augustus 2011 buikjes lekker vroeg hahahaha

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door anita205, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    he Linn, das niet leuk!!

Hopelijk blijft het allemaal goed gaan!!

Ik wordt echt helemaal ziek van mensen die over mijn buik zeuren!
    Heb nu al tegen 2 mensen gezegd dat ze er erg weinig kijk op hebben want mijn gewone gyn en de groeiechoschopiste vinden mijn buik super op datum.

stelletje zeurpieten.

laatst een vrouw een heel verhaal dat ik zeeeeeeker een meisje ging krijgen, dus ik en een jongen. Zei neeeeeeeee. blablabla.
    Ik denk tis goed. Ik zeg luister je wel?? Ik zeg en een jongen.
    Snapte ze het nog niet. Ik dacht doei stomme muts

2. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    hier hetzelfde pfff al dat gezeur van die mensen ze weten het altijd beter hahah

3. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    dat herken ik ook. Iedereen vind wel iets van je buik. Bij mij vinden ze hem voornamelijk heel groot. Voor de zekerheid maar ff na gevraagd bij de vk maar mijn buik loopt prima op schema. Ook de baarmoeder zit precies zo hoog als die moet zitten voor het aantal weken. alles volgnes het boekje dus.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh dat gezeur over de buik herken ik !! de ene vind hem klein de andere heeeel groot pff word er echt zat van he

5. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    precies en bij mij hebben ze er al helemaal geen verstand van.

laatst ook iemand, oo jou buik is echt klein voor een tweeling van 26 weken!!! nog geen uur ervoor zei de gyn dat ie op 31 weken van een eenling lag hihi.
    stelletje slome. Ik luister er ook niet meer naar en als iemand er wat van zegt zeg ik tegenwoordig: gelukkig weet de gyn t beter....

6. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @linn getver zeg kan me voorstellen je had de 3d echo echt veel anders voorgesteld, maar je kan ook achteraf denken maar goed dat we die echo hebben gedaan, anders waren ze er niet achter gekomen... en hoe was het dan afgelopen of gegaan, ze houden je nu extra in de gaten en das dan wel heel fijn!!!

@sjullie ja je word er soms een beetje simpel van!! eergister wou mijn dochter in de draaimolen bij ons op de markt nou toe maar dan dus die kerel van die draaimolen twee kaartjes?? nee 1 ja die ander gaat volgend jaar mee draaien zeker, nou het zijn er twee, hij OOOO wat erg!! :$ en vooral voor je man nou zeg!!:x kon hem wel een schop verkopen!! hoezo erg!! geweldig toch.....

@ hier gisteren bedje inelkaar gezet, wat lijkt het toch mooi zo twee van die bedjes naast elkaar :), verder slechte nacht gehad, dochter lief erg verkouden veel hoesten en keel pijn zo zielig :(

7. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Missa, leuk hè die 2 bedjes langs elkaar!

Bij ons gaan ze eerst samen in een bedje en als ze in 2 bedjes gaan staan ze een 10 cm van elkaar.

8. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @linn bah, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent, gelukkig is het goed gecontroleerd en leek het uiteindelijk mee te vallen..

@wennietje gelukkig was het bij jou ook in orde! maar eh... hoe gaat het nu met de kat?
    (vroeg de kattenliefhebster ;))

fijne dag allemaal (ondanks het suffe weer)

9. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @sjullie bij ons staan de bedjes ook maar 10 cm van elkaar kunnen ze heerlijk naar elkaar kijken.... overdag leg ik ze wel bij elkaar, maar durf het s nachts niet aan denk ik.... i.v.m grotere kans op wiegedood!!
    Nou ga de stad maar es in ff dochter lief afzetten bij oma, en naar de prenatal enzzz lekker shoppen qua de aankleding

10. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Ach beesie was helemaal suf van de 2 prikken die hij had gehad hij wilde alleen nog maar op schoot liggen onze katten zijn al heel rustig het zijn perzen maar nu merkte je echt dat hij ziek is maar hij heeft totnu toe niet meer de boel ondergescheten arm beest.

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @linn pff dat is niet echt de 3d echo waar je je zo op verheugd.. maar aan de andere kant houden ze je nu wel beter in de gaten!!

@wennietje arme poezebeest, hopelijk snel opgeknapt!!

12. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    dit is mijn zielige kat hahah ik plaats ook zo een foto van mijn andere kat maar die is gezond hahahha

Wel leuk zeg ik ben vandaag precies 28 weken zwanger en kreeg het kraampakket binnne van zilverenkruis achmea er zat een leuk boek bij een leuke tuttel van een tekkel die ook best groot was en alles zit in een mooie plastic doos al met al een leuke en functionele kraampakket

13. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    en hier dan mijn andere kat

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @wennietje wat een mooierds, leuk!
    ik heb een stevige, rode (huis-tuin-en-keuken)kater :)

15. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    zo ff de doos opgehaald bij de prenatal, nou das niet echt de moeite, vond ik rose bier jekkie derrie en vande avent fles heb ik er nu inmiddels 6 terwijl ik ze toch niet ga gebruiken....
    ach de luiers zijn welkom met de kortingsbonnen en ach hij is gratis hihi alleen het enige nadeel is je komt altijd met meer thuis dan alleen die blije doos!

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    waarm een grotere kans op wiegendood?

wanneer je de kinderen met de hoofdjes bij elkaar legt en gewoon strak erin legt dan is er niets aan de hand.
    wordt overal aangeraden een tweeling zo te laten slapen.

17. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    wennietje, wat een knapperds! ik heb 2 htk katten hihi. worden 5 juli 2.

missa, ik had ook bericht dat ik hem op mocht gaan halen, doe ik ergens achter volgende week wel. moet nog rompers halen

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Zit er rose bier in ??? of begrijp ik dat niet goed?? Ik haal em eind volgende week op!!

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @wennietje mooie poezebeestjes!!

20. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @sjullie
    In diverse studies is aangetoond dat tweelingen een verhoogd risico lopen op wiegendood, ook als rekening wordt gehouden met vroeggeboorte en laag geboortegewicht. In Nederland werd in 2002 geconstateerd dat het percentage meerlingkinderen onder de wiegendoodkinderen tweemaal zo hoog was als in de algemene bevolking.

Uit epidemiologisch onderzoek blijkt steeds opnieuw dat samen slapen in één bed, het ouderlijk bed (bedsharing), een serieus risico oplevert. Hoe jonger het kind is, hoe groter het risico. Het spreekt niet vanzelf dat dit ook geldt voor het samen slapen met een tweelingbroer of –zusje. Uit vele epidemiologische echter weten we dat allerlei objecten in het babybed gevaar kunnen opleveren. Dat gaat dan wel om knuffels, kussens, hoofdbeschermers, etc., maar het ligt voor de hand dat een relatief groot, warmte afgevend object als een andere baby, die bovendien kan bewegen, ook gevaarlijk zou kunnen zijn.

In sommige ziekenhuizen worden premature (te vroeg geboren) en/of dysmature (laag geboortegewicht) tweelingen bij elkaar gelegd in een couveuse: er zijn dan speciale couveuses voor tweelingen. Dat heeft in bepaalde opzichten voordelen. Tijdens de couveuseperiode in het ziekenhuis echter staan de kinderen onder medisch toezicht, worden zij bewaakt d.m.v. een monitor en zijn zij relatief onbeweeglijk, etc.

Thuis is het veiliger om een tweeling niet in één bedje te leggen. Of het bedje nu krap of ruim is, de veiligheid wordt bevorderd door alle dingen weg te laten waar een kind met het gelaat tegenaan kan komen te liggen of waarmee het bedekt kan raken. Helaas geldt in dat opzicht ook de andere helft van de tweeling al na betrekkelijk korte tijd als een risicoverhogend object voor de ander. Bovendien worden baby’s beweeglijker en kunnen zij op een gegeven moment omrollen.

Veel ziekenhuizen delen de opvatting dat het niet goed is om ouders vertrouwd te maken met verzorgingsgewoonten die risicofactoren inhouden. Ze zien daarom af van tweelingcouveuses (co-bedding) en informeren ouders voor ontslag over de adviezen Veilig Slapen, waarbij er op kan worden gewezen dat buikslapen voor premature en dysmature kinderen extra risicoverhogend is.
    Er is uiteraard niets op tegen om de wiegjes of bedjes dichtbij elkaar te zetten, zodat de baby's elkaar kunnen horen en na enige tijd ook zien. En uiteraard kunnen ze gezellig samen in de box als ze wakker zijn en er toezicht is.

Deel Deze Pagina