Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @tooske, ja leuk he! past alleen niet meer nu:( En in het grote bad is zo vervelend voor mn rug... Moet nog een zitje halen voor lydia

@elisje, succes bij de dokter!

@leeuwtje, zal zo eens kijken dan voor die speltjes

@pandora, werk jij in zo'n huis voor begeleid wonen? wat doe jij dan zoal op een dag? (zusje staat op de lijst ervoor)

@karen, gezellig, 4kindjes! wil ik ook:) (nu alleen wim nog...)

@foto's leuk! meer!:D

@kriebels: heb er momenteel ook erg last van, maar wim wil nog niet dus spiraal blijft denk toch nog jaartje of 3/4 zitten. Maar wil ook weer niet net bevallen zijn als daniel naar het internaat gaat

@justme: lydia heeft 62/68 hangt erg van het merk af. En van de franse kleertjes zit ze al in de 6+maanden (die werken met maanden, erg vervelend!) Broeken krijgt ze niet aan, ik ben van de jurkjes:D

@fles: gewoon water uit de kraan en dan de magnetron in, duurt hier erg lang swinters voor het warm is, zomers komt het bijna kokend uit de kraan...

@hapjes: tussen de middag als wij eten en ze wakker is. Anders heeft ze "pech" aangezien het toch nog niet hoeft/

@cb: straks maar eens kijken wanneer ze weer moet, maak altijd pas afspraak als het weer tijd is (elke x op ander cb)

@schema: wat is dat? adam is hier niet echt van de klok overdag. Maakt niet uit, als ze snachts maar stil is:D

@me: guppekop, 21 jaar. Sinds mn 16de met wim samen, juni 2009 getrouwd. Feb 2010 kregen we daniel, na halfjaartje weer zwanger waardoor lydia in aug. dr neusje liet zien. Sinds maart dit jaar varen we samen en niet meer als personeel. Nouja, varen...meer stilgelegen voor reparaties;) Als we varen zitten we heel veel in duitsland

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!!

Mag ik hier proberen te komen kletsen?

Ik heb het tot nu toe niet zo gedaan omdat ik bang ben dat ik Suzannah te veel ga vergelijken..
    Ze heeft namelijk een ontwikkelingsachterstand en ik heb al 2 augustus kindjes in mijn omgeving die veel verder zijn als haar.
    ...

Hoe gaat het met jullie kleintjes?

3. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @flesjes maken: hier altijd gekookt water, en dat zet ik dan een dag als voorraadje in de koelkast.

@kledingmaat: hier 62/68. Al scheelt het wel heel erg welk merk het is. Hier juist probleem dat broekjes redelijk strak zitten bij haar buikje :D Ze zit qua lengte en gewicht precies op de middenlijn dus ze is niet te dik gelukkig, maar ze ziet er zo lekker mollig uit hehe

@Maienditje: eerst groente of fruit, volgens mijn diƫtiste maakt het dus niks uit. Alles uit de minst allergene groep voedingsmiddelen mag je gewoon introduceren vanaf 4 maanden. Zit ook al kippenvlees bij, varkensvlees dan weer niet.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    (-̮̮̃Ā•̃)۶ GEBOREN !!

03-07-2011 Ā– ZJ84 Ā– Timme Ā– 2612 gr Ā– 49 cm Ā– 34w5d
    16-07-2011 - mamapatricia - lizzy - 2230 gr - 43 cm - 34w4d
    18-07-2011 - Josjo - Annelynn - 2910 gr & 45 cm- 36w1d
    21-07-2011 - Justme86 - jongen - 2940gr - 37w2d
    01-08-2011 - Ros84 - meisje - 2888 gr - 47 cm - 39w5d
    02-08-2011 - bumpie - Mirthe -4200 gr. - 50 cm - 40w5d
    02-08-2011 - Siren84 - Lizzy - 3140 gr - 48 cm- 37w0d
    04-08-2011 - Sloppyslayer - Suzannah Joann -2975gr - 50cm - 38w0d
    05-08-2011 - Leeuwtje8108 - Femm - 3665 gr - 51 cm 40w6d
    05-08-2011 - Tooske - Jessi - 3215 gr. - ? cm. - 39w5d
    09-08-2011 - Linn84 - Evi -3285 gr. - 49 cm - 39w3d
    09-08-2011 - Suzanne1 - Mees - 3535 gr - 51 cm 41w0d
    11-08-2011 - Maienditje - Jeremy - 3830 gr. - 52 cm - 41w1d
    16-08-2011 - EdN - David - 2840 gr. - 47 cm - 38w5d
    17-08-2011 - LiLaa - Kaan - 3000 gr - 50 cm - 38w3d
    19-08-2011 - Sammie88 - Kyan Leroy - 4465 gr. - 53 cm -
    20-08-2011 - Merry78 - Aylin - 3580 gram - 50 cm - 41 w
    20-08-2011 - Lori - jongen - 3725 gr. - 41w6d
    21-08-2011 - Guppekop - Lydia Elizabeth - 3800gr. - 52 cm
    21-08-2011 - Natas79 - Mare Josefina - 3175 gr. - 48,5 cm
    22-08-2011 - Bloempie 1983 - Lana-3962 gr. - 54 cm
    23-08-2011 - wondertje1985 - Mirre - 3590 gr - 49 cm -40w3dg
    23-08-2011 - Elisje - Tristan - 2875 gr - +/-47cm - 39w4d
    28-08-2011 - Pandora - Jongen - 3665 gr. - 50 cm - 41w1d

De mama's

ZJ84 - 27 jaar - 1e kindje
    mamapatricia - 26 jaar - 3e kindje
    Josjo - 34 jaar - 1e kindje
    Justme86 - 25 jaar - 1e kindje
    Ros84 - 27 jaar - 1e kindje
    bumpie
    Siren84
    Leeuwtje8108 - 30 jaar - 2e kindje
    Tooske
    Linn84 - 27 jaar - 1e kindje
    Suzanne1
    Maienditje - 25 jaar - 1e kindje
    EdN
    LiLaa - 23 Jaar - 1e kindje
    Sammie88
    Merry78
    Lori
    Guppekop - 21 jaar - 2e kindje - schipper
    Natas79 - 32 jaar - 1e kindje - verpleegkundige
    Bloempie 1983
    wondertje1985 - 26 jaar- 1e kindje- Werkt in de Efteling
    Elisje
    Pandora - 31 jaar - 1e kindje -gehandicaptenzorg
    Sloppyslayer 37 jaar - 2e kindje - eigenbaas en thuisblijf moeder

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Kleding maat: Suzannah zit nu in maat 62-68 voornamelijk haar lijf is heel lang en heeft ze mt 68 nodig en voor haar beentjes maat 62

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey Sloppy! Leuk weer eens wat van je te lezen :D Hoe gaat het met de kleine? Is ze er weer een beetje bovenop gekomen? Waarin "loopt ze achter"? (Vind dat zo'n rotuitdrukking ;))
    Ons meisje heeft niet in het zkh gelegen oid, maar merk wel dat er een enorm verschil zit in haar ontwikkeling en die van haar nichtje van drie weken jonger. Ze zijn allemaal zo enorm verschillend!

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Linn: Het is een beste lijst maar om de meeste dingen maak ik me niet zo heel veel druk........heeft ze gewoon haar eigen tempo.
    Waar ik me wel druk om maak is dat ze baby reflexen heeft gekregen die normaal na 10wkn weggaan die zijn er bij haar pas 4wkn.
    Ook is haar bovenlijf op krachtontwikkeling van 10wkn. Ze kan bijvoorbeeld niet ophaar buik liggen en haar hoofd optillen (ja heel erg kort) We oefenen dit elke dag maar er zit totaal geen vooruit gang in...
    En haar linker arm is niet goed.....
    En ze volgd met haar hoofd pas sinds een week of 4, daarvoor keek ze als het ware langs je heen net of je er niet was.
    Maar als ik het dan zo op schrijf denk ik: het valt ook wel mee en er kan nog vanalles gebeuren.
    Het is gewoon nog een heerlijke baby :D

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Even twee foto's spammen :D

9. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey

Sloppy, gezellig dat je erbij komt kletsen! Loop je met Suzannah bij de kinderfysio?

Kleine hier had een scheefkoppie, en loopt achter in spierontwikkeling in zijn nekje. Begint nu langzaamaan recht te trekken. (Ze blijven tot een jaar zijn leeftijd corrigeren)...Hoofdje begint eindelijk stabiel te worden :)...

@kleding; gelukkig zie dat iedereen hier wel een beetje dat probleem heeft...dacht ligt het nou aan het kind of aan de kleding? Ligt er wel aan per merk (Prenatal, C&A 68 valt lekker smal)...

@kriebels; mis af en toe me buik nog steeds, heb eigenlijk een leuke zwangerschap gehad, ondanks misselijkheid en diabetes. We zouden wel een volgende willen, maar eerst genieten van de kleine. En we willen een ander huisje (met CV) en rijbewijs halen (+auto kopen)...

Heeft lang geduurd voor we zwanger waren van de beeb, hadden geen zin in de MMM, en ineens had ik me cyclus + eisprong terug en onverwachts zwanger...

Nou, ik ga me spullen even bij elkaar zoeken, ga zo shoppen en lunchen + baby kijken, alleen tis zulk k*^&weer....

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Sloppy, Je hebt twee prachtige dochters! Wat een mooie ogen zeg! En die krullen van je oudste...om jaloers op te worden :D Met Suzannah komt het vast goed, ze is nog zo klein en er kan inderdaad nog zoveel gebeuren. Ze heeft een slechte start gehad, maar dat kan ze allemaal nog inhalen :)

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #191 Pandora, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
    Linn....ik had me ooit voorgenomen nooit meer aan lijstjes te beginnen :D toen we net allemaal bevallen waren heb ik echt een uur terug zitten lezen wie er bevallen was geb. data, gewicht etc op zitten schrijven en in het lijstje zitten verwerken ( ben als laatste bevallen dus had idd niks beters te doen :p )
    Zo via pb aanvullen is veel makkelijker ;)

Guppekop....ik werk op een woning waar 12 clienten wonen en waar 24/7 begeleiding is......maar ik wil straks toch wel ff op je vraag reageren hoor...maar wij gaan nu jas aan doen en naar het consernatiebureau ( prikjes aaaaaaaaah sielug :D )

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij Suz eigenlijk het zelfde. Ze had een voorkeurs houding en dat is nu redelijk goed.
    Asl Suzannah zit dan is het nog steeds zo'n autohondje met zo'n los nekje......hahahahahaha
    Suzannah heeft Fysio en ze hebben het nu tot februari gegeven en dan moet ze echt verbeterd zijn anders.......tja laten we het maar per dag bekijken.

@kriebels: hier ook al weer hoor..........pfff en ik heb ook echt geen makkelijke zwangerschap gehad met HG en ziekenhuis opname met 33wkn ivm uitdrogen. Bevalling van 3dgn en drager van GBS bacteri.........sloppyman durf niet meer en ik wil echt heel graag.
    Omdat ik al 37 (bijna 38) ben heb ik zoiets van: doe nu maar :)
    Maar geen ziekenhuis meer dus het moet vanzelf komen of niet. Nu zijn we even aan de pil om rust te hebben, maar dat bevalt helemaal niet dus er is een kans dat ik binnen kort stop met de pil en dan zien we wat de natuur ons zal geven..........of niet.
    Hoe dan ook ben ik heel gelukkig en compleet met mijn 2meiden :D

13. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pandora Heb je net een pb'tje gestuurd

@kriebels Ik mis mijn buik wel, maar heb nog niet direct kriebels voor een tweede kindje. Eerst lekker een paar jaar van zoontje genieten.

@fles Ik geef nog steeds bv en heb nog nooit een flesje aan de beeb gegeven. (Hij drinkt wel uit de fles als ik er niet ben). Hoe hebben jullie de bv afgebouwd?

@slapen Hij slaapt echt pas 's avonds laat hier. Schema is ongeveer:
    ongeveer (soms ook later) 07:00 Wakker en bv, daarna verder slapen
    10:30 Wakker en bv, spelen
    ongeveer 13:00 Weer op bed
    ongeveer 14:30 Wakker, bv en spelen
    18:00 bv en tijdje daarna (fruit)hapje
    20:00 bv, baby wil nog niet slapen en blijft wakker
    21:30 bv en proberen beeb daarna op bed te brengen

14. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, verder ben ik 31 jaar en werk ik als zelfstandige.

15. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vliegt de tijd, Timme is vandaag alweer een half jaar :D

16. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sloppyslayer hoe gaat het eigenlijk met de kma van Suzannah, je twijfelde toen?

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gefeliciteerd! Toch een mijlpaal :D Gaat echt snel! Vind het ook zo enorm fascinerend om te te zien hoe snel ze van hulpeloze baby naar "echte" mensjes gaan.

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zo ff middagpauze, tenminste de meeste liggen op bed en 1tje van 6 jaar is door de vakantie mee met kleine zus heb ik normaal nooit meer zit voor de tv k3 te kijken.

groente-fruit: ja volgens mij is het bij het cb ook steeds anders waar je mee moet beginnen.
    ik heb eerste maand potjes gedaan en nu dus vers opzich vind hij het wel lekker maar het is altijd minder zoet en idd wat grover.
    ik merk wel dat hij er veel bij kokhalst volgens mij omdat het zo droog is maar mocht er nog geen aardappel door doen dus ja hoe zou ik het smeuriger krijgen.

tooske: is de lijst wat ze mogen hier neer te zetten of is het veel, ben wel benieuwd eigenlijk.

fruit gaat goed, dat sinds gisteren gelijk vers.

sloppy: lieve foto's zo te zien heb jij ook het babykuipje van stokke, geen spijt?? ik had hem gewoon al in het bedrijf dus het is nu ideaal maar vind ze er snel uitgegroeid.

en je moet je niks aan trekken van kinderen die al meer kunnen maar das makkelijker gezegd dan gedaan.
    je krijgt toch vaak opmerkingen van oh rolt ze nog niet.
    maar ieder kind doet het op zijn/haar eigen manier en als ze 18 zijn kunnen ze het allemaal, is mijn mening dan.

zou wel fijn zijn voor je gevoel dat je vooruitgang ziet.

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zj gefeliciteerd met het half jaar, tijd gaat echt veel te hard ja maar zoals eerder gezegd en hier al genoemd het is nu leuker om naar je kind te kijken dan dat ze er hulpeloos bij lagen

20. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat ZJ!

Ja, zal het lijstje hier eens neerzetten Maienditje, is wel heel erg handig hoor. Volgens mij mogen ze namelijk ook al aardappels, maar dat weet ik niet zeker. Ben nu op het werk en vanavond gaan we naar het ziekenhuis naar ons nichtje. Dus zal het daarna of anders morgen neerzetten hier!

Morgenvroeg naar begrafenis van zoontje van mijn neef. 8 jaar, half jaar geleden geconstateerd dat hij een hersentumor had, zat te dicht bij de hersenstam, dus konden ze niets meer aan doen, echt zo vreselijk! Zal wel heel erg druk worden denk ik.... Dan pak ik mijn meisje toch wel even wat steviger vast hoor, met zulke berichten, brrr....

Sloppy, de een gaat sneller dan de ander in ontwikkeling, maar of het een nu beter of slechter is? Geef haar lekker de tijd, al kan ik me wel voorstellen dat je je zorgen maakt, want moeders hebben nu eenmaal dat oerinstinct. Heeft Suzannah kma? En wat een prachtige dochters heb je ja, die ogen van je oudste!!!! Prachtig :)

Haha Pandora en nu doe je het toch weer :D Zag al wel dat het laatste lijstje dat iemand heeft bijgewerkt niet klopt, want mijn gegevens zijn er iig af ;) Ik blijf er maar vanaf anders wordt het helemaal een bende :p

Lori wat knap dat je nog bv geeft!!!! Hier wilde beebje niet goed aanhappen en liet telkens los, met stuwing wilde/kon ze helemaal niet meer drinken en daarna nog met tepelhoedje geprobeerd, dat was bij elke voeding minimaal een uur proberen en krijsen, pfff. Dus toen ben ik gaan kolven, maar toen kreeg Jessi spruw en ik ook en toen kreeg ik een borstontsteking en mijn andere borst begon ook, dus toen ben ik gestopt. Jammer, had het graag lekker zorgeloos langer willen geven, maar het was gewoon niet anders. Heb van mezelf altijd al verkleving van mijn melkklieren en dat ging toen dus razendsnel ontsteken omdat het verstopt raakte.

Deel Deze Pagina