@josjo thanks!! me meiden groeien echt mega hard, vandaag naar c.bureau geweest, die vrouw viel bijna van haar stoel, hihi Lynn was bij de geboorte 2700 gram en nu 5080 gram!!! Iva was bij de geboorte 2990 en nu 5320 gram!!!
Met mij gaat het goed, maar mijn man heeft het toch onderschat. Nu al nacht 2 dat hij Tristan niet stil krijgt en helemaal op van de zenuwen mij wakker maakt. Probleem is zo verholpen hoor, even luier verschonen haha. Maar hij blijft het dus vergeten. En dan is hij op zijn tenen getrapt dat het bij mij niet gebeurt dat ik 2 uur met een huilende baby rondloop. Maar ik verschoon hem dan ook regelmatig. Ach hij zal er wel aan wennen (mijn man dan).
laatste dag van augustus, kom maar op met die augustusbaby's of toch ook wat septemberbaby's..? @Missa WOW wat zijn jouw meiden hard gegroeid zeg! ik ga zo voor het eerst met de kleine dame naar het consultatiebureau, ben benieuwd! ook wat ze weegt, laatste wat we thuis hebben gewogen was rond 3750 gram (na 2888 gram geboortegewicht).. maar er zal vast weer wat bij zijn, hihi. @roze wolk is eigenlijk wat roziger nu dan helemaal in het begin, toen was ik zo moe en lichamelijk gepijnigd e.d. ik kan er nu veel meer van genieten.. vind het steeds leuker worden nu de voedingen meer regelmatig zijn en de kleine meid lekker aan het groeien is.. ze wordt steeds meer een schattige, dikke baby en is veel meer interactief met aankijken en lachen e.d.
Zijn er nog veel dames die moeten bevallen?? Miranda nog zag ik, spannend meid! Ongikrampjes komen bij mij bekend voor aan het begin van de bevalling. Hopelijk zet het snel door!!!
Heeft iemand hier ervaring mee?? Lizzy poept sinds 4 dagen niet meer overdag maar ze gooit alles 's avonds of 's nachts er in 1 x uit. Vannacht was ze helemaal in paniek en ze had ook echt een TE volle luier! Ik haar lekker verschoond en gewassen maar daarna heb ik haar nog een uur in mijn armen gehad, ze wilde gewoon echt niet stil worden. Veel darmkrampjes denk ik erbij...??? Ze liep helemaal rood aan zelfs. Echt erg als je je kindje zo ziet.
Haha, dat ken ik ja... Hidde poept maar zelden overdag; die spaart alles lekker op voor de avond/nacht. En vaak ben ik dan ook nog eens te vroeg met verschonen; zit de luier al goed vol, trek ik 'm onder zijn kontje weg en dan komt er A: nog een lading poep achteraan en B: een flinke straal urine die met een mooie boog omhoog komt . Hidde kan daar inderdaad ook wel eens flink rood van aanlopen, maar als het gedaan is, is het ook klaar en is hij weer een stuk rustiger gelukkig. @Elisje: mannen en luiers, dat is een ding volgens mij ... Klusman heeft al een paar kieer (jaja!!!) de plasluier verschoond, maar poepluiers, daar gaat ie bijna van over zijn nek, haha. Ik ook wel hoor, maar ik roep dan al steeds: "Gewoon niet door je neus ademen dan!" Maarja, hij zal er toch een keertje aan moeten, want mama gaat ook een keer de deur uit! Ik moet hierbij wel steeds denken aan dat fragment uit de Pfaffs, waar papa Sam Gorris een poepluier moet verschonen en echt helemaal staat te kokhalzen, hihi
Lieverds.....heb nog geen tijd gehad voor mn bevallingsverhaal....morgen hebben we een rustig dagje en probeer ik even de tijd te nemen voor zp! Ons ventje doet het super goed...is heel tevreden en slaapt 's-nachts eigenlijk heel goed...we mogen ,met een onderbreking van 20 min voor een flesje ,van 23.30-7.00 slapen na de laatste voeding slaapt hij wel bij ons...maar dat vind mama ook veel te fijn mn bekken hebben wel een flinke klap gehad door bevalling en heb veel pijn aan de hechtingen...lopen en recht staan gaat moeizaam maar wel elke dag beter! vandaag enorm last gekregen van stuwing Aaaaaaaaaauw ( heb nog nooit zo'n grote tieten gehad ) en verder is het volop genieten van mijn 2 mannen hier ( want papa heeft zich al dubbel en dwars bewezen als super papa ) Mama is TROTS op haar kerels Miranda...de laatste loodjes meid...succes alvast
Je gaat vanzelf rechter lopen Pandora, trust me Ik weet nog dat ik op de zaterdag van de bevalling (00:44 uur) aan het einde van de ochtend lekker werd gedoucht, maar dan moest ik wel eerst uit bed strompelen, haha... Voelde me net een oud wijf, haha. Stuwing ook heel efkes gehad (gauw wat foto's van mijn memorabele decolleté genomen, want dat komt waarschijnlijk noooooooit meer terug), maar gelukkig niet veel last van gehad. Heb nu nog heel af en toe dat ik wat lek, meestal rond voedingstijd... Vanmorgen mocht ik van papa even lekker blijven liggen; om 11:00 uur toch maar een keertje opgestaan, maar was wel heeeeerlijk! Kraambezoek blijft hier een beetje uit; niemand die durft te bellen nog, denk ik, hihi... Hoe zit dat bij jullie?
hey pandora goed om te horen dat alles goed gaat op de kwaaltjes na!! hoe heet je mooie mannetje?? geniet er van
Hier is het een invasie aan bezoek...vandaar helemaal geen zp tijd...ja nu ff snel omdat mn ventje en ik ons in bed hebben verstopt maar heb het bezoek is gewoon drukker en vermoeiendet dan mn kind Goed idee...tietspleet foto's
3820 gram en lengte 52cm nog steeds beetje een ukkie maar lag allemaal netjes op de groeilijn ze had nog wat 'wild vlees' in haar naveltje, was nog steeds nattig met groenige 'pus' eruit, is nu aangestipt met zilvernitraat wat het zou moeten uitdrogen verder was alles helemaal goed, joepie!
@Pandora jammer dat het zo vermoeiend is met bezoek, is het niet fijn om het iets rustiger aan te doen, voor jezelf? of is dat lastig? sterkte met het herstel in ieder geval! ben ook benieuwd hoeveel baby's 'we' nog verwachten, ben het overzicht een beetje kwijtgeraakt..? @poepen mijn poppetje poept best wel veel, bij elke verschoning zit er wel iets in de luier, alleen ze heeft soms ook wel ineens zo'n poepexplosie waar ik hier over lees! dan is ze ineens heel huilerig en ingespannen bezig en dan pffffrrrrrrrrrrrrr zit de luier echt BOMvol.. heeft ze dan even opgespaard denk ik ze was er gister ook lekker mee doorgelekt, het was ook zoveel..
Even snel berichtje... Pandora, ben benieuwd naar je verhaal... Rustig aan doen hoor met je bekkenklachten. Ik ben de eerste week te druk geweest met supermama spelen en heb nu meer last dan ooit! Super frustrerend om dan 's nachts je bed niet uit te kunnen als je kleintje huilt Miranda, hoe gaat het meid? Het poepen is hier heel wisselend, mede ook doordat we haar voeding aandikken denk ik. Daar moeten de darmpjes toch even aan wennen... Eergister had ze steeds heel harde ontlasting, daar had ze echt last van. Zo zielig! Nu is het gelukkig wel weer normaal. Nog een luier-vraagje: Wanneer ga je over op maat 2? Staat op vanaf 3 kilo ofzo, maar maat 1 is tot 5 kilo. (zoiets, het overlapt in ieder geval flink) Heeft dat te maken met wat de luier aan kan kwa inhoud ofzo?
Ja het is hier rustig beetje kramp in me buik en harde buiken maar voor de rest niks helaas.Hij mag van mij komen.
@Miranda Ow meis spannend hoor. Nog een paar uurtjes en dan ist officieel een sept baby. @ALL Zo te horen gaat het jullie goed af.. ff een paar dingen uit vinden als kers verse mama's maar geweldig om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Hier ben ik maandag weer gestart met menopur. Volgende week maandag de fm meting. Ik merk duidelijk dat ik weer aan de hormonen ben, beetje over gevoelig. Ben beetje misselijk, boobs reageren ook een beetje, vind het drinken uit de koelkast ineens te koud (vriendlief niet) en gerommel in me buik. Morgen zijn we verders jarig maar ga wel gewoon werken. Morgen was ook onze uitrekendatum. Had het eerder al wel maar vind nu vandaag helemaal zwaar. liefs Sjors
Hallo allemaal, eindelijk weer eens tijd voor zp. Hier gaat het allemaal wel. Weet eigenlijk niet of ik op een roze wolk zit. Vind mijn meisje natuurlijk wel de mooiste baby die er is, maar vind het ook moeilijk dat je er nog zo weinig mee kan. Laura slaapt vooral 's morgens nog veel, maar 's middags niet en dan wil ze het liefst bij mij zijn. En dan heb ik nog een peuter hier rondlopen die aandacht vraagt. Daardoor kom ik weinig toe aan mezelf. Voor de moeders die borstvoeding geven, worden jullie ook zo moe tijdens het borstvoeden? Daarna voel ik me best wel weer ok. En hoe leggen jullie je kleintje neer voor hun slaapje? Hier werd door het cb geadviseerd wakker weg te leggen maar dat wil hier echt niet. Ze gaat dan huilen, en dat moet vrij normaal zijn. Maar dat moet steeds minder worden, nou hier dus niet. Het wordt alleen maar harder. Dan pak ik haar op en kan ze binnen 5 minuten weg zijn. Maar ik wil niet in de val lopen dat ze alleen maar in onze armen in slaap valt. Tot nu toe gaat het wel goed tijdens de nacht. Ben wel benieuwd hoe dat bij de andere gaat. Hier hebben we ook wel goeie poepluiers! In de eerste week hebben we tijdens een nachtelijke sessie wel 5! luiers er doorheen gejaagd. Elke keer als we een nieuwe om hadden gedaan deed ze week een flinke poep. Geloof dat de darmen net op gang kwamen toen. Hoe ze groeit weet ik niet, we hebben nog geen weegsessie gehad bij het cb. Maar ik vind haar nu al zwaar. Hoe gaat het met iedereen hun gewicht? Kan al wel mijn eigen broeken aan maar moet nog 5 kilo eraf voordat ik op mijn oude gewicht ben.