@Pandora; kleine heeft hier dr ook ff overgedaan hoor...niet te druk om maken, alles op zijn tijd? Heeft je kleine ook een lagere spierspanning in het nekje? @CB; moet er volgende week woensdag heen, als de kleine niet is opgeknapt zal die niet zo veel doen, naja ik weet dat ie het kan... @Foto's; wat cuties!!! @Ben hier helemaal kapot; lange nacht geweest; gewerkt, vriendlief heeft een lange dag thuis gehad met een ziek beebje... kleine slaapt, niet heel vast, hoest wel...maar niet dat ie wakker wordt... @Eten; heeft nu zijn laatste fles wel binnengehouden, bij de vorige fles kwam alles er weer uit door het hoesten, zo zielig... @Vriendlief is aan het koken; komen we nu pas aan toe en ik heb niet eens trek, hoop dat ik zelf een beetje opknap. @Kleine zou morgen naar oma gaan, even deze nacht aankijken anders slaapt ie gewoon thuis en dan begin ik gewoon iets later...we zien het wel... Meiden een hele fijne avond en hopelijk een rustige nacht!
Ojee...kan het even niet meer bijhouden Sorry! Zag wel een paar super schattige beebjes voorbij komen en een Hidde met een wat minder charmante foto Haha, erg leuk! We zijn vanochtend naar cb geweest. Hadden ze daar net doorgekregen dat we niet zouden komen. Ik vroeg van wie dan, ja, van t systeem was het antwoord En dat systeem had me voor de afspraak in maart ook meteen afgemeld. Nou lekker dan! Zij de arts vragen en we mochten gelukkig nog wel komen. Dus meten, wegen en naar binnen. Zeg tegen haar dat ik graag wat meer info wil over het bijvoeden enzo, omdat ze de vorige keer aangaven dat we voorzichtig moeten zijn ivm allergieën. Krijg ik het standaard papiertje met voorbeeld dag-menu's en that's it. Nog een paar gerichte vragen gesteld, maar kreeg alleen maar van die vage antwoorden als "Ja, dat zou wel kunnen" en "nee, dat hoeft niet persé" Daar heb ik wat aan! NOT! Dus...trek maar weer m'n eigen plan Vanmiddag voor t eerst fruit gegeven, banaan. Lekker dat ze dat vindt! Ze begon gewoon te gillen als ik te lang deed over het volgende hapje haha!
Pandora , Femm kan wel van rug naar buik maar andersom gaat alleen per ongeluk. als de zwaartekracht meewerkt zeg maar. en ik vind het raar dat ze van buik naar rug moeilijk vind omdat ze altijd op haar buik ligt (slaapt) . niet te druk over maken. Jens deed dit trouwens precies andersom eerst buik -rug en met 6 maanden precies rug-buik, en die liep met 10 maanden los dus wil allemaal niks zeggen.
Linn nou lekker dan , raar systeem hebben ze daar. en daar kom je idd niet verder mee met zo'n antwoorden. anders mss de wijkverpleegkundige bellen. die bellen dan terug met advies. mss meer verstand als die arts. Just me ook al zo'n leuke nacht. succes vannacht hopenlijk knap je mannetje snel op. en jij ook . gek he dat we al zo snel aan doorslaap nachten gewend zijn. kom t er 1 slechte tussendoor gelijk geradbraakt. tenminste ik . hihi
Hier kan de kleine ook alleen nog maar van rug naar buik rollen...terug gaat soms "per ongeluk"goed haha... just me hoe gaat het met de kleine?gaat het goed met de inhalator?wij hebben deze bij onze dochter ook een tijdje gehad. hier ook een heel ander ritme wat betreft het slapen ineens....je kunt je beter nergens aan vasthouden het veranderd toch weer continue
Haha bumpie, wat zit ze er trots bij! En wat een leuk spijkerbroekje zeg!! Ooo en Hidde! Wat een Kodak moment Haha zo heb ik een paar foto's waar ze net een raar gezicht trekt ( heeft ze van mij helaas haha). Omrollen, hier ook alleen van rug naar buik, andersom op goed geluk Ze kan wel lang op haar buik liggen met haar armpjes goed naar voren en haar hoofdje omhoog, alleen soms blijft haar armpje met rollen verkeerd zitten ( klem zeg maar) en gaat ze huilen Hier probeerd ze nu ook steeds te kruipen ( kan ze no helemaal niet natuurlijk) maar ze doet haar best! Haar kont duwt ze nu helemaal omhoog haha zo grappig gezicht!! Ze heeft nu een rammelaar en is helemaal verliefd!! Heel de dag wil ze er mee spelen! En schaterlachen dat ze doet! ( smelt)
Hallo, Hier ook vandaag weer naar het cb geweest. We hadden dit keer een andere arts. Wel zo prettig, had het niet zo op die andere. Laura is nu 66 cm lang (had langer verwacht) en 7,8 kilo (had zwaarder verwacht). Vorige keer was ze in 4 weken tijd iets meer dan een kilo aangekomen, nu 800 gram in 8 weken! Nou ja er werd er niets van gezegd. Nu is ze iets meer in de lengte gegroeid en iets minder in gewicht. Beide zitten nu op de +1 lijn. Verder doet ze alles volgens het boekje. Heb ook nog even nagevragd over bijvoeding. Kreeg ook niet echt een antwoord zo van dit mag met zoveel maanden en dat met zoveel maanden. Vind daar namelijk de verhalen over nogal verschillend. Kreeg ook een folder mee van het voedingscentrum en dacht dat daar in zou staan wanneer wat te geven. Niet dus. Wel zei ze liever geen pjamapapjes te geven, die kant en klare dus, zitten boordevol suikers. Laura krijgt nu sinds een paar dagen ook bloemkool, en dat ging er vandaag goed in. Oook het fruit begint ze nu echt van te smikkelen. Wordt helemaal wild als het te lang duurt. En water uit een beker. Dat vindt ze ook ontzettend lekker. Kan niet wachten tot ze de beker mag vasthouden, heel leuk. Moest haar vandaag eerder wakker maken voor het cb. Heeft ze vandaag ook overdag erg goed geslapen! Vanmiddag 2 uur achter elkaar en laat in de middag ook nog bijna 2 uur. Heb haar maar wakker gemaakt. Gisteren werd ze uit zichzelf wakker om 10 uur en toen heeft ze overdag veel minder geslapen. Wel logisch eigenlijk. Maar misschien maar vaker wakker maken om 9 uur of zo. Dan lekker babybambix als ontbijt ipv fles. Moet ik nog wel eerst kopen dan... Pandora, ik kan die afplatting wel zien. Lijkt veel op wat een familielid ook heeft, misschien herken ik het daardoor. KK behalve dat we beide zijn bevallen op dezelfde dag hebben we allebei dus ook geen rijbewijs! Leuke foto van hidde trouwens. Zie ik nou eczeem op zijn ogen of gewoon rode vlekjes? Over die hormonen in het vlees en eerder ongesteld worden en zo bij meisjes had ik ook al gelezen. Echt belachelijk. Volgens mij zijn veel van onze ziektes ten gevolge van ons eetpatroon. Eigenlijk is het raar, in de westerse wereld gaan we dood aan te veel eten en in afrika aan te weinig. Ergens klopt er hier iets niet . Voor de beebjes die al van rug naar buik draaien. doen die dat allemaal beide kanten uit? Laura draait alleen maar van 1 kant naar haar buik, niet via de andere kant. Arts op het cb maakte zich er niet druk om. Zag wel dat ze goed ontwikkelde. Iets meer oefenen zei ze erover. Prettige avond en hopelijk goede nachtrust voor iedereen!
@ spijkerbroekje: is van de Hema altijd 8 euro blijven erg mooi en stretch heb er nu tot maat 86 elke maat 1. Heb ook wel andere merken maar die van Hema vindt ik het fijnste. dus een aanrader voor iedereen kan zowel voor jongen als meisje. Altijd handig voor een eventueel volgend kindje Morgen eten wij macaroni ga voor haar ook iets maken en dan pureren. Kijken of het in de smaak valt
niet dat ik weet...maar hij heeft wel een erg groot hoofd, dus het is ook nogal een gewicht voor dat nekje om zn hoofd omhoog te houden maar ik was vandaag gewoon ff zooooo kinderfysio moe al vanaf zn geboorte dat gezeur en gezeik over zn hoofd...groot hoofd, plat hoofd, schuin hoofd....JA EN IKKE EEN PUNT HOOFD
Geven jullie eigenlijk 's-morgens EN 's-avonds een fles met rijstebloem??? Hier ook spijkerbroekjes altijd 8 euro fan duik zo mn bed in.....ben al de hele dag zo beroerd als wat :x en koppijn da wilde nie weten mn vriend is naar school en ik zit me toch maar in de weg op de bank
Ik ga van het weekend shoppen met mijn zusje en dus ook zeker bij de hema! Echt een leuk broekje! Oooo en woon helaas niet in de buurt van Arnhem dus kan je niet mee rijden helaas.....
Ik geef alleen de laatste fles rijstebloem in de fles ( 3 schepjes van nutrilon maatschepje boven op de 210+7).
wij doen 3 schepjes op een fles van 180/6 en de hoeveelheid in de fles als het er 4 zijn....alle 4 180/6 of anders? ( lees hier vaak 210/7 namelijk ) ik had het op het CB een keer over flessen van 210/7 maar toen keken ze me aan alsof ik van mars kom ( kan best gezien mn punthoofd )
zo alles weer bijgelezen ik geloof zo'n pagina of 30 kom morgen even reageren ga nu slapen ben echt moe
Kom jij niet van Mars dan Pandora???? Oh nee, mannen komen van Mars en vrouwen van Venus Wij geven laatste fles 210 + 7, volgens cb redelijk veel, maar als het maar 1 fles was vonden ze het prima, zeker omdat ze er geen last van heeft ofzo. Hier weer eens papfles proberen te geven (ik geef 180+6 en dan 5 eetlepels rijstebloem, zo staat het in mijn boekje van de dietiste), maar ze moet er niks van hebben, hele tijd mekkeren, terwijl ze haar gewone flessen super drinkt altijd. Dus wat madam belieft: papfles weggegooid en gewone fles erin, dat was weer naar haar zin Las hier bij iemand dat vlees nog niet zou mogen, volgens info van dietiste mogen ze nu kip, kalkoen, rund en kalfsvlees. Jessi heeft al kip en kalkoen op, gewoon gekookt en dan gepureerd met een groente die ze al eerder op heeft. Je kunt ook bakken in olie inderdaad. Aardappels mogen ook al, heeft ze ook al op. Ga vanaf volgende week ook 2 hapjes geven op een dag, in de ochtend fruit en in de middag groente/vlees/aardappels. En dan pas over een maand of 2 brood. Eerst maar een een granenpapje proberen over een paar weken. Wat een geweldige foto's zie ik weer voorbij komen, wat een dotje is Mirthe en Mees ook! En Hidde, ach, wij zijn ook niet altijd even fotogeniek toch Hier wordt er HEEEEl veel gekletst en gelachen en dan echt zo'n aanstellerig lachtje, om te gillen Weet niet of ik hier ook filmpjes kan uploaden, zal eens proberen, heb een kort filmpje, heeft ze echt lol in haar eentje. Rollen doet ze nu ongeveer zelf van rug naar buik, maar haar arm ligt dan nog onder haar buik, die krijgt ze er nog neit zelf onderuit. Van buik naar rug deed ze met 4 maanden een paar keer, maar dat lijkt ze vergeten nu Ze kan heel lang op haar buik liggen, maar dan knalt ze haar hoofd zo af en toe eens in het speelkleed en dan kan ze weer even verder Vandaag voor het eerst heeeel eventjes in de Stokke Tripp Trapp gezet en aan tafel laten spelen, ze vond het geweldig! Ze zit nu sowieso het liefst te spelen, kan ze het allemaal wat beter vastpakken zonder dat het op haar hoofd valt als ze het loslaat Maar goed, dat kan nog niet te lang natuurlijk. Geven jullie trouwens minder flesvoeding nu jullie bijvoeding geven? Ik heb nog niet veel bijvoeding gegeven, telkens maximaal 2 eetlepels. Maar nu ze bijna 6 maanden is willen we wat meer gaan geven en dan lijkt me ook minderen met fles? Ze krijgt nu in de middag groente of aardappel of vlees gemengd en in de fles erna geef ik evenveel water als voorheen, maar dan met 1 schepje minder flesvoeding. Ons meisje houdt echt nog heel erg van de fles, ze vindt het heerlijk om liggend op schoot te drinken, dus die wil ik haar niet te snel afpakken.... Morgen maar even ha bellen voor recept voor voeding 2, krijgen we namelijk vergoedt van de verzekering, maar dan moet het wel via ha en apotheek lopen. Hoest met alle zieke beebjes? Jessi moest zondag middag zo overgeven, maar gelukkig is het daarbij gebleven. Ze heeft die dag van 1 tot 6 geslapen Met dan wel 2 keer overgeven en de hele boel verschonen tussendoor. Dan heb je ineens tekort aan 2 slaapzakjes, wasmachine en droger hebben overuren gedraaid! Verder slaapt ze in de ochtend meestal een uur tot anderhalf uur en in de middag 2 tot 4 uur. In de avond meestal nog een uur en dan 11 tot 12 uur in de nacht. Ga nog effe kijken voor filmpje
@Igglepiggle: je bedoelt die rode ooghoekjes bij Hidde? Beetje ontstoken geweest, meer niet. Eczeem alleen heel af en toe op de wenkbrauwtjes, net als bv. met dit koude weer wat sneller schraal ook, maar verder worden de oogjes wel gespaard. Net na de geboorte had ie trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke rooie ogen, echt zo zielig...Ik dacht echt: "die oogjes gaan never nooit nie open", helemaal dichtgekoekt, hihi.. Maar tis goedgekomen. Manneke was vanmorgen idd weer om half 12 wakker ipv het gebruikelijke 12:45. Denk toch dat hij met zijn ritme aan het schuiven is; vanaaf ook weer 21:00 uur wakker. Hij wil denk iki zelf die laatste fles naar voren schuiven, zodat mama hem GVD niet iedere avond uit zijn diepe slaap komt halen Vanmiddag lekker naar opa en oma gewandeld, en daar de 2e portie worteltjes gegeten. Maar man, wat een kliederboel maakte hij ervan! Hij zat er echt een beetje mee te spelen, terwijl het gisteren kei goed ding. Nu was het 1 grote smurriebenden en genoot hij vooral van het kauwen op het lepeltje
Dan rolt ze snel helemaal om! B had het echt heel snel in de gaten. Die rolt nu alle kanten op en kan alles pakken.