augustus 2011 buikjes lekker vroeg hahahaha

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door anita205, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    hoi allemaal,
    @ sjors: Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Ik heb in die tijd ook je verhaal gelezen in dit topic. Ik hoop voor je dat je snel een plakbeebje krijgt!

Hier alles goed. Op rugpijn na. Morgen weer voor controle bij de vk, en een uurtje later de 20 weken echo. Vind het nu wel spannend worden allemaal. Hoop dat alles goed is! Ik voel de baby nu toch al wel 2 weken goed bewegen. Echt zo leuk!!

2. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    Hey dames

Goed om te lezen dat alles goed gaat bij iedereen op de kwaaltjes na! En wat heeft iedereen al mooie buikjes, heb mijn buikje ook maar ff geplaats ben hier 21 week en 1 dag, ze zeggen dat ik nog een bescheiden buikje heb voor een twin...
    Verder gaat hier alles goed, nog wel harde buiken en super druk in mij buik 1 beeb drukt telkens haar kontje omhoog zie je zo'n kleine bult omhoog komen echt grappig!
    Bij mijn eerste zag je dat haast niet aangezien ik toen een placenta aan de voorwand had zitten, nu voel ik het ook veeeeel beter maar goed wat wil je met twee hihi
    Vrijdag controle bij gyn ben benieuwd, zie ik ze ook ff weer zwemmen...

3. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Je hebt idd een mooi bescheiden buikje Missa :)

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Die van mij heeft vannacht volgens mij een marathon in de rondte gezwommen; jeetje zeg! En dan zitten we nog maar op de helft. Mijn placenta ligt voor, maar als hij/zij zo druk in de weer is, kan ik beeb af en toe al wel voelen van buitenaf! Kan niet wachten om het mijn lief te laten voelen; kunnen ze de zwangerschap toch weer een beetje meer meemaken, hè?! ;)
    Enfin, vannacht dus slecht geslapen; rond 04:00 uur wakker en ik heb het nog 07:00 uur zien worden...:( Pfff...... Net dus pas uit bedje gekomen :D Overigens, is dat bij jullie ook al zo: omdraaien in bed moet voortaan "met beleid", haha....:p

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Klus; mijn placenta ligt ook voor, maar ik kan de beeb ook heel goed voelen aan de buitenkant. Afgelopen weekend ging het af en toe flink tekeer daarbinnen. :D Mijn vriend heeft het al meerdere keren gevoeld, geweldig is dat!

6. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    hier alles goed met de 20 weken echo! pff wat een opluchting zeg! Ik vond het alleen wel snel gaan allemaal, en kon er verder weinig van begrijpen (voor mij was het allemaal grijs scherm). Maar goed, alles is goed dus dat is het belangrijkste. Wij wilden het geslacht niet weten, maar dar hebben ze ook helemal niet naar gevraagd. Vond ik eigenlijk wel een beetje vreemd, wat als we het wel wouden weten? Werd dat bij jullie wel gevraagd vooraf?
    Nog een vraagje, hoevaak moeten jullie steeds op controle komen. Ik steeds om de 5 weken. Nu dus weer pas over 5 weken. Het lijkt me zo weinig, hoor van een vriendin dat ze veel vaker moet komen.

7. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zitten ook op eens in de 5 weken'mogen morgen weer.
    De afspraak daarna wil ik wat vervroegen, want we willen rond die koers op vakantie, en ik wil i.v.m. het vliegen een verklaring van de VK meenemen t.z.t. En die verklaring mag volgens mij niet ouder zijn dan 5 dagen...

8. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @bloempje 1983 goed om te horen dat alles goed is!!
    in het begin heb je om de 4 a 5 week controle zal straks om de 3 week worden daarna om de twee en op het laatst elke week...
    Ik zit nu om de twee week en om de vier week echo maar dat komt omdat ik een tweeling krijg, over een paar week krijg ik om de twee week echo en nog vaker controle...

9. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Bloempie; gelukkig is alles goed bij de 20 weken echo.
    Wij moeten nog 3 nachtjes slapen :)
    tegens ons werd gezegd dat als wij het geslacht woilden weten we dit moesten aangeven.
    WEij gaan dit zeker doen.

Ik ben nu trouwens om de 4 weken op controle bij de vk

10. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons vroegen ze van tevoren wel expliciet of we het geslacht wilden weten. En ik heb ook (maar) welke vijf weken controle.

11. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Wat een mooie buikjes allemaal. Zelf begin ik nu eindelijk ook wat meer te groeien. Helaas gun ik mezelf niet zo veel tijd om foto's te maken, dus dat is een goed voornemen ;).

Hebben jullie ook af en toe last met slapen? Ik word elke dag erg vroeg wakker en kan eigenlijk ineens ook alleen maar goed op mijn rug slapen. Terwijl er juist in de boekjes wordt gezegd dat je beter niet op je rug kan slapen....

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Bij ons vroegen ze het ook van tevoren. Ik vond ook wel dat je veel kon zien, niet alles wat ze zei zag ik maar toch wel veel. Hadden jullie niet zo'n groot scherm waarop je kon mee kijken?

Ik moet ook eens per vijf weken en dat wordt inderdaad steeds vaker, komt goed!

Hier weer gezellig veel getrappel. Bij 18 weken was dat bij ook maar af en toe hoor, wordt steeds vaker...

Groetjes jolande

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Bloempie, mooi dat alles goed is :D

Hier nog heel even tot woensdag. Hoop dat ze dan toch echt eens kan zien of we een zoon of dochter krijgen hoor! Haha, toch wel frustrerend ;)

Ik moet elke 4 weken op controle komen. Vanaf week 24 elke 3 weken, vanaf 32 weken om de 2 weken en vanaf week 37 iedere week.

Moet voor de 20weken echo ook even voor controle. Moet dan ook urine meenemen. Is dat niet vroeg? Dacht dat dat pas vanaf week 25 ofzo was...

14. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel nu sinds een paar dagen alleen in mijn onderbuik een soort getrappel en rillingen ofzo. Zo voelt het ongeveer. Wel bijzonder. Gisteravond in bed opeens een schop tegen mijn onderbuik! Tenminste, ik neem aan dat het een schopje van de baby was.;) Waarom zou je niet op je rug mogen slapen dan? Ik doe dat altijd en ook op mijn zij. Op mijn buik nu niet meer, dat ligt niet lekker.

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @merry: volgens mij mag je gewoon op je rug slapen als dat lekker ligt hoor. Er is wel iets met linkerzij, rechterzij. Ik geloof op je linkerzij lig je op een of andere ader dus voor het kindje iets minder prettig ofzo? Maar niet zo dat je daar niet op mag liggen hoor. Anders ff google-en? :)

16. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Net andersom; linkerzij is beter, dan wordt die ader niet zo afgekneld. Op de rug slapen kan later gewoon klachten geven, als je behoorlijk gegroeide buik tegen je organen gaat drukken, vandaar. Maar tis niet dat het niet mag ofzo. Ik was altijd een fervent buik- en rugslaper, maar op de rug is nu sinds een weekje echt niet prettig meer. Niet dat ik al een gigantische toeter heb, maar ik voel nu al een bepaalde druk die ik niet als prettig ervaar...

Vanmorgen check-up bij de VK gehad en alles oké! Nu op naar de echo volgende week. Ik zei straks nog tegen mijn lief: "Gek hè; volgende week weten we gewoon of we een zoon of dochter krijgen!"

17. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @ kabouter klus goed om te horen dat alles weer goed was bij de vk
    @ all ik slaap hoe ik het zelf lekker vind :D tja slaapt het liefst op mijn buik lig nu half op mijn buik/zij met mijn hand onder mijn lichaam en mijn andere been omhoog, vind ik zelf het fijnst, heb het ook zo met mijn dochter gedaan..
    Verder alles prima hier!!
    @linn84 succes morgen!! hoop dat alles goed is en de kleine spruit niet zo preuts!!

18. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    ik voelde mijn kindje vorige week elke dag de hele dag door maar sinds giseren opeens niet meer toch maar ziekenhuis gebeld en ik kon 2 uurtjes later terecht en wat was het weer een mooi gezicht alles was goed mijn placenta bleek aan de voorkant te liggen ze zij ook dat het wel bijzonder was dat ik het kindje zo veel en zo goed al voelde vanwege placenta ze zei al dat ik niet moest schrikken als ik het morgen nog niet voelde pfff wat een opluchting weer op naar vrijdag voor de 20 weken echo

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Missa, Dank je wel! Wij hopen ook echt dat drie keer toch scheepsrecht is ;) Maar bovenal natuurlijk dat we een gezond kindje krijgen! :D Toch best spannend hoor...

20. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @linn84 zal voor je duimen morgen :)
    @wennietje geloof ik graag dat je flink geschrokken was, gelukkig dat je gelijk terecht kon en dat alles goed was.... succes vrijdag met de 20 week echo!!
    Vanaaf met vriendin naar de bios geweest was erg leuk, en wat waren ze druk nu al film liefhebbers!! :D

Deel Deze Pagina