augustus 2011 buikjes lekker vroeg hahahaha

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door anita205, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    @Wennietje; volgens mij was het bloempie die met de bloedruk zat ;)

@Linn84;wat voor medeicijnen heb jij nu voor de hooikoorts?

Morgen alweer 25 weken.....nog 15 te gaan :D

2. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    Goede morgen dames

Tja wat gaat het alle maal hard he..... :$

@ sjullie ooo spannend dat je vrijdag jullie baby spullen krijgen leuk hoor!!!

@ wennietje hoe gaat het daar, hebben de medicijnen aangeslaan???

@ hier een goede nacht gehad, ons meiske heeft vanmorgen tot half negen geslapen heerlijk :)

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    He Wennietje, ook aan de drugs?!:D Ik fiets straks ook effe langs de apotheek. Heb net de huisarts gebeld vanwege een redelijk vervelende schimmel-infectie :):):). Op het www lees je wel dat dat vaak vanzelf overgaat maar punt 1: wil met de beeb geen risico lopen en punt 2: gaan we vrijdag op vakantie. Kon dus vanmiddag een tablet ophalen bij de apotheek, dus ik hoop dat dat gaat werken want ik verrek van de jeuk:) en de muts is mooi rood, en da's nie omdat alles zo goed doorbloed is daar beneden, hihi...

Verders eigenlijk alles naar wens hier. Krijg veel complimentjes over mijn buik en kan al een beetje "communiceren" met onze knul. De papa heeft van de week ook even met zoonlief " gekletst; hij geeft altijd kusjes op mijn buik, in de buurt van de navel, en dan wordt er heel zachtjes op gereageerd van binnen uit. Daarna blies hubbie een keer heel hard op mijn buik (je weet wel; alsof je zo'n scheet-geluid wilt immiteren), en daar was de beeb iets minder van gecharmeerd; flinke schop, en ik voelde 'm van het geluid wegdraaien, haha....

Slaap 's nachts trouwens veel met mijn hand op mijn buik,; ik heb het idee dat beeb al echt speciaal daar in dat hoekje komt liggen, gezellig bij mama :p.

4. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @ kabouterklus waar gaat de vakantie naar toe??? gezellig zeg!! wij gaan 21 mei er ff een weekend tussen uit naar centerparcs met ons meiske :D ook helemaal zin in..
    maar wat vervelend zeg 'die schimmelinfectie :x hoop dat je er snel vanaf bent!!!

hier leuke jurkjes geshopt bij hema, wel geen zwangerschaps jurkjes maar ze willen perfect en dat voor 15 euries stuk :D
    nu ff met de beentjes omhoog op de bank aangezien dochter lief lekker ligt te slapen boven

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha ik ook!! leuk he , we zijn dus op dezelfde dag uitgerekend!!:D
    en met 26 weken = 6 maanden nog 3 maanden te gaan , dus na volgende week kan ik zeggen ik ben 6 maanden zwanger :D:D:D

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Brechje, ik heb nu Ceterizine gekregen. Het lijkt te helpen... :D

Hier zaterdag a.s. 6 maanden. Ongelooflijk hard gaat het! Het laatste trimester staat alweer voor de deur :D
    Kan niet wachten om ons kleintje in handen te houden :D

7. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Dank je Linn, zal eens kijken of ik dit via HA kan krijgen.

Ja Hamis50, nog even en dan idd al 6 mnd zwanger....wat gaat de tijd toch snel.

Idem hier; kan ook niet wachten om onze kleine meid eindelijk in handen te houden :)

8. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Meid ik had vandaag afspraak bij me huisasts, ik heb ook hooikoorts
    en hij zei dat Ceterizine & Loratedine tabletten ABSOLUUT niet mag tijdens een zwangerschap..

Hij was misschien wel half uurtje zitten zoeken welke medicijn ik mag gebruiken, en er bestaat maar 1 merk die zwangeren vrouwen mag gebruiken tijdens zwangerschap.

En dat heet; Tavegil tablets.

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Tja, dat is het probleem juist. Iedere huisarts zegt wat anders (kijk maar eens bij het topic over hooikoorts onder "gezondheid")
    Mijn huisarts is ook flink op zoek geweest voor me en kwam uiteindelijk hiermee...

Ik vond dit zelf op internet:
    Antihistaminica in de zwangerschap

Ik weet het ook niet :( Weet alleen dat ik echt niet zonder medicatie kan helaas...

10. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Wat raar zeg, ik heb net mijn verloskundige ook gebelt, ze zei dat ik tavegil gewoon mag, ook heeft ze gezegd dat andere medicijnen alleen bij dieren zijn getest.

:( Raar :(

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hmm...
    Nou, ik ga er maar gewoon van uit dat m'n huisarts het beste met me voorheeft en me geen spul voorschrijft dat kwaad kan.
    Hou het wel in de gaten natuurlijk, als het niet goed voelt stop ik er mee. Maar voor nu, zolang dat rotspul in de lucht blijft hangen zonder ook maar een drupje regen is het een uitkomst en een hele verademing om niet meer op bed te hoeven liggen :)

12. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Morgen ga ik weer naar de VK,
    zal eens vragen aan haar wat nu wel en niet mag.

Ik moet zeggen dat ik het hier nog mag afkloppen, had vorig jaar veel meer last als nu.

13. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    goedemorgen!!!!

het ziet er buiten super lekker uit, maar het is volgens mij stiekem heeeeeel koud buiten.

14. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hallo dames, ben ik ook weer!

Ik heb homeopatische tabletten van de drogist tegen de hooikoorts....

Ze heten: Luffeel tabletten, deze mogen ook gewoon :p
    En 2 pufjes: Ventolin diskus 200 microgram en Beclometason 250 De pufjes heeft de apotheek nauwkeurig voor mij uitgezocht.
    Het helpt allemaal prima momenteel! Oh en oogdruppels heb ik ook: Natriumcromoglicaat en neusspray (maar die gebruik ik nauwelijks): Budesonide Actavis 2 mg/ml

Hopelijk heeft iemand er baat bij :D

Gisteren zag ik voor het eerst mijn buik bewegen toen ik op bed lag, zo leuk :p Ik voelde hem duidelijk bewegen en daarbij mijn buik dus bobbelen, haha.... helaas was vriendlief niet thuis, maar heb een kort filmpje gemaakt voor hem :D

* hoe berekenen jullie het aantal maanden dat je zwanger bent?
    ik reken alleen in weken namelijk, geen idee hoeveel mnd ik nu ben *

Hier een foto van 23+3, gisteren dus....

15. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    Goede morgen dames!!!

Wat een geluk zeg dat ik geen last van hooikoorts heb lijkt me zo mega lastig...

Vanmorgen om 9 uur mijn dochter maar es wakker gemaakt, tjee zeg wat toch lief van haar dat ze me zo lang laat liggen een maand geleden was het elke ochtend nog kwart voor 7 en nu al drie dagen half 9 of later heerlijk!!!
    Verder alles prima hier, voel me goed alleen is mijn ontstoken ook nog niet echt weg.....

fijne dag iedereen

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Sanne, ik tel ook in weken.
    Maar toevallig weet ik dat je met 26 weken 6 maanden bent :)

Wist ik ook niet hoor, met mijn gedachte vond ik 24 weken, 6 maanden haha.
    Maar dsat komt omdat ze de weken wel tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, En dan zou je in principe ook 10 maanden tellen.

De maanden tellen ze weer vanaf de bevruchting geloof ik hihi.

Maar het is iigt zo, 26 weken is 6 mnd :)

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Een jaar heeft 52 weken, dus een half jaar 26 weken en een kwartaal 13 weken ;) Hoef je geen moeilijke capriolen voor uit te halen :)

Het heeft hier geregend! Echt voor het eerst sinds maanden!!! Jeej!
    Alles ziet er meteen een stuk mooier uit :D

Mooie buik hoor Sanne!

18. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Mooie buik hoor Sanne!

Hier vandaag ook de eerste spatjes uit de lucht.
    Is echt weer even een verademing.

19. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ik wou dat het hier ook es ging regenen kunnen de planties wel gebruiken.....

morgen al weer 27 week :D

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#1480 Sila24, 4 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2011
    hey meiden hoe is het :D vandaag alweer 25 weken:D:D

Deel Deze Pagina