Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Scheelt 2 dagen...:D

Geboortegewicht was 4055 en lengte hebben we toen gegokt op 56 cm.; metyen deden ze niet meer...

2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Klus nou dat is toch een mooi gewicht, zou mij er ook niet te druk om maken.

3. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zo zit even op de laptop zal de gang van zaken hier eens toelichten klus.

jeremy kreeg vanaf dag 1 afgekolfde bv vanuit en fles dus ik gaf niet op verzoek maar hield de fv regels aan.
    ik zag vanzelf wel als een voeding niet zo voedzaam was dat hij al eerder willen
    hij is in de nacht nooit om voeding gekomen en had ook nooit een fles om 23.00 uur.
    moest hem hiervoor altijd wakker maken met gevolg dat hij toch niet dronk, nou dan ging ik ook niet speciaal wakker blijven.

Wij waren altijd gewend om vroeg naar bed te gaan dus het was echt een straf.

hij kreeg om 7 uur dan zijn laatste fles en kwam dan wel alweer om 5 uur maar daar maakte ik mij niet druk om ik dacht als hij ouder is slaapt hij langer.
    hij werd geen 1 keer wakker dus geen klagen.
    en onze wekker gaat toch altijd al om uur s ochtends dus ging gewoon om half 9 naar bed om mij slaap te halen.
    kortom hier altijd 4 flessen gehad en geen 5.

op 11 dec was hij 4 maanden en ze zeiden op cb ga maar groente er bij geven omdat hij dus te mager is en ik er echt geen 5de fles in kreeg zei ik.
    maar wat deed hij , hij liet zijn 4 uur fles staan en af vanaf de eerste dag een volledig potje groente om 5 uur.
    ben er in het begin nog wel een fles bij aan blijven bieden maar dronk hij niet.
    dus toen er na een periode, toen alle groentes geintroduceerd waren een toetje bij gaan geven voor de calcium.

en met 5 maanden kreeg hij er ook fruit bij.

omdat hij hier dan ook nog eens zoveel sliep maakte ik me wel zorgen.
    sliep van 20.00-8.00/9.00-13.00/14.00-17.00.
    maar ik dacht bij mij zelf hij ziet er goed uit van kleur, is heel actief, poept en plast goed en is altijd alert en super actief als hij wakker is dus hij krijgt echt niet te weinig binnen.

op den duur belde ze zelf van het cb dat ze het toch niet goed vonden en dat ik fruit en groente weer moest stoppen en terug moest na 5 flessen.
    nou sorry ik vond het ook zonde want zag dat hij veel meer genoot van zijn fruit en groente dan zijn fles.
    hij drinkt nu al 3 weken nog maar 3x90 op een dag.

word hier gewoon tijd om brood er door te doen.
    heb een tijdje eerste fles aangeboden en wat hij liet staan aangemaakt als granenpap maar ja ook weer mee gestopt omdat ik zoiets hebt hij komt aan maar niet veel en straks zeuren ze weer dat hij te dik is.

ik kamp al heel min leven met overgewicht en heb veel dietistes gezien in mijn jeugd.

en sinds deze week laat hij dus ook de avondfles staan dus hij krijgt nu dit.

8.00: fles 180 maar drinkt maar 90
    10.30: fruithap 200ml, halve liga en biedt diksap aan, drinkt niet echt hoor.
    13.00: fles 180, maar drinkt maar 90
    17.00 : groentehap 200ml, plus toetje 150ml

En dat was hem.

toen het cb bij mij zeurde om weer naar 5 flessen te gaan heb ik gewoon gezegd dat ik al alles heb geprobeerd maar dat vaker fles geen nut had want liet hij alleen maar meer staan en hapjes laten staat had ook geen nut.

hij is dus op 11-8-11 geboren met een gewicht van 3830 gram en 52 cm.
    nu woog hij met 5,5 maand laatste keer wegen 6790 gram en is 64 cm.

zit nog met gemak in luier 2 van pampers, plakkers gaan nog over elkaar.
    en draagt maatje 56 van sommige merken maat 62 maar die broeken zakken echt van zijn kont maar ja voor de lengte wel nodig,
    erg irritant dus.

kortom klus niet druk om maken uit eindelijk zei het cb nou ja laat het dan maar zo met 6 maanden gaat er toch het 1 en andere veranderen.

zo weer een avond niks zit alleen met sago vent.

zijn werk heeft echt de pik op hem al vanaf dag 1 maar ja hij solliciteerd erop los maar ja nergens is het een ja.

maar er speelt echt en persoonlijk iets hij zet zich echt in voor het werk is altijd optijd en geen klager.
    nu hebben ze al een systeem dat je een bepaalde klasse beoordeeld moet worden na een jaar mag je omhoog met je loon, nou in die 6 jaar dus nog nooit gebeurd.

toen hij belde dat ik was bevallen van een keizersnee en hij dus nog extra vakantie wilde omdat ik net de laatste dag van de bouwvak beviel en hun die verplicht hadden waren ze dagen op.
    we gingen voor onbetaald verlof maar hij kreeg geen vrij.
    word je net papa moet je direct de volgende dag volle bak gaan werken.

en toen we ouderschapsverlof aanvraagde was het ook allemaal moeilijk ik zeg niet moeilijk doen is wettelijk bepaald dat hij er recht op heeft alleen of je doorbetaald mag je zelf beslissen maar deden ze toch niet.
    nu blijven ze zeuren dat het al voorbij is want is 13 weken ik zeg ga jullie coa lezen was vroeger 13 weken x je contracturen en nu zelfs 26 weken.
    van hoofdkantoor hebben we ook gewoon een brief dat het tot maart 2013 duurt.

en nu het koud is gaan ze de vorst in al zijn collega's 14 stuks zitten vanaf dinsdag thuis en hij moet iedere dag naar het hoofdkantoor komen, doet niks nuttigs maar mag ook niet naar huis.
    hij werkt in de infra vooral openbare straatverlichting is elektricien dus ja kan met de vorst de grond niet in.

werd hij vandaag door iemand op kantoor naar huis gestuurd om half 12 want hij zei ga maar er is toch niks.
    word hij om half 2 door een andere leidinggevende kwaad gebeld hoe hij het is zijn hoofd haalt om naar huis te gaan.

sorry moest ff mijn frustratie kwijt.

en elisje ik zou zeggen nooit meer wat kopen daar en als die winkel ff langs komt zien ze dan jij niet liegt.
    kan me zo kwaad maken om het feit dat service ver te zoeken is als je betaald hebt.

4. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
  5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Zo maienditje dat is een heel verhaal! Wat vervelend van je mans werk daar wordt je ook niet vrolijk van.

Ik zou mij ook niet zo druk maken om het cb, al vind ik persoonlijk dat het schema van je zoontje wel uitzonderlijk is en vanaf het prille begin dus al. Maar jij kent hem het beste. En als je hem lekker pap wil geven dan doe je dat toch, als ik het zo lees zal hij daar echt niet dik van worden. Ik snap dat je daar bang voor bent omdat je dat zelf maar al te goed weet hoe dat is, maar speelt dat ook mee in de voedingskeus voor hem?

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Josjo, sporty! ik ga ook weer sporten straks (om 20u), nu aan het koken in de hoop dat ik zelf kan eten voor beebje weer komt :p anders moet ik met een volle buik sporten, niet zo handig

@gewicht/wegen/voeding etc. als je merkt dat je kindje voldaan is, vrolijk, goed slaapt, energie heeft etc. zou ik me nooit teveel zorgen maken om een gewicht dat wel of niet volgens het lijntje gaat! je bent zelf toch ook niet gek en merkt als mama echt wel of je kindje happy en healthy is of niet (waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet in de gaten moet houden, zou zeker *tips* opnemen van deskundigen maar dat zijn het, tips, geen regels)

7. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    even snel klus ik heb net gekeken mijn zoontje was met 6 maanden 7750 gram en 66 cm die zat toen hier volgens cb goed.

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Je kunt op deze site heel makkelijk de gegevens invullen en de curves zien:

Groeicurves | Groeicurves voor iedereen

Zolang je in het groene gedeelte zit zou ik me zeer zeker geen zorgen maken :)

Maienditje, wat een verhaal :) Kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat het cb zich een beetje zorgen maakt, Jeremy krijgt ook wel heel erg weinig melk natuurlijk en dat is waar ze van moeten groeien het eerste half jaar. Maarja, als je er niet meer in krijgt houdt het op toch? ;) Je kunt hem moeilijk in de houdgreep zetten en het naar binnen gieten! Vind het een beetje raar dat ze je geadviseerd hebben om destijds met groente te beginnen. Kinderen onder de 6 maanden nemen praktisch niets op van bijvoeding omdat de darmen daar nog niet op ingesteld zijn. Ze hadden toch wel na kunnen gaan dat als het toch al zo'n moeilijke eter was die groentehap een fles zou gaan vervangen? Maar goed, het is en blijft inderdaad het cb. Zoals Ros al zegt, het zijn tips, geen regels :)

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    nou het is hier echt strijd , vraagt nooit zelf om een fles en als hij hem ziet zet hij hem dus op het krijsen.
    net weer half uur drama als ik die fles erin stop.
    in de houtgreep word hij nog agressiever heeft me al vaak bloedlippen opgeleverd.
    tegenwoordig leg ik hem weg tot hij afgekoeld is en probeer ik het weer overdag gaat er dan dus nog iets in maar net weer geen succes dus zo naar bed.

probeer dan nog als ik naar bed ga om half 10 maak hem wakker ziet fles en begint alles opnieuw.
    ik zeg ook tegen cb dat ik snap dat hij lang en na niet genoeg krijg om van te groeien maar toch qua ontwikkeling loopt hij verder goed op lijn.
    maar snel over op vaste voeding maar laatste keren zeiden ze ook in de fles zitten meer bouwstoffen.
    maar ik weet het niet meer en dan drinkt hij bij mij nog iets bij andere die de fles geven helemaal geen succes

10. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Helemaal waar Ros!

11. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Linn, das een borstvoedingcurve, die is wel wat anders dan een kv curve :)

12. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Heftig hoor als het zo'n strijd is met de fles. Misschien dat hij het snel uit een beker kan drinken en je niet zo'n strijd meer hebt.

13. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Idd heftig zo met de fles, zou er helemaal van ontdaan raken!

Ik ben eruit hoe ik het ga doen met de fles.

0700 180+6
    1030 120+3 + vast voedsel
    1330 180+6
    1630 120+3 + vast voedsel
    1900 180+6

Langzaamaan dan het vaste voedsel opbouwen en de flessen afbouwen.

14. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey meiden,

@Luusje; wat een heftig verhaal, heel veel sterkte meid! Ho dat je snel weer lichamelijk opknapt ook, maar het zal allemaal wel zijn tijd nodig hebben....

@Werk; vandaag toch gaan werken al had ik hoestaanvallen, niet normaal, stomme inhalators doen ook hun werk niet, dus morgen even langs de dokter. Vandaag moest een collegaatje naar het ZH voor de uitslagen, heeft ze te horen gekregen dat ze niet op de normale manier zw. kan worden. Dus die was beetje down en kwam niet meer werken (snap het ook wel.

Zelf hier ook te horen gekregen dat wij niet op de normale manier kids konden krijgen, alleen wij zijn niet de MMM in gegaan omdat vriendlief net ze werk kwijtraakte en wij het op zijn beloop lieten gaan en toen toch...daar was ons mooie wondertje.

@Vriendlief is morgen vrij; dus me mams gebeld of de kleine naar huis kon komen...(tenzij hij al sliep...)

@Kleine; is ziek - hoest nog erg, en is vreselijk verkouden...Neem hem morgen wel mee als ik naar de dokter moet...Hij huilt heel zielig, en hij heeft ook keelpijn...net maar even een zetpil gegeven, hopen dat het een beetje verzacht. Was nog een hele strijd om dat ding erin te krijgen...

@Vit. D; ik vergeet het ook vaak, maar moet het weer even in mijn systeem zetten...

@Ik duik zo met een 2 aspirines me bed in...morgen naar de dokter en toch ook maar werken...want het laat me ook altijd wel goed voelen, ieder geval beter dan dat ik in me bed lig...

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    linn op jou site alles ingevuld en hij zit toch nog mooi in het groene.

hij komt standaard in een maand tijd 400 gram aan is normaal 1 kg zeggen ze bij mij cb maar hoorde hier al dat dat bij de meeste niet zo is.

vraagje voor degene die bibispeen gebruiken gaan jullie bi 6 maanden over na de 2de speen van 6-12 maanden.
    heb er nu 1 gekocht en dacht laat hem eerst zijn slaapjes overdag er aan wennen.
    merk dat die spenen harder en langer zijn maar hoe merk je of je kind die nodig heeft.
    ervaren moeders hier??

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    oh dus het zegt nog niks die curves omdat ik nu gewoon kv geef.
    en die strijd met die flessen ben ik gewend het is maar 3 keer per dag en verder is het zo lief, zoet mannetje naar iedereen vriendelijk en altijd lachen.
    daarom dat ik hem dan vaak ook weer in de box leg op schoot houden heeft toch geen zin.
    ga van het weekend opzoek naar die beker die igglepiggle op de foto had, was al wezen zoeken maar vond niks met oren want hij wilt hier vooral alles zelf doen.

justme zou fijn zijn als je kleine ventje lekker thuis slaapt vannacht en hopelijk knap je zelf ook wat op.

sjullie: goed schema zo toch.

17. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    dit is de groeicurve ingevuld op de site groeiop.nl vanuit het cb

18. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    maienditje mss id het soort fv niet goed voor hem als hij weigert.
    Jens krijste alles bij elkaar bij de ha femm trouwens ook op een gegeven moment. en de omneo pakte ze wel allebei.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dan moet je de uitleg van de curve even lezen ;) Het gaat om de standaard van de WHO. Zij gaan inderdaad uit van kinderen die de eerste zes maanden uitsluitend borstvoeding krijgen. Maar kindjes die bv krijgen zijn echt geen kilo's zwaarder of lichter dan kindjes met kv hoor ;)

Geef je je kind kunstvoeding? Ook dan is het zinvol om de groeigegevens van je kind in te voeren op de online groeicurve en om de groei in lengte en de ontwikkeling van het gewicht te volgen aan de hand van de WHO-standaard.

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, hij groeit toch prima met de lijn mee? Gewoon een klein mannetje :) Zo me pas zorgen gaan maken als zijn lijn af gaat wijken van de zwarte lijn, dus ineens naar beneden zakt terwijl de norm omhoog gaat.

Deel Deze Pagina