker van 4.00-5.30 :x josjo....het praatje hielp hier een kwartier :x

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    alle nieuwe dingen moet je even tijd geven he, dus echt een paar dagen/ week ofzo? Wel balen zeg, was nog wel 1 tip van het cb vergeten: een beetje water geven. Niet uit bed halen, maar met 1 hand haar nekje/hoofdje een beetje optillen (doekje er naast :D) en dan met n 1 speen avent of kleine andere speen, kleiner dan vd melk zeg maar. babietjes kunnen blijkbaar ook n droge mond hebben of het kan geruststellend werken... wel lauwig geven he, niet koud ;):D. Hopelijk kan je ook iets met die tip.....

Elisje, zou je wel meteen 2 flessen per dag met rijstebloem doen? Zijn maagje en darmpjes moeten er wel nog aan wennen he? En van Avent de 123 speen werkt super met rijstebloem trouwens, je schreef iets over zelf gaatjes groter maken maar je hebt daar gewoon spenen voor he :)

Hier geen zin meer, heb het gelukkig wel weer druk maar wil gewoon lekker thuis zijn vandaag :)

Pandora, al overdracht gehad?

Missa, wat n reusjes inderdaad hihi. Annelynn is net zo lang en weegt nog geen 7 kilo :$ en ik noem haar al dikkie dik hihi:D

18. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hele tijd geleden dat ik een berichtje plaatste op het forum, maar ik heb wel steeds meegelezen ;). Nu weer eens een reactie geven, haha. Onze baby is volgende week vier maanden en verlangt duidelijk naar zijn eerste hapje. We willen 'm als eerste een fruithapje geven. Welke hebben jullie gedaan? Banaan of peer?

19. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ik heb ze eerst banaan gegeven maar de banaan appel aardbei vinden ze echt hot avond eten ook gelijk s avond gedaan een paar hapjes vonden ze ook erg lekker vooral de bruineboon met appel en eigengemaakte wortel met aardappel jammie

20. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik toch zo benieuwd wat babylief ervan vindt! :D

Deel Deze Pagina