Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #2201 Pandora, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    maienditje....wat stom van dat ouderschapsverlof......de mijne duurt 3,5 jaar :D neem 4 uur per week op
    in 2015 ga ik dus weer 28 uur werken, maar dan neem ik de uren op van een volgend ukje en daar mag ik dan ook weer 3,5 jaar over doen :D
    dus als wij nog een ukje mogen krijgen, werk ik pas in 2019 ofzo weer 28 uur :D en tot die tijd 24 :D

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Haha jij hebt het alvast slim bekeken pandora.

Leeuwtje nooit bij stil gestaan kan natuurlijk andere voeding proberen.
    Het is wel heel sterk geworden sinds hij volledig nutrilon krijgt eerst was het bv en later half/half.
    Kijken of ze ergens testverpakkingen hebben en anders op negenmaandenbeurs

3. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    gup dan een ander keertje als je toch nog een paar weekjes hier bent hihi.

nou ga zo slapen . Femm was vanmorgen al zo vroeg.

bumpie gefeliciteerd met Mirthe !!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @kabouterklus: ik let niet echt op hoeveel ik klaar maak, wat niet op gaat bij lydia, eet daniel op. Wel eet ze elke dag iets meer van iets
    Wat ik zou doen: fles 5 gewoon lekker laten zitten als je nu lekker schema heb, hij lekker slaapt, vrolijk is en speelt. Is hij laatste weken niet iets nieuws gaan doen waar zn energie heen moest?

@pillen/curretage: toch denk ik dat je gevoelsmatig toch eerder voor de pillen kiest, althans, ik wel, dan heb je toch een andere afsluiting dan met pillen

@leeuwtje, laatste week van mei liggen we hier wss ook weer, krijgen we nieuwe keuken:) maar voorlopig zijn we hier ook nog niet weg dus kijken nog wel ff

5. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Zo weer helemaal bijgelezen!

@voeding, Mees eet gelukkig erg goed, zitten nu zo'n 2 weken op 3 flessen. (we hebben de flessen wat vertraagd en de laatste fles overgeslagen, aangezien ze die niet meer wilde en gaat nu lekker om 20.00 uur naar bedje ipv 22.00 uur :)

Schema:

07.00 - Fles 210+7
    10.00 - fruithapje ( 125 ml )
    14.00 - Fles 210+7
    17.00 - groentenhapje ( 125 ml )
    20.00 - Fles 210+7 +3 schepjes rijstebloempap
    n
    Gaat echt super en is nu 1 keer wakker geweest s'nachts ( sliep vanaf 1,5 maand door s'nachts) en dat is een maand gelden, in het weekend slaapt ze uit tot 09.00 à 09.30 uur en doordeweeks maken we haar wakker om 07.00 uur.

Wij moeten 13 feb weer naar het CB, ben benieuwd :)

Bij geboorte woog ze 3535 Gr. En was 51 cm lang
    Bij 4 maanden woog ze 6435 Gr. En was 64,5 cm lang.

Een lange slanke dame dus, ach ieder kind op zijn eigen tempo! Het kindje van mijn 2-lingzusje weegt al veel me dan mees met 3 maanden en is ook veel langer :)

6. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hij heeft toch niet zijn tongriempje te kort? Wellicht is er hier wel naar gekeken bij het cb, maar wilde het toch even kwijt. Een vriendin van mij had namelijk ook dat haar baby moeilijk kon drinken. Nu tongriempje laten knippen en gaat nu heel goed!

7. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ja maienditje, Jeremy heeft vanaf het begin al zijn eigen schema gehad :) wasin het begin zo jaloers op je ;) ik moest dus mooi wel wakker blijven voor de laatste fles en die Jeremy huilde niet eens om een fles :)
    Volgens mij doe hij het prima zo!

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @maienditje: dat van dat tongriempje had de kleine van mijn schoonzus ook, is nog niet zo'n gekke opmerking... :)

@klus: en eerst groentehap en dan als 'toetje' voorlopig nog n fles van bijv 120/4 ofzo? Eigenlijkhet idee wat sjulie gaat doen? Dan kan je het allebei blijven doen...?

@hier: weekend!!! Ook ik heb lang ouderschapsverlof, tot 2013 eind vh jaar ofzo en daarna hopelijk van nr 2 :D 32 uur werken zie ik niet meer zitten hoor :)

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Hoeveel uur neem jij op josjo?

Ik werk stiekum het liefst helemaal niet meer :)

volgens mij heb ik wel echt mazzel met het kunnen verspreiden
    over 3,5 jaar?
    Ik hoor vaak dat ze het maar goedkeuren voor 1-1,5 jaar aan een gesloten

10. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Inderdaad, Suzanne, wat een cutie!! Ze ziet er al een hele meid uit :)

@huilen: Deed Anne-Fleur in het begin ook gigantisch veel, maar ze had ook een voorkeurshouding en toen die verdween, verdween het huilen ook. Nu is ze een rustig baby'tje dat zich prima kan vermaken en nog maar weinig huilt, echt een plezier om naar te kijken. Anderzijds krijgt ze nu toch wat meer last van verlatingsangst.

11. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ik heb nu weer een ritme van driemaal per week, namelijk bodypump op maandag, spinning op woensdag en fitness op vrijdag... hoop het vol te kunnen houden nu Anne-Fleur er is (ben blijven sporten tot ik 23 weken zwanger was en in het begin ook driemaal per week).

12. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Flauwekul, hoor. Anne-Fleur doet het met nog minder, namelijk 6.600g, gisteren gewogen en niemand die zegt dat ze te weinig weegt. Ze weegt trouwens het meest van al mijn kinderen op die termijn ;)

13. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Whaha, Klus, die is goed! Gelukkig kennen we Hidde ook op z'n mooist :D

14. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hier hetzelfde. Bij mijn derde kindje trouwens tot 6 maanden uitsluitend borstvoeding gegeven, maar Anne-Fleur keek het eten met 5 maanden al echt uit onze handen, nog langer wachten vond ik in haar geval kindermishandeling ;)

15. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ha, nog zo'n knappe meid!

16. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hier hetzelfde...
    Maak jullie er allemaal maar niet zo druk over, meiden, elk kindje doet dit op zijn eigen ritme. Ik heb er vier en allemaal anders. Maar één ding weet ik intussen wel: het komt allemaal goed!!!

17. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ben bijgelezen tot p. 205, maar ga nu toch echt naar bed! Morgen maar weer verder, dan (niet te veel kletsen ondertussen, hé).

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Tongriempje, nog nooit naar gekeken maar lijkt me niet.
    Want de eerste 4,5maand dronk hij fulltime afgekolfde bv uit een fles en dat was nooit een probleem.

Maar ga vanaf zes maanden wel middagfles pap geven heb ik tijd voor een langere zit of brood

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ennu ik maak me niet druk mijn extreem lange verhaal was om te laten zien aan klus dat het hier vanuit cb hetzelfde liedje was

20. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elk kindje heeft inderdaad zo zijn eigen ritme, voorkeuren, tempo.... Het is fijn om te lezen hoe andere kindjes het doen, fijn om adviezen te krijgen en er uiteindelijk voor jouw beebje je eigen draai aan te geven. Ons popje is mollig, maar dat was ik als baby ook, nu ben ik slank van postuur.

Maienditje, zou je hem meer flesvoeding willen geven kun je dit bijvoorbeeld ook door groente doen. Gewoon paar schepjes, even proberen, en dan iets meer water erbij anders wordt het natuurlijk te dik en krijgt ie toch die voedingsstoffen binnen :)

Suzanne, jij hebt ook een mooi schema. Ik merk dat madam hier de boel aan het omgooien is. Ze doet momenteel een tweede ochtendslaapje ;) Had vanmorgen 38 graden dus kan ook zijn dat ze gewoon niet helemaal lekker is natuurlijk.... Wil ook naar 3 flessen gaan, fles in de middag bij groentehap ga ik langzaamaan afbouwen.

Pandora, so dat is inderdaad wel uitzonderlijk zo lang ouderschapsverlof hoor! De meesten keuren wat je zegt max jaar/anderhalf jaar goed.

Karen, die verlatingsangst hoort bij mentale sprong rond de 6 maanden, zal wel een fase zijn :p

Deel Deze Pagina