augustus 2011 buikjes lekker vroeg hahahaha

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door anita205, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    meis ik snap je gevoel heel erg goed vooral je voorgeschiedenis... en dan nu die val.... Bij mijn oudste voelde ik haar ook echt heel erg weinig aangezien de placenta aan de voorkant lag, nu dit nu niet het geval is merk ik echt het verschil qua wat ik gemist heb (nou ja das een groot woord) maar ik snap jou onzekerheid!!!
    Gelukkig heb je morgen weer controle, en meis het zit vast wel goed!!!!
    succes morgen en probeer er van te genieten voor je het weet is de dikke buik weg en heb je de kleine in je armen!!!

2. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg

Heb je een echt tweelingkaartje?

3. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @Sjulie nee ik kon geen mooi tweeling kaartje vinden naar onze smaak:( we hebben van een eenling kaartje een tweeling kaartje gemaakt:)

4. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Ben benieuwd Missa!

Zo weer weekje erbij hihi

5. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ja het schiet lekker op zit volgende week al op 30 week :$ dan is het nog minder dan 10 week :D want denk niet dat ik 40 week red :) want ze gooide al een balletje op dat ze het met 38 week wouden halen..... protocol zh we zullen zien

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben hier ook al druk aan het wassen geweest, heb daarna alles in curverboxen gedaan :D Misschien een beetje vroeg, en wie weet word mn nesteldrang nog erger en was ik het over een paar weken gewoon nog een keer :D

geboortekaartjes moeten we hier nog steeds naar gaan kijken...heb al op internet rondgeneusd, maar ik vind ze allemaal lelijk :(

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @missa volgens mij gebeurt dat meestal of iig vaker inderdaad, dat twins iets eerder worden gehaald.. gaat dan helemaal hard zo!
    en leuk dat jullie zelf crea zijn geweest met een 'gewoon' geboortekaartje, het viel mij ook op dat er voor een tweeling veel minder keus is (gebeurt natuurlijk ook minder)

wij hebben nu ook de geboortekaartjes besteld, joepie! heb nu al zin om ze te versturen, haha, maar er moet in de tussentijd nog het één en ander gebeuren natuurlijk ;)

8. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wennietje: hoe gaat het met je?Ik snap je onzekerheid wel hoor, ik heb ook voorliggende placenta maar voel het juist heel erg, dahct dat ik het minder zou voelen als bij de andere 2 (achterliggende placenta) maar merk eigenlijk geen verschil?!
    Doe rustig aan en probeer je niet te druk te maken, het komt juist heel veel voor dat je de kleine minder voelt bij voorliggende placenta. Jouw kleintje is lekker aan het genieten in je buik!

MIssa: begint op te schieten!spannend allemaal!

Over het wassen en klaar hebben van de babykamer: hier nog steeds bezig met de zolder...we hebben het zo druk..ben zelf echt ontzettend moe, ben echt gebroken,maar moet alles netjes en schoon hebben, had ik voor de zwangerschap al maar nu nog erger...irritant soms,maar ook wel fijn als ik dan weer klaar ben met schoonmaken en opruimen :D
    Zolder is al heeeeel stuk leger, wat een hoop zooi hebben we weggegooid zeg! Heb nog een aantal dingen voor het goede doel, zoals knuffels enzo, die wil ik proberen aan arme kindjes ofzo te geven of kindjes in een ander land waar ze niks hebben.
    Zien er allemaal nog als nieuw uit.
    Ook nog hoop kleding voor het goede doel.
    Binnenkort heeft mijn man eerst 2 dagen vrij, een week erna heeft hij een week vrij, dan wordt de zolder gedaan: veluxen geplaatst (2 nieuwe aan de kant waar nog niks zit, en die er al zit aan de andere kant vervangen we misschien). lster doen we nog wel een keer een dakkapel. Maar de zolder is erg groot, dus nu ook groot genoeg voor ons (wij gaan er slapen, maken er dus een slaapkamer van en ook een voorzolder waar de wasmachine staat, waar het droogrek kan staan, en een grote inloopkast etc)

Ook onze oude slaapkamer waar we nu nog slapen wil ik opnieuw doen, muren andere kleur, en leuk behang, wil het alleen niet te druk maken.
    En er moet nog een hoop geverfd worden; zolder, en ook behangen, en kozijnen en vensterbanken van onze huidge slaapkamer moeten ook nog wit worden gemaakt (zijn nog bruin, niet mooi!!is het enigste kozijn wat we nog niet gedaan hebben na de verhuizing alweer 2 jaar geleden!)
    trap naar zolder wil ik eigenlijk ook wit hebben....box en commode wil ik ook opgeknapt hebben....box is dnek ik wel erg veel werk!
    zelf kan ik niet alles mee verven ivm schadelijkheid voor de baby.
    maar kan wel genoeg andere dingen doen.
    Maar pffff....ben wel vaak bang dat het niet op tijd af komt..ben dus ook nog erg moe en weer vaak misselijk...en we hebben het veel te druk, zit bijna altijd met de kids alleen, best zwaar, en volgende week ben ik 7 dagen helemaal alleen omdat mijn man naar het buitenland moet voor zijn werk..15uur vliegen van hier!! kijk daar erg tegenop hoor...daarna gaat er gelukkig weer meer tijd komen om alles op orde te maken.
    Mijn ouders pasten eerst altijd vaak op en konden vaak komen maar nu mijn vader ongeneeslijk ziek is en helaas niet meer lang te leven heeft is het allemaal anders natuurlijk. Ook krijgt hij nu steeds chemo's om zijn leven nog een klein beetje te verlengen...dus dat is ook allemaal erg moeilijk en zwaar. Mijn vader wil erg graag langskomen enzo, maar hij wordt steeds erg ziek van de chemo's waardoor het niet kan, snap ik helemaal maar zelf vind hij dat erg rot. gelukkig voelt hij zich erna weer veeeel beter en kan hij van de kleinkinderen genieten. Ik hoop dat hij nog een tijd van zijn derde kleinkind mag genieten. Eigenlijk nog heeel erg lang maar helaas...:(

Vorige week was ik gevallen, kon me gelukkig net op tijd nog omdraaien zodat ik op mijn billen/rug viel maar kreeg gelijk last van mijn buik; harde buiken. Daarna was het gelukkig over.
    Wist niet dat een voorliggende placenta kwaad kon als je voorover valt of ergens hard tegenaan stoot.

Geboortekaartjes: wat leuk dat er al een aantal uit zijn zijn, en ze hebben besteld, leuk is dat he!
    wij hebben nog geen naam, wel bijna. Geboortekaartje weten we ongeveer maar ook nog niet helemaal uit..aah, hebben nog zoveel te doen hier, word daar onrustig van!
    wil lekker de babykamer inrichten enzo, kleertjes uitwassen etc...

ik vind de website hipdesign bijv erg leuk en ook jipperdepip, alleen jipperdepip vind ik erg duur!
    Zelf kiezen wij altijd een kaartje en geven er dan een eigen draai aan, dan heb je toch een beetje een uniek kaartje!Wij kennen iemand die dit mooi in pdf kan zetten (zij ontwerpt zelf ook kaartjes etc) en laten het dan bij fotofabriek afdrukken)

sorry voor lange verhaal!

9. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    @Daantje, wanneer je placenta voor zit is het natuurlijk veel gevoeliger voor kwetsuren.

Wij zijn helemaal uit de namen :)

10. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sjulie: stom dat ik daar niet bij na heb gedacht,maar let sowieso natuurlijk al extra goed op met buik stoten enzo, voorzichtig zijn.
    dus wist wel dat het kwaad kon als je je buik stoot maar bedoel meer dat je daar dan snel een bloeding van kunt krijgen of een scheur in de placenta etc (had het een beetje verkeerd verwoord)

Fijn dat jullie uit de namen zijn!!is altijd een fijn idee vind ik :D

11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    @ Daantje: jeetje meid, je klinkt heel druk en vermoeid. Probeer wel ook tussendoor te genieten van deze zwangerschap, straks is het voorbij en kan het niet meer. En dat kamertje blijft wel hoor. Maar ik weet: makkelijk gezegd.....
    Ik ken wat je beschrijft: hier moet ook van alles. Bij mijn oudste was ik de avond voor de bevalling gips platen aan het schuren...... Ook niet echt rust genomen om ervan te genieten, gelukkig goede bevalling en kraamtijd gehad dus het is wel goed gekomen. Maar pas wel op dat je niet uitgeput aan je bevalling begint!

Wat betreft je vader: heel veel sterkte! Ik hoop dat hij nog heel lang van je kindjes mag genieten, wat een zwaar treject zit hij ( en jullie met hem) in zeg!

12. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Ladies, hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen in jullie zwangerschap?

13. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Ik ben vandaag weer op controle geweest ik had eerst een co assistent en daarna de verloskundige zelf dus dubbel controle.

Hij had eerst mijn bloeddruk gedaan die was 80/122 dus die was prima.

Daarna wat dingen doorgenomen hij vroeg of mijn blaasontsteking weg was ik zei dat ik hem opnieuw wilde controleren omdat ik weer van die kleine beetjes moest plassen en hij zei dat kan hier wel na je controle nou helemaal goed.

Hij zag mijn buik en zei wow die is wel groot voor het termijn ik moest wel lachen om zijn reactie en zei ja die groeit vrolijk verder, hij mijn buik gevoeld en hij voelde dat het hoofdje onderin lag maar alles voelde erg goed mijn baarmoeder was navel+5 vingers.
    Nog even naar het hartje geluisterd en ook die was goed!

Daarna kwam de verloskundige die ook gelijk de opmerking dat mijn buik erg groot was maar wel erg mooi hihi, zei ook gevoeld en inderdaad hoofdje naar beneden en ze had mijn baarmoeder opgemeten en die was 27 cm.
    Ook weer opnieuw hartje geluisterd en ook die was prima volgens haar een druk kind ik zei gelijk dat zeggen ze elke keer maar jammer dat ik het zo niet voel vanwege placenta aan de voorkant.

Na de afspraak urine laten checken maar geen blaasontsteking maar wel suiker in mijn urine dus moest ik bloed laten prikken voor zwangerschapssuiker, ik krijg hier morgen de uitslag van, ik hoop het niet ik ben nou wel klaar met alle problemen tijdens zwangerschap.

Liefs

14. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Echt zo leuk zit nu op de bank en in 1 keer zo veel beweging in mijn buik eindelijk licht mijn vindje goed zo dat hij naast placenta schopt.

Ik had mijn hand op mijn buik en mijn hele hand werd omhoog gedud ik denk met zijn kontje, en al die harde schoppen mijn hele buik vloog heen en weer.

Mijn man was net buiten aan het bellen pfff dat was wel jammer hij voelde en zag daarna nog wel paar schopjes maar niet zo veel als daarvoor.

Jeetje wat is dit fijn om te voelen na alle ellende hopelijk gaat hij vaker goed liggen zal ik stuk minder ongerust zijn.

Ben helemaal happy

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey meiden...

Vanaf vakantie even een vraagje... Heb sinds een paar dagen dat ik de kleine minder voel. De beweging is er wel, zie mn buik bewegen... En heb gister voor het eerst een harde buik gehad. Zou het kwaad kunnen? Of is het normaal?

Heb maandag weer controle bij de vk.

Liefs Linn

16. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Oh....Linn....jij ook al... :(
    Sinds het weekend voel ik de kleine eigenlijk helemaal niet.
    Ik bel zometeen de vk op,want ik begin me een beetje zorgen te maken.
    Ook had ik vorige week 2 behoorlijke steken en nu doet het ook pijn rechts boven (bij rechterarm)

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    meiden, bij zorgen altijd ff je vk bellen / langsgaan! al is het vast allemaal in orde, maar gewoon om jezelf weer gerust te stellen

@wennietje wat fijn dat alles goed lijkt te gaan en dat je de kleine zo goed hebt kunnen voelen :) heerlijk is dat hè.. ik zie/voel soms ook bobbels gaan en vraag me dan altijd af wat het is, hoofdje, kontje... :)

@aankomen nu ca. 8 kg.. vooral in de laatste paar weken echter, hoop niet dat dat zo door blijft groeien :p maar gaat volgens mij met horten en stoten

@delfina fijn dat er nu eindelijk schot in zit, gefeli!

fijne dag allemaal, ondanks het grijzige weer

18. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linn en Brechje
    Ik voel onze kleine uk ook niet elke dag even goed. Maar als je je kindje geloof ik tien keer in 24 uur hebt gevoeld (ook plopjes enzo tellen mee) is het goed.

19. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wennietje: fijn dat het goed gaat en dat je zo hebt genoten van de kleine in je buik!Heerlijk is dat he! Hier dus ook placenta voor maar volop beweging, hele felle bewegingen zelfs ook, en voetjes enzo die er soms uitkomen!Kan soms zo een knuistje/voetje vastpakken of het hoofdje/billetjes voelen,grappig!

Meiden die de kleine niet of minder voelen altijd even bellen hoor, geloof dat de vk zei dat je het vanaf 28 weken ofzo pas elkedag ofzo hoeft te voelen maar soms voel je het gewoon niet of bijna niet en toch is alles gewoon helemaal oke met de kleine!Dus altijd bellen bij ongerustheid.

Aangekomen: bij de vk heb ik het idee dat het niet altijd klopt, heb dan ook gewoon kleding en schoenen aan. Maar thuis kijk ik soms ook en woog aan het begin 55kg ongeveer en nu 62/63 ongeveer...maar blijf daar nu al een hele tijd op hangen.

Linn: harde buiken kunnen geen kwaad, die zijn juist goed. Ik had ze al vroeg. Alleen als ze echt heel pijnlijk worden en heel erg vaak komen in een uur, even vk bellen.
    Bij mij doen ze ook altijd een beetje pijn,maar is meestal niet zo. Voelt vaak wel ongemakkelijk aan.Maar is dus juist goed om af en toe een harde buik te hebben.

Mijn oudste dochtertje van 3,5 voelt de kleine ook soms, gisteren heel erg duidelijk, onze kleine meid gaf weer hele flinke schoppen!mijn dochtertje moest er heel hard om lachen, ze vond het zo leuk!Grappig om te zien!

20. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Linn,

Had ik vorige week ook, bijna zelfde tijd als jij dus. De bewegingen waren er wel maar minder krachtig. Deze week gaat het weer als van ouds. Kan zijn dat de kleine even een groeispurt heeft en daarom meer 'rust'. Heb het afgelopen maandag nog gevraagd aan de verloskundige en die zegt elke beweging die je voelt telt, en vanaf 28 weken moet je de baby 8 a 10 keer per dag voelen.

Deel Deze Pagina