nee want de verlos zei dat het een groeieecho is en later gaan ze nog een keer met echo kijken hoe de baby ligt
Hoi Lilaa , ja gaat goed hoor , hangertjes heb ik nu bij de action maar ik ga volgende week naar babydump voor een lamp dan haal ik die andere, ja hema deed helemaal niet moeilijk, ze vroeg of ik nieuwe wou of deze laten verlengen dus is al opgelost gelukkig en hoe is het met jou
ik zeg toch ook nergens dat hij bij jou ook zo is? Ik praat alleen over de vriendinnen van me die al bevallen zijn of bijna een kindje verwachten. Die hebben allemaal tegen het einde een liggingsecho gehad. Praat er nergens van dat jij niet wat anders krijgt.
wow wat een hoop nieuwe berichten ik moest helemaal bijlezen. In ieder geval bedankt allemaal voor de reacties van mijn bi ik probeer nu toch maar rustiger aan te doen!!!!! En wat leuk dat meerdere mensen die die harde plek voelen zo leuk! En daantje wat moet het zwaar voor jou zijn meis maar komt goed!!!! hier geen groeiecho en ik heb ook niks gehoord over een ligging echo ik loop in het ziekenhuis bij de verloskunde en daar zeggen ze niet zo veel. Gisteravond een nogal emotie moent gehad en vanochten weer zal er later meer over vertellen nu nog even tv kijken. Liefs
Hallo Allemaal, Wat is er weer veel gekletst hier, lekker. Over die liggings- en groeiecho's, ik heb op de website van mijn verloskundigen gezien dat die niet standaard bij hun zijn, alleen als er indicatie voor is. Kan zijn dat dat weer veranderd is natuurlijk, ik zal het morgen navragen want dan mag ik weer voor controle. Hier gaat het verder eigenlijk wel goed. Heb mijn mindere dagen maar gelukkig meer goede dagen. @Daantje kan me voorstellen dat het je af en toe te veel wordt. Mijn man is ook regelmatig in het buitenland, alleen dan maar voor 1 of 2 dagen. Maar zelfs met maar 1 hier rondlopen vind ik dat ook wel zwaar worden. En dan jij met zo'n grote en mooie buik zal dat niet mee vallen. En dan moet/mag je nog even. @buik iemand maakte de opmerking golfslagbad, dat vind ik wel een mooie vergelijking. Die van mij kan ook erg te keer gaan, en dan ook met die 'harde plekken'. Maar dat ik nou kan zeggen wat het is (voetje, handje ruggetje of zo) nee. En dit is mijn tweede zwangerschap. Zou je denken dat je het wel herkent. Nou ik echt niet. De laatste keer bij de verloskundige lag de baby nog in stuit en heb nu geen idee of dat nog zo is. @hik bij mijn eerste kon ik dat echt goed voelen, nu heb ik soms het idee dat hij/zij de hik heeft maar dat is heel zachtjes dan. En ook nooit gehoord dat dat niet goed is. Wel dat je baby dan buiten de buik ook vaak de hik kan hebben. En dat klopt wel een beetje mijn zoontje heeft inderdaad wel regelmatig de hik.
Maar mijn verloskundige zei dat iedereen een groeiecho krijgt. De groeiecho, is een echo om te kijken of het kindje op schema ligt met de groei ten aanzien van de termijn van de zwangerschap. Een groeiecho is een echo waarbij het hoofd, buik en been van uw kind in beeld brengt. Aan de hand van deze echo kan de groeicurve bepaald worden en weet u of uw kind groot, klein of gemiddeld is. Ligginsecho is weer iets anders. Als ik jou was zou ik gewoon na vragen, echo's is wel belangerijk
Wat posten jullie ineens veel in een dag zeg Groeiecho krijg je hier niet zomaar,alleen als daar een reden voor is. Bij deze praktijk is hij niet standaard, liggingsecho wel weer. Maar omdat ik nu een aantal groeiecho's krijg zal ik wss de liggingsecho niet krijgen. Omdat ze dus met de groeiecho ook kunnen zien hoe het ligt. Gister een heerlijk dagje bij de paardjes gehad,ben dan ook flink verbrand Manlief was op m'n merrie aan het rijden,zag er zo heerlijk en ontspannen uit....ik wou ook wel. Mijn man verbood het me....die wil onder geen bedwing dat ik nu nog op een paard stap snap het wel....maar ik mis het rijden zo...
long story short... de echo's verschillen soms per verloskundigenpraktijk, welke ze wel en niet standaard doen, geldt voor zowel groei- als liggingsecho, naar ik begrepen heb. Iederen in ieder geval veel succes/plezier met de echo's die nog komen gaan!
@brechje: oei, verbrand, wel goed je gezicht ingesmeerd? Ik heb op de dominicaanse republiek echt heel braaf factor 50 gesmeerd en toch heb ik wat plekjes, zwangerchapsmasker. Niet heel erg en ik zit er ook niet mee hoor, trekt wel weer weg zeggen ze he? We zullen zien... @echo's: klopt precies wat ros zegt dat het bij de ene praktijk wel al standaard is en bij de andere niet. Ik zelf vind een liggingsecho wel prettig omdat ze er van de week al naast zaten hoe die lag haha. (kwamen ze zelf wel achter maar toch..) en die krijg ik met 34/36 weken ergens, net hoe het uitkomt wanneer ik daar ben (of ben je er tegen die tijd iedere week?) @kleertjes wassen: maakt toch niet uit dat je dat nu al doet, is echt nog wel schoon als de kleine over 10 weekjes wordt geboren hoor. Ikzelf doe het pas in mijn verlof maar ik heb niet zooo veel te wassen aangezien we niet weten wat het wordt, ben ik dus ook niet los gegaan met kleertjes shoppen... Bijna weekend meiden! al heb ik het gevoel dat heel nederland vandaag vrij heeft genomen omdat het gisteren hemelvaart was...? Hier is het ook echt uitgestorven op het werk. Nou ja, ik maak me niet te druk... na vandaag nog 17 dagen werken, joehoehoe
@Josjo; bij mij is er nog niks te zien...gelukkig... Voortaan maar preventief gaan insmeren...ging wel erg snel gister..
Ok, ik moet toch volgende week op controle bij de VK, zal het eens navragen van die groeiecho. Wil eigenlijk wel weten of ons kindje groot,klein of normaal is.
Ik had gister al weekend hihi, werken in het onderwijs is ideaal hihi. vies worden zullen ze in de kast inderdaad niet, ik hang er een geurzakje van Zwitsal bij. ruikt het zowiezo lekker fris hihi
Gisteren uiteraard lekker terrasje gepikt met wat vrienden. Veel mensen op de been, dus weer lekker met de buik kunnen pronken, haha. Wat wel minder was, was dat er een heel onervaren jochie liep te oberen op ons terras; ik kreeg dus op een gegeven moment een vol blad bier over me heen, het zat echt overal en stonk enorm. Tja, en wat krijg je dan als je daar zo zit met een overduidelijk zwangere buik, broek helemaal nat? Juist, dan beginnen ze te roepen: "Zijn je vliezen al gebroken?" Op een gegeven moment zijn we dat spelletje maar mee gaan spelen; beetje moeilijk kijken, af en toe een keer een denkbeeldige wee wegpuffen etc. Was erg leuk om te zien hoe alle voorbijgangers reageerden, haha...
hahaha kabouter, erg grappig! Heb zelf ooit een paar biertjes in een gast zijn nek gegoten per ongeluk (was mijn 2e dag ofzo haha) gelukkig kon hij er om lachen maar ik kon wel janken! @siren: ach, en zo vaak hoor je verhalen dat ze zeggen dat het een groot kind is wat bij geboorte klein blijkt en andersom... weet niet of die mensen groei echo's gehad hebben maar toch.. bij ons liep het hoofdje achter en de rest wat voor bij de 20-weken echo. Met de 3 d echo kon ze precies het aantal weken en dagen noemen toen ze het hoofdje opmeette, dat vond ik dan wel weer knap