augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    josjo...overdracht....wat is dat???? ben gewoon met mn neus weer in de drukke shit gevallen ;) moet er zelf de rem opzetten want er.zijn collega's die denken dat ik nu met minder uren werken, weer hetzelfde af kan werken en bij kan houden wat ik 7 maanden geleden ook deed ;) jij verveelde je dood....en voor mij is het teveel :D

2. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    he josjo ben inderdaad een brabander haha!!!
    Tot hoelaat moet je normaal werken?even doorzetten, ik mag morgen weer-:)Wel fijn dat je het weer wat drukker hebt!!

Linn als je kindje nog niet aan hapjes toe is zou ik het zeker ook niet doen!!ALs ze met de flessen nog goed verzadigd is, prima toch!!!!

wondertje sterkte met je moeder!!! hopelijk hebben jullie het in CP toch naar de zin!

pandora is je kleine man dan echt klaarwakker?misschien overdag te veel geslapen?ow das echt vervelend he...midden in de nacht en dan vooral als je moet werken!

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    @ Josjo ja ik weet dat er spenen zijn van avent maar die pasten deze week niet meer in mijn budget :).
    Nu had ik nog flessen liggen die ik niet gebruikte en spenen daarvoor waren 70p :)
    Maar ging dus prima met de 2 speen van de avent fles hoor.

Hij heeft dus gisteravond rijstebloem door zijn fles gekregen en deze ochtend weer. Heb wel maar 1 lepel erdoor gedaan deze ochtend maar heb de indruk dat het niet echt wat gedaan heeft qua verzadiging.
    Hij vindt het wel ok met rijstebloem en lijkt wel wat rustiger. Zijn volgende fles kwam nog rond dezelfde tijd maar hij hapte niet meer als een wildeman naar de fles. Wel nog zelf willen vasthouden enzo maar rustiger terwijl hij dronk. Deze fles was trouwens zonder de rijstebloem.

En voor nu denk ik ook wel dat het goed zit met zijn maag en darmpjes. Hij heeft nog niet gehuild en normaal gezien huilt hij echt wel om het minste.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Josjo, die tip over dat water... Ik gebruik nog steeds een s-speen (difrax) Van geboorte af aan al eigenlijk. Moeten ze naar een grotere speen dan ofzo? We maken de melk ook nog steeds dikker met nutriton en zelfs dan is de s-speen prima voor haar. Ben bang dat als ik haar water ofzo ga geven ze zich erin verslikt ;)

Oeps, ga even een huilend mevrouwtje uit bed plukken. Ze was vanochtend tijdens de prikjes weer superstoer, maar lijkt er nu wel wat last van te gaan krijgen...

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hij was overdag een hele slechte slaper...nu slaapt hij overdag meer en s-nachts slecht ;)

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    linn ik heb difrax maar heel kort gebruikt dus durf het niet te zeggen maar bij ons was er n groot verschil toen ik naar de 2 en later de 3 speen ging (is 3 gaatjes ipv 1 of 2). Ineens dronk ze 150, jullie kindjes, ook die 2 maanden jonger waren dronken al 180 en ons meissie 120) en na nog n week of 2 ging ze alweer naar 180. Bij ons n groot verschil dus ja... denk dat ze te snel moe werd van de 1 speen, moet ze harder voor werken. Maar als Evi de flessen gewoon leegdrinkt dan zal het wel goed zijn denk ik....? Al zal er een moment komen dat ze naar n maatje groter wil/moet denk ik? Hoe doet de rest dat?

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ja, hier ook nog steeds de s-speen hoor. Hij drinkt hier prima uit, zelfs wat snel, dus ik ben bang dat het met een grotere speen langs zijn wangetjes gutst.

Ik wil denk ik binnenkort ook gaan beginnen met groente of fruit. Mijn knul is vanaf het begin al een hongerlapje, dus ik denk dat ie dat wel waardeert. Ik merk toch dat hij inmiddels weer af en toe de pest er gaat krijgen als zijn flesje leeg is. En de vitamine d druppels slobbert hij zo lekker van een lepeltje af, volgens mij is hij er wel aan toe. Wachten tot 6 maanden is volgens mij toch vooral het advies bij allergieën en zo? Eerst maar even naar het cb volgende werk om te horen wat zij erover zeggen.

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    EdN Welkom nog trouwens, had ik nog niet gezegd geloof ik :)
    Heb het er net over gehad op cb vanmorgen. Kindjes hebben pas vanaf 6 maanden iets anders nodig naast de melk, tot die tijd groeien ze prima op alleen melk. Vanaf 4 maanden mag je bij gaan voeden, maar het hoeft niet. Omdat kindjes voor die 6 maanden makkelijker allergieën ontwikkelen als ze andere voeding krijgen dan melk wordt inderdaad afgeraden om bij te voeden als hier een hogere kans op is. Bij ons is dat dus het geval, ik ben zelf allergisch voor fruitsappen. Tegen dat ze 5,5 maanden is gaan wij beginnen met de hapjes. Heb er nu al zin in :D

9. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hi meiden
    oeh wat een hoop bij te lezen weer, en zo weinig tijd!

met mijn beebje gaat het weer helemaal goed hoor, ze was thuis weer vrij snel bijgekomen van het CB-avontuur en heeft goed geslapen. Gisteravond kwam ze ineens vroeger dan normaal, 's avonds, om 21.30 uur en na die voeding heeft ze tot bijna 8.30 uur geslapen :D houden zo!

@Lori leuk van je te lezen, gaat alles goed? Ik heb als eerste hapje appel gegeven.. daarna banaan en peer, die laatste 2 vond ze denk ik lekkerder omdat die zoeter zijn, maar ging allemaal goed!

heb vanmiddag een mango gehaald, gehoord dat beebjes dat ook lekker vinden! wel hip en exotisch eigenlijk :)

@Wondertje jeetje zeg, sterkte met je moeder, hopelijk herstelt ze voorspoedig!

net een groot speelkleed gekocht, mede om mee te nemen naar mijn schoonouders.. zij hebben eigenlijk niks in huis gehaald voor beebje, vonden een wipstoeltje zonde om te kopen omdat dat maar tot 6 maanden zou zijn, ze hebben alleen een logeerbedje.. maar ja, als we op visite gaan moeten we haar dus OF vasthouden, of in bed leggen.. dan maar een kleed dat makkelijk mee te nemen is..

tja is wel lastig soms, ze hebben het niet heel breed en ik wil ook niet van ze vragen dat ze van alles zelf in huis halen (mijn ouders hebben dat bv wel gedaan)

fijne avond en fijne, rustgevende nacht allemaal! en zeker jij ook Pandora! *duimt *

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ben zooo moe, eerste werkdag gehad. Heb nog niet veel gedaan, stond ook over gepland. Moet echt weer ritme krijgen. Ging erg goed bij oma! Dus dat is wel fijn.
    Had geen zin meer om te koken, dus lang leve de pizza!

11. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    wij zijn overgestapt naar de M speen van difrax, omdat hij de fles niet meer leegdronk met de S speen(ivm de nutriton denk ik?)Dit gaat prima.Hij doet nu zo'n 15 minuten over de fles.Volgens mij wel goed (denk ik).

Jeetje Ros wat heeft jou kindje lang geslapen na de laatste fles!Heerlijk zeg...wordt ze dan ook helemaal niet meer wakker de hele nacht?

Natas kan me voorstellen dat de eerste werkdag tegenvalt.Dat heb ik ook gehad.Maar na 2/3 weken dan begin je er wel aan te wennen hoor(vind ik dan....)Vind het ook wel even lekker even wat anders dan pampers enz enz om eerlijk te zijn. Gelukkig ging het bij oma goed!!!Dat scheelt weer!

Gebruikt iemand van jullie trouwens de puckababy mini?ik heb geprobeerd om de kleine vanmiddag in een gewone slaapzak te laten slapen, maar dit ging niet echt.Maak me toch een beetje zorgen over hoe dat zometeen na 6 maanden moet gaan....?en hoe je dit het beste kunt afbouwen?

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ja, ik heb er stiekem ook gewoon zelf zin in, omdat ik verwacht dat hij het geweldig vindt. :D

13. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ Josjo, dank je! Ik heb morgen een telefonisch gesprek met mijn rechtsbijstand. Ik kreeg gisteren nog een mail van de advocaat van mijn werkgever dat ik maandag word verwacht voor het gesprek en dat ik gewoon aan het werk moet. Maar er stond ook dat er gesproken kan worden over een afkoopregeling. Het houdt me meer bezig dan ik eigenlijk wil.

Nu iets leuks, we gaan volgende week beginnen met pap en daarna met de hapjes!!

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)

15. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    ‎:( Net terug uit het ziekenhuis: na overleg met HA en KA moet ons Hiddeke even blijven ter observatie. Bloed afgenomen, urine wordt afgenomen en ze gaan 'm effe goed nakijken op een aantal punten nu. Ten eerste wordt er gekeken of ons manneke ook het buikgriep-virus onder de leden heeft (wat wel voor de hand ligt, want hij kan niks binnenhouden), daarnaast was de KA (nog steeds) niet tevreden ov...er zijn eczeem. Hij vond het al vreemd dat er nog niet eerder over andere voeding was gerept. Hoeft niet per definitie KMA te zijn, maar de voeding die hij nu heeft kan nét dat zetje zijn wat zijn eczeem in stand houdt (#ietsmetverknipteeiwitten#). Ten derde gaan ze nu goed in de gaten houden of Hidde nog eens begint te trillen of wegraakt (vanmorgen dus 10 minuten!). Kan van korte duur zijn en van een evt. buikgriep heenkomen, maar mocht het de komende dagen nog vaker voorkomen, wordt er misschien nog een hersenfilmpje gemaakt in Nijmegen, om onderzoek te doen naar wellicht epilepsie. Pffff... Wat een circus... Zit nu met een knoop in de maag thuis, maar ons ventje is in goeie handen.

16. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Meld me ook wee even. Lees wel mee maar heb gewoon niet zoveel tijd om te posten. en dan werk ik niet eens! Petje af hoor alle moeders die er naast ook nog eens werken.

Hier gaat het eigenlijk wel redelijk. Alleen de avond wil nog niet zo. Bleek wel dat we haar overdag te lang lieten slapen. vooral in de ochtend kon ze nogal lekker lang slapen. Nu geef ik haar eerste fles beneden en houd haar daar dan ook even tot dat ze weer moe wordt en dat is vaak al wel na een uurtje. Dan slaapt ze weer zo'n 2 uur. Hier zitten we ook nog op 5 flessen. Ze laat sinds vorige week wel af en toe wat zitten in de fles. Ze zou misschien ook wel over kunnen op 4 flessen maar omdat ze 's avonds niet goed slaapt krijgt ze rond 23.00 nog een fles en dan slaapt ze door tot ik haar wakker maak tussen 7 en 8. Al moet ik het misschien niet zeggen want dan zal je net zien dat ze vannacht weer wakker wordt. Ze heeft wel een paar nachten onrustig geslapen. En ook overdag. Denk dat het te maken heeft met de 19 weken sprong. Nu krijgt ze rond 20.00 de 4e fles en blijft dan nog even wakker tot dat ze moe wordt. Dan slaapt ze vaak maar 45 minuutjes. Dan wakker tot 23.00 en dan laatste fles.

Met bijvoeding wachten we hier nog even mee. Heb nog niet direct het idee dat ze het nodig heeft. Het cb heeft tegen mij gezegd dat we al wel mogen beginnen, ondanks eczeem en hooikoorts in de familie. De ideeen daarover zijn veranderd, zegt het cb hè. Ze denken dat het eerder komt omdat we te schoon zijn. Nou ja wacht toch nog maar even maar meer omdat ik denk dat ze het nog niet nodig heeft.

Wij gebruiken hier de avent fles en nog steeds de 1 speen en soms de 2 speen. Maar met de 2 speen gaat het echt een stuk sneller dan de 1 speen.

Hier is het weer zover, Laura is wakker. Precies 45 minuutjes, alsof ik de klok er gelijk op kan zetten. Ga maar weer even spenen :cool:.

17. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wauw kabouter klus, lees net je bericht. Niet leuk, sterkte. wat zeur ik nou over dat niet slapen ...dit is toch andere koek.

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Jeetje dit is niet leuk!
    Ik wens je veel sterkte!

Verknipte eiwitten?
    dan kan je beter naar voeding hyporallergeen overstappen!

19. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Euhm.. hij zit al vanaf het begin op Hypo-allergeen, en nog was de KA niet tevreden....:(:$ Krijgt nu Friso Allergy Care (#zijngeloofikdiedurepakkenmaardaarkrijgenweeenmachtigingvoorduskostniks#)
    In deze voeding zijn de eiwitten nog meer verknipt, nog fijner geloof ik.... Bij HA bv. 2 X verknipt, nu bij AC 4X.

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    klus...sterkte meid...knuffel voor hidde

ros84...huilende baby is voor papa vannacht...ik heb nachtdienst :D

Deel Deze Pagina