het dochtertje van mijn zus is geboren met 33 weken...ging super goed toen met de kleine meid, ze heeft niet eens een week in de couveuse gelegen, en mocht al binnen 2 weken naar huis ( ze moeten goed zelf kunnen drinken en een bepaald gewicht hebben ) 35 weken is vroeg, maar niet extreem vroeg
de een is de ander niet dat klopt....maar als je het zo bekijkt...vanaf 37 weken mag je al gewoon thuis bevallen ligt natuurlijk met de 35 weken helemaal aan het geboorte gewicht, maar als ze zichzelf goed warm kunnen houden, goed zelf drinken en een gewicht hebben van 2500 gram mogen ze al naar huis ik ken meerdere vroeggeboorte's ( 1 collega met 29 weken bevallen en een andere collega met 32 weken ) en dat zijn inmiddels al flinke gezonde knullen ik duim in ieder geval dat alles goed is, maar een kindje dat met 40 weken word geboren kan net zo goed een moeilijke start hebben hier zitten de kleertjes voor mee naar het ziekenhuis in de was....morgen de rest van de tas inpakken en dan staat alles een heel eind klaar
Je hebt ook helemaal gelijk. Was er ook een beetje door overdonderd Heb het sms-je wel 10 keer gelezen voor ik het geloofde haha... Wij hebben vandaag de babykamer af gemaakt. Nouja, af...er moet nog iets voor de ramen. Deze week dus maar wat uitzoeken Kunnen we meteen een tas kopen haha! Volgens mij hebben we alleen maar koffers en dat lijkt me nou net wat overdreven
geboorte met 35 weken is inderdaad niet extreem vroeg. Hopelijk mogen ze snel naar huis. bevallingsplan daar begin ik niet aan. Wat wil je daar allemaal in kwijt? Ik vertel het ze wel als er iets moet gebeuren. Lijkt me net zo handig. Weet toch niet wie ik als verloskundige/gyn krijg. Een boek lezen oid ga ik ook niet doen voor de bevalling, ik zie wel wat er komt hihi, iedere bevalling is anders. Vandaag een lam dagje, t lijkt wel herfst!
Ik ben vandaag 30 wekennnn Verder alles goed hier dames >?< Met mij/ons gaat primaaa, we gaan zo lekker ontbijten daarna naar de stad met manlief, ik heb een voedingsbh nodig, dan is mijn ziekenhuiskoffer helemaal compleet
Hier weer een beetje bijgetankt van het weekend,wat een rare dagen zeg... Tas hebben we van het weekend voor het eerst meegenomen. Wel vreemd hoor...maar goed,zoals hierboven, je weet maar nooit wanneer het zich aandiend. Mijn oud collega's,waar ik vandaag was ivm open dag, stonden me wel even aan te kijken toen ik binnen kwam. Zeiden ook al;je hoeft zeker niet lang meer... Mijn schoonmoeder vond zelfs dat de buik al wat gezakt was, en als je de 2 foto's naast elkaar legt zie je dat ook idd. @Linn84; hopelijk is alles goed en mogen ze snel naar huis.
hihi de tas meenemen, tis dat jullie het zeggen, dat is ook iets waar ik niet aan denk. maar als het begint heb je toch nog tijd zat om langs huis te rijden voor de tas? of je moet 150 km verderop op visite zijn oid.
Wij nemen de tas ook alleen maar mee als we langer dan een uur rijden van huis zijn Of als we een paar dagen van huis zijn (zoals dit weekend en begin Juli)
@linn: kan me voorstellen dat je verbaasd was... al is 35 weken wel wat te vroeg, over het algemeen zal dat niet een reden zijn van (blijvende) gezondheidsproblemen hoor. Bij 37 weken is het kindje helemaal volgroeid dus moet het misschien nu nog ff in het zkh blijven maar zou me niet te veel zorgen maken hoor... @geboorteplan: Ik heb deze wel gemaakt, mijn vk begon er over. Er staat bijvoorbeeld in dat ik wil dat dingen in overleg gaan. Heb teveel verhalen gehoord van meiden die behandeld werden alsof ze er zelf niet bij waren. Of dat er maximaal 1 stagiaire aanwezig mag zijn maar dat ik niet door een stagiair wordt behandeld. dus niet getoucheerd en al helemaal niet door haar ingeknipt of gehecht worden...! En bijv dat toucheren, als een stagiair dat doet, dan moet het dus daarna ook weer door de vk om gecheckt te worden of ze het goed had, nou dank je de koekoek, dat oefenen ze maar op een ander en nou ja, dat als ik naar de ok moet bijv na de geboorte dat dan de kleine bij manlief op de blote buik kan liggen etc. En de vk bewaakt het plan dus dat komt wel goed. Alleen een plan klinkt alsof je het kan plannen, tuurlijk is dat niet zo. je hebt ook nog altijd de afdeling onvoorzien, medische en spoed haha en dan gaan ze echt niet eerst ff gezellig met mij overleggen. als je geboorteplan googled en de eerste paar hits doorleest dan krijg je wel een beeld, daar heb ik ook wat dingen gejat Heel verhaal haha. Ik ga nu nog maar een keer de huisarts bellen, hopelijk zijn ze nu niet meer in gesprek... maandagochtend he.. en dan even overleggen wat die hoge dosis witte bloedlichaampjes betekenen.... Fijne dag meiden!!
Ik heb ook een geboorteplan gemaakt maar hier beginnen ze er dus niet over. Zal er zelf wel over beginnen op de volgende controle zoals met alles. Als ik het niet vraag dan zeggen ze niks. Meten, prikken, poken, luisteren, porren en gelijk maar gaan intikken in de computer zonder een woordje uitleg. Ik zie altijd op tegen die controles. Vandaag maar weer verder met de kamer, gaat allemaal wat trager dan ik dacht. De woonkamer is nog steeds een puinhoop met alle tassen en dozen maar komt wel goed. Gelukkig kan mijn man ermee leven. Hij is niet zo goed in schilderen maar hij doet nu wel het huishouden en kookt 's avonds. Ik moet maar eens meer kamers gaan herinrichten haha.
@ geboorte plan, wij hebben niet echt een geboorte plan we kijken wel hoe het gaat wel hebben we dingen besproken hoe we het gaan doen met onze meis en bezoek na die tijd... tas staat klaar maar die gaat niet overal mee naar toe, papieren en spoed nummer verloskamers wel
@Elisje, heb je wel vertrouwen in je vk dan? Als ik je zo hoor ben je behoorlijk negatief en dat lijkt me toch niet echt een heel goed uitgangspunt voor het ingaan van de bevalling... Misschien kun je je gevoel eens met de vk bespreken? Wellicht zijn zij zich er helemaal niet van bewust dat jij er zo tegenop ziet elke keer en kan de sfeer met een hele kleine aanpassing zo veranderd worden dat je er met een prettiger gevoel naartoe gaat... @Geboorteplan, die ga ik zeker wel maken. Tuurlijk gaat niets zoals gepland bij een bevalling en moet ik het over me heen laten komen. Maar ik vind sommige dingen te belangrijk om niet te noemen. Daarnaast kan de vk er vast rekening mee houden. Ik wil bijvoorbeeld geen stagiaires, ook geen kijkende. Je kunt ook aangeven wat je wensen zijn op het moment dat jij er niet bewust bij bent. Mijn vriend zou zich op zo'n moment waarschijnlijk zulke zorgen maken dat hij het "vergeet". En een geboorte kun je nou eenmaal maar één keer doen natuurlijk @m'n vriendin, Alles lijkt goed met moeder een zoon hoor De kleine moest wel nog even in het ziekenhuis blijven, maar doet het prima met bijna 50 cm en ongeveer 6 pond. @hier, Ik voel me de laatste dagen echt raar. Steeds buikpijntjes, harde buiken 's nachts, steken van onder en af en toe hoofdpijn. Het zal het indalen wel zijn, en das een goed teken maar toch ook wel vervelend haha! Vanaf vandaag niet meer werken. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Vond het uitslapen vanochtend wel lekker, vannacht geen oog dicht gedaan...
zooo ik ben weer goedkeurd. Ze liggen super op schema en een van de twee liet even zien hoe goed ie kan gapen hihi. Ze zitten nu beide op de 1600 gram. In de curve staan ze mooi bovenaan. Boven de groene lijn. Echt knap van ze met zijn tweeen in zo'n krappe ruimte hihi. Voglende week weer een groei en de week erop weer naar de gyn. Daarna bij de verloskundige geweest, die heeft de bevalling uitgelegd. was heel duidelijk. Laatste weekje werken, jippie
@Sjulie fijn dat alles weer goed was en leuk ook om ze zoveel te zien met echo's ik had net ook controle, ook alles goed maar pas over 2 weekjes weer echo.. ze kon wel voelen dat de beeb (nog steeds) goed ligt met hoofdje naar beneden, lijkt te beginnen met indalen @geboorteplan wel mee bezig geweest op aanraden van zwangerschapscursus maar mijn verloskundige zei dat het vaak zulke open deuren zijn die erin staan, dingen die ze als vanzelf al doen (zoals bv. goed uitleggen/overleggen wat er gebeurt en je kindje eerst een tijdje op de borst te hebben voor ze verder gaan testen e.d.) maar kon iig geen kwaad om te maken natuurlijk.. wat jullie zeggen over stagiaires kan ik me ook wat bij voorstellen, misschien zet ik dat er ook even bij @ego voel me echt beroerd de laatste tijd, gewoon constant heel moe (slaap ook heel slecht, kan niet lekker liggen, pijntjes en veel plassen) en soms hoofdpijn, duizelig etc. Volgens de vk al met al wel 'normaal'. heb echt al zo'n 'laatste loodjes' gevoel en ga me er steeds meer op verheugen om mijn lichaam weer een beetje terug te krijgen straks!
Ik zie dat de buikjes hier nu moeten Ik heb vandaag weer nieuwe foto's van mn buikje gemaakt Ik hoop zo dat ik straks bij de augustus 2011 mama's wel met jullie me kan kletsen hoor...... Hier is het spugen in alle hevigheid weer terug en ik ben ook weer bijna 1,5kilo afgevallen. Ik probeer wel mee te lezen hoor!
@Geboorteplan: hier ook gemaakt. Samen met de gyn omdat mijn vorige bevalling nogal heftig was. Ik moet zeggen het geeft wel rust hoor dat je weet welke opties je allemaal hebt.
@ros84 wat is je hb waarde misschien is die wat laag dat je je daarom zo voelt??? @linn kijk het ff aan anders toch ff bellen??
@Ross84 Hier helaas ook te lage waarde dus kna indedad zo zijn ik voelde me ook zo. @Sloppyslayer wat rot voor je zeg dat je je zo voelt hoop dat het snel weer beter met je gaat. Hier vandaag groeiecho gehad hij is wel mooi gegroeid ten opzichte van vorige keer maar hij zit net boven de ondersterand maar niks om me zorgen over te maken het is gewoon een klein mannetje mamma is ook erg klein 1.63 en papa ook niet al te groot dus volgens hun had het daarmee ook te maken. Na de echo nog ctg vanwege nog steeds niet voelen van kindje en daarna werd ik afgepoeierd vanwege personeelsgebrek ik was het daar niet me eens wnt eerst lieten ze me een uur wachten en daarna zeggen kom anders morgenochtend maar weer terug prate we dan wel nou ik uiteindelijk aan de beurt nou pffffffffffffffffff vreselijk ik was helemaal over me toeren door hoe ze deed echt heel raar ik was kwaad emotioneel nou ja ik l er maar niet te veel over zeggen hahahh maar het wam er op neer dat ze vanwege personeels gebrek gewoon geen tijd hadden en de gyn van gisteren zij heel wat anders grrrrr maar goed daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. Mijn nieuwe foto's zijn klaar dus die ga ik zo even plaatsen maar zit met laptop in de tuin dus moet even mijn harde schijf pakken. liefs