@Hamis hoe was het met de kraamzorg? @namen en kaartje gelukkig al een tijdje helemaal uit, fijn om dat afgevinkt te hebben straks komt het kindje ineens eerder en dan moet je dat nog gaan bedenken! (maar ok, dan komt het ook heus wel goed..) ons kaartje komt van STAR Geboortekaartjes prima service en veel keus! @Kabouter Klus 3,50 euro per kaartje? wowwww wat is dat dan voor superbijzonder kaartje geweest..?
dit was ook een vraag die ik heb...ik weeg gemiddeld nu 65 kg (ben dus al wat aangekomen sinds de zwangerschap, weeg normaal 55/56 kg) en weeg me normaal nooit maar omdat het bij de vk soms ineens wat meer is weeg ik me nu thuis ook wel wat vaker, en idd! weeg soms ineens 2,5 kg meer en de dag erna is het weer 65 kg (dus weer min die 2,5kg) heel raar...zat ook al te denken aan vocht vasthouden alleen is dat niet te zien, heb geen dikke voeten ofzo, of een dikker gezicht, alleen mijn buik groeit..(krijg dit ook overal te horen dat ik helemaal niet aankom en alleen mijn buik groeit,nou de kg komen er wel een beetje aan hoor, vind 10 kg best wat al. Maar nu gaat het dus niet meer zo snel.
@wennietje: kan me voorstellen dat je je verveelt, maar vooral dat je het op een gegeven moment beu bent om steeds te liggen, gek kan je daar van worden lijkt mij... hoop dat ze gauw wat weten en je dan misschien naar huis mag.... @bevallingsdatum: het is toch vooral hoop denk ik bij de meesten, want er is echt niets waarop je kan bepalen of het eerder zal komen, behalve als je een keizersnee gaat afspreken...? Ik hoop eerlijk gezegd ook op vanaf week 37, dan is ukkie helemaal volgroeid ook qua orgaantjes enzo, maar ik hou er wel rekening mee dat het ook 42 weken kan zijn hoor.. hoe dan ook, over max 11 weken heb ik ukkie in mijn armen @tip tegen vocht: ik had het laatst in het vliegtuig, echt varkenspootjes leek het wel en wat echt goed helpt is brandnetelthee (van zonnatura bijvoorbeeld). 2 a 3 kopjes per dag is zat tot het weg is. Heel lekker is het niet, maar als je bijv al groene thee lust dan valt de stap naar brandnetelthee wel mee. En anders: lauw laten worden en weg kloeken haha @kaartjes: kreeg gisteren de proefdruk op mail binnen en ze zijn zooooo mooi (jongetje en meisje). En ook een kaartje die je niet vaak ziet, dus ik ben echt heel blij! Kan echt niet wachten tot uk er is zeg pfff
Joepie hier vandaag 32 week Vanmorgen ff een lijst gemaakt voor de ... op de i wat we allemaal nog moeten halen en doen.... gister de baby kleertjes gewassen vanmorgen gestreken en uitgezocht wat mee gaat naar het ziekenhuis, dus dat ligt al klaar @ wennietje hoe gaat het?? @Hamis50 gefeliciteerd met je 30 week!! hoeveel uur kraamzorg heb je gekregen??
Dat was deze.... Een bijzonder,uniek en speciaal broekie als geboortekaartje Helemaal stoer, maar ik vind 3,50 echt teveel....
@kabouterklus heb dat kaartje al een keer eerder gezien, bij mensen waar ik werkte, ze vonden het kaartje ook erg duur en hadden er maar een paar gedaan voor de dierbaren opa's oma's broers zussen en beste vrienden voor de anderen hadden ze een ander kaartje, misschien dat een optie??
Hallo! Vanmiddag dus op aanraden van de huisarts de verloskundige gebeld voor die jeuk en de bultjes. Moet morgenochtend langs komen en dan gaat ze bekijken of ik doorgestuurd moet worden naar de gynaecoloog Vind het zo vreemd, wat kan een gynaecoloog nou doen aan jeukende handen? Goed, we zien het morgen wel... Wordt er zo zachtjes aan wel een beetje flauw van, al die ritjes naar het ziekenhuis... Hihi, volgens mij ben ik echt de enige die er van uit gaat dat de kleine juist later komt dan gepland, of niet? En kaartjes, ik heb bij lacarte een aantal proefkaartjes opgevraagd. Vind de kaartjes van BabyFolly erg mooi, maar er zit hier nergens een drukker die dat verkoopt. Heb nu een erg mooie gezien, maar het kaartje kost bijna 2,50 per stuk, exclusief drukkosten. Vind dat toch wel erg veel geld... De naam waren we hier toch wel erg snel uit. Voor we zeker wisten dat het een meisje was al Voorgevoel bleek gelukkig wel te kloppen! Wennietje, heb je nog nieuws??? Groetjes!
@linn: als je googled op babyfolly en drukkerij en je woonplaats dan krijg je een website volgens mij waar je je gegevens kan invullen en dan krijg je een mail met de dichtstbijzijnde drukkerijen in de buurt. En anders laat je het toch drukken door eentje verder weg? Wij doen alles via internet en krijgen het ook opgestuurd. Of ze nou in Arnhem zitten of in Groningen, maakt dan niet echt uit... Toch? Ik ga er ookvan uit dat het langer kan duren hoor, alleen hoop ik wel op eerder of in elk geval niet later manlief is 22-8 jarig dus daarvoor zou prettig zijn
Ik had ook heel veel jeuk op een gegeven moment. Vooral aan mijn handen en voeten. Heb toen bloed laten prikken om zwangerschapscholestase uit te sluiten. Gelukkig had ik het niet maar kreeg wel een sereuze eczeem opstoot. Als kind heb ik ooit wel eens last gehad van eczeem maar dat was vooral rond en in de oren en hoofdhuid. Nu was het over mijn hele lichaam. Ondertussen is dat ook alweer verdwenen, enkel nog last van de hoofdhuid. Enkel schilfertjes en geen jeuk.
dankjewel missa , ik heb 49 uur gekregen en ze vroeg of het veel was ik zei nee mocht het teveel zijn dan geef ik dat dan wel aan zei ik
Ja ik snap ook niet hoe dat kan, ik zal het eens aan de verloskundige vragen als ik er weer heen ga, misschien zijn de darmen de ene keer voller als anders?? weetecht niet
@Linn ben je al bij de huisarts geweest? ik wel en ik kreeg creme en steunkouzen hij zei dat ik oedeem met eczeem heb en ik moest ook nog bloed laten prikken bij het ziekenhuis , heb ik meteen maar gedaan uitslag is pas volgende week
Heej allemaal, Nou Ik ben weer thuis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had sinds gisteravond geen bloedverlies meer gehad en mocht dus vandaag eindelijk weer naar huis. Ik had vanochtend nog een ctg gehad,met mijn mannetje is alles helemaal in orde! Zelf zijn mijn harde buiken nog niet weg maar ze zijn niet meer pijnlijk en ik hoef ze niet meer weg te puffen pfff gelukkig ik dacht echt dat ik elk moment kon bevallen ik weet hoe ween voelen en het was hetzelfde. Ik moet nog wel heel rustig aan doen voorlopig plat is mij gezegd want ze willen niet dat de ween weer terug komen en als het weer wat beter gaat kan ik langzaam aan weer wat dingetjes gaan doen maar moest wel heel voorzichtig en rustig doen, wel moest ik er misschien rekening mee houden dat het ook zo kan blijven en ik misschien alleen nog maar plat kan want zodra de harde buiken weer pijn gaan doen of weer om de 2 a 3 minuten komen moet ik weer bellen en mag ik niks meer als ik weer bloed verlies moet ik ook gelijk weer terug!!!!! maar daar denken we maar niet aan. Wat wel weer heel leuk is dat ik in deze week mijn kindje heel goed ben gaan voelen hij is veel sterker geworden en hij reageert heel goed gister heb ik het aan mijn man kunnen laten zien. Wat ook leuk was dat ik een heel ardig meisje naast me in de kamer had we hadden zo'n beetje hetzelfde alleen zij was 26 weken maar zo konden we elkaar tenminste wel afleiden van de problemen hihihi zie je het al voor je 2 van die zwangere en dan dat gekibbel over van alles en nog wat ik denk dat ze ons wel gehoord hebben hahahhaha maar goed was gezellig helaas mocht zij nog niet naar huis maar ook wel heel snel denk ik. Ik heb nu even zo'n relax momentje ik heb lekker koffie gezet wel caffeine vrije en in een grote mok gedaan zodat ik niet heen en weer hoef te lopen heb mezelf op de bank geinstaleerd heerijk om weer thuis te zijn. Mijn kat is in de box gesprongen en dat mag hij absoluut niet maar ik heb er even geen zin in om gelijk streng te zijn laat dat beesie maar even (laat het mijn man maar niet zien). Toen ik thuis was heb ik alleen wel even snel mijn pyama's in de was gedaan samen met mijn ochtend jas effe alles weer fris kan ik het vanavond weer aan. Ook had ik gelijk mijn tas opgeruimd wilde wel alle troep weg. Maar goed ik merkte wel dat ik week niks had gedaan werd gelijk draaierig licht in mijn hoofd en boem daar waren de harde buiken weer gelijk weer om de 5 minuten dus dat doen we maar niet meer doen ik voel me nu ook helemaal uitgeput maar dat geeft niet ik ben tenslotte weer thuis. Dinsdag mag ik weer op controle dus dat is wel zo fijn. En ja door alle ellende heb ik weer mijn mannetje gezien onze minie zo verliefd en tja alles is weer uitvoerig bekeken dus weet ook weer dat alles goed is hij is weer opgemeten en zijn gewicht natuurlijk!. En tja dit zegt allemaal niks wie weet loop ik straks over de 40 weken hahahahah. Nou dit was het wel weer als er weer verandering is hou ik jullie op de hoogte, maar we gaan maar van het beste uit. En wat ik wel knap vond van mezelf na alles wat ik heb meegemaakt ik rustig kon blijven ik verbaasde mezelf. Nou nu ga ik echt stoppen met mijn boek hihihihii. Liefs Oja ik heb trouwens ook gelijk de geboortekaartje uitgezocht ik heb een proefdruk besteld en die komt morgen binnen wil nu alles geregeld hebben want tja er is een kans dat het nu eerder komt dus als het weer wat beter gaat ga ik gelijk de klaartjes wassen dan is dat ook maar klaar. En ik ga nu gelijk even die gips bestellen om afdruk van mijn buik te maken voor ik te laat ben. En als laatste op mijn lijstje staat tas inpakken je weet het maar nooit heb ik nu gemerkt. En 30 weken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oooooh, lekker, eindelijki weer thuis!!!! Goed naar je zwangere lichaam luisteren, wennietje en probeer een beetje te relaxen. Laat anderen maar even lekker voor je lopen, hihi
ik wist eigenlijk niet of ik het hier gezed heb maar je kan bij de kruidvat ook een babytas aanvragen met spulletjes erin leek me oko wel leuk het zit in iedregeval in een leuke tas alleen volgen smij krijg je de tas en bonnen opgestuurd en met die bonnen kan je gratis spulletjes ophalen ben benieuwd.