augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Sterkte kabouter klus! Hopen dat het meevalt

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Klus ook hier sterkte met Hidde :( wat sneu voor dat kleine mannetje, hopelijk is er snel meer duidelijk en gaat het weer snel beter met hem!

@audrey ik geef borstvoeding, en ja ze bleef nu inderdaad na die laatste voeding slapen tot de ochtend.. ben haar tegen 8.30u gaan halen om te voeden maar ze huilde nog niet eens ofzoiets.. nu net kwam ze weer om 21.30 uur (nieuwe tijd blijkbaar?), en nu slaapt ze weer, hoop dus ook dat ze weer de nacht doorslaapt.

@Pandora succes in de nachtdienst

iedereen een fijne avond/nacht toegewenst!

3. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Heel veel sterkte kabouter klus!

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

sterkte kabouterklus!!

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    groter hoeft niet, maar mag....vanaf de 3 maanden is de M speen, ik gebruik die al vanaf de 4 weken ofzo ivm nutriton ( met de S speen ging het er niet goed door en dronk hij de fles dus niet leeg )

ik heb een kennisje van mij nog eens gemaild ivm wakker worden s-nachts ( zij is CB verlpleegkundige )
    zei vertelde ook het verhaal van het praatje wat josjo ook als advies had gekregen ;)
    en voeding echt zo lang mogelijk rekken anders gaan ze daar weer aan wennen 's-nachts

audrey....hier geen puckababy...maar pacco inbakerdoeken....eerst kon hij echt niet zonder...nu slaapt hij dus ook ingebakerd slecht :(

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Jeetje, kabouter klus, wat een nare situatie zeg. Heel veel sterkte en hopelijk is hij er snel van af. Wel goed trouwens dat je gelijk actie bent ondernemen.

7. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Goedemorgen dames!:p

Hier klok rond geslapen, heerlijk:D
    Ik blijf vandaag hele dag thuis, pyamadag!!!!:p
    Maar nu ga ik douchen en daarna lekker ontbijten.

Doeiiiii

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    kabouter: he bah wat n rotverhaal. Dus nu ligt ie daar en ben jij thuis? gets, dat is niet fijn... sterkte meis!

pandora: wat grappig dat jij hetzelfde advies krijgt van een andere cb verpleegkundige (of woont zij in Arnhem toevallig :D). En over het slecht slapen, misschien is hij er wel aan toe om in n 'gewoon' slaapzakje te liggen?

Audrey: als je iets nieuws probeert moet je dat echt een weekje volhouden om te kunnen zeggen of het effect heeft. Na 1 keer of 1 dag zal je nog geen resultaat zien (zei het cb ooit tegen mij) en bij ons klopt dat inderdaad... maar wij zijn vaak ongeduldig en willen graag meteen het effect zien... alleen dat werkt niet zo bij die ukjes ;)

igglepiggle, hier heel lang gedacht dat we de 1 speen gebruikten, alleen op de grotere fles van avent zit al n 2 speen haha dus die gebruikte ze al langer... wij zijn naar de 3 overgestapt met ongeveer 3,5/4 maanden, toen ze nog steeds maar 100 tot 120 cc dronk (6 keer per dag) en toen ging het ineens snel naar 150 en nu 180. Ik had verwacht dat ze veel zou morsen omdat ze dat met de 2 ook deed maar ze morst er juist minder mee :)

en werken, ach, ik typ af en toe n berichtje tussen wat klussen door, anders zou ik het ook niet bij kunnen houden hoor :D. Ik had het steeds zo rustig. kreeg ik n hele waslijst, was het een week later bijna allemaal af :$ dus ik werk gewoon te snel haha en toen mijn leidinggevende zei dat we op dit tempo over een jaar niet veel meer te doen hadden dacht ik ja doei!! Dus klets ik gezellig hier af en toe :D

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh en merry; is dat via het bureau voor rechtsbijstand of via een rechtsbijstandverzekering? Als het dat laatste is dan heb je wel goede hulp en die eerste geven meer advies van een afstandje vind ik vaak.... maar het aanbod staat mocht je willen weten of een afkoopsom bijvoorbeeld netjes is (zijn formules voor) en of ze goed rekening hebben gehouden met de opzegtermijn (is voor de werkgever het dubbele van jouw opzegtermijn, wettelijk), hoe ze omgaan met vakantiedagen uitbetalen versus vrijstellen van werk etc. Dan roep maar!

Het is overigens ook verstandig om schriftelijk mede te delen dat je je beschikbaar houdt voor werk in het geval dat ze je naar huis sturen om in afwachting van een regeling/ontslag thuis te gaan zitten. Hoe moeilijk ook, ik zou gewoon aan het werk gaan, dan heb je de sterktste onderhandelingspositie...

Sterkte!

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Sterkte kabouter klus en hoop dat ze snel vinden wat er mis is zodat Hidde ook snel weer naar huis mag.

Ik heb heel lang de 1 speen gebruikt. Zelfs met die speen deed ons ventje ongeveer 10 minuten over een fles. De 2 speen ging nog sneller, op zich vond hij dat niet erg maar hij werd nog haastiger en ging zich meer verslikken dus ik ben toen terug naar de 1 speen gegaan. Nu sinds een paar weken de 2 speen en het gaat goed. Al is hij nog steeds een snelle drinker (als hij tussendoor niet knoeit en speelt).

11. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik heb vanochtend contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering en ik moet zeggen dat ze erg snel reageren. Ik had ook al contact met deze jurist ivm de 3 dagen die ik wilde gaan werken.

Ik ben ook van plan om maandag na ons gesprek gewoon te gaan werken. Gelukkig heb ik welk leuke collega's (van het andere bedrijf van de eigenaar), dus dat komt wel goed. De eigenaren zijn gewoon eikels :D.

Maar wel enorm bedankt voor je aanbod en ik zal het zeker in gedachten houden. Ik wil er natuurlijk zo veel mogelijk uitslepen :$ en daarna een superleuke baan vinden! Want hoewel ik het heerlijk vind om bij mijn meisje te zijn, het geeft mij wel heel veel plezier en voldoening om te werken!

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    zat ik zo enthousiast te vertellen hoe goed mijn beebje slaapt, was ze om 1.30 uur vannacht ineens weer klaarwakker (na late voeding van 21.30 uur).. heb nog even afgewacht maar ze bleef best wel lang jengelen, toch maar eruitgehaald, verschoond en gevoed (ze was wel aan het happen nl).. achteraf twijfel ik of ze niet gewoon weer was gaan slapen als ik haar had laten liggen.. écht huilen was het ook (nog) niet namelijk.. ze werd rond 7u ook weer wakker, paar minuten jengelen en toen heeft ze weer geslapen tot 8.30 uur..

maar wel rottig want werd er beide keren wakker van (en 1e x gevoed dus), dus best wel gebroken nacht.. hopelijk -wederom- een incident

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Jeetje, Klus, hoe gaat het nu? Trek je het een beetje? en hoe lang moet Hidde blijven, mag hij voor t weekend weer naar huis? Sterkte meid!

Merry, jij ook sterkte. Wat een rotsituaties. Josjo, super dat je haar kan/wil helpen als dat nodig is :D Fijn hoor, zo'n forum!

Nu patatjes eten :)

14. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hidde mag waarschijnlijk morgen weer naar huis; hij drinkt goed en heeft een goede nacht gehad, geen aanvallen oid meer gelukkig. Brabbelt vrolijk en is nu in het ZH serieus bezig met omrol-oefeningen uit zichzelf, haha! Die denkt vast: "Ik moet weg hier, ik moet me van mijn beste kant laten zien!"

Net gegeten thuis, wasje gedraaid, gaan zo weer naar hem toe. Ik mocht daar wel blijven slapen, maar ik ben een lichte slaper, doe geen oog dicht als dat personeel over de gang rent.

Dus hopelijk morgen weer lekker naar huis! Had van de week net nieuw beddengoed voor ons manneke gekocht, lekker alles fris gewassen, kan hij morgen in een fris bedje.

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat goed nieuws! Super grappig, hoe je dat zegt over dat omrollen :D
    Moeilijke keuze lijkt me om dan toch maar thuis te gaan slapen. Gelukkig nog maar één nachtje!

16. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    Klus wat een goed nieuws dat hij waarschijnlijk mee naar huis mag!!Bah lijkt me echt vreemd als je dan ineens een leeg bedje thuis hebt....Sterkte ermee!!

Ros wat vervelend vannacht...moet je ook niet hardop zeggen :)

Merry sterkte zeg!!Wat een klote situatie bah....hopelijk komt er idd zometeen wat leuk nieuws op je pad....

en linn waren de patatjes lekker :)??haha

17. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmmm. dat valt wel mee met die keuze... Ik redeneer zo: Hidde heeft meer aan een uitgeslapen mama morgen;). Zijn net naar het ZH gereden. Hij was dus straks in een 45 minuten slaapje blijven hangen en niet meer terug in slaap gevallen, beetje overstuur ook (ja, hehe, ziekenhuis, gekke mensen, mama weg, niet helemaal lekker, uit zijn ritme....), ze hadden hem niet stil kunnen krijgen:$. Hebben ze 'm uit pure wanhoop maar een fles gegeven, dat vond ik wel een beetje dom. En toen was ie dus net een half uur in diepe slaap toen we daar kwamen. Najaaa... dan laat ik 'm slapen, ga 'm niet wakker maken. Ik zei al dat ze geluk hadden met dat slaapje van 45 minuten, want normaal slaapt ie nooit voor 6 uur; nu misschien wat makkelijker omdat ie ziek en moe is. Maar goed, dan slaapt hij thuis ook gewoon door totdat ik 'm wek voor de laatste fles. "Nou, dan hopen we maar dat hij dat nu ook doet" zeggen ze, en anders bellen we effe... Denk ik bij mezelf: had dan om 6 uur gebeld, toen hij ontroostbaar was. Tis niet dat we niet nog een keer op en neer willen rijden, tuurlijk wel, tis nog geen 5 minuten. Maar je zou toch zeggen dat ze zorg op een kinderafdeling verder rijkt dan "Ik krijg 'm niet stil, dan frot ik er maar een fles in". Beetje makkelijk. Mjaaa... personeelsfeestje, he....;)

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Snap je keuze ook helemaal, zou het zelf ook zo gedaan hebben! Niks fijners voor een ziek kindje dan een uitgeruste mama :D Bedoel meer dat het me lastig lijkt in de zin van dat je toch het liefst lekker bij je mannetje zou willen zijn... Plus dat het voor mij heel rot zou zijn om iets uit handen te geven, ben nogal een control freak :);)

Hoop dat je een rustige nacht hebt meid, dan kun je morgen lekker uitgerust je mannetje weer ophalen!

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Fijn dat hij weer naar huis mag Klus!!

Hier tweede werkdag gehad, pfff, file, regen, bah, om 5.50 opgestaan en om 17.45 met kind en hond thuis. Manlief was al lekker aan het koken. Nu hoef ik pas woensdag weer, dan gaat het hele spul weer naar sm.

20. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Zooooo dames wat kunnen jullie kletsen zeg!! Hen geloof ik net 35/40 blz terug gelezen.... Pffff wat is er een hoop gebeurt!

Voor de nieuwe dames welkom ook van mij!

Merry wat een rot situatie.... Succes ermee!
    Klus ben blij dat hij morgen weer naar huis mag:)!

Over flessen wij zitten al een tijdje op 4 flessen... Ze krijgt nu 3 x 180 water en 3 schepjes forte en 3 schepjes standaard dit gaat prima maar voor de nacht 180/6 maar gewoon forte en 3 à 4 lepels rb. Ze krijgt fruithapje in de ochtend en dit gaat super... Ben nu langzaam ook groentehapje aan het introduceren... Hier moet ze wel echt aan wennen...
    'S nachts slapen gaat hier normaal heel goed... Meestal gaat ze rond zes /half zeven naar bed en dan krijgt ze dus nog een fles om 22.00/22.30 uur en dan slaapt ze door tot 8.00/9.00 dus ben heel tevreden...
    Onze tijden zijn dus ca. 8.00-13.00-1700/1800-22.00/22.30 en dan krijgt ze rond 10 uur nog fruit en groente rond16.00/16.30 uur...

Omrollen doet Eva nog niet maar ze wordt wel steeds beweeglijker... Dus wie weet... Ze heeft wel helemaal der handjes gevonden pakt alles en speelt er ook mee:)! En gezellig kletsen kan ze ook:)!

Over de heupjes wij moesten ook een echo laten maken en bij ons kwam eruit dat haar linkerheupkop groter was en dat we over drie maanden terug moeten komen voor nog een echo:(! Ik liep gelukkig al bij de fysio dus die houd het goed in de gaten zodra zij denkt dat het erger wordt dan moet ik naar het zh voor nog een echo...

Eva was ook goed gegroeid Moest 5-12 naar het cb zit nu op 65 cm en 7,5 kilo.... Lekkere flinke meid net als mama;) ( waar natuurljk de nodige kilo's nog af moeten! 1-1 begin ik weer!)

Nou verders weet ik even niets meer... Oja ben nu op vakantiepark weerterberg in weert.. Erg leuk alweer laatste avond morgen voor 10 uur uit huisje zijn.... Daarna nog ff langs koos konijn en zwemmen en dan weer op naar huis... Zit ons weekje vakantie er weer op... Gaat zo snel allemaal...

Nog twee maandjes dan wordt onze jongste zoon alweer 3! Pfff oudste nu 4 en jongste alweer bijna 5 maand.... Aaaaa geniet dames want ze groeien zoooo ontzettend hard!!

Zo zet er weer ff een punt achter...

Deel Deze Pagina