Ik had daar eigenlijk nog nooit over gehoord, groeiecho. Kun je die zelf aanvragen?? Ik vroeg om een extra echo ivm die hartafwijking aan mijn man zijn kant van de familie.. maar dat doen ze met de liggingsecho.. 34 weken.
@wennietje het is supermoeilijk om zoveel stil te zitten, heb precies hetzelfde met mijn BI en bekkenfysio drukt me op het hart dat als het gevoelig/pijnlijk is dat je dan echt rust moet nemen, je maakt het zoveel erger als je ermee doorloopt (letterlijk).. je wil er toch ook niet langduriger of ernstiger last van hebben dan 'nodig' is.. ik baal ook dat ik zo weinig kan doen (werk al een tijdje niet meer en zit veel in/rond mn huis) maar dat is even niet anders.. enne, zo'n bobbel in mn buik heb ik ook vaak, ik wil dan ook zo graag weten welk lichaamsdeel het is, maar is lastig te herkennen vind ik
Kraamzorg belt hier van te voren nog een keer,maar daar blijft het bij. Kijken of alles klaar was deden ze niet. Ik weet niet of je standaard een groeiecho krijgt. Dat is hier iig niet zo, alleen idd rond 36 weken wel een liggingsecho. @Wennietje; Ik had gisteravond een hele harde bult bovenin mijn buik zitten. Schreeuwde naar man, na snel te hebben gevoeld bleek dat het ruggetje daar lag. Maar dat deed best zeer. De hele tijd heeft ze op zo'n manier liggen draaien aan die kant dat het voor mij echt te pijnlijk werd. Ben maar even wat gaan lopen in huis zodat het wat zou afzakken. Rust was daarna gelukkig weer gekeerd.. Paar kleine schopjes nog en toen sliep ik. Hikjes heb ik ook nog niet echt vernomen hier Ik zit trouwens ook al een tijdje thuis niks te doen. Heb ook bi en probeer zoveel mogelijk het rustig aan te doen. Is wel moeilijk voor zo'n bezig bijtje als ik
Siren, volgens mij is een groeiecho idd niet standaard. Maar weet het niet zeker hihi. Vriendin van mij heeft het ook niet gehad, die staat gewoon onder controle van de vk. ik krijg er iedere 2 weken 1. best leuk!
nou dan heb ik luxe verloskundige haha , bij ons is standaart met 32 weken dat je die echo krijgt heb het in ieder geval niet zelf aangevraagd als ik die niet had zou ik zelf voor een pretecho kiezen wil de beeb toch nog een keer zien voordat ie op de wereld komt
ik heb er niet speciaal om gevraagd maar ik wist het vanaf het begin dat het bij onze verloskundige praktijk wel zo is vandaar dat ik ook niet heb gekozen voor een pretecho zonde van het geld als we deze echo niet zouden krijgen zou ik wel een pretecho laten maken, sowieso is pretecho wel leuker maarja wel duur
wennietje....als je bekkenklachten blijven in rust, ben je niet goed bezig, dan doe je echt teveel...ik moest daardoor stoppen met werken Ik zou er maar mee oppassen, straks zit je er na de bevalling nog weet ik hoe lang mee te kijken Ik dacht ook "kan slechts de hele dag stil zitten" maar om eerlijk te zijn heb je met zo'n klachten even geen andere keuze...ook al is dat niet leuk ik kan op een dag ook niet doen wat ik allemaal wil doen, maar dat is nou even niet anders ik krijg aankomende week een groeiecho
@de hik: die voelde ik niet in m'n buik, eigenlijk alleen als ik m'n hand op haar ruggetje legde. @die bobbel: die heb ik hier ook. Is haar rug. Door het weinige vruchtwater heeft ze niet zoveel bewegingsvrijheid en ligt ze eigenlijk altijd hetzelfde, dus kan niet missen... @echo's: volgens mij verschilt het per praktijk. Bij ons maken ze standaard drie echo's, de termijnecho, een groeiecho en een liggingsecho. De 20-weken echo komt daar nog bij. @Wennietje: als je fysio heeft gezegd dat de pijn weg moet gaan met rust en dat lukt niet meer, dan zul je toch echt rustiger aan moeten gaan doen. Nouja, je moet natuurlijk niks, maar het zou zo zonde zijn als je nu geen rust neemt en daardoor straks veel langer met klachten blijft zitten toch?
@ros: tja, moeilijk te zeggen hoor, ik dacht de ene keer een jongetje en de andere keer een meisje, maar aangezien je bij zoveel babies alleen ziet wat ze zijn omdat ze roze of blauwe kleertjes dragen maak ik me geen illusie dat ik het aan het gezichtje kon zien En dat van die hartslag hoorde ik idd ook van iemand die een dochtertje had, daar was de hartslag ook altijd dik onder de 140. Maar goed, we willen het ook niet echt weten dus is alleen maar fijn haha @harde gedeelte in buik: heb ik ook vaak, gisteren bij de vk dacht ze dat het het hoofdje was maar later zei ze weer dat het toch met het hoofdje naar beneden lag, en ze duwde best hard op de buik maar kon het dus toch niet met zekerheid zeggen... Ik was dit keer twee kilo aangekomen, zit nu op 10 kilo bij 30 weken. Ben er wel tevreden over eigenlijk. @de hik: gisteren en vandaag voor het eerst, was grappig haha @echo: groeiecho is niet standaard, liggingsecho doen ze tegenwoordig volgens mij bijna overal? Is rond de 34/36 weken ofzo.. Wel gezellig, nog n keertje extra gluren...
Wennietje: Rustig aan hoor meid...goed opletten dat je niet teveel doet met de bi. Siren: hele mooie buikfoto! mijn buik groeit al heel lang heel snel maar blijf het zien ja,leuk is dat! Over de hik: die heeft de kleine heel vaak, voel het goed en je ziet het ook..dacht pas nog: zu dat erg zijn zo vaal de hik??heb er nog niks over kunnen vinden dat het slecht is ofzo, oh nu ik dit typ, heeft ze weer de hik vanaf nu mijn andere meiden hadden dit ook vaak. Dat harde gedeelte in buik ook idd! soms zo'n klein rond of langwerping plekje (knuistje, voetje, elleboogje?) en dat kan ik dan ook vastpakken eigenlijk,doe dat niet hoor,maar aai er overheen dan. En ook de billen die soms 1 kant op gaan waardoor je buik zo'n rare vorm krijgt! Liggingsecho is idd standaard, groeiecho niet, is alleen met bepaalde gevallen. wat kletsen jullie veel!Ik heb niet altijd tijd om alles bij te lezen,sorry. Is hier super druk, ben al weken, of al 2 maanden ofzo vaak alleen met de kids, omdat man het druk heeft met werk (is pas ook 9 dagen naar buitenland geweest voor werk, was erg zwaar zo lang alleen, vooral omdat ik veel last heb van buik) en moest vaak bij zijn vader gaan werken met de aanbouw (ivm ziekte) dus was ie bijna ieder weekend daar (ook niet zo eerlijk van zijn vader om zijn zonen te verplichten bij hem te werken, aannemer wilde hij niet want dat is dan allemaal niet naar zijn zin...beetje moeiijke man is het) ook snauwde hijnaltijd naar mijn man en broer als ze daar werkte..het was steeds niet goed genoeg..maargoed.. nu moet er dus nog heel veel hier gebeuren, nu is hij gelukkig bezig met veluxraam te plaatsen (we hebben er al 1) dus dan hebben we er aan beiden kanten 1, wel zo fijn met luchten en licht. Wij gaan nl op zolder slapen. Dakkapel doen we nog wel eens,maar de zolder is zooo groot dat we dat nu nog even niet doen, is fijn voor als we straks 2 kamers voor de meiden maken boven. de andere grote kamer is dan voor de derde later (als ze allemaal ouder zijn,10+ ofzo) hier dus nog steeds geen babykamer..best moeilijk vind ik..of eigenlijk: heel moeilijk..wil het allemaal zo graag afhebben..maarja, doordat mijn man steeds naar zijn vader moest is hier helemaal niks gebeurd helaas.. nu was zijn vader laatst weer aan het zeuren: bij mij ligt het al zo lang stil,niemand helpt me..(heel die aanbouw incl electra etc hebben anders wel zijn zoons allemaal moeten doen, nu is het nog alleen afwerking,hij moet gewoon stucadoor laten komen) . Gelukkig zei mijn man dat hij nu bij ons aan de gang gaat want moet nog heel veel gebeuren, en dat voor 29 augustus,,.eigenlijk begin augustus liever nog. Hoop schilderwerk (doet mn man dan wel ivm stoffen zwangerschap) en behang ook, en de box moet nog geverfd worden...ik wil zelf ook zoveel mogelijk doen (heb al veel gedaan) alleen geen dingen die gevaarlijk zijn uiteraard. Dus eigenlijk: niet zo fijn momenteel omdat ik me daar beetje druk om maak of het wel afkomt allemaall..ben echt van de orde en netheid en momenteel is het op zolder een bende,maar komt goed, kan niet wachten tot het veluxraam af is, er een scheidingswand en deur inzit, en het verven is gedaan en er een vloer inligt (bedoel dus laminaat bijv) dan kan ik lekker alles poetsen en netjes maken en alle kamers gaan doen..(kamers op eerste verdieping worden ook anders) maar probeer me niet te druk te maken, is niet goed nu. Maar vind het wel vervelend, mensen die vragen: en al de babykamer af....nou, nee niet dus.. straks ook alle babywas doen, kan nu ook nog niet. het is wat hier momenteel..ben ook erg moe en veel buikklachten..heb de laatste week s avonds een pijnlijke buik (soort van kramperig gevoel, kan dan bijna niks meer) en heb sinds 2 dagen een pijnlijk gevoel rechts bovenin, vlak onder mijn hart zeg maar...denk dat het komt doordat baarmoeder nu hoog ligt (voel bewegingen soms al echt hoog ook!) en dat het dan wat drukt ofzo wat de pijn veroorzaakt. iemand anders ook veel last van pijnlijke buik en heel veel bandenpijn waardoor je even niet kunt lopen (duurt dan soms een half uur) sorry voor lange verhaal, is fijn het even kwijt te kunnen hier. ben gewoon erg blij als de zolder enzo klaar is, alles geverfd ios etc zodat ik alles alleen netjes hoef te maken en in te richten.
Groeiecho is standaard, gisteren zei mijn verloskundige dat iedereen een groei echo krijgt, En dan rond 36/37 weken krijg ik dan liggingsecho... Over 3 weekjes heb ik mijn groei echo met 31 weken
@Hamis; Meid hoe gaat het met jou? Ben je klaar met de babykamer, heb je nog hangertjes gevonden? En dat gordijnen van hema, is het nog gelukt? Want ik las vorige week in je andere topic, dat de afmetingen niet goed waren? XXX
Nog 4 nachtjes en dan weer zwaaien! Kijk er iedere keer naar uit hihi Als we nog een derde gewild hadden en dat zou er een zijn dan zou ik echt moeten wennen aan niet iedere 2/3 weken een echo hihi
Hmmm nee bij mij is er nooit gesproken over een groeiecho, had er nog nooit over gehoord. Met 34 weken krijg ik indd nog een liggingsecho. Verder niet meer hoor (denk ik). Het zal wel goed zijn. Bah over 2 weken moet ik voor de prik, heb rhesusnegatief bloed.
Tuurlijk zal het allemaal wel goed zijn! aan een groeiecho heb je toch weinig. Je kunt er alleen maar blij of verdrietig van worden. Het gaat er toch niet anders van groeien hihi. Ik moet ook voor de prik, daar moet ik het maandag met de gyn over hebben want dat wordt niks. krijgen er een miniprikje nog niet in laat staan deze flink!
ik ben babykleertjes aan het strijken. Heb een hoop kleertjes gekregen (meisje) en een hoop gekocht via mp (jongetje) wat nog als nieuw is. Soms maar 1x gedragen. Ziet er allemaal nog top uit! Alles gister gewassen en nu aan de strijk hihi Kan dat alvast schoon de kast in
Al mijn nieuwe spulletjes (kleren, dekens, lakentjes, hydrofile etc) wil ik in de week na pinksteren gaan wassen. Wordt nog een karwei hihi
Is het echt zo'n flinke prik ja? Ik heb geen idee hoe die gaat! Ik ben ook aan de babystrijk begonnen. Heb de eerste babywas gedaan, mijn schoonouders vonden dat nog vroeg maar ach, kan maar gebeurd zijn. Heb ik meer tijd in mijn verlof om te genieten.