Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Als Braga, met een g :)

2. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Leuk!!! B heeft er nu 2x een paar minuutjes ingezeten. Zo weer even doen als ze uit bedje zijn. Maar verwacht lange slapers, vanmorgen bij kdv niet geslapen die tante hihi.

Rhein kan er nog niet inzitten vind ik, die zit nog niet recht genoeg.

Kan niet begrijpen dat mensen er kindjes van 3 mnd inzetten!
    heb hem te leen van iemand, ideaal!

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    sinds 1 augustus 2011 is de het bij het WHO veranderd. Alle kindjes kv of bv krijgen vita D

4. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tot het 4e levensjaar.

5. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Luus, heel veel sterkte en beterschap!

6. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Ik lees hier nu dat je pas met stap 2 mag beginnen als je nog maar 3 flessen per dag geeft, dan kan ik dus nog niet over volgende week, ze drinken hier nog 5 flessen per dag!

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    is ook afhankelijk van het kindje;) daniel ging met 4maanden zelf zitten

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik kijk naar de leeftijd hoor. Lydia heeft er nog 4per dag maar zit nu ook aan nr 2 (1 was op en 2 had ik nog, vandaar iets eerder)

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    in de avent met de 3 speen, al denk ik soms dat de 2 speen beter is want het gaat er wat sneller uit dan met melk.. (maar die spenen staan op zolder bij schoonouders een half uur rijden verderop, oepsie)

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ja maar met 5 flessen zou ik het denk ik ook niet doen hoor...? Anders voor de zekerheid cb bellen?

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    zo, ik ga sporten. Hopelijk krijg ik het dan wel warm. Tjonge, ik vries hier nog aan mn bureaustoel vast. Voel me n ijsbeer (oh nee, die hebben het warm he?) nou, ik voel me een ijsbeer die geschoren is :D

12. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bumpie; 6 maanden al? Wauw, wat vliegt de tijd he...?! Proficiat!!!:D

Hier dag 4 van wortelhapje (is het potje ook meteen leeg), ging weer goed! Hij had er zin in en helde iedere keer voorover naar het potje toe om te happen, haha! Wat zijn normale hoeveelheden in het begin zo, hebben jullie dat bijgehouden? Ik heb hier die kleine potjes van Friso nog, ga met vers beginnen als ik een beetje in kan schatten hoeveel hij lust/op kan. in zo'n Friso potje zit 125 gram; gisteren at Hidde 30 gram, nu was het al 50 gram.
    Ben erg blij dat het er zo goed ingaat, maar nu sta ik weer opnieuw voor een raadsel...

Week of 3 terug wezen wegen op het CB, toen was hij nagenoeg niet aangekomen, terwijl hij verder toch eigenlijk heel tevreden lijkt op 4 flessen van 180 cc. Mja, ivm zijn gewicht moesten we toch maar weer 5 flessen proberen. Vind ik op zich niet erg, maar ik kom dan telkens zooooooooooooooo gruwelijk in de knoop met zijn slaapjes; vind het gewoon erg vervelend als ik hem steeds wakker moet maken voor de fles, en hijzelf wordt er ook niet vrolijker van. Nog even geprobeerd of dan ipv 5 X 180 vervangen kon worden door 4 X 210, maar dat gaat het ook niet worden, vrees ik. Soms gaat dat wel goed, maar vaak komt er toch ook wel een en ander terug, dat ik denk "was toch teveel van het goede". Dus...... waren we weer op 4 X 180 blijven hangen, en hij is verder een heel tevreden manneke, doet zijn slaapjes, 's nachts gaat goed, slaapt lekker tot een uur of 8 door.
    Nou heb ik Hidde vanmorgen gewogen, en was er GVD nog weinig verandering in zijn gewicht, daar baal ik zo van...
    Hadden nu net een beetje de groentetjes "ingebouwd" in het schema, en nou dreigt het dus mis te gaan:(. Ik denk dat voor Hiddes gewicht 5 flessen niet verkeerd zou zijn, maar ik zit dus met die slaapjes in mijn maag. En daarbij komt dat ik hem nu de groentehapjes niet meer wil onthouden. Moet ik die dan oog nog ergens tussen die 5 flessen in frotten? Daarnaast begin ik nu te twijfelen, nu ik zie hoe lekker hij de wortelhapjes vind. Dan vraag ik me af of die 50 gram groente iets bijdragen aan zijn gewicht. Ik ga hier niet voor naar het CB bellen, krijg daar een beetje de schijt van, die lezen hier alleen maar alles van een papiertje af. zit nog te denken om KA te bellen, maar dat wordt dan weer een belafspraak voor volgende week pas. Dus dacht, ik drop het hier even...;)

Wat zouden jullie doen?

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heeft Hidde honger dan? En is hij TE licht? En hoe voelt hij zich verder? Gewoon wakker, opgewekt en alert? Zou dan denk ik niet een fles erbij gaan proppen. Misschien kun je in de eerste en laatste fles iets meer geven? Lastig hoor. Maar denk dat als hij gewoon lekker vrolijk enzo is je je niet echt zorgen hoeft te maken toch? Haalt ie vast wel weer in :)

Josjo, sport-se! Je warmt er vast van op :D

Geven hier 4 flessen, twee keer 210 en twee keer 180 en we mochten wel over op opvolgmelk. Denk dat als je advies wilt je nog beter de lijn van nutricia ofzo kan bellen dan het cb. Daar zeggen ze toch steeds weer wat anders ;)

Vitamine D is inderdaad de eerste vier jaar 10 mg per dag. Vergeet het ook vaker dan dat ik het wel geef eigenlijk. Maar gezien de richtlijnen tot een paar maanden terug nog anders waren is dat vast niet zo'n ramp.

We zijn even gestopt met bijvoeden. Dinsdagavond na de broccoli was het overgeven en gister heeft ze alle voeding er weer uit gegooid. De eerste fles ging goed, maar vanaf de banaan 's ochtends was het mis. Dus nu eerst maar eens zorgen dat ze die flessen weer gewoon binnen houdt ;) Arm ding! Ze slaapt gelukkig wel goed vandaag, hoop dat ze daar weer een beetje van aansterkt.

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Luusje, wat verschrikkelijk meid! Mijn vriendin heeft afgelopen zomer exact hetzelfde gehad, toch apart hoe vaak dat blijkbaar niet goed gaat met die pillen.. Beterschap en sterkte!

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ow en Klus, Zarqa is ook verkrijgbaar bij de Tuinen.

.....zo, nu gauw eten maken :) meisje slaapt nog....

16. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb Zarqa idd bij de Tuinen besteld (zit hier helaas niet in de buurt:(). Bij de Etos zag ik het vanmiddag idd ook, maar daar was het assortiment zeeeeeeeeeer beperkt; de babylijn hadden ze hier niet.

Hidde maakt verder geen hongerige indruk nee, Linn84. En wat ik al zei, gewoon lekker alert, vrolijk, wakker, lachen, spelen etc. Denk dat we morgen of straks toch efkes maar voor de belafspraak met de KA gaan. Of hij te licht is? Zit nu op 7,5 kilo dus tja... Moet ik effe in de curve kijken...

17. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    ik ben erachter. ze mogen het ook een liter hebben.

18. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zit er meer ijzer in nummer 2 voeding, en kunnen ze te dik gaan poepen als ze nog boven de 600cc op een dag krijgen, dat is ten minste de info die ik hier heb....

Je kunt dus nog wel op meer dan 3 flessen zitten, maar niet meer dan 600cc wordt aanbevolen voor nr 2 voeding.

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Klus ik typ ff mijn verhaal als ik straks op laptop zit maar het is hetzelfde als bij mij vanuit cb dan.
    Al was jeremy nog wel lichter dan hidde, met vijf maanden 6570 gram.

Volgens mij is hidde iets jonger he weet niet wat zijn geboortegewicht was hier 3830gram en 52cm

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Luusje wat een verhaal zeg! En wat heeft je zoontje super gehandeld zeg, daar kun je trots op zijn!!!! Dikke knuff ! Oja staalpillen duurt lang voordat dat en beetje effect heeft, dus floradix erbij doen hoor.

@Speelkleed hij is afneembaar met een sopje en doekje, er zit geen hoes oid omheen.

@Eten/drinken zit hier op 4 flessen en twee hapjes, merk wel vaak dat ik in de knoop kom met de flessen, dan zitten 3 en 4 te dicht op elkaar en geef ik een kleinere fles als derde. Zodra ik num 2 voeding ga starten ga ik drie flessen proberen, en aardappel toevoegen. Maar als ik werk ze dus vroeg op moet komt ze prima uit met 4 flessen, dus het zal nog weleens wisselen. Ik begreep dat je van num 2 voeding max 800cc mag geven.

@Zwemmen nog even dan ga ik ook weer, heerlijk, hier zingen we ook die liedjes. Heb er echt zin in!

Deel Deze Pagina