augustus 2011 buikjes....de mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pandora, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik snap je keuze ook helemaal hoor kabouter klus. Een ziekenhuis is ook helemaal niks voor mij, ik slaap er niet en word gewoon gestresseerd dus ja ik zou ook kiezen om thuis te slapen.

En nu ja zeg, krijg hem niet stil dus duw er maar een fles in. Ok, ik probeerde ook wel even of Tris misschien een fles wilde als hij echt helemaal niet stil te krijgen was. Toch zeker de eerste weken. Nu is een fles het laatste waar ik aan denk haha.
    Doet me echt heel erg aan die vk hier denken, die wilde er ook maar steeds flessen induwen en vond dat hij minstens 40 ml moest drinken... Jeetje hij was nog geen 24 uur oud, suf van de morfine die ze mij gegeven hadden en dan om de 2 uur er 40 ml willen inproppen... En dat was de hoofdvk, de andere was helemaal zo moeilijk niet maar je zag wel dat het tussen die 2 vk's echt niet klikte. Waren 2 kampen daar, degenen die de hoofdvk aanhingen en de anderen.

Rijstebloem gaat er goed in hier. En de hoeveelheden die hij drinkt zijn ook nog altijd netjes. Had het er net over met mijn man om dan toch een van deze dagen een fruithapje te gaan proberen. Kreeg al gelijk de opmerking 'monkey wants a nana' te horen dus droogweg gezegd dat ik met peer ging beginnen. Ik had me al aan deze opmerking verwacht dus daarom voor peer gekozen ipv banaan.

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Klus fijn dat het beter gaat met Hidde, en is zijn omrol-oefening nog gelukt? ;) en mag hij nu vandaag weer naar huis?

@Danielle inderdaad een lekkere flinke meid, 7,5 kg, mijn meisje is (iets) ouder en is pas net de 6kg gepasseerd :p maar ja, zij zit dan weer onder het gemiddelde..
    lekker toch zo'n gezonde, flinke baby!

en: jeeeeej vannacht heeft beebje van 19.00 tot 7 uur geslapen, ruim zelfs want ben haar toen maar zelf gaan halen! ik heb ontdekt wat ik 'fout' deed gister en paar andere nachten, ik moet er niet naartoe gaan als ze ligt te jengelen/brabbelen.. deed ze vannacht namelijk ook even rond 3.30 uur maar daarna is ze dus weer lekker gaan slapen :)
    heerlijk zo! (al wil ik niet weer TE blij doen want straks slaat het weer om, haha *afkloppen *)
    overigens stonden mijn (.)(.) echt op ontploffen vanmorgen, autsj!

wat een rotweer de laatste dagen, echt saai soms want ik heb nou geen behoefte om uitgebreid te gaan wandelen met dit weer..

weinig plannen vandaag.. we gaan vandaag mango uitproberen als fruithapje :) en vanavond uit eten met mijn man en schoonouders, opa en oma (mijn ouders) komen op beebje passen.. hopelijk is ze een beetje lief :p met die eenkennigheid van de laatste tijd

fijne dag iedereen!

3. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Danielle heerlijk zo'n flinke meid! Weerterbergen is leuk, ben ik ook eens geweest.

Ons moppie doet het goed op de rb en morgen gaan we met het fruithapje starten. Ben erg benieuwd.

@Ros dat is lekker doorslapen!! Hopelijk blijft het zo.

Vandaag effe boodschappen doen, verder niet zoveel.

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    En kabouter, mag hidde naar huis?

Ros wat heerlijk! Ik ga hier ook weer oefenen met er niet heen gaan snachts, als ik moet werken vind ik dat te vermoeiend maar nu kan t weer :D enne, ben benieuwd of ze de mango lekker vond!

Prutsweer ja! Moet straks in cocktail jurkje en op hakken de stad in voor kerstborrel werk... Al sneeuwde het vorig jaar, toen lag er een dik pak rond deze tijd... Maar wat ik nou liever heb...? Ik ga trouwens maar eens kijken of ik in dat jurkje pas, anders moet ik lastminute nog wat bedenken ;) oepsie

5. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

KK hoe is het Hidde vergaan in het ziekenhuis? Mag hij naar huis?

Hier goede nacht, maar slechte avond. Ze ging pas slapen om 22.00! Nadat ze 's middags om 17.45 uit bed kwam. En toen nog maar een half uurtje. Dus om 23.00 flesje, en ze ging daarna wel weer goed slapen. alleen tot 6.30 maar dat kwam misschien wel doordat ze de laatste fles niet goed gedronken had, ze was natuurlijk ook zo moe. Nu ligt ze al weer bijna 3 uur te slapen. Ben het wel een beetje zat dat ze 's avonds niet wil slapen. Ze kan dan wel een tijdje leuk spelen in de box maar op een gegeven moment is ze dat ook zat. Dan moeten wij haar een beetje bezig houden. Ik vind haar een schat van een meid, maar af en toe wil ik ook lekker op de bank zitten, zoals vanavond voor tvoh!

Hier overigens ook een dikkertje! Op 5 december naar cb geweest en was ze 61,3 cm en 7 kilo! Geen idee hoe dat komt want ze krijgt dus precies wat ze mag hebben en zeker niet meer. Maar alsof ze gehoord heeft dat ze een dikkertje is, sinds die tijd laat ze wel eens wat staan in de fles.

Wie had het hier een tijdje geleden over haar babietje die misschien wel iets van een spierziekte kan hebben? Was jij dat Siren? Is daar al weer van bekend?

6. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Tja van slapen komt hier ff niets terecht! Pfff de jongens waren om kwart voor vier wakker... De oudste heeft niet meer geslapen... Eva is verkouden dus die hoest continu haar tut eruit... Ik ben denk ik wel geteld een stuk of 15/20 x mijn bed uit geweest! En om half zes had ik echt zoiets van ik ga opstaan en naar huis! Had er zo genoeg van:,(.... Maar goed alles is ingepakt we hebben een lekker ontbijtje op en we zitten nu in het zwembad onze laatste uurtjes aan het opmaken:)!
    Sorry ff ego berichtje....

Het weer is idd klote met een hoofdletter K! Maar we hebben deze vakantie echt niets gedaan buiten! Ze hebben een binnen speeltuin en een aardig zwembad dus de jongens hebben genoten:)!

Nou ja nu nog ff genieten want moet zondag weer werken...

7. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    O gelukkig igglepiggle Eva is niet de enige flinke Hollandse dame;)! Ach ja nu mag het nog en steaks als ze gaat kruipen enz. Dan zijn ze het weer kwijt:)! En het cb heeft er niets over gezegd dus zal wel goed zijn... En ik kan er niets aan doen want ze krijgt wat ze mag krijgen dus ja... En minder is geen optie want ga mijn kind geen honger laten lijden....

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Joehoe, manneke weer lekker thuis bij papa en mama!
    Spugen is gelukkig alweer een stuk minder, en ik ben heel benieuwd hoe hij het op de nieuwe voeding gaat doen.

Hij gaat binnenkort nog wel een keer een hersenscan krijgen, vanwege dat wegzakken (wat hij overigens niet meer heeft gedaan gelukkig) en een soort van stuipje (hij gooit zijn armpjes af en toe hard naar achteren, alsof hij ergens van schrikt), om te kijken of er misschien niet toch iets van epilepsie te zien is. Maar goed, beter zo en op tijd erbij zijn, dan dat je achteraf moet zeggen: "Had ik maar eerder...".

Hidde ligt nu lekker in zijn eigen bedje, heeft in het ZH nog gauw een fles gehad voordat we naar huis gingen en ligt nu volgens mij lekker te slapen/bij te komen. Nu maar hopen dat de dieet-voeding vandaag op tijd aan huis wordt geleverd (wat een luxe!), want we hebben nog maar voor 1 voeding meegekregen...

9. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Fijn dat hidde weer thuis is. Lekker in zijn eigen vertrouwde omgeving!

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Klus wat fijn dat Hidde weer thuis is :)

Bah, t kleintje van m'n zus moet in de beugels... Vind het zo sneu voor dr, ze ziet steeds dat Evi vanalles kan enzo en dat lukt haar meissie dus niet. Gelukkig is de sterke voorkeurshouding wel verbeterd met de fysio. Nu maar hopen dat de afwijking in de heupjes zo verholpen kan worden.

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Klus fijn dat Hidde weer thuis is :)

Linn sterkte voor je zus. Het moet wel moeilijk zijn voor haar om te zien hoe andere kleintjes en ook haar nichtje dingen kunnen die haar kleintje nog niet kan. Gelukkig wordt er wel wat aan gedaan en ik hoop dat het kleintje niet te lang in de beugels hoeft.

Hier had ons ventje een goeie dag. Hij is zowaar zijn hele bedje rondgegaan haha. Hop op zijn buikje en zich afzetten met zijn voetjes en 360° gedraaid. Toen hij nergens houvast kon vinden met zijn voetjes (hij had zijn voetje naar het hoofdeinde en daar kan hij nog lang niet bij aangezien hij laag ligt) mocht ik hem zelfs niet helpen.
    Uiteindelijk is het hem toch gelukt en toen ik hem wel mocht optillen had hij echt een triomfantelijke glimlach op zijn snoetje :)

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    jej Hidde is weer thuis, fijn hoor!

@Linn wat rot voor je zus..

de mango was geen onverdeeld succes, ze vond het duidelijk minder dan peer of banaan (minder zoet he), er ging een hoop naast.. maar vandaag weer proberen.

vannacht heeft ze weer heerlijk geslapen van 19.00 -7 uur! ze wordt dan vaak wel 1x even een paar minuutjes wakker maar slaapt dan verder. super!

vind haar nu alleen een beetje hangerig en veel spuugjes.. hopelijk wordt ze niet ziek ofzo

fijn weekend allemaal!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

klus fijn dat hidde naar huis mag!
    linn jammer voor je zus hopelijk hersteld haar baby gauw

mijn zoontje die is de laatste tijd hele tijd hongerig ik doe al in de laatste fles een grote lepel rijstebloem maar helpt niet hij komt nou om de 3 uur terwijl hij flessen krijgt van 180/6, ik snap het niet wie heeft er tips?

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

klus fijn dat hidde naar huis mag!
    linn jammer voor je zus hopelijk hersteld haar baby gauw

mijn zoontje die is de laatste tijd hele tijd hongerig ik doe al in de laatste fles een grote lepel rijstebloem maar helpt niet hij komt nou om de 3 uur terwijl hij flessen krijgt van 180/6, ik snap het niet wie heeft er tips?

15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Sila je hebt ook voeding voor hongerige baby's... De nutrilon forte... Dit werkt bij Eva ook goed!

Gelukkig klus dat hij weer thuis!

Balen linn voor je zus der kleintje hoop dat het gauw over is!

Hier weer thuis lekker allemaal in hun eigen bedje geslapen en de nacht is gelijk weer goed! Pffff gelukkig!
    Verder hier wel allemaal verkouden! Echt zielig!

16. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @klus wat fijn dat hidde weer thuis is. Gelukkig gaat het weer beter met hem

@linn wat vervelend voor je zus.

@danielle wat fijn dat de nacht nu wel goed is gegaan.

@ros hopelijk gaat de mango vandaag beter en wordt je meisje niet ziek

@hier wij genieten nog steeds van onze vakantie ondanks dat me moeder tot kerst zeker in het ziekenhuis moet blijven en ze nog niet weten wat er is (heeft gister uitslagen van onderzoeken gekregen) Morgen was het precies een jaar geleden dat ik een positieve test had en nu vier ik morgen voor de eerste keer me verjaardag met ons lieve meisje erbij.

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Sila, doet je zoon wel lang genoeg over een flesje? Als hij een snelle drinker is zou je ook nog kunnen proberen om de voeding iets in te dikken met nutriton, dat voegt verder niet zoveel toe.
    En als je advies wilt, ik heb persoonlijk wel heel goede ervaringen met de voedingsdeskundigen op het forum. Daar zou je altijd je vraag neer kunnen zetten... Succes!
    Hoe gaat het verder met je? Kun je al wat meer genieten? Met een postnatale depressie heb ik (gelukkig) geen ervaring, ben wel meerder malen depressief geweest. Ik vond het het moeilijkst om om te gaan het de tweestrijd van m'n gevoel. Aan de ene kant wil je jezelf een schop onder je kont geven en het wat minder zwaar maken zodat je je wat beter voelt. Aan de andere kant besef je dat je je niet normaal voelt en wil je het probleem aanpakken. Hoop dat je de juiste hulp heb meid en dat je je wat beter voelt!

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Kaan is vandaag 4 maanden !!!

19. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    fijn dat hidde naar huis mag!! geniet!!!!!

Linn hoop dat het gauw beter gaat

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

danielle thnx voor de tip ik heb vanmiddag meteen een pak gekocht ga ik zo proberen

Deel Deze Pagina